درمان های خانگی برای افزایش رشد ریش در مردان چیست؟

  دوشنبه، 19 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
درمان های خانگی برای افزایش رشد ریش در مردان چیست؟
درآمدن موهای صورت یا ریش یکی از علایم بلوغ در پسرها می‌باشد اما گاهی پیش می‌آید که فرد مذکری به ندرت ریش درنمی‌آورد و یا ریش‌های بسیار کم‌پشت و تنکی دارد. علت‌های مختلفی برای این پدیده وجود دارد. در نیامدن موهای صورت در جنس مذکر دو منشأ می‌تواند داشته باشد.

چرا برخی از آقایان ریش و سبیل تنکی دارند؟

درآمدن موهای صورت یا ریش یکی از علایم بلوغ در پسرها می باشد اما گاهی پیش می آید که فرد مذکری به ندرت ریش درنمی آورد و یا ریش های بسیار کم پشت و تنکی دارد. علت های مختلفی برای این پدیده وجود دارد. در نیامدن موهای صورت در جنس مذکر دو منشأ می تواند داشته باشد. یکی اینکه اصلا فولیکول مویی وجود نداشته باشد. مثلا در بعضی نشانگان ها (سندرم ها) مثل هیپوتریکوزیس ارثی و مادرزادی چنین مشکلی وجود دارد و به طور ژنتیکی در بعضی از پسران و مردان خانواده، قسمتی از ریش های فرد درنمی آید.

در واقع رویش موی صورت، به زمان شروع رویش آنها در دوران بلوغ بستگی دارد. بنابراین هم مقدار و مکان رویش مو و هم کیفیت موی صورت، بر اساس ژنتیک استوار است. بعضی مردان موهای ضخیمی دارند و مدت کوتاهی پس از شروع بلوغ یا درمان با تستوسترون، دارای صورت پُرمویی می شوند، در حالی که عده ای دیگر، هرگز موی کاملی در صورت خود ندارند و بعضی فقط در قسمت چانه و اطراف آن مو دارند. بعضی ممکن است دچار طاسی در قسمت ریش باشند و یا ریش آنها به صورت تکه ای (Patchy) درآید. این الگو ارتباطی مستقیم با ویژگی های ژنتیکی دارد و ممکن است ارتباطی با نسبت پدری فرد نداشته باشد، یعنی در حالت پُرمویی پدر یا برادر، این مسئله رد نمی شود.

درمان های خانگی برای افزایش رشد ریش:

همه می خواهند ریش سالمی داشته باشند. خب, این آرزو همیشه درست نیست چون ممکن است گاهی سخت باشد. ریش تکه تکه معمولاً ریش جذابی نیست. به همین دلیل است که شما باید برای حفظ موهای خود سرمایه گذاری کنید. همین. چیزهای بیشتری هست که می توانید برای رسیدن به یک ریش رشد سالم و خوب انجام دهید. راه های زیر را برای تقویت رشد ریش خود بررسی کنید.

ورزش و خواب بیشتر:

همه چیز با اصول اولیه شروع می شود. اگر می خواهید ریش زیبایی داشته باشید، باید ورزش کنید و استراحت کافی داشته باشید. برای اینکه موهای صورت شما سالم باشند، باید از کیسه های ترشحی مو مراقبت کنید. این بسیار ساده است، ورزش باعث افزایش جریان خون می شود و به این معنی است که کیسه های ترشحی مویی شما در این فرآیند تغذیه می شوند و رشد موی صورت شما را افزایش می دهند.هم چنین هر چه بیشتر ورزش کنید، بیشتر ریسک داشتن شرایط پزشکی را کاهش می دهید که با رشد موی شما تداخل پیدا می کند.

درست غذا بخورید:

شما فقط باید برای رشد ریش سالم و زیبایتان به خوبی غذا بخورید. رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. دقت کنید که مو از پروتئین ساخته شده است. باید در رژیم غذایی خود پروتئین زیادی داشته باشید تا موهای بیشتری روی صورت خود داشته باشید.رژیم غذایی مناسب برای شما شامل پروتین متوسط، کربوهیدرات و چربی خواهد بود. این سه، تولید تستوسترون و DHT را افزایش می دهند که روند رشد مو را تسریع می کند.

روغن نارگیل و روغن رُزماری (اَکلیل کوهی)

ماساژ صورت با ترکیب روغن نارگیل و رزماری یکی از راه های افزایش رشد سریع ریش و سبیل است. روغن نارگیل و رزماری را با نسبت 10 به 1 با هم مخلوط کرده و با توپ پنبه روی صورت بمالید و ماساژ دهید. پس از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.براي تأثير بهتر، دو یا سه بار در هفته از این شیوه استفاده کنید.

روغن اوکالیپتوس

تحقيقات این را نشان میدهد که استفاده از روغن اوکالیپتوس براي مو، پوست و بطور کلی سلامت ما بسیار موثر است. به منظور ایمنی بیش تر، تنها نکته قابل توجه عدم استفاده مسقیم این روغن بر روی پوست صورت است.توصیه ميشود براي رقیق کردن آن، روغن را با اندکی آب ولرم مخلوط کنید و پس از آن استفاده کنید. براي رشد سریع ریش و سبیل طبق توصیه ای که پيشتر یادآوری شد، روغن اوکالیپتوس را به نسبت ۱ به ۴ با آب ولرم رقیق کردید با استفاده از یک تکه پنبه آن را مستقیما روی پوست صورت تان ماساژ دهید و پس از حداقل 20 دقیقه با آب سرد بشویید. توجه داشته باشید در صورت حس ناراحتی یا خارش پوست سریعا ماسک را پاک کنید و در آينده هم هرگز از آن استفاده نکنید.

مکمل :

همچنین می توانید از مکمل های غذایی استفاده کنید که رشد مو را تقویت می کنند. مکمل ها چگونه کار می کنند؟ مکمل های حاوی ترکیباتی هستند که تولید DHT و تستوسترون را افزایش می دهند که همانطور که در بالا ذکر شد، نقش مهمی در افزایش سرعت رشد مو بازی می کند.به عنوان مثال، مکمل LCLT، حساسیت گیرنده های آندروژن را افزایش می دهد که به نوبه خود به دو هورمون اجازه وارد شدن به DNA از جایی که میزان رشد ریش شما را افزایش می دهند، می دهند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (633 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (31 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان