درمان های خانگی حساسیت دندان به سرما

  پنجشنبه، 08 خرداد 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
درمان های خانگی حساسیت  دندان به سرما
چرا دندان هایم به سرما و ترشی حساسیت دارند و اذیتم می کنند؟ حساسیت دندان به سرما مشکل شایع خیلی از مردم است. اگر دندان شما به سرما حساس است حتماً دلیلی دارد. اگر شما هم حین خوردن مواد خوراکی و غذا‌های سرد یا گرم درد تیز و سریعی را احساس می کنید که بلافاصله برطرف می شود،ادامه مطلب را بخوانید.

چرا دندان هایم به سرما و ترشی حساسیت دارند و اذیتم می کنند؟ حساسیت دندان به سرما مشکل شایع خیلی از مردم است. اگر دندان شما به سرما حساس است حتماً دلیلی دارد. اگر شما هم حین خوردن مواد خوراکی و غذا های سرد یا گرم درد تیز و سریعی را احساس می کنید که بلافاصله برطرف می شود، ادامه مطلب را بخوانید.

روغن نارگیل:

یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را در دهان ریخته و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی دندان ها بکشید.روغن را بیرون بریزید و دندانهایتان را مسواک بزنید.شما باید این روش را یک بار در روز انجام دهید، ترجیحا هر روز صبح.

شست و شو با آب نمک

یک دوم قاشق چای خوری نمک و یک لیوان آب گرم.نمک را به آب اضافه کنید و به خوبی مخلوط نمایید و سپس برای شستشوی دهان خود از آن استفاده کنید.شما باید این کار را دو بار در روز تکرار کنید .

ماست

شما فقط به یک نصف کاسه ماست ساده نیاز دارید. روزانه یک بار ماست را بخورید.

سیر:

یک حبه سیر ،چند قطره آب و مقدار کمی نمک .سیر را له کنید و سپس آب و نمک را به آن بیافزایید .مخلوط بدست آمده را روی دندان خود قرار دهید و بعد از 10 الی 15 دقیقه، آن را بردارید و بعد با آب ،شست و شو دهید.این عمل را یک بار در روز تکرار کنید .

پیاز:

یک تکه پیاز کوچک را چند دقیقه کوتاه می توانید روی دندان آسیب دیده خود بگذارید و بعد از 10 دقیقه آنرا بشویید.این کار را یک یا دو بار در روز تکرار کنید.

روغن گل میخک

6 قطره روغن گل میخک و یک قاشق چایخوری روغن نارگیل.این دو را با هم مخلوط کنید ، و سپس روی دندان و لثه بگذارید و بعد از 5 تا 10 دقیقه با آب ،دهانتان را شستشو دهید.این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید.

روغن درخت چای

قطره روغن درخت چای و یک قاشق چایخوری روغن نارگیل .این دو را با هم مخلوط کنید و سپس روی دندان یا لثه آسیب دیده، بگذارید و بعد از 5 تا 10 دقیقه با آب ،بشویید. این کار را نیز یک یا دو بار در روز تکرار کنید. فقط مراقب باشید که اسانس ها را نباید ببلعید.

ویتامین ها

اگر از حساسیت دندان رنج میبرید ،باید مطمئن شوید که به اندازه کافی از ویتامین A و B استفاده می کنید ،که سلامت دندان ها و لثه ها را افزایش می دهند.

دهانشویه فلوراید

تنها به یک فنجان کوچک از دهانشویه فلوراید نیاز دارید.آن را خوب، یک تا دو دقیقه قرقره کنید. شما باید این کار را دو بار در روز انجام دهید.

آیا دندان شکسته می تواند باعث حساسیت دندان به گرما و سرما باشد؟

اگر چه مراقبت از دندان های شما از طریق یک روال معمول بهداشتی می تواند منجر به حساسیت کمتر و پیشگیری از پوسیدگی و بیماری لثه شود.اما با این حال حتی با توجه به بهترین مراقبت ها حساسیت دندان به گرما و سرما می تواند نتیجه دندان شکسته و یا سایش معمولی باشد.اگر حساسیت دندان به گرما و سرما در شما وجود دارد نگران نباشید شما تنها نیستید.میلیون ها نفر دیگر مانند شما وجود دارند که از حساس بودن دندان خود به عوامل محیطی و سایر محرک ها شکایت دارند.برخی از این افراد حساسیت دندان خود را پس از ورود هوای سرد به دهان و برخورد آن با دندان هایشان می دانند.با کمک دندانپزشک خود می توانید به دنبال پیدا کردن راه حل هایی برای از بین بردن مشکلتان داشته باشید.

دندان های حساس به سرما

اگر دندان های حساس به سرما دارید ، تلاش کنید تا برخی از مواد خوراکی سرد مانند بستنی را از لیست خوراکی های خود حذف کنید.علاوه براین اگر دندان های حساس به سرما دارید.مطمئن باشید که مسواک تان را از الیاف و موهای نرم انتخاب کرده اید.یک مسواک با الیاف نرم می تواند به کاهش سوزش لثه شما کند.همچنین از نخ دندان نرم استفاده کنید.استفاده از یک خمیر دندان مخصوص برای افرادی که حساسیت دندان به گرما و سرما دارند نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد.اگر متوجه حساسیت دندان به طورغیر معمول شدید و اگر این حساسیت برای چند روز ادامه داشت با دندانپزشک خود ملاقات کنید.گاهی اوقات احساس حساسیت به سرما ممکن است یک آبسه دندان یا یک حفره ناشناخته باشد.بنابراین درمان سریع برای جلوگیری از بدتر شدن این مشکلات مهم است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (331 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (246 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (187 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (58 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (50 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (21 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (12 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (11 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) نگاهی به آیفون و در ورودی شیک و اعیانی خانه لوکس و دلباز علی دایی/ سلیقه زیبای مونا بانو در چیدمان خونه حرف نداره+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) بهنوش بختیاری : علی دایی ستونه نباشه تهران کجه، برج میلاد خلال دندونشه...+عکس (8 نظر) رونمایی از مادر جوان و محجبه زهرا گونش، ستاره محبوب والیبال ترکیه/ چقدرم کم سن و سال+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز