درمان جای زخم با گیاهان مختلف

  سه شنبه، 25 تیر 1398   زمان مطالعه 6 دقیقه
درمان جای زخم با گیاهان مختلف
درمان های زیبایی ای که برای از بین بردن جای زخم ها وجود دارند بعضی اوقات بسیار دردناک هستند و همچنین خیلی گران تمام می شوند. نگاهی به این چند روش عالی بیندازید که کمک می کنند جای زخم ها در بدنتان را به شکلی کاملا طبیعی از بین ببرید. با ما همراه باشید

پوست به دلایل مختلفی زخم می شود، از قبیل تصادف، نیش حشرات، خراش، آکنه، سوختگی، آبله مرغان، جراحی و واکسیناسیون. شکل و اندازه جای زخم ها با هم متفاوت است. بدن انسان این توانایی را دارد که به مرور زمان جای این زخم ها را تا حدودی ترمیم کند. هنگامی که پوست آسیب می بیند، به منظور ترمیم و محافظت از آن، نوعی بافت فیبری که به عنوان بافت اسکار شناخته می شود، روی زخم تشکیل می شود. این پروسه منجر به تشکیل اسکار یا همان جای زخم می شود. اما بسته به نوع زخم و پوست، این زمان گاهی طولانی مدت است. برای تسریع در روند ترمیم می توانید از برخی درمان های خانگی و طبیعی استفاده کنید.

همواره این را در نظر داشته باشید که ترمیم شدن پوست به معنای برگشتن به حالت قبلی نیست. شاید موضع و محل زخم و بخیه بسیار نسبت به حالت قبل از ترمیم بهبود یابند ولی هیچگاه مانند پوست اولیه نخواهند شد. پس نبایستی توقعی بیجا نسبت به درمان داشته باشیم. قبل از درمان بایستی به این نکته توجه کنیم که نوع زخم ایجاد شده چیست؟ آیا زخم ها از نوع سطحی هستند یا عمقی؟ محل جوشگاه بخیه به چه شکلی است؟ و… این ها سوالاتی هستند که می توانند روش درمانی مخصوص به خود را داشته باشند.

روغن های گیاهی مفید برای درمان جای زخم

1. روغن هلیکروسوم

در ذیل به فواید استفاده از روغن هلیکروسوم اشاره شده است. بسیاری از مردم ممکن است شکایت کنند که عصاره هلیکروسوم گران است. اما باید بدانند که این اسانس یکی از موثرترین اسانس ها برای درمان جای زخم است و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای جلوگیری از پیری پوست و همچنین کمک به بازسازی پوست آسیب دیده می باشد. این روغن ضد باکتری، ضد قارچ، و ضد عفونی کننده است. بنابراین می تواند در بهبود زخم موثر باشد. اسانس هلیکروسوم یکی از بهترین داروهای خانگی برای کاهش علائم کشش پوست می باشد.

2. آلوئه ورا

به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی که آلوئه ورا دارد، برای بهبود زخم بخیه مفید می باشد. ژل موجود در این گیاه نرم کننده ای موثر در ترمیم و التیام زخم و پوست آسیب دیده است، که به سلامتی بافت پوست کمک می کند. درمان با این روش به این صورت است که مقداری ژل را بر روی محل زخم بگذارید و آن را به صورت حرکت دایره ای روی زخم بمالید، بعد از گذشت نیم ساعت به آرامی محل زخم را بشویید. بهتر است این کار را ۳ مرتبه در روز انجام دهید، لازم به ذکر است که تنها برای زخم های بسته و بخیه زده از این راهکار استفاده نمایید.

3. روغن نارگیل

این روغن به دلیل داشتن ویتامین A و نوعی آنتی اکسیدان در درمان سریعتر زخم ها و پیش گیری از ایجاد زخم های جدید بسیار موثر می باشد، همچنین روغن نارگیل حاوی اسید لوریک و اسید کاپریلیک می باشد، که باعث افزایش تولید کلاژن، مهار رادیکال های آزاد و در نهایت بهبود پوست آسیب دیده می گردد و روش استفاده از این راهکار خانگی و طبیعی این است که کمی روغن نارگیل را مقدار اندکی گرم نمایید تا به صورت مایع در آید، بعد آن را بر روی محل زخم بمالید و با دست محل مورد نظر را به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید که روغن حداقل ۱ ساعت روی پوست باقی بماند، این راهکار را روزانه، ۲ الی ۴ بار تکرار کنید، تا در نهایت درمان زخم بخیه کامل گردد.

4. روغن تخم هویج

اسانس دانه هویج یکی از بهترین روغن های ضروری برای مبارزه با چین و چروک پوست است. و به این دلیل محبوب است که به عنوان یک آنتی اکسیدان در درمان آفتاب سوختگی موثر است و یک تقویت کننده پوست می باشد و به طور کلی تونر پوست است.

تصویر

5. روغن کندر

روغن کندر به بازسازی سلول ها کمک می کند و در کاهش اثر زخم و علائم کشش موثر می باشد، و نیز یکی از بهترین اسانس ها برای درمان اگزما است.

6. روغن اسطوخدوس

جای تعجب نیست که مردم برای درمان بسیاری از بیماریهای پوستی خود از این ضد باکتری و ضد قارچ استفاده می کنند. زیرا در تشکیل سلول های سالم پوست و کمک به بهبود زخم ها،آکنه ها ، چروک ها، پسوریازیس، و دیگر بیماریهای التهابی بسیار موثر می باشد.

7. روغن رزماری

روغن رزماری به سبب خاصیت ضد باکتری و ضد عفونی کنندگی می تواند به طیف وسیعی از بیماری های پوستی مانند اگزما، درماتیت، آکنه، و زخم ها کمک کند. همچنین می تواند خشکی پوست شما را بین برده و باعث درخشش آن شود.

8. روغن چوب صندل

روغن چوب صندل با تحریک سلول های گیرنده بویایی در پوست شما باعث پیشرفت تکثیر سلولی و بهبود زخم ها می شود. تکثیر سلولی سبب از بین رفتن سلولهای مرده و قدیمی و جایگزین شدن سلول های جدید می شود که خود کمک به درمان جای زخم می کند.

9. روغن نارنج

روغن نارنج به ساخت سلولهای جدید پوست کمک می کند و حالت الاستیک آن را حفظ می کند علائم زخم و کشش را بهبود می بخشد این نیز یکی از بهترین روغن های ضروری برای آکنه و زخم ها می باشد.

10. روغن ماندارین (روغن نارنگی)

روغن ماندارین یا اسید اسکوربیک موثر که گاهی اوقات روغن نارنگی نامیده می شود. به دلیل ویتامین C موجود در آن به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخته شده و باعث ساخت سلولهای جدید پوستی شده و از پوست حفاظت می کند. این روغن بافت اسکار را تحت کنترل دارد.

تصویر

11. روغن لیمو

این روغن به دلیل خواص ضد باکتریایی و همچنین ویتامین C موجود در آن کاملا مناسب برای آکنه و جلوگیری از تشکیل آکنه جدید بر روی پوست می باشد.

12. روغن درخت چای

روغن درخت چای از آن جهت که دارای خواص ضروری است و پتانسیل بهبود پوست های خشک، پسوریازیس و اگزما را دارد، در بسیاری از محصولات پوست این روغن را می توان دید.

13. روغن بابونه

روغن بابونه به لحاظ داشتن قدرت درمان جای زخم روی پوست و بهبود بریدگی و کبودی و کمک به این گونه زخم ها جهت جلوگیری از آلوده شدن آنها در مواد اولیه لوازم آرایشی و بهداشتی موجود می باشد.

14. روغن مریم گلی

از روغن مریم گلی به منظور کاهش اثر زخم وعلائم کشش پوست، به عنوان یک ماده قوی در لوازم آرایشی استفاده می گردد.

15. روغن دانه نسترن

روغن دانه نسترین به روشن شدن زخم، کاهش چین و چروک و بازسازی پوست کمک می کند تا پوست دوباره به رنگ طبیعی خود بازگردد. این روغن روی افرادی که دارای زخم گسترده بودند مورد آزمایش قرار گرفت و نتایج قابل توجهی داشت.

تصویر

16. روغن Tamanu

ازاین روغن به عنوان بهترین روغن شفابخش برای پوست استفاده می گردد. از آن در بهبود زخم و کاهش علائم زخم با ترویج بافت جدید و تشکیل پوست سالم استفاده می گردد.

17. روغن بهار

روغن بهار برای درمان بسیاری از بیماریهای پوستی ضد التهابی و در درمان انواع اگزماها و زخم ها موثر می باشد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (156 نظر) 17 اُمین سال تولد امیررضا فرامرزی پسر بچه شیطون سریال « از سرنوشت یک »/ این همه تغییر چهره بعد از 5 سال خیلی جالبه (118 نظر) خلاقیت بی نظیر زوج شاهرودی برای حمایت از سگ ها در سطح شهر حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست. (104 نظر) نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه (102 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (86 نظر) نگاهی به تالار عروسی آقا رضا گلزار و آیسان آقاخانی با جزئیات چشم نوازش از کارت دعوت تا گیفت عروسی در گرمدره کرج/ اینجا برای پادشاه عربستان هم قفله+عکس (84 نظر) نگاهی به جشن تولد رسول خادم در کنار کودکان بی سرپرست / کتاب گینس ، ثبت کن نام پهلوان مان را که رکورد مردانگی را شکست 👏 (76 نظر) لحظه اهدای مدال برنز المپیک 2016 ریودوژانیرو به تکواندوکار بااستعداد کرجی +فیلم (78 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای شاهین رضایی رقیب تبریزی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ آرنولد تبریزی و گرگ پارسی (72 نظر) خلاقیت خنده دار چوپان خوش ذوق با طراحی صندلی چرخ دار برای الاغ حماسه آفرید +عکس/هنر نزد ایرانیان است و بس (61 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای خشک کردن فرش خیس حماسه آفرید/ اُستاد تمام خانه داری در سطح بین الملل+عکس🤣 (49 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (47 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (41 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (39 نظر) هنر آشپزی مینا مختاری گل کرد؛ کیک خانگی با تزئین تمشک و آلبالو+عکس/ بهرام رادان با یه تیکه جواهر ازدواج کرده👌 (39 نظر)
تیتر امروز   
ویدیو/ ماریا رکورد گینس را شکست! پیرترین زن جهان در 117 سالگی در گذشت و رکورد گینس را جابجا کرد
فال انبیاء روزانه جمعه 2 شهریور 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 2 شهریور ماه 1403
فال ابجد روزانه جمعه 2 شهریور 1403
فال حافظ با تفسیر روز جمعه 2 شهریور 1403 + فیلم
مزایا و فواید بچه داشتن برای سلامت جسم و روان که هرگز به ذهنتان هم نمی‌رسد؛ از فعال شدن کودک درون تا تشویقی برای پس‌انداز
مروری بر سریال‌هایی که تمام شدند و تکیه کلام‌هایی که ماندند+عکس/ وارد شدن عباراتی مثل "واس ماس"، "میزنم تو مختا" و "پ ن پ" به ادبیات محاوره‌ای مردم با این فیلم ها بود
تصاویری از مجموعه عروسکهای یک دهه شصتی/ از عروسکی همه‌ چشمشون دنبالش بود تا عروسک بی‌تربیت معروف
(تصاویر)وفادارترین مردم به نوشابه کوکاکولا در ناسالم ترین شهر جهان/مکزیک ؛ نوزادان در این شهر به جای شیر نوشابه می نوشند!
(تصاویر) حقایق بحث بر انگیز ونیز ایتالیا در تاریخ!/ بررسی رایج ترین اشتباه درباره این شهر اسرار آمیز توریستی!+تاریخچه
خانه‌داری یک کدبانو؛ ترفندهای جذاب و کاربردی برای پاک کردن لاک از روی لباس
(تصاویر)دیواره نگار 500 ساله ی «موعظۀ دجّال»؛شاهکار عظیم و ماندگار در کلیسای ایتالیایی
(ویدیو) تعجب هادی ساعی از فنی که ساخته خودش بود و مبینا نعمت زاده وسط مسابقات حساس المپیک در ثانیه های آخر زد/گفتم حتما مهره های کمرش جابجا شد
توهین زشت مورایس به غذای ایرانی و خنده‌های تمام نشدنی عادل فردوسی پور/ الفاظ مبتذل به معنای واقعی
(ویدئو) اجرای آهنگ “دیگه دیره” سینا شعبانخانی در اختتامیه جشنواره فیلم و عکس “با انرژی“ به یاد زنده یاد تورج شعبانخانی / دریافت لوح از دست لیندا کیانی
منتخب روز   
قاب دو نفره دختر حسن روحانی در کنار کیمیا علیزاده؛ یکی ایستاده و یکی نشسته+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان