درمان خانگی سلولیت چیست؟

  دوشنبه، 12 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
درمان خانگی سلولیت چیست؟
بدن شما مواد سمی را در سلول‌های چربی ذخیره می‌کند تا میزان آنها در ارگان‌های حیاتی کاهش یابد. یکی از کلیدهای درمان سلولیت این است که مواد سمی را از درون بدن خود پاک کنید و همچنین احتمال ورود مجدد آنها را کاهش دهید. البته با جلوگیری از ورود مواد سمی به بدن علاوه بر کاهش سلولیت، به سلامت بیشتر خود نیز کمک بزرگی کرده‌اید.

چه چیزی سبب بروز سلولیت (cellulite) می شود؟

ظاهر موجدار سلولیت یک نوع طبیعی است یعنی یکی از مدل هایی که بسیاری از انسان ها با آن، کاملاً طبیعی به نظر می رسند. وراثت، ضخامت پوست، جنسیت، میزان و توزیع چربی بدن و سن می توانند در میزان وجود و قابل مشاهده بودن سلولیت، تأثیر گذار باشند. سلولیت به علت انقباض یا کوتاه شدن طنابهای بافتی که بر روی پوست قرار دارند، ایجاد می شود. در حالی که سلولیت در زنان بیشتر از مردان رایج است، مردان نیز می توانند دچار سلولیت شوند. سلولیت در افراد تمام نژادهایی که در سرتاسر جهان زندگی می کنند رخ می دهد. اگر چه هورمون های زنانه نقش مهمی در توزیع چربی دارند، اما سلولیت با هورمون درمانی قابل درمان نیست.

درمان سلولیت چیست؟

بدن شما مواد سمی را در سلول های چربی ذخیره می کند تا میزان آنها در ارگان های حیاتی کاهش یابد. یکی از کلیدهای درمان سلولیت این است که مواد سمی را از درون بدن خود پاک کنید و همچنین احتمال ورود مجدد آنها را کاهش دهید. البته با جلوگیری از ورود مواد سمی به بدن علاوه بر کاهش سلولیت، به سلامت بیشتر خود نیز کمک بزرگی کرده اید. باید این مژده را به شما بدهیم که برای درمان سلولیت بدن راهکارهایی وجود دارد که با پیش گرفتن آنها می توانید تا درصد بسیاری موفق به رفع سلولیت شوید:

رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی خود را به سمتی پیش ببرید که از میوه های تازه، سبزیجات، مواد پروتئینه سالم و غلات بیشتر مصرف کنید و خوردن غذاهایی مانند نوشیدنی و خوراکی های فرآوری شده مانند نان سفید و نوشابه های گازدار و انرژی زا و البته شکر را به حداقل برسانید. برخی مطالعات نشان داده است که مصرف کافئین به دلیل آنکه جریان خود و اکسیژن رسانی به بافت های بدن را تحت تأثیر قرار می دهد، باعث بدتر شدن وضعیت سلولیت بدن می شود. سیگار کشیدن را ترک کنید چرا که باعث ورود مواد سمی و خطرناک به بدن می شود.

خوردن غذاهایی که میزان زیادی نمک دارند و شور هستند، باعث تورم و باد کردن بیشتر سلول های چربی می شوند و به دنبال آن باعث می شوند که سلولیت ها بیشتر به چشم بیایند. پس بهتر است که میزان مصرفی سدیم خود را کنترل کنید و با خوردن حجم زیادی از غذاهای فیبردار مانند سبوی و جو دوسر، جذب پتاسیم را تنظیم کنید. همچنین خوردن غلات مانند میوه و سبزی باعث از بین بردن و دفع مواد سمی و بیهوده از روده ها می شود.

آب زیادی بنوشید و تلاش کنید تا این میزان به ۲-۴ لیتر در روز برید. نوشیدن آب کافی موجب می شود مواد سمی از بدن دفع شوند و به تمیز شدن بدن کمک می کند. همچنین می تواند در دفع چربی هم اثرگذار باشد. آب باعث استحکام بیشتر کلاژن و بافت های ارتباط دهنده پوست می شود و در نتیجه آن پوست سفت تر می شود. همچنین نوشیدن آب کافی بر کاهش چروک روی پوست هم تأثیر مثبت دارد. هم زمانی که آب کافی در بافت و درون بدن شما وجود نداشته باشد، وضعیت سلولیت بدتر می شود. کمبود آب باعث نازک شدن پوست و ضعیف شدن آن می شود؛ زمانی که پوست نازک باشد، سلولیت بیشتر نمایان می شود.

ورزش

از آنجایی که سلولیت چربی است، اضافه وزن باعث بیشتر شدن سلولیت می شود و اگر می خواهید بدانید بهترین روش درمان سلولیت چیست باید به دنبال انجام حرکات ورزشی مانند پیاده روی، دوی آهسته، شنا، یوگا و غیره باشید. به طور منظم ورزش کنید و سعی کنید این دوره زمانی سه بار در هفته و یا حتی بیشتر تکرار شود. با عرق کردن در حین انجام ورزش، مواد سمی را هم از طریق پوست خود دفع می کنید.

بهتر است چند حرکت ورزشی که به کاهش سلولیت بدن کمک می کند را بشناسید. در مورد این حرکات آنچه اهمیت دارد این نکته است که باید به تعداد زیاد و برای هر دو پا انجام شود. با انجام متداوم این حرکات آثار کاهش سلولیت بدن را مشاهده می کنید. ورزش کردن یک درمان قطعی سلولیت به شمار می رود.

راه و روش ورزشی مناسب یرای رفع سلولیت پا

پرش با طناب :

ورزش های هوازی به کاهش ظاهر سلولیت کمک می کند.چه باور کنید چه نکنید، یکی از بهترین ورزش های ضد سلولیت، پریدن با طناب یا همان طناب بازی است.خون و سیستم گردش خون لنفاوی شما را بهبود می بخشد و کمک می کند تا سموم بدن شما را از بین ببرد.

چگونه می توانم انجامش دهم؟

  1. طناب بازی را برای 5 تا 10 دقیقه انجام دهید.
  2. سعی کنید با فواصل زمانی خاصی دوباره انجام دهید.
  3. طناب بازی را حداقل 3 بار در هفته تکرار کنید.

لانگز:

لانگز روی عضلات عقب پایتان کار میکند، طوری که هیچ تمریینی انجام نمی دهد. آنها همچنین برای صاف کردن مناطق سست شده سلولیتی مانند باسن و شکم شما عالی هستند.

چگونه می توانم انجام دهم؟

  1. صاف بایستید و یک پای خود را در مقابل پای دیگرتان بگذارید.
  2. وزنتان باید عمدتا بر روی پای پشتی شما باشد، پاهای خود را به شکل زوایای درستی خم کنید.
  3. قفسه سینه خود و عضلات شکمیتان را صاف نگه دارید.
  4. 5 ثانیه ثابت بمانید و سپس به موقعیت اول خود بازگردید.
  5. این کار را در هر طرف انجام دهید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (221 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (150 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (130 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (124 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (90 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (65 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (63 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (67 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (60 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (47 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (33 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (28 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (27 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (23 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 4 مرداد 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403+فیلم
تکلیف سربازی مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند مشخص شد / پاسخ قاطع مدیران تراکتور به یک سؤال حیاتی
خاطره تکان دهنده ناصرالدین شاه از موزه لوور
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 4 مرداد 1403
راستی آزمایی ادعای جنجالی مجری تلویزیونی پرسپولیسی علیه مهدی ترابی / آیا خرید 70 میلیاردی زنوزی مجبور به رفتن به فجر سپاسی شیراز می شود؟
تماس تلفنی سیدمحمد خاتمی با علی دایی برای عیادت از شهریار فوتبال ایران/ بسیار علاقه‌مند بودم که شخصاً به عیادت شما بیایم اما...+عکس
مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به عروسش: تو چرا ساکتی، چیزی نمیگی، سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود
تابستان و نوشیدنی‌های خنک: آب بهتر است یا شربت؟!
تفاوت گوشی ویتنام و چین چیست: کدام مونتاژ ارزش خرید دارد؟
(عکس) رونمایی از عروسک خوشگل المپیک 2024 پاریس/ چه رنگ جذابی داره + تصاویر کارخانه تولید کننده عروسک المپیک
(عکس) میز عسلی های سنگی و گلدان بسیار خوشرنگ خانه بهرام رادان و همسرش، مینا مختاری/ تاثیر حیرت‌انگیز اکسسوری‌های آبی رنگ درخانه‌ای با مبلمانی به رنگ خنثی
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....