امکانات و مشخصات فنی لکسوس ال ایکس ۵۷۰

  سه شنبه، 30 دی 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی لکسوس ال ایکس ۵۷۰
Lx 570 را می‌توان یکی از معدود اتومبیل‌های شاسی‌بلند دوران خود دانست که تا خرخره در انواع و اقسام آپشن‌های رفاهی و ایمنی غرق شده است

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،لکسوس LX خودرویی شاسی بلند است که بر اساس پلت فرم تویوتا لندکروز ساخته شده و در کلاس SUV های بزرگ قرار میگیرد. این خودرو در یک تیپ با نام LX570 تولید شده است.

لکسوس LX570 یکی از بزرگترین و قوی ترین خودروهای موجود در ایران است که با حجم موتوری که دارد در ایران پلاک شده است! نیروی پیشران این خودرو از طریق موتور 8 سیلندر 5.7 لیتری تأمین میشود که قادر است 383 اسب بخار نیرو تولید کند. موتور این خودرو دارای گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است که می تواند این شاسی بلند قوی را در مدت 7.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند.

یکی از نقاط ضعف این خودرو مصرف بالای سوخت آن است که میزان برآورد شده سوخت شهری آن 19.6 لیتر در 100 کیلومتر است. می توان گفت این خودروی با قدرت بسیار زیاد و امکاناتی که دارد علاوه بر اینکه یک خودروی شهری و لوکس است یک خودروی مناسب آفرود نیز است.

داخل لکسوس LX570 مانند سایر محصولات لکسوس از چرم و چوب با کیفیت بسیار بالا استفاده شده ولی برخلاف دیگر خودروهای لکسوس در داخل این خودرو خبری از موس یا تاچ پد نیس! لکسوس LX570 شامل سه ردیف صندلی با روکش چرم برای 8 سرنشین است که قابلیت تاشدن دارند تا فضای بار زیادی را برای شما فراهم کند. فضای بار این خودرو در حالت معمول 1160 لیتر است که با تاشدن صندلی ها عقب به 2350 لیتر افزایش می یابد. تریم های موجود در ایران برای این خودرو دارای سه رنگ مشکی و کرم و زعفرانی است .

تصویر
طراحی ظاهری لکسوسLX570

بررسی مشخصات ظاهری لکسوسLX570، ابهت با چاشنی تجمل

بدنه و شاسی لکسوس LX 570 تفاوتی با تویوتا لندکروز سری j200 ندارد و از همین رو باید گفت که فرم بدنه این خودرو شمایل پسرعموی تویوتازاده خود را با کمترین تغییر به ارث برده است. از نظر طراحی بدنه می توان لکسوس ال ایکس ۵۷۰ را نسخه ای فیس لیفت از تویوتا لندکروزر دانست که نمای چهره آن به طور کامل دستخوش تغییر شده و در قسمت عقب نیز تحولاتی را به خود دیده است.

در نمای روبرو جلوپنجره دوکی شکل به همراه چراغ های لوزی فرم، تمام همت خود را به کار بسته اند تا چهره ای باشخصیت تر از لندکروزر برای لکسوس ال ایکس ۵۷۰ فراهم کنند . با این حال نمای جانبی تفاوت چندانی با لندکروزر نشان نمی دهد و بخش عقب نیز کمترین تحولات را نسبت به نمای پشت تویوتا لندکروز جی ۲۰۰ تجربه کمبود کرده است.

ریشه های طراحی این نوع فرم بدنه به حوالی سال ۲۰۰۶ ۲۰۰۷ بازمی گردد، بنابراین می توان لفظ «کلاسیک» را به سبک طراحی بدنه لکسوس ال ایکس ۵۷۰ و تویوتا لندکروزر نسل پنجم نسبت داد. البته همین سبک طراحی کلاسیک، شاخصه های لوکس و تجملاتی چشم نوازی را ارائه می دهد که حتی در زمان حاضر و با وجود انواع و اقسام طراحی های جدید در بازار خودرو، هنوز هم می توان به عنوان یک شاسی بلند خوش قدوقامت شیک و جنتلمن از ال ایکس ۵۷۰ در محافل مختلف یاد کرد.

تصویر
طراحی ظاهری لکسوسLX570

طراحی کابین لکسوس LX 570

داشبورد حجیم، عریض و کشیده این خودرو المان های چهارگوش متعدد را در سطح خود جای داده که از طرفی ساده و تقریبا قدیمی به نظر می رسند و از سوی دیگر کیفیت بالای متریال آن ها به همراه تزیینات چوبی به کار رفته در نواحی مختلف، حکایت از درجه بالای لاکچری بودن فضای داخلی لکسوس ال ایکس ۵۷۰ دارد.

کنسول میانی این خودرو با مجموعه ای از دکمه ها و کلیدها همراه شده که گرچه با نظمی دلنشین کنار یکدیگر آرام گرفته اند اما شاید استفاده از آنها حین رانندگی برای راننده اندکی گیج کننده باشد. طراحی غربیلک فرمان از سیاقی بی آلایش پیروی می کند و هماهنگی مناسبی با پنل کیلومترشمار آنالوگ پشت فرمان ایجاد کرده است. بهره گیری از کابین فوق العاده جادار به همراه محفظه بار بزرگ نیز سبب شده تا خانواده های پرجمعیت به راحتی با این شاسی بلند لوکس ژاپنی به مسافرت و یا گشت وگذار در طبیعت بپردازند.

تصویر
طراحی ظاهری لکسوسLX570

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی لکسوس ال ایکس ۵۷۰

Lx 570 را می توان یکی از معدود اتومبیل های شاسی بلند دوران خود دانست که تا خرخره در انواع و اقسام آپشن های رفاهی و ایمنی غرق شده است:

کروز کنترل هوشمند، کنترل کشش و پایداری، سنسورهای پارک جلو و عقب، سنسور باران و فشار باد تایر، رادار نقطه کور و هشدار تصادف از جلو، ترمزهای مالتی ترین، اتولایت، دی لایت، نور بالا اتوماتیک، تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک، چراغ چرخشی، چراغ شوی، فرمان برقی حساس به سرعت با پدال شیفتر و مموری، سیستم صوتی مارک لوینسون با ۱۹ اسپیکر و هدفون وایرلس، نمایشگر ۸ اینچی به علاوه مانیتورهای عقب، دوربین های پشت و جانبی و ۳۶۰ درجه، دوربین جلو، ۱۲ عدد کیسه هوا، سیستم تهویه اتوماتیک چهارگانه، صندلی راننده با تنظیمات ۱۲ حالته برقی، صندلی سرنشین با تنظیم ۱۰ حالته برقی، صندلی های ردیف دوم با تنظیم برقی، گرمکن صندلی های جلو و ردیف دوم، سردکن صندلی های جلو، صندوق برقی، آینه های جانبی تاشونده با تنظیم برقی و گرمکن، سانروف، مموری آینه شاخص ترین امکانات و آپشن های این شاسی بلند لوکس به شمار می روند.

مشخصات فنی لکسوس ال ایکس ۵۷۰

بزرگترین مدل لکسوس در ایران قوای محرکه خود را مدیون یک پیشرانه ۸ سیلندر 5.7 لیتری است. این پیشرانه معادل ۳۸۳ اسب بخار قدرت ایجاد می کند و گشتاوری برابر با ۵۴۶ نیوتن متر را به واسطه یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک و دو عدد دیفرانسیل هوشمند با قفل مرکزی و محدودکننده لغزش، به سوی تمامی چرخ ها می رساند

این شاسی بلند سنگین وزن ۲۶۸۰ کیلوگرمی شتابی بسیار مطلوب را ارائه می دهد، چرا که رقم ۷.۵ ثانیه برای شتاب صفر تا صد خودرویی در این ابعاد و وزن، بسیار مهیج و جذاب جلوه می کند. حداکثر سرعت و میانگین مصرف سوخت این تحفه ژاپنی نیز به ترتیب معادل ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت و ۱۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

با توجه به ارقام ارائه شده باید گفت توان فنی لکسوس ال ایکس ۵۷۰ کاملا رضایت بخش برآورد می شود اما در این بین مصرف سوخت بالای آن به ویژه در سطح شهر، نارضایتی هایی را از سوی مالکان به دنبال داشته است.

نقاط ضعف و قوت ال ایکس ۵۷۰

طراحی ظاهری و داخلی مجلل، کیفیت ساخت بالا، توان فنی مناسب، شتاب و عملکرد فنی مطلوب، توانایی آفرود رضایت بخش و امکانات رفاهی ایمنی بسیار سطح بالا در دسته نقاط قوت این خودرو جای می گیرند. از سوی دیگر مواردی همچون مصرف سوخت زیاد، هزینه نگهداری سنگین و ارزش خرید کمتر نسبت به لندکروزر به دلیل بهای فوق العاده بالاتر این خودرو در بازار آزاد، از جمله نقاط ضعف تویوتا لکسوس ال ایکس ۵۷۰ در ایران به شمار می روند.

وضعیت فروش لکسوس LX570 در ایران

این پهن پیکر ژاپنی گران ترین شاسی بلند لوکس آفرودی تمام عیار در کشورمان به شمار می رود و درنتیجه تنها مشتریان خاص و بسیار ثروتمند را به سوی خود می کشاند. با این حال رونق بازار این محصول گران قیمت در میان اقشار ثروتمند تقریبا قابل قبول ارزیابی می شود هرچند که از این لحاظ به دلیل قیمت بسیار بالاتر نسبت به تویوتا لندکروزر جایگاه پایین تری کسب می کند و نمی تواند به اندازه پسرعموی تویوتا زاده خود به راحتی به فروش برسد. با این وجود لکسوس ال ایکس همواره یکی از گزینه های مورد نظر ثروتمندان جهت خرید شاسی بلند لوکس بزرگ با پلاک ملی در بازار ایران به شمار رفته است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) تصویری از صندلی خالی شهید امیرعبداللهیان در کلاس درس او در دانشگاه تهران (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
زندگی خلبان گنبدی پرواز «شهدای خدمت» در کلام بستگان+ویدئو فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم ادای احترام نظامی دختر شهید خلبان سید طاهر مصطفوی به تابوت پدرش / گر پدر نیست، تفنگ پدری هست هنوز اولین عکس از جمیله علم الهدی پس از شهادت سید ابراهیم رییسی +عکس حضور بدون تشریفات سید میثم خامنه‌ای در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش دعایی که رهبر انقلاب برای شهید سیدابراهیم رئیسی خواندند+ فیلم ورود هواپیماهای هیات‌های خارجی به فرودگاه مهرآباد+ویدئو (فیلم) آغوش پدرانه رهبر معظم انقلاب برای نوه‌های دختری شهید رئیسی / تسکینی برای قلب داغدیده دخترانش ... آماده‌سازی خانه ابدی شهید آیت‌الله آل‌هاشم در تبریز +فیلم حال منقلب برادر شهید آیت الله ابراهیم رئیسی در مراسم تشییع+فیلم کدام فرزند رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهانش حضور داشت؟+ عکس جدیدترین تصویر از برادران رئیس جمهور شهید+عکس توصیف حاج منصور ارضی از پیکر شهید رئیسی؛ مثل حضرت علی اکبر شده بود گفتم چجوری تو را بشورم! +ویدئو جواب رئوفانه و قابل تامل ابراهیم رئیسی به اظهارات فردی از مخالفان ایشان+ویدیو/ سعه صدر رو دیدین؟ حضور همسر و خانواده داغدار شهید مالک رحمتی در مراسم تشییع +ویدئو/ عجب رسمیه رسم زمونه... جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی عکس‌ جالب و کمتر دیده شده از شهید آیت الله آل‌هاشم؛ در حال خرید نان+عکس تصویری تلخ از لباس پرواز سرهنگ بهروز قدیمی از شهدای کادر پروازی+عکس تصویری خاص از وداع یادگار امام سید حسن خمینی با شهید سید ابراهیم رئیسی +عکس خوش‌آمد گویی پیرمرد ترک‌زبان به رئیس‌جمهور+ویدئو/ برای مردم این منطقه دوستی و محبت آوردی (عکس) تصویری تلخ از گریه آجودان مخصوص شهید رئیسی در مراسم تشییع او شعار یک توریست خارجی در مراسم تشییع شهدای خدمت+ویدئو (ویدیو) دختران شهید رئیسی و سردار سلیمانی در مراسم تشییع سید ابراهیم رئیسی این حرکت شهید امیر عبداللهیان اعراب را به تحسین واداشت/کاربران عرب این فیلم را جهانی کردند+ویدیو عکس قدیمی و کمتر دیده شده از خوش و بش شهید رئیسی و مرحوم هاشمی رفسنجانی دست‌نوشته جالب یکی تهرانی در وصف شهید رئیسی در مراسم تشییع: خیلی سوختیم که چرا...؟ فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... گریه های آیت الله علم الهدی در زمان نماز خواندن بر پیکر شهید رئیسی و همراهانش +عکس وداع جانسوز خانواده امیر عبداللهیان با پیکر وزیر خارجه فقید ایران+ویدیو انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو آروزی متفاوت و زیبای یک دختر بچه در مراسم تشییع رئیس جمهور عکس خوابیدن 3 دختربچه خسته در تشییع پیکر رییس جمهور شهید و همراهانش رئیس مجلس دومای روسیه وارد تهران شد +ویدئو آخرین عکس از رییس جمهور شهید قبل از پرواز آسمانی برای تشییع پیکرت همین یک عکس کافیست ...+عکس/ جهان گریست با این قاب (تصویر) کدام یک از مقامات به مراسم تشییع رئیس جمهور آمدند؟ شعری که شهید ابراهیم رئیسی آن را دوست داشت+ویدیو (ویدئو) بغض آیت الله علم‌الهدی در مراسم تشییع پیکر دامادش شهید سید ابراهیم رئیسی آخرین نماز شهید رئیسی و آیت الله آل هاشم و استاندار جوان در یک روستا پیش از شهادت+عکس
تیتر امروز   
جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی
رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم
اطلاعیه مهم ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات ناموفق پهپاد ترکیه‌ای
واکنش بازیگر سریال گاندو به شهادت رئیس‌جمهور
اولین اظهارات علم الهدی بعد از شهادت دامادش، سیدابراهیم رئیسی؛ چه کنیم، مشیت خداست/یک هفته پیش او را دیدم
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم
خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای!
تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد
توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران
نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع)
آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان
پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی
حواشی داغ امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
پیام تسلیتی که رئیسی نوشت و بعد از شهادت خودش منتشر شد!