فال روزانه امروز یکشنبه 3 تیر ماه 1403

  شنبه، 02 تیر 1403 ID  کد خبر 393938
فال روزانه امروز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
ساعد نیوز: فال روز و طالع بینی 3 تیر 1403 را مطالعه می فرمایید.

از دیرباز همواره مردم معتقد بودند که پدیده‌های اخترشناسی روی اتفاقات زندگی آن‌ها اثرگذار است. هنوز هم هستند که براساس نجوم و وضعیت ستارگان در آسمان طالع بینی می‌کنند. برخی از آن‌ها طالع بینی و فال افراد براساس ستارگان آسمان و ماه تولد افراد را در سرتاسر دنیا به صورت آنلاین منتشر می‌کنند. ما هم در پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز این مطالب را برای متولدین ماه‌های مختلف از همان منابع معتبر خارجی گردآوری و روزانه به صورت ترجمه شده به فارسی در اختیار شما می‌گذاریم. امید آنکه دنیا به کام شما همواره شیرین و روزگار بر وفق مرادتان باشد. با ما همراه باشید.

فال

استخاره

فال حافظ

برای مشاهده فال روزانه ماه‌های تولد مختلف کلیک کنید


فروردین

اردیبهشت

خرداد

تیر

مرداد

شهریور

مهر

آبان

آذر

دی

بهمن

اسفند

فال روزانه در روز 3 تیر 1403 برای متولدین فروردین ماه


امروز نیرویی درونی شما را به حرکت و تلاش وا می‌دارد. نمی‌توانید بی‌تفاوت بنشینید و حتی اگر کار مهمی برای انجام دادن نداشته باشید، به دنبال فعالیتی برای پر کردن اوقات خود خواهید بود. از این انرژی و انگیزه استفاده کنید و کارهای عقب‌افتاده‌تان را به سرانجام برسانید. ممکن است امروز با افرادی روبرو شوید که بدون هیچ دلیلی به شما و کارهایتان خرده می‌گیرند و رفتاری بداخلاقانه از خود نشان می‌دهند. تعجب نکنید، زیرا این رفتارها به دلیل شرایط کیهانی حاکم بر امروز، تا حدی طبیعی است. سعی کنید از این افراد و حرف‌هایشان دلخور نشوید و با حفظ آرامش و ظاهری محکم، از قلب حساس خود محافظت کنید. امروز فرصتی مناسب برای توجه بیشتر به دوستانتان است. با آنها تماس بگیرید، جویای احوالشان شوید و اگر لازم بود، در کنارشان باشید. در ضمن، به احتمال زیاد امروز به یک دورهمی یا مهمانی دعوت می‌شوید، اما تمایلی به حضور در آن ندارید و این دعوت را رد خواهید کرد. همچنین، مراقب باشید که با افرادی که دائم در حال ایراد گرفتن از دیگران و اطرافیان خود هستند، معاشرت نکنید. اجازه ندهید که آنها از شما نیز ایراد بگیرند و نظراتتان را به طور محترمانه اما قاطع به آنها بیان کنید.

نماد فروردین

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

قوچ

نوزاد طبیعت

من هستم

مارس (مریخ)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

یاقوت، الماس قرمز

صورتی روشن

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 3 تیر 1403 برای متولدین اردیبهشت ماه


امروز فرصتی عالی برای اینکه در مرکز توجه قرار بگیرید و توانایی‌های خود را به رخ دیگران بکشید. بدون هیچ تردیدی، شما رهبر ذاتی هر گروهی هستید که در آن حضور دارید. اکنون زمان آن فرا رسیده که از مهارت‌های مدیریتی خود به بهترین نحو استفاده کنید و به دیگران در رسیدن به اهدافشان یاری برسانید. درست است که در حال حاضر، مسائل مالی ذهن شما را به شدت مشغول کرده و آرامش را از شما گرفته است. اما خودتان را سرزنش نکنید، زیرا مقصر این اوضاع شما نیستید. به زودی خبرهای خوشی در راه است. عضوی جدید به خانواده شما اضافه خواهد شد که با خود خیر و برکت به ارمغان خواهد آورد و زندگی شما را متحول خواهد کرد. شما قلبی بزرگ و دستانی بخشنده دارید، اما متأسفانه بارها به خاطر رودربایستی و ناتوانی در “نه” گفتن، متحمل ضرر و زیان شده‌اید. لازم است برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات، قاطعیت و صراحت را در گفتار و رفتارتان تمرین کنید. اگر به گوشتان رسیده که کسی پشت سر شما صحبت کرده است، بدون رودربایستی، دلیل این کار را از او جویا شوید. این جسارت و صراحت، به اندازه کافی او را شرمنده و پشیمان خواهد کرد.

نماد اردیبهشت

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

گاو نر

طفل شیرخوار طبیعت

همه چیز مال من است

ونوس (زهره)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس

یاقوت کبود

آبی آسمانی، صورتی، بنفش

6

جمعه

فال روزانه در روز 3 تیر 1403 برای متولدین خرداد ماه


امروز، روزی ایده‌آل برای تزریق هیجان و پویایی به زندگی شماست. اگر در روزهای اخیر، کسالت و یکنواختی بر شما غلبه کرده است، فرصتی عالی برای رهایی از این رخوت و تجربه شور و اشتیاق است. کنترل زندگی خود را به دست بگیرید، اهدافتان را با شور و انرژی دنبال کنید و از ریسک کردن و گام نهادن در مسیرهای ناشناخته نترسید. حس ششم شما امروز به طور شگفت‌انگیزی قوی و فعال است. به ندای درونی خود اعتماد کنید و از پیمودن مسیری که به شما نشان می‌دهد، هراسی به دل راه ندهید. گاه، مسیرهای کمتر پیموده شده، بهترین و ثمربخش‌ترین راه‌ها هستند. خوش‌بینی شما، صفتی ستودنی و ارزشمند است. از این خصیصه نیکو برای تقویت اعتماد به نفس و پیشرفت در مسیر زندگی‌تان بهره ببرید. با این حال، در مسائل عاطفی، فعلاً جانب احتیاط را حفظ کنید و تصمیمات منطقی و سنجیده اتخاذ نمایید. از هر گونه وسوسه برای دروغ گفتن و فریبکاری به شدت دوری کنید، زیرا عواقب جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت. پیش از بیان هر حرفی، به دقت فکر کنید و از صحت و صداقت کلامتان اطمینان حاصل کنید. هر آنچه به ذهنتان می‌رسد را بدون تجزیه و تحلیل و بدون در نظر گرفتن عواقب آن، بر زبان نیاورید.

نماد خرداد

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دوقلوها

کودک طبیعت

من فکر می‌کنم

مرکوری (عطارد)

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

جیوه

زمرد کبود

زرد، سبز، آبی

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 3 تیر 1403 برای متولدین تیر ماه


امروز شدت احساساتتان نسبت به چند روز گذشته، به طور قابل‌توجهی افزایش یافته و این امر، هم در مورد احساسات مثبت و هم در مورد احساسات منفی صادق است. لازم است مراقب باشید که این شدت احساسات، به ویژه در مورد احساسات منفی، از کنترل شما خارج نشود. خشم و ناراحتی افراطی، می‌تواند به مشاجره، گریه ناگهانی و واکنش‌های تند و نامناسب در برابر کوچکترین محرک‌ها منجر شود. به یاد داشته باشید که کلمات تند و گزنده، می‌توانند زخم‌های عمیقی بر قلب و روح دیگران بر جای بگذارند. کمرویی و خجالت، موانعی هستند که اعتماد به نفس شما را محدود می‌کنند. لازم است باورهایتان را در مورد خودتان به چالش بکشید و از قفسه‌های ذهنتان بیرون بیایید. به یاد داشته باشید که هیچ چیز به اندازه ناامیدی و خودکم‌بینی نمی‌تواند شما را از پا درآورد. در گفتار و رفتارتان صادق باشید و همیشه حرف حق را بزنید. حتی اگر گفتن حقیقت برایتان دشوار باشد، از آن طفره نروید. شجاعت و صداقت شما در نهایت مورد قدردانی قرار خواهد گرفت. خبر خوشی در انتظار شماست. شنیدن این خبر، شما را به شدت خوشحال خواهد کرد و گویی نغمه‌ای دلنشین، روح و جان شما را نوازش خواهد داد.

نماد تیر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

خرچنگ

تازه بالغ طبیعت

من احساس می‌کنم

ماه

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

نقره

مروارید

سایه ای از رنگ‌های خاکستری و آبی و سبز

2

دوشنبه

فال روزانه در روز 3 تیر 1403 برای متولدین مرداد ماه


شما خودتان به خوبی می‌دانید که چه اشتباهی مرتکب شده‌اید. عادت‌های بد مانند زنجیرهایی هستند که شما را اسیر خود کرده‌اند. برای رهایی از این زنجیرها، شجاعت لازم را به خرج دهید و با اراده‌ای قوی، عادت‌های غلط را کنار بگذارید. در غیر این صورت، تا ابد باید تاوان اشتباهاتتان را پس بدهید. برای ارتقای کیفیت کارتان، با افرادی که علایق و نظرات مشابهی با شما دارند، گفتگو کنید و از تجربیات و ایده‌هایشان بهره‌مند شوید. تبادل نظر با افراد همفکر، می‌تواند دریچه‌های جدیدی از خلاقیت و نوآوری را به روی شما بگشاید و به نتایج درخشان‌تری منجر شود. شاید در حال حاضر، وضعیت مالی شما اجازه ندهد که به طور مادی به دیگران کمک کنید. اما به یاد داشته باشید که همیشه راه‌های دیگری برای یاری رساندن به همنوعان وجود دارد. لبخند گرم، شنونده صبور و غمخوار بودن و یاری رساندن با کلام و عمل، از جمله راه‌هایی هستند که می‌توانید بدون صرف هیچ هزینه مالی، به دیگران کمک کنید. در روزهای آینده، منتظر قدردانی و تشکر از سوی کسی باشید که در انجام کاری به او کمک کرده‌اید. این قدردانی، نشان‌دهنده تاثیر مثبت و ماندگاری است که شما در زندگی دیگران گذاشته‌اید.

نماد مرداد

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

شیر

جوان طبیعت

من اراده می‌کنم

خورشید

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

طلا

یاقوت زرد

رنگ‌های غروب خورشید

1

یکشنبه

فال روزانه در روز 3 تیر 1403 برای متولدین شهریور ماه


امروز فرصتی طلایی برای رها شدن از دغدغه‌های گذشته و نگرانی‌های بی‌مورد است. به جای هدر دادن زمان و انرژی خود برای ترس از اتفاقات احتمالی، تمام تمرکزتان را بر روی شروع‌های تازه و گام نهادن در مسیرهای جدید معطوف کنید. انرژی کیهانی امروز، یار و یاور شما در این سفر پرهیجان خواهد بود و شما را در یافتن فرصت‌های جدید و موقعیت‌های بهتر راهنمایی خواهد کرد. با شجاعت و جسارت گام بردارید و اجازه ندهید که افراد منفی‌نگر و ناامید، سد راهتان شده و مانع از پیشرفتتان شوند. در کنار تمام این هیجان‌ها، لحظات گرانبهای خود را در کنار خانواده عزیزتان غنیمت بشمارید و از تک تک دقایق این زمان باارزش لذت ببرید. از خیال‌پردازی‌های دور و دراز دست بردارید و با نگاهی واقع‌بینانه‌تر به زندگی بنگرید. حقیقت را پنهان نکنید و با صداقت و شفافیت تمام، آن را بیان کنید. این صداقت، آرامش و آسودگی خاطر را برای شما به ارمغان خواهد آورد. به یاد داشته باشید که در محیط کار، بدون فکر و تامل سخن گفتن، می‌تواند اوضاع را پیچیده و مشکل‌ساز کند. امروز، روز بیکاری و کسالت نیست. آستین‌هایتان را بالا بزنید و با عزمی راسخ، دست به کار شوید.

نماد شهریور

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

فرشته

بالغ طبیعت

من تجزیه و تحلیل می‌کنم

ولکان و مرکوری

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

پلاتین

عقیق سبز

سایه‌ای از خاکستری، سبز، نقره‌ای

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 3 تیر 1403 برای متولدین مهر ماه


امروز احتمالاً متوجه خواهید شد که باری سنگین از غم و رنج و آزردگی بر دوشتان سنگینی می‌کند. این بار سنگین، ریشه در تجربیات گذشته و ناملایمات زندگی دارد. لازم است با شجاعت و صداقت تمام، در مورد این دردها و رنج‌ها با خودتان و در صورت نیاز با افراد مورد اعتمادتان صحبت کنید. رها کردن این بار سنگین، گامی ضروری برای رسیدن به آرامش و شادی حقیقی است. امروز ممکن است در مسیرتان با موانعی روبرو شوید و اوضاع طبق برنامه پیش نرود. این اتفاقات می‌توانند ناخوشایند باشند، اما به جای غرق شدن در نگرانی‌ها، سعی کنید با آرامش و عقلانیت با آنها روبرو شوید. باور داشته باشید که در نهایت همه چیز به بهترین نحو حل خواهد شد و خواهید دید که بسیاری از نگرانی‌هایتان بی‌مورد بوده‌اند و اوضاع حتی بهتر از چیزی که تصور می‌کردید پیش خواهد رفت. اگر شخصی با صحبت‌های خود شما را ناامید و آزرده می‌کند، سعی کنید تا حد امکان از او دوری کنید. کمی استراحت کنید و اجازه دهید تا دیگران نیز در انجام کارها به شما یاری برسانند. در مورد یک مشکل کاری که با آن روبرو هستید، به یاد داشته باشید که حفظ آرامش و بی‌طرفی، کلید موفقیت شما در حل این مشکل خواهد بود.

نماد مهر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ترازو

با آرمان ازدواج

من تعادل برقرار می‌کنم

ونوس (زهره)

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس درخشان

الماس، اوپال

بژ، قهوه‌ای

6

جمعه

فال روزانه در روز 3 تیر 1403 برای متولدین آبان ماه


امروز، گویی آسمان و زمین هم‌صدا شده‌اند تا روز پرباری را برای شما رقم بزنند. حال و هوای امروز با روحیات و شخصیت شما به طور کامل سازگار است و فرصتی طلایی برای شکوفایی خلاقیت و تبادل ایده‌هایتان با دیگران فراهم می‌کند. از این فرصت استفاده کنید و بدون هیچ خجالتی، افکار و ایده‌هایتان را با اطرافیان خود در میان بگذارید. اجازه دهید تا صدای شما شنیده شود و نظراتتان مورد توجه قرار گیرند. در حال حاضر، تمرکز و توجه شما به طور کامل بر روی اهداف شغلی و پیشرفت در مسیر حرفه‌ایتان معطوف شده است. این تمرکز، امری مثبت و ضروری است، اما توجه داشته باشید که نباید باعث غفلت از روابط عاطفی و صمیمی شما با دیگران شود. به یاد داشته باشید که عشق، محبت و صمیمیت، همانند موتور محرکی هستند که به شما انرژی و انگیزه لازم برای ادامه تلاش و کوشش را می‌دهند. نگرانی‌ها و اضطراب‌های خود را کنار بگذارید. هیچ کس از ابتدا و بدون هیچ تجربه‌ای، در هیچ کاری ماهر نبوده است. شما نیز با تلاش و پشتکار، به مرور زمان به مهارت و تبحر لازم در هر زمینه‌ای که هستید، دست خواهید یافت. به زودی خبری خوش، بار سنگینی را از دوشتان برداشته و خیال شما را آسوده خواهد کرد.

نماد آبان

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

عقرب

با آرمان ...

من آرزو می‌کنم

پلوتو

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

سیلیس

قرمز تیره

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 3 تیر 1403 برای متولدین آذر ماه


امروز، روز وداع با رویاها و خیالات و غوطه‌ور شدن در دنیای واقعیت و عمل است. ندایی درونی شما را به سوی تعهد و تلاش بیشتر فرا می‌خواند. فرصت‌های طلایی این روزها را دریابید و آموزه‌ها و تجربیات حاصل از سفر ذهنی خود را در دنیای واقعی به کار ببندید. از ورود به بحث‌ها و گفتگوهایی که هیچ ارتباطی با شما و اهدافتان ندارند، خودداری کنید و تمرکز و انرژی خود را صرف کارها و اموری کنید که برایتان مفید و مثمر ثمر هستند. به طور خاص، از شرکت در جمع‌ها و مکالماتی که حول محور غیبت و بدگویی از دیگران می‌چرخند، دوری کنید. اینگونه رفتارها نه تنها سودی برای شما ندارند، بلکه می‌توانند اثرات منفی بر روحیه و نگرش شما نیز بگذارند. قدر و منزلت این روزهای پربار را بدانید و از تک تک لحظات آن به بهترین نحو استفاده کنید. در هر شرایطی که هستید، با خوش‌بینی و امیدواری به آینده نگریسته و اجازه ندهید که تاریکی ناامیدی بر قلبتان سایه افکند. اگر قصد دارید از کسی درخواست یاری و همکاری کنید، به این نکته توجه داشته باشید که در این روزها، بسیاری از افراد گرفتار و مشغله‌های خاص خود هستند. با صبر و حوصله و با لحنی مودبانه درخواست خود را مطرح کنید و در صورت عدم تمایل یا عدم امکان کمک از سوی آن شخص، دلخور و ناامید نشوید.

نماد آذر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

تیر و کمان

با آرمان کسب اطلاعات

من می‌بینم

ژوپیتر (مشتری)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

قلع

فیروزه

ارغوانی

3

پنج‌شنبه

فال روزانه در روز 3 تیر 1403 برای متولدین دی ماه


امروز خودتان را از قید و بند احساسات منفی و تردیدهایی که نسبت به توانایی‌هایتان دارید، رها کنید. به باور و یقین درونی خود ایمان داشته باشید و از امروز به عنوان نقطه عطفی برای تعیین اهداف جدید و آغاز فعالیت‌های نو و جسورانه استفاده کنید. موفقیت در هر مسیری که قلبتان شما را به سوی آن رهنمون می‌کند، در دسترس شماست. فقط کافی است با اراده‌ای قوی و عزمی راسخ، قدم در راه بگذارید. در روابطتان با دیگران، به خصوص با یکی از دوستانتان، چالشی غیرمنتظره پیش رو خواهید داشت. رفتار این فرد ممکن است شما را غافلگیر و دلخور کند و باعث ایجاد فاصله‌ای میان شما دو نفر شود. با این حال، لازم است که صبر و حوصله پیشه کنید و با درکی عمیق‌تر به این موضوع بنگرید. گاه اختلاف نظرها و سوءتفاهم‌ها، فرصتی برای شناخت عمیق‌تر یکدیگر و بهبود روابطمان هستند. در ضمن، دعوتی دریافت خواهید کرد که به صلاح شما نیست در آن شرکت کنید. به جای هدر دادن زمان و انرژی خود در مکانی که برایتان مناسب نیست، بر روی اهداف و خواسته‌هایتان تمرکز کنید. به یاد داشته باشید که در برخورد با افراد، به خصوص کسانی که ادعاهای بزرگی می‌کنند اما در عمل مهارت و توانایی لازم را ندارند، محتاط باشید.

نماد دی

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

بز

با آرمان تجربه کردن

من به کار می‌گیرم

ساترن (زحل)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

سرب

عقیق رنگارنگ

سیاه، قهوه‌ای

8

شنبه

فال روزانه در روز 3 تیر 1403 برای متولدین بهمن ماه


امروز، گویی آتش شور و اشتیاقی در درون شما شعله‌ور شده است که به نظر می‌رسد هیچ چیز نمی‌تواند آن را مهار کند. این شور و اشتیاق می‌تواند انگیزه‌ای قدرتمند برای حرکت به سوی اهدافتان باشد، اما مراقب باشید که این شور و هیجان شما را به سمت تصمیمات عجولانه و بدون تفکر سوق ندهد. به یاد داشته باشید که هر تصمیمی که در یک لحظه و بدون سنجش عواقب گرفته شود، می‌تواند در آینده پشیمانی و حسرت به همراه داشته باشد. در حال حاضر، ممکن است به دلیل شرایط فعلی، رفتاری تند و خشن با اطرافیانتان داشته باشید و به عواقب رفتارها و اعمالتان توجهی نکنید. اما لازم است که صبر و حوصله پیشه کنید و با درکی عمیق‌تر به این موضوع بنگرید. خشم و عصبانیت، حل هیچ مشکلی را آسان‌تر نمی‌کند و چه بسا اوضاع را وخیم‌تر نیز کند. در این روزها، شاهد گرم شدن روابطتان با اعضای خانواده خواهید بود. جو صمیمی و محبت‌آمیزی در خانه حاکم می‌شود که قلبتان را گرمی می‌بخشد. در حال حاضر با مشکلی روبرو هستید که حل آن نیازمند صبر و حوصله است. از صحبت کردن در مورد این مشکل با دیگران خودداری کنید، چرا که ممکن است از این موقعیت سوءاستفاده کرده و بر شما فشار روانی وارد کنند.

نماد بهمن

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دلو

با آرمان ایده‌آلیستی

من می‌دانم

اورانوس

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

اورانیوم

یاقوت کبود

آبی آسمانی

4

شنبه

فال روزانه در روز 3 تیر 1403 برای متولدین اسفند ماه


/ نزد شخصی مقام دار و کاردان به کار مشغول خواهید شد که با موفقیت و پیروزی فراوانی همراه خواهد بود / در تعطیلات به یک سفر خواهید رفت . ممکن است آ« منطقه خوش آب و هوا باشد / دست به کار تجارت و معامله خواهید زد و در این امر بسیار برجسته و دارای ثروت زیادی خواهید شد. / در کاری که در پیش گرفته اید ، افراط و تفریط نداشته باشید با کمی صبر و حوصله موفق خواهید شد / بسیاری از کار های عقب آفتاده شما انجام خواهد شد ، نگران کار های عقب افتاده خود نباشید / به هدف و مقصودی که دارید ، روز به روز و لحظه به لحظه نزدیک تر خواهید شد / یک سند یا قرار داد تجاری و قانونی بزرگ را امضا خواهید کرد و با امضای این سند یا قرارداد تغییرات مثبت زیادی را در زندگی خود مشاهده خواهید کرد.

نماد اسفند

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ماهی

با آرمان تفویض

من باور دارم

نپتون

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

تشعشعی از فلزات مصنوعی

زمرد

سایه آبی و سبز دریایی

7

پنج شنبه


فال چیست؟


فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی است. کلمه ای عربی است و در فارسی یعنی شگون، هم در معنای خوب و هم در معنای بد. فال گرفتن یعنی اطلاعات از ناشناخته ها؛ و در عربی به فال خوب زدن، «تفأل» و به فال بد زدن «طیره» می گویند. در فارسی، فال خوب زدن را «مروا» و فال بد زدن را «مرغوا» گویند که از دو کلمه «مرغ» و «آوا» تشکیل شده است. ایرانیان با آواز و جهت حرکت پرندگان فال می زده اند؛ مثلاً با دیدن عقاب به عقوبت و هدهد به هدایت پی می برده اند.

فال

فال و فالگیری موضوعی است که همه ما کم و بیش با آن سرو کار داشتیم و این سوال همیشه بی پاسخ باقی مانده که : آیا شما واقعا به فال اعتقاد دارید یا خیر؟ آیا فال علم است یا خرافات ؟ آیا فالگیران شیادند یا عالم به علوم غریبه ؟ شما فال را فقط یک سرگرمی می بینید با به فال اعتقاد راسخ دارید؟ یا اینکه به بعضی فالها اعتقاد دارید؟

این پدیده در اعصار مختلف و اقصی نقاط جهان به گونه های مختلف وجود داشته و دارد. فال بودا درهند، فال ای- چینگ در چین، فال قهوه یا فال ورقهای تاروت در اروپا از جمله فالهای بسیار معتبر جهانی هستند که جزو اسناد تاریخی سرزمینشان بشمار می آیند در کشور ما هم فال حافظ و استخاره با قرآن از احترام و اعتبار ویژه ای برخوردارند.

البته فال های بسیار دیگری هم هستند که در جهان فراوانند مانند فال اعداد، حروف ابجد یا تفال با خوراکیهایی مثل چای ، نخود و …

نظر اسلام در خصوص فال چیست؟


اسلام دینی است که بر فطرت و حقانیت بنا شده است و از هر نوع توهم و ساده‌انگاری دور است. اسلام تلاش و کوشش را برای انسان ضروری می‌داند تا از این طریق زندگی خوبی برای خودش رقم بزند. در مورد فال هم باید دانست که فال بد به شدت از سوی اسلام نهی شده است چون اثر روانی منفی برای فرد به همراه دارد. اما فال خوب که موجب شادی و امید افزایی شود، آن هم با شرایطی که هزینه‌ای در آن وجود ندارد جایزاست.

به عنوان مثال روزی پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله با جمعی سفر می‌کردند. در میان راه یک سواری را دیدند و حضرت نام او را پرسیدند. آن مرد خودش را «سعد» معرفی کرد. پیامبر صلی‌الله علیه و آله با شنیدن نام او فرمودند: «سعدنا» یعنی خوشبخت شدیم و همین نام را به فال خوب گرفتند که ان‌شاءالله سفر خوب و خوشی خواهیم داشت.

منظور از فال خوب در اسلام این است، نه اینکه افراد با صرف هزینه‌هایی به افرادی مراجعه کنند که هیچ علمی ندارند و مطالبی را عنوان می‌کنند که هیچ بنای عقلی و درستی ندارد. این کار درواقع فریب‌کاری است و اسلام هر نوع فریبکاری را به شدت نفی کرده است.

سخن آخر


در انتهای این بحث بد نیست بدانید نوع دیگری از فالگیران هم هستند که به فالگیران شیاد معروفند و آنها را فال ساز مینامیم. این افراد ابتدا با بدست آوردن اطلاعات شخصی شما بطور مخفیانه و بازگویی همان اطلاعات در حضورتان هنگام فال گرفتن، راستگویی خودشان را در ذهن شما به باور میرسانند و آنگاه شروع میکنند به پیشگویی چیزهایی که خود دلشان میخواهد. به این ترتیب شما پیشگویی های آنها را باور میکنید و البته میدانید این باورها هم موجب میشود این وقایع برای شما رخ بدهند. در این خصوص میخواهم بگویم اگر برای شما باورهای خوبی میسازند مثلا به شما نوید خوشبختی میدهند و ازاین بابت نیز هزینه زیادی از شما نمیگیرند این کار مانند هیپنوتیزم کردن است و باید از ایشان تشکر کنید اما اگر برای شما آرزوهای بدی میکنند یا با بی انصافی پول زیادی میگیرند واقعا شیادند!!!

شما هم اگر تجربه‌ای درخصوص فال‌ها دارید، یا احیاناً گرفتار فالگیرهایی شیاد شده‌اید، یا نظراتی در خصوص فال‌های ساعدنیوز دارید، با ما در قسمت کامنت‌ها در میان بگذارید.

فال حافظ

استخاره


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (336 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (167 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (161 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (75 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (53 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (43 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (41 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (32 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (31 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (23 نظر) لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی (20 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (19 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (19 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (17 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (17 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دانلود آهنگ جدید «بیا بریم کوه» از رضا ملک زاده+فیلم/ پاشو دنیا رو جمع کن بریم دریا کنار...
فال شمع روزانه امروز جمعه 8 تیر 1403
زاکانی از انتخابات انصراف داد
رئیس دانشکده علوم پایه تربیت مدرس در مکه مکرمه درگذشت+ بیوگرافی مرحوم رسول ملک‌فر
جشن تولد ساده و خودمونی پسر دوم المیرا شریفی مقدم با کیک توت فرنگی با حضور یک مهمان ویژه
بررسی همه راه‌های ممکن حمله بایدن و ترامپ به یکدیگر در مناظره امروز
غذا با گوشت انسان در این رستوران بین راهی جاده چالوس! جنایتی که این گونه برملا شد
نامه نامزد انصرافی به خانواده شهید رئیسی/ خداوند شاهد است که تمام توان خود را برای دفاع از خدمات سید محرومان به کار گرفتم
یخ مشارکت در این دوره از انتخابات آب می‌شود
مردی که در زندگی خود یک زن هم از نزدیک ندید +عکس
این بازیگران و اشخاص معروف ایرانی دوقلو زا هستند/ از باربد بابایی تا المیرا شریفی مقدم+عکس
دعوای دهه شصتی‌ها با دهه هشتادی‌ها بالا گرفت!
این پدر و مادر سنگدل نوزادشان را بخاطر آیفون 14 فروختند!
پای زنان به جوکر علیخانی بازشد / کدام بازیگران زن در فصل جدید جوکر هستند؟
یک ایران آماده انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حواشی داغ امروز پنجشنبه 7 تیر 1403