فواید شگفت انگیز آووکادو برای بدن

  چهارشنبه، 12 آذر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
فواید شگفت انگیز آووکادو برای بدن
آوکادو یا گلابی تمساح یک میوه سبز رنگ با هسته درشت است که به عنوان یکی از سالم ترین میوه های خوش طعم جهان شناخته می شود.

آووکادو، میوه ای به شکل گلابی و با پوستی به رنگ سبز بسیار تیره یا حتی سیاه است. هسته ی آووکادو نسبتا بزرگ است که پیش بینی می شود نزدیک به 10 هزار سال قبل از میلاد در مکزیک رشد می کرده است! شاید این موضوع کمی برایتان عجیب به نظر برسد چون آووکادو چند سالی بیشتر نیست که پایش به کشور ما باز شده و هنوز خیلی از ما با طعم آن آشنا نیستیم. هنس اسلوان انگلیسی در سال 1696 نام آووکادو را برای این میوه انتخاب کرد و از آن زمان تا به حال تمام دنیا آن را با نام آووکادو یا گلابی آمریکایی می شناسند. اگر شما هم از طرفداران این میوه بومی قاره آمریکا هستید، پیشنهاد می کنیم که این مقاله را تا انتها بخوانید تا بیشتر با تمام زوایای آن آشنا بشوید.

تصویر

ارزش غذایی آووکادو

  • کالری : 160
  • کربوهیدرات : 9 گرم
  • چربی : 15 گرم
  • پروتئین : 2 گرم
  • قند : 0.7 گرم
  • فیبر : 7 گرم

باریک کننده کمر

طبق پژوهش دیگری که به تازگی انجام شده آمریکایی ها از خوردن و مصرف هر نوع روغن واهمه دارند و تصور می کنند که این ماده غذایی حتی نوع خوبش باعث چاقی آن ها می شود. اما حقیقت آن است که مصرف روغن های مفید استراتژی بسیار مناسبی برای کاهش وزن است. از طرفی استفاده از چربی های گیاهی نظیر آووکادو که حاوی آنتی اکسیدان هستند و با التهاب مقابله می کنند نیز بیشتر در کاهش وزن موثر است. در واقع در این پژوهش مشخص شده افرادی که بصورت منظم آووکادو مصرف می کنند وزن کمتر و دور کمر کوچک تری دارند (حتی آن ها که کالری مصرفی شان بیشتر است).

از قلب شما محافظت می کند

چربی های مفید درون آووکادو هم کلسترول بد یا LDL را از بین می برند و هم کلسترول خوب یا HDL را تقویت می کنند و در نهایت ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را پایین می آورند که اولین علت مرگ در میان زنان و مردان است. طبق پژوهشی که اخیر توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا انجام شده صرفا با اضافه کردن یک نصفه آووکادو به همبرگر خود می توانید مانع از تولید ترکیباتی در بدن شوید که باعث التهاب می شوند. با این کار همچنین جریان خود در بدنتان تقویت شده و تری گلیسیرید خون (چربی های خون) که در نتیجه خوردن همبرگر افزایش پیدا می کنند دیگر در بدنتان بالا نمی رود. آووکادو همچنین منبع خوبی از پتاسیم است؛ ماده غذایی سودمندی که باعث کاهش فشار خون می شود.

کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک

تحقیقات نشان میدهد که مصرف آووکادو باعث کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک پایین در بزرگسالان میشود. سندرم متابولیک یک اصطلاح برای خوشه ای از شرایط است که خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت را افزایش می دهد. بعضی از مزایای آووکادو عبارنتد از کمک به رفع فشار خون بالا، قند خون بالا، کلسترول بالا، چاقی و اضافه وزن بدن در اطراف کمر. اساسا، مصرف آووکادو به تنظیم هورمون های مرتبط با عوامل خطر برای دیابت، چاقی و بیماری های قلبی عروقی، از جمله انسولین، تری گلیسیرید و کلسترول کمک می کند.

رابطه آووکادو با زیبایی

از آنجایی که این میوه سرشار از پروتئین و چربی است، مصرف آن می تواند به حفظ لطافت و شادابی موهای شما کمک کند. به علاوه اگر موهای خشکی دارید، می توانید نصف آووکادو را رنده و با یک قاشق چای خوری روغن زیتون و یک عدد زرده تخم مرغ مخلوط کنید و هر روز به مدت 20 تا 30 دقیقه آن را روی موهای خودتان که از قبل مرطوب کرده اید، ماساژ دهید و بعد موهایتان را با یک شامپوی ملایم و آب گرم شست وشو دهید.به این شیوه کمتر از یک ماه، موهایی نرم و براق خواهید داشت! شما می توانید برای شاداب شدن پوست صورت و گردنتان هم از ماسک طبیعی آووکادو استفاده کنید. اگر پوستتان خشک است، آووکادو را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و آن را به مدت 15 دقیقه روی پوستتان بگذارید و بعد با آب ولرم آن را بشویید. اگر هم پوستتان معمولی یا چرب است باید برای تهیه ماسک آووکادو آن را با 1 قاشق چای خوری آبلیمو مخلوط کنید.

خواص آووکادو خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

مطالعات صورت گرفته در سال 2007 میلادی نشان می دهد که ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موجود در آووکادو، احتمال ابتلا به سرطان های دهان، پوست و پروستات را کاهش می دهد. به علاوه ترکیبات موجود در آووکادو، عوارض جانبی شیمی درمانی را کاهش می دهد. طیف مناسب و باکیفیت چربی های مفید ریزمغذی ها و فیبرهای آووکادو به بدن تان کمک می کند تا میزان هورمون هایی را که به رشد عضلات و چربی سوزی کمک می کنند بالا ببرید. پتاسیم موجود در آن، فشارخون را کاهش می دهد و مانع بروز سکته و بیماری قلبی می شود. آووکادو یک میوه ضد التهابی و حاوی فیتوسترولها، آنتی اکسیدان ها، کاروتینوئید و اسیدهای چرب امگا 3 است. آووکادو حاوی ترکیباتی به نام ASU است که سنتز کلاژن را افزایش می دهد و سبب کاهش درد آرتروز و استئو آرتریت می شود. آووکادو منبع فوق العاده ی لوتئین است. این کاروتنوئید مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند و از ابتلا به بیماری های مربوط به چشم پیشگیری به عمل می آورد.کاروتنویید لوتیین موجود در آواکادو، در برابر ماکولار دژنراسیون (از بین رفتن لکه زرد) و آب مروارید از چشم محافظت می کند. این میوه ی سبز خوش رنگ همچنین حاوی کاروتنوئیدهای دیگری مثل زئاگزانتین، آلفا کاروتن و بتا کاروتن و همچنین ویتامین E می باشد. موادمغذی و آنزیم های موجود در آواکادو، جداره های ملتهب مخاطی در معده و روده کوچک را التیام می بخشد. آواکادو میوه ای است که حاوی همه مواد غذایی به غیر از ویتامین C است. پروتئین این میوه کیفیت بالایی داشته و ویتامین A آن مقاومت بدن را در برابر عفونتهای باکتریایی به طرز معجزه آسایی افزایش می دهد و داروی خوبی برای رفع مشکلات کیسه صفرا می باشد.

سلامت دستگاه گوارش

همانطور که می دانید، آووکادو یکی از بهترین منابع فیبر است. بسته به اندازه آوکادو، یک میوه کامل و متوسط آووکادو بین 11 تا 17 گرم فیبر دارد! فیبر ماده ای است که برای حفظ سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است. چربی موجود در آووکادو نیز برای جذب مواد مغذی ضروری است و به عمل هضم کمک کرده و از یبوست جلوگیری میکند.

کاهش افسردگی و عملکرد شناختی بهتر

اسیدهای چرب نقش مهمی در تنظیم توابع سیستم عصبی مرکزی، سلامت باروری و شناختی دارند. زیرا بر میزان هورمون تاثیر می گذارند و به طور طبیعی باعث می شوند که هورمون ها متعادل ترشح شوند. آووکادو به دلیل چربی بالا می تواند افسردگی، اضطراب و سایر اختلالات روانی را کاهش دهد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (222 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (127 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (52 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (49 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (48 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (44 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (31 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (17 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خاطرات ناصرالدین‌شاه در فرنگ؛ «پادشاه آلمان جنّی است»!
ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه
فال ابجد روزانه دوشنبه 1 مرداد 1403
فال روزانه امروز دوشنبه 1 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 1 مرداد 1403
یک فوتبالیست کچل دوست داشتنی مشعل المپیک پاریس را حمل می کند!
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 1 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز دوشنبه 1 مرداد 1403 + فیلم
با این 8 تا روش خونه رو بدون نیاز به کولر خنک نگه دار
پانته‌آ بهرام، نقش اول سریال دلدادگان ممنوع الفعالیت شد+عکس
کوه زنوزی موش زائید/ قول مهدی ترابی به هواداران پرسپولیس: نگران نباشید برمی گردم!
نگاهی به موجودی حساب ثروتمندترین زن گدای مشهدی ! / هوش از سرتان می پراند !
شام امشب با من: سفره‌های رنگارنگ؛ 24 غذای ساده و ارزان برای شام
واگذاری سرپرستی فرزندان افغانی به ایرانیان واقعیت دارد؟
نقطه مشترک همسر دوم علی دایی با همسر حضرت علی(ع) در انتخاب مهریه/ مهریه ضامن خوشبختی نیست
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت