دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای ورزش / تمرینات ورزشی /

فواید تمرین با وزنه برای بدن 

سه شنبه، 25 آذر 1399
برای داشتن اندامی زیبا در میان تمام تمرینات ورزشی، تمرین دمبل زدن را داریم که برای توسعه‌ و رشد عضلات بسیار موثر است.

یکی از وسایل ورزشی که کاربرد بسیار زیادی دارد دمبل است. این وسیله ورزشی کوچک می تواند شما را در رسیدن به اهداف تان همراهی کند. بسیاری از ما دمبل را فقط برای انجام حرکاتی مانند جلو بازو، سرشانه و یا پشت بازو می شناسیم اما تمریناتی که می توان با این وسیله ورزشی انجام داد بسیار زیاد هستند. در این مقاله قصد داریم در مورد فواید تمرین با دمبل برای شما بگوییم و اینکه چرا باید تمرین با این وسیله را جدی بگیرید.

فواید تمرین با وزنه

1. کمک به کاهش وزن

وزنه زدن باعث می شود که علاوه بر حفظ تناسب عضلات شما به چربی سوزی نیز کمک زیادی می کند.اگر در ورزش خود تمرینات قدرتی مانند دمبل زدن داشته باشید بدن شما نیاز به اکسیژن بیشتری پیدا می کند که این اکسیژن پس از تمرین نامیده می شود.زمانی که بدن اکسیژن بیشتری دریافت می کند نیاز دارد کالری بیشتری بسوزاند و به همین علت سوخت و ساز بیشتر خواهد شد. کار با وزنه باعث افزایش قدرت و عضلات بدون چربی خواهد شد.

2. از کمر درد جلوگیری می کند

اگر در یک اداره کار می کنید، پس می دانید که نشستن پشت میز در تمام طول روز می تواند به کمرتان آسیب برساند و منجر به درد و ناراحتی شود. بلند کردن وزنه به تقویت عضلات مرکزی بدن شما (یعنی عضلاتی که از ستون فقرات شما محافظت می کنند) کمک می کند، و باعث کاهش احساس ناراحتی و بی اثر کردن برخی از آسیب های ناشی از نشستن در تمام طول روز می شود. اما بهترین ورزش ها کدام ها هستند؟ جان کاریکو متخصص تناسب اندام توصیه می کند که روی کشش ران تمرکز کنید. در اصل حرکتی مخالف خم شدن مفصل ران که در زمان نشستن رخ می دهد. اسکات، استپ، و کشش ران چند نمونه هستند. اول با وزن بدنتان شروع کنید و سپس برای به چالش کشیدن خودتان، با وزنه تمرین کنید. کاریکو همچنین توصیه می کند که تمرینات شکمی مانند پلانک نیز انجام دهید.

3. بهبود خواب با دمبل زدن

با اینکه ورزش کردن باعث می شود الگوی خواب شما بهبود یابد، کار با دمبل باعث می شود خواب بتهری در شب ها داشته باشید. تمرینات قدرتی مانند دمبل زدن باعث می شود خواب رفتن سریع و عمیق را تجربه کنید.

4. افزایش سلامتی قلب

تحقیقی که توسط محققان دانشکده ی علوم بهداشت در دانشگاه ایالتی آپالچی انجام شده، توصیه می کند که با تمرین با وزنه، ضربان قلبتان را بالا ببرید. این مطالعه نگاهی کرده به آنچه که بعد از ۴۵ دقیقه تمرین قدرتی با شدت متوسط در عروق و جریان خون، اتفاق می افتد؛ و متوجه شده که فشار خون تا ۲۰ درصد کاهش داشته است. این نتیجه با اثر داروهای ضد فشار خون، مساوی یا حتی بیشتر از آنها هم بوده است. اثراتی که تمرینات مقاومتی بر بهبود جریان خون می گذارند تا ۳۰ دقیقه بعد از پایان هر جلسه ی تمرین، همچنان وجود دارد و در افرادی که بطور منظم تمرین می کنند (یعنی چند بار در هفته بمدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه) تا ۲۴ ساعت ادامه دارد.

5. به آسانی حرکت می کنید

آگاهی بدنی یا توانایی بکارگیری عضلات مناسب با ترتیبی درست، برای حرکت به روشی که در زندگی روزمره، کارامد و بی خطر باشد ضروری است. کاریکو می گوید: وقتی از ماشینتان پیاده می شوید، حرکت ماهیچه های شما طبق یک الگوی درست صورت می پذیرد. شما بخش میانی بدنتان را بکار می اندازید، تنه تان را می چرخانید، سپس پایتان را بیرون ماشین می گذارید. بعد ماهیچه ی همسترینگ و سپس سرین را بیرون می برید، و در انتها بلند می شوید. انجام تمرین اسکات در باشگاه، به شما کمک می کند تا بجای انجام کاری که اکثر مردم انجام می دهند (که فشار را روی انگشتان پا و عضلات چهار سر وارد می کند) بفهمید که آن حرکات چطور بدرستی انجام می شوند.

6. با پوکی استخوان مقابله می کند

با بالا رفتن سن، بطور طبیعی عضله و توده ی استخوانی از دست می دهید. این مسئله برای خانم ها یک نگرانی مهم است، زیرا استخوان های آنها شروع به کوچکتر شدن می کند و با بالا رفتن سن، ضعیف می شوند. ویویان لدسما، مالک و مدیر Alliance Healing Arts در سیاتل واشنگتن، توضیح می دهد که تمرین با وزنه می تواند با این مسئله مقابله کند. همانطور که عضلات شما با بزرگتر و قوی تر شدن، خودشان را با فشار تمرین با وزنه وفق می دهند، استخوان ها نیز خودشان را تطبیق می دهند. او می گوید: هرزمانی که استخوان های شما تحت فشار قرار بگیرند، بافت استخوانی بیشتری ساخته می شود.

7. علائم افسردگی را کاهش می دهد

وقتی در مورد اثرات ورزش بر افسرگی صحبت می کنیم، می بینیم که در مورد ورزش های هوازی مانند دو و شنا بسیار بیشتر از ورزش های بی هوازی مانند تمرین با وزنه تحقیق شده است. اما تحقیقی، گزارش می دهد که بین این دو نوع ورزش از نظر اینکه چقدر علائم افسردگی را برطرف می کنند، تفاوت کمی وجود دارد. تحقیقی که در مجله روانشناسی بالینی در سال ۲۰۰۴ منتشر شد، ۴۰ زن را مورد بررسی قرار داد و متوجه نتایج مشابهی بین کسانی که بمدت ۸ هفته دویده بودند و آنها که با وزنه تمرین کرده بودند شد. علاوه بر این، در طول این تحقیق، درصد شرکت کنندگان این دو گروه که افسرده نبودند نیز مساوی بود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت