فواید قهوه سبز برای لاغری

  دوشنبه، 23 فروردین 1400   زمان مطالعه 12 دقیقه
فواید قهوه سبز برای لاغری
قهوه دارای مقدار زیادی کافئین می باشد که این کافئین موجود می تواند مقدار سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. کافئین موجود در قهوه میزان متابولیسم بدن را افزایش می دهد و موجب چربی سوزی در بدن می شود.

قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار دنیا می باشد که نوشیدن قهوه برای بدن دارای فواید بسیاری می باشد. قهوه سبز قهوه ای است که هنوز بو داده نشده است. قهوه هایی که بو داده شده باشند رنگ و طعمشان نیز تغییر می کند و همچنین باعث کاهش کلروژنیک اسید موجود در آن می شود اما قهوه ی سبز دارای کلروژنیک اسید زیادی می باشد که برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

قهوه سبز چیست؟

دانه های قهوه سبز به طور ساده دانه های قهوه معمولی هستند که هنوز بو داده نشده و کاملاً خام مانده اند. عصاره آنها به عنوان یک مکمل رژیم غذایی محبوب است. آن را می توانید به صورت دانه ای تهیه کرده و درست مثل قهوه رست شده استفاده کنید. این ماده با دارا بودن اسیدهای کلروژنیک فراوان، ترکیباتی با اثرات آنتی اکسیدان و ضد التهابی قوی، فواید سلامتی زیادی را به همراه دارد.

فواید سلامتی قهوه سبز

قهوه سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها است که از آسیب دیدن سلولهای پوستی ما جلوگیری می کند. همچنین باعث آزاد شدن گلوکز بیش از حد در جریان خون ما می شود. به دلیل کمبود گلوکز در کبد، بدن ما برای رسیدن به سطح اولیه گلوکز شروع به سوزاندن چربی های ذخیره شده می کند. بنابراین، سوخت و ساز بدن شما را تقویت می کند و به سوزاندن چربی اضافی کمک می کند. با پاکسازی کبد ما از سموم و کلسترول بد به عنوان یک عنصر سم زدایی طبیعی عمل می کند. دانه های قهوه سبز سرشار از ترکیباتی مانند گاما-آمینوبوتیریک اسید (GABA) ، اپی گالوکاتچین گالات و تئوفیلین است که به تأخیر در علائم پیری مانند چین و چروک کمک می کند و باعث ماندگاری پوست ما نیز می شود.

قهوه سبز لاغر می کند؟

شاید شما هم نام قهوه سبز را شنیده باشید، قهوه ای که گفته می شود اثرات بی نظیری در کاهش وزن دارد و در حال حاضر این مکمل یکی از مکمل های محبوب برای کاهش وزن در جهان بشمار می رود. کاهش چربی های اضافه بدن کار آسانی نیست؛ به همین دلیل افراد به سمت استفاده از مکمل های کاهنده وزن کشیده می شوند تا در کوتاه ترین زمان ممکن و آسان ترین روش موجود از شر اضافه وزن خود خلاصی یابند. یکی از این مکمل های لاغری که این روزها اسمش را زیاد می شنویم عصاره قهوه سبز است. همانطور که از نام آن پیداست، این مکمل از دانه های قهوه سبز گرفته می شود. اگرچه در درجه اول برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد، قهوه سبز ممکن است به تنظیم قند خون و بهبود مهارت های شناختی و حافظه در افراد مسن کمک کند. جالب است بدانید ماده موثر موجود در قهوه سبز با نام "کلروژنیک اسید" شناخته می شود. در طب، اعتقاد بر این است که قهوه سبز در درمان بیماری آلزایمر، سرطان روده بزرگ، دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی، سندرم متابولیک، چاقی و بیماری پارکینسون موثر است. گفته می شود که قهوه سبز باعث کاهش وزن، کاهش التهاب و کند شدن روند پیری نیز می شود، اما در رابطه با اثر آن بر لاغری اتفاق نظر وجود ندارد. اگرچه تحقیقات محدود است، شواهدی وجود دارد که قهوه سبز می تواند متابولیسم (تبدیل کالری و اکسیژن به انرژی) را تحریک کند. متابولیسم تنها به معنی هضم نیست بلکه به همه سلول های بدن از جمله سلول های قلب، ریه، کلیه، کبد و مغز دیکته می کند که چگونه عملکرد بهتری داشته باشند. قهوه سبز در واقع همان قهوه معمولی است که هنوز نرسیده است و رنگ سبز آن به علت کال بودن و نرسیده بودن آن است. قهوه سبز، آن طعم تلخ و آشنای قهوه را ندارد و بیشتر به یک نوشیدنی گیاهی شبیه است. به نسبت قهوه معمولی از کافئین کمتری تشکیل شده است و حدود 20 درصد قهوه معمولی کافئین دارد، درنتیجه بسیاری از عوارض ناشی از کافئین در آن کمتر بوده و در عوض دارای مقادیر فراوانی کلروژنیک اسید است. کلروژنیک اسید نوعی کافئیک اسید است که در قهوه معمولی و قهوه سبز یافت می شود. 800-500 میلی گرم کلروژنیک اسید در هر لیتر قهوه معمولی یافت می شود و میزان کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز به مراتب بیشتر از این مقدار است. کلروژنیک اسید همچنین در میوه هایی همچون سیب، گلابی، بادمجان، گوجه فرنگی، بلوبری، توت فرنگی، سیب زمینی و گیاه بامبو یافت می شود. کلروژنیک اسید به عنوان یک آنتی اکسیدان در سیستم عصبی فعالیت می کند و عوامل ایجاد کننده التهاب در سیستم عصبی را سرکوب می کند و به عنوان یک ملین در افراد مبتلا به یبوست کاربرد دارد. کلرژنیک اسید همچنین سبب بهبود سطح کلسترول و تری گلیسرید خون می شود. مصرف روزانه قهوه سبز در افراد مختلف از 0.5 تا 1 میلی گرم متفاوت است. در حال حاضر مطالعه ای که نشان دهنده دوز ایده آل مصرف عصاره قهوه سبز باشد وجود ندارد، اما برخی مطالعات دوز 120 تا 300 میلی گرم کلرژنیک اسید را در روز مفید دانسته اند.

کاهش سریع وزن با کمک قهوه سبز

مصرف قهوه سبز، مانع بروز چاقی در افراد می شود. در واقع قهوه ی سبز، یک محصول بزرگ برای لاغری به شمار می رود. ترکیب این نوشیدنی، حاوی عناصر و موادی است که باعث سرعت بخشیدن به سوخت و ساز چربی ها در بدن می شود. سوخت و ساز سریع تر در بدن انسان، هم موجب می شود تا چربی ها سریع تر تقسیم شده و چاقی، که مشکل عمده ی همه ی انسان ها است، از بین برود. از طرف دیگر، چون مصرف قهوه سبز بدن را از سموم و مایعات اضافی پاک می کند، برای خلاص شدن از وزن اضافی به انسان کمک شایانی خواهد کرد. از دست دادن وزن بدن با کمک قهوه سبز، بسیار راحت تر از روش های دیگر بوده و عبور از مرحله ی چاقی را آسان می کند، چرا که این نوشیدنی اشتها را از بین می برد. با این حال، در هر دوره ی رژیم غذایی، استفاده ی منظم و یکپارچه از مواد توصیه شده و رعایت نکات ضروری، بسیار مهم است. همچنین، باید در دوره ی مصرف قهوه سبز، فعالیت بدنی و ورزش را فراموش نکنید. علاوه بر این، از سالم بودن مواد غذایی که در طول روز مصرف می کنید، اطمینان حاصل کرده و خواب مناسبی داشته باشید.

چگونه در عرض یک ماه، 5/4 کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهید؟

با کمک رژیم غذایی قهوه ی سبز، شما می توانید در یک ماه، 5/4 کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهید.

چگونه نوشیدن قهوه ی سبز، به کاهش سریع وزن کمک خواهد کرد؟

اول از همه، قهوه سبزی که استفاده می شود باید در خانه و توسط خودتان آماده شده باشد. آماده کردن قهوه سبز، کار سختی است و نیاز به تلاش فراوانی دارد، زیرا ابتدا باید دانه های قهوه سبز را در مخلوط کن یا چرخریز کنید، تا برای استفاده مناسب شوند. سپس شما می توانید یک نوشیدنی فوق العاده که نه تنها طعم آن لذت بخش است، بلکه بوی خوبی هم دارد را تهیه کرده و مصرف نمایید. همچنین، فراموش نکنید که دم کرده ی آن به کاهش 5/4 کیلوگرم از وزن شما در هر ماه کمک خواهد کرد، زیرا دانه های قهوه سبز، یک ماده غذایی بسیار مفید برای از دست دادن چربی های بدن است. لطفا توجه داشته باشید، به منظور از دست دادن وزن بیشتر، شما باید قهوه را بدون هر گونه شیرین کننده ای مصرف نمایید. توجه کنید که حتی عسل را نیز، نباید به جای قند یا شکر، برای شیرین کردن قهوه سبز جایگزین کرد. به تازگی در بسیاری از کافی شاپ ها، انواع بسیاری از قهوه های سبز موجود است. امروزه، متخصصان تغذیه در سراسر جهان به این نتیجه رسیدند که قرار دادن مقدار زیادی از دانه های قهوه سبز، منجر به کاهش وزن افراد می شود. بنابراین، بهتر است به جای نوشیدن قهوه ی سیاه، به نوشیدن قهوه سبز در وعده های منظم روزانه عادت کنید، زیرا دانه های قهوه سبز شامل بیش از 1200 نوع از عناصر طبیعی هستند.
اگر پس از مدتی مصرف مداوم، از قهوه ی سبز خسته شده اید، می توانید عطر و طعم آن را تغییر دهید. برای تغییر عطر و طعم آن، مواد افزودنی مانند ادویه جات مختلف و مواد دیگر را به عنوان طعم دهنده می توان به قهوه سبز اضافه کرد. برای سریع تر شدن روال کاهش وزن، قهوه سبز را با دارچین و زنجبیل بنوشید.شما می توانید همراه با قهوه سبز از سوپ مرغ رژیمی استفاده کنید تا تاثیر بیشتری در اندامتان ببینید.البته فراموش نکنید که بدنتان را نباید تحت فشار زیاد قرار دهید.

قهوه سبز و لاغری

همچنین سطح انرژی بدن را افزایش می دهد و اثرات گرمازایی دارد؛ اما کافئین موجود در قهوه سبز بسیار کمتر از قهوه معمولی است و کمتر از آن است که بتوان علت اثرات لاغری این گیاه را به آن نسبت داد. شواهدی که از کارآزمایی های بالینی متعدد بدست آمده نشان می دهد که مصرف قهوه سبز می تواند به کاهش وزن کمک کند. گرچه میزان این تاثیر اندک است و شواهد کلینیکی برای آن به اثبات نرسیده و به مطالعات مداخله ای بیشتری در زمینه اثرات کاهش وزن قهوه سبز نیاز است. در کنار اثرات مفیدی که قهوه سبز دارد، توجه به این نکته نیز مهم است که در صورت مصرف به مقدار زیاد می تواند عوارض جانبی نیز در پی داشته باشد، که از آن جمله استرس، تپش قلب و مشکلاتی از این دست است. اگر شما به کافئین حساسیت دارید، در مورد مصرف عصاره قهوه سبز باید احتیاط کنید. کلرژنیک اسید نیز ممکن است اثرات لاگزتیو داشته باشد و سبب اسهال شود. بی خوابی، عصبی بودن، تحریک پذیری، ناراحتی معده، حالت تهوع، افزایش ضربان قلب ، سردرد و زنگ در گوش (وزوز گوش) نیز از دیگر عوارض است. برخی نگرانی وجود دارد مبنی بر اینکه مصرف طولانی مدت یا زیاد قهوه سبز ممکن است خطر ابتلا به هموسیستئینمی (ایجاد بیش از حد اسید آمینه هموسیستئین مرتبط با بیماریهای قلبی و سقط جنین) را افزایش دهد. تداخلات دارویی شناخته شده ای با قهوه سبز وجود ندارد. در مطالعه ای که به تازگی در سال 2019 منتشر شد، محققان دانشگاه ناتینگهام گفتند که قهوه ممکن است به تحریک ذخایر چربی، کمک کند و نقش مهمی در تسریع سوختن کالری ها ایفا کند. دو شکل از سلولهای چربی وجود دارد. سلولهای قهوه ای و سلولهای سفید و هرکدام نقش متفاوتی در متابولیسم ما دارند. در حالی که سلولهای قهوه ای به تولید گرما کمک می کنند، سلولهای سفید مسئول ذخیره چربی - یا انرژی - در صورت لزوم آماده انتشار هستند. سطح چربی قهوه ای در کودکان زیاد است اما یافته های اخیر در مورد وجود چربی قهوه ای در بزرگسالان، امید به استفاده از آنها به عنوان اهداف برای درمان چاقی را بازیابی کرده است. دانشمندان با آزمایش قهوه بر روی سلولهای بنیادی دریافتند آیا این چربی قهوه ای را تحریک می کند یا خیر. این تیم برای ردیابی ذخایر چربی قهوه ای و استفاده از یک روش تصویربرداری حرارتی روی چهار مرد و پنج زن استفاده کردند و دیدند که چگونه گرما تولید می کند.

خطرات و عوارض جانبی احتمالی قهوه سبز

قهوه سبز تا حد زیادی بی خطر است اما ممکن است چندین خطرات بالقوه را داشته باشد. اثرات کافئین اضافی: تقریباً مانند قهوه رست شده، دانه های قهوه سبز به طور طبیعی حاوی کافئین هستند. اگرچه مصرف کافئین متوسط ​​برای اکثر افراد سالم بی خطر است، اما بیش از حد می تواند منجر به علائم منفی مانند اضطراب، اختلال خواب و افزایش فشار خون شود. ممکن است بر سلامت استخوان تأثیر بگذارد: یک مطالعه دو ماهه در مورد حیوانات نشان داد که به موش هایی که روزانه عصاره قهوه سبز داده می شوند، کاهش قابل توجهی کلسیم در بافت استخوانی آنها مشاهده شده است. مصرف بیش از حد کافئین در آن می تواند باعث علائم منفی شود. علاوه بر این، تحقیقات اولیه در حیوانات نشان می دهد که ممکن است به سلامت استخوان آسیب برساند ، اگرچه مطالعات انسانی لازم است.

روش گام به گام برای تهیه قهوه سبز

مواد لازم (برای یک وعده دو نفره):

20 گرم دانه های قهوه سبز
300 میلی لیتر آب جوش
در صورت ترجیح: شکر، عسل یا دارچین

روش: از پودر قهوه استفاده کنید.

1. برای تهیه دانه های قهوه به صورت روشن، همان را در آسیاب خرد کرده و شدت آن را به دلخواه حفظ کنید. از آسیاب سنگین و قوی استفاده کنید زیرا دانه های قهوه بدون آب قهوه سفت هستند.

2. پودر را در 2 فنجان جداگانه قرار دهید و به آرامی آب داغ (تقریباً 90 درجه سانتیگراد) را درون فنجان ها بریزید.

3. مخلوط را 10 دقیقه بگذارید و سپس آن را صاف کنید تا یک نوشیدنی گرم و خوشمزه به دست آید.

4- در صورت دلخواه می توان شکر یا عسل اضافه کرد.

روش: استفاده از دانه های قهوه سبز کامل و خام:

1. این روش بیشتر وقت گیر است. دانه ها را یک شب در یک کاسه آب خیس کنید.

2. روز بعد، آنها را همراه با همان آب روی شعله زیاد جوش دهید. بعد از اولین جوش، حداقل 15 دقیقه آن را روی شعله کم بگذارید.

3. مخلوط را نگه دارید تا کاملاً خنک شود و سپس آب طعم دار را در یک فنجان صاف کنید و لذت ببرید. قهوه سبز ساخته شده با این روش، طعم بسیار قوی تری دارد. اگر متوجه شدید بیش از حد قوی است می توانید با اضافه کردن آب جوش آن را کمی رقیق کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) تلخ ترین بوسه تاریخ روی تابوت آیت الله رئیسی+فیلم (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) خوش‌آمد گویی پیرمرد ترک‌زبان به رئیس‌جمهور+ویدئو/ برای مردم این منطقه دوستی و محبت آوردی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر) (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم (1 نظر) عصبانیت شدید شبکه اینترنشنال از حضور گسترده مردم در تشییع پیکر رئیس‌ جمهور؛ ما داریم دست و پا می‌زنیم! (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
معرفی قهوه اتیوپی و دلایل محبوبیت آن شستشوی فرش با موادا نانو در قالیشویی چگونه است؟ تاثیر اینترنت اشیاء بر نگهداری و بهره‌وری آسانسورها دختری که در صف استقبال از رئیس جمهور شهید در فرودگاه بیرجند ایستاده کیست؟+ویدیو آموزش صفر تا صد سئو رایگان + [ویدئو دوره] استوری غم انگیز نجم الدین شریعتی برای رئیس جمهور/ جسمم را به خاک روحم را.......+ عکس مدارک بین المللی تحلیل کسب و کار نهایت تواضع و مردمی بودن یک رئیس جمهور در این عکس خلاصه می شود خانه پدری شهید آیت الله آل‌هاشم +ویدئو/تبریز انسان بزرگی را از دست داد... صحبت های دلنشین یار 30 ساله آیت الله آل هاشم در حاشیه مراسم تشییع: شهادت زیبنده وجود ایشون بود+فیلم پیدا شدن دختر ربوده شده ارومیه ای بعد از 36 سال/ لحظه در آغوش کشیدن مادر توسط دخترش+ویدیو روایت قابل تامل سید ابراهیم رئیسی از اوقات فراغتش در زندگی+ویدیو مادرانه های جورجینا همسر رونالدو برای فرزندش/ از بازی کردن تا آشپزی +عکس هنرمندان از رئیس جمهور شهید می‌گویند روایت وزیر ارشاد ابراهیم رئیسی از محبوس شدنش به همراه رئیس جمهور شهید در هتلی در کاظمین 2 قاب متفاوت از آخرین سفرهای رئیسی به بیرجند قابی تلخ از فرزند شهید رئیسی تا فرزندان شهید مالک رحمتی+عکس/یادگارهایی از شهدای خدمت... حضور 90 تن از سران کشورها در مراسم گرامیداشت رئیس جمهور شهید صحبت های دلخراش پدر شهید آل هاشم: الهی هیچکس داغ جوان نبیند مالک رحمتی؛ از جنوب شهر مراغه تا استانداری آذربایجان شرقی /تلخ ترین دیزی زندگی «آقا اسکندر» در شام غریبانِ «پسر» صدایی که تا ابد در گوشمان خواهد پیچید « حاج آقا هارداسان؟!» سالار عقیلی و محمد معتمدی در سوگ رئیس‌جمهور شهید خواندند+ویدیو برای دُردانه به دنیا نیامده استاندار جوان، مالک رحمتی/ لالایی خواندن باباها خیلی فرق می‌کند جزئیات جدید از لحظات ابتدایی سانحه بالگرد/تلفن کدام همراهان رئیسی زنگ می‌خورد؟ /بذرپاش: برای شناسایی مکان دقیق با موبایل حداقل 3 بی‌تی‌اس نیاز است شهادت رییس‌جمهوری روح اخلاقی و معنوی را به جامعه برگرداند+ویدئو انتشار برای اولین بار؛ حضور سیدابراهیم رئیسی در بین رزمندگان حزب‌الله لبنان+عکس عصبانیت شدید شبکه اینترنشنال از حضور گسترده مردم در تشییع پیکر رئیس‌ جمهور؛ ما داریم دست و پا می‌زنیم! لباس خادمی شهید حسین امیرعبداللهیان+عکس لحظاتی احساسی از صحبت‌های رهبر انقلاب با خانواده شهید رئیسی + فیلم استوری غم انگیز یک بانوی شطرنج باز برای شهادت رئیس جمهور/ شما مرحم زخم های ورزش بودید+عکس مردم داری و خوش اخلاقی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی/ از دست دادن با مرد پاکبان تا روبوسی با مردم عادی +فیلم تصویر حکم خادمی شهید امیر عبداللهیان+عکس از دیدار شبانه رهبر انقلاب با خانواده شهید جمهور تا تشییع پیکر شهدای خدمت در حواشی داغ امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 تصاویر دیده نشده از حضور شهید ابراهیم رئیسی در چایخانه حرم امام رضا(ع)+ویدئو تصویری پربازدید از سنگ قبر پدر ابراهیم رئیسی+ویدئو واکنش رهبر انقلاب به بی تابی خانواده رئیسی حضور رهبر معظم انقلاب در خانه سید ابراهیم رئیسی برای قوت قلب همسر و فرزندانش+عکس/ خانه ایی سراسر فرش ماشینی و بدون تجملات! شاید باور نکنید اما اینجا خانه مادری رئیس‌جمهور شهید است+ویدئو/فقط بیتابی مادرش که می گوید بیا ابراهیم‌‌‌... تصویری از حضور رهبر معظم انقلاب در منزل رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403
تیتر امروز   
هنرمندان از رئیس جمهور شهید می‌گویند
روایت وزیر ارشاد ابراهیم رئیسی از محبوس شدنش به همراه رئیس جمهور شهید در هتلی در کاظمین
حضور 90 تن از سران کشورها در مراسم گرامیداشت رئیس جمهور شهید
مالک رحمتی؛ از جنوب شهر مراغه تا استانداری آذربایجان شرقی /تلخ ترین دیزی زندگی «آقا اسکندر» در شام غریبانِ «پسر»
صدایی که تا ابد در گوشمان خواهد پیچید « حاج آقا هارداسان؟!»
برای دُردانه به دنیا نیامده استاندار جوان، مالک رحمتی/ لالایی خواندن باباها خیلی فرق می‌کند
از دیدار شبانه رهبر انقلاب با خانواده شهید جمهور تا تشییع پیکر شهدای خدمت در حواشی داغ امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403
واکنش رهبر انقلاب به بی تابی خانواده رئیسی
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403
پوشش کامل مراسم ادای احترام سران کشورهای مختلف به پیکر شهید رئیسی و همراهانش
جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی
فال روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403
رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403