هرآنچه که باید راجب ارزش غذایی میگو بدانید

  چهارشنبه، 22 بهمن 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
هرآنچه که باید راجب ارزش غذایی میگو بدانید
میگوهای دریایی ماده غذایی بسیار مفیدی بوده که در بین بسیاری از افراد از محبوبیت بالایی برخوردار است و از زمان های قدیم توسط انسان مصرف شده است و تقریباً در تمام دنیا یافت می شود.

ميگوها يک دسته از جانداران آبزي و از خانواده سخت پوستان هستند که اغلب در دريا زندگي مي کنند. تنها بعضي از گونه هاي آن در آب هاي شيرين يافت مي شوند. ميگوها با وجود جثه کوچك خود، به دليل طعم و مزه خوبشان بسيار جذاب و مورد توجه هستند. میگو به صورت سرد يا گرم در بسياري از غذاهاي دريايي سرو مي شوند. ميگو جايگزين مغذي و لذيذي براي پروتئين گوشت هاي قرمز است.

تصویر

ارزش غذایی میگو

میگو کم کالری و از نظر مواد مغذی کاملا غنی و بی نظیر می باشد. میگو دارای مشخصات تغذیه ای چشمگیری است. دارای کالری بسیار کم است و تنها 84 کالری را در یک وعده 3 گرم (85 گرم) تأمین می کند و حاوی کربوهیدرات نیست. تقریبا 90٪ کالری موجود در میگو از پروتئین حاصل می شود و مابقی آن از چربی حاصل می شود. علاوه بر این ، همان اندازه وعده ارائه بیش از 20 ویتامین و مواد معدنی مختلف، از جمله 50٪ از نیازهای روزانه شما به سلنیوم، یک ماده معدنی است که ممکن است به کاهش التهاب و ارتقاء سلامت قلب کمک کند.

در اینجا مروری بر مواد مغذی موجود در یک وعده 3 گرم (85 گرم) میگو :

  • • کالری: 84
    • پروتئین: 18 گرم
    • سلنیوم: 48٪ از RDI
    • ویتامین B12: 21٪ از RDI
    • آهن: 15٪ از RDI
    • فسفر: 12٪ از RDI
    • نیاسین: 11٪ از RDI
    • روی: 9٪ از RDI
    • منیزیم: 7٪ از RDI

میگو همچنین یکی از بهترین منابع غذایی ید، ماده معدنی مهمی است که در بسیاری از افراد کمبود آن به صورت کاملا چشمگیری وجود دارد. ید برای عملکرد مناسب تیروئید و سلامت مغز مورد نیاز است. میگو علاوه بر آنتی اکسیدان های آستاگزانتین، منبع خوبی از اسید های چرب امگا 6 و امگا 3 نیز محسوب می شود که ممکن است دارای مزایای سلامتی متنوعی باشد.

خواص گوشت میگو:

گوشت میگو دارای خواص بسیار فوق العاده ای می باشد که شاید کمتر کسی در مورد آن اطلاعاتی داشته باشد؛ شما با مطالعه مطالب زیر می توانید اطلاعات کاملی درباره خواص گوشت میگو به دست آورید.

خطر سکته و حملات قلبی را کاهش می دهد:

تمامی املاح و مواد معدنی که در گوشت میگو بارنج وجود دارند می توانند از بروز سکته قلبی و مغزی جلوگیری کنند زیرا موادی که در گوشت میگو وجود دارد از لخته شدن خون جلوگیری می کنند و مانع از بروز سکته های قلبی و مغزی می شود؛ بنابراین سعی کنید که استفاده از گوشت میگو را در رژیم غذایی خود جای دهید.

جلوگیری از بروز بیماری های قلبی و دیابتی:

آنتی اکسیدان موجود در گوشت میگو می تواند سلامتی بدن شما را چند برابر افزایش دهد و از بروز بیماری های قلبی و انواع دیابت جلوگیری کند.

جلوگیری از بروز کم خونی:

اگر شما به کم خونی مبتلا هستید لازم به ذکر است که با مصرف گوشت میگو می توانید کم خونی خود را درمان کنید، زیرا گوشت میگو حاوی تمامی ویتامین های b می باشد و همچنین این که دارای نیاسین و اسید پانتوتنیک نیز است و تمامی اینها می توانند کم خونی را درمان کنند و همچنین از بروز فشارخون بالا نیز جلوگیری نمایند و و می توانند در تقویت سلامت سلول های خونی تاثیر بسزایی داشته باشند. مصرف میگو می تواند تاثیر مستقیمی بر روی افزایش گلبولهای قرمز داشته باشد زیرا میگو حاوی مقادیر زیادی از آهن و ویتامین آ است که هر دوی آن ها تاثیر مستقیمی بر روی افزایش سلول های خونی و گلبول های قرمز دارند.

منبع غنی پروتئین:

میگو علاوه بر این که دارای کربوهیدرات بسیار کمی می باشد، یکی از منابع غنی پروتئین به شمار می آید و حاوی پروتئین بسیار زیاد است.

تقویت استخوان ها:

میگو دارای فسفر و همچنین کلسیم بسیار زیادی است که هر دوی اینها می توانند بر روی سلامت استخوان ها و تقویت استخوان ها تاثیر بسزایی داشته باشند، بنابراین تا جایی که می توانید مصرف میگو را جزو رژیم غذایی خود قرار دهید.

جلوگیری از بروز سرطان:

میگو حاوی آنتی اکسیدان بسیار فراوان می باشد که می تواند از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

منبع غنی امگا3:

میگو حاوی امگا 3 بسیار زیادی است که برای بهبود عملکرد مغز بسیار مفید است همچنین که امگا 3 می تواند بر روی سیستم عصبی و همچنین جلوگیری از بیماری های قلبی تاثیر مستقیمی داشته باشد، سعی کنید حتی در ماه از میگو استفاده کنید.

جلوگیری از بروز سرطان پروستات:

شاید برایتان جالب باشد که شما با مصرف آن می توانید توان بدنی و سیستم ایمنی خود را تقویت کرده و مقاومت آن را 13 برابر بیشتر کنید، از جمله اینکه مصرف میگو برای مردان می تواند از بروز سرطان پروستات جلوگیری کند.

تسکین دردهای دوران قاعدگی:

اگر شما در طول دوران قاعدگی خود درد زیادی را تجربه می کنید بهتر است از غذاهای دریایی که حاوی امگا 3 هستند استفاده کنید؛ همانطور که در بالا ذکر شد گوشت میگو حاوی امگا 3 بسیار زیادی است و می تواند تمامی دردهای دوران قاعدگی را تسکین بخشد.

تقویت ریشه مو:

میگو حاوی زینک بسیار فراوانی است که می تواند در تقویت ریشه مو تاثیر بسزایی داشته باشد، علاوه بر اینکه برای تقویت ریشه مو مناسب است ، برای پوست نیز بسیار مناسب می باشد و می تواند از چروک شدن پوست و همچنین پیری زودرس جلوگیری کند. در واقع شما با مصرف میگو می توانید سلامت پوست و موی خود را تامین کنید. و همچنین اینکه مصرف گوشت میگو می تواند ریزش مو را متوقف کرده و باعث تقویت پیاز مو شود.

آیا روش پختن میگو مهم است؟

روش های مختلف پخت میگو، تفاوت بسیار زیادی را در هنگام میزان محاسبه چربی و کالری آن به وجود می آورد. هنگامی که شما محصولات دریایی را آب پز و یا بخارپز می کنید، هیچ گونه چربی دیگری به آن اضافه نشده و میزان کالری های آن پایین باقی می ماند. اما بسیاری افراد میگو و سایر محصولات دریایی خود را گریل و یا سرخ می کنند. این روش پخت به صورت اساسی ارزش تغذیه ای محصولات را تغییر می دهد.

در اینجا ملاحظه خواهید کرد که چگونه روش های مختلف پختن غذا، می تواند ارزش تغذیه ای محصولات دریایی به ویژه میگو را تغییر دهد.

  • اگر میگوی خود را بدون استفاده از روغن گریل و یا تنوری بکنید، به میزان ۱۱۱ کالری، ۲۱ گرم پروتئین، 1 گرم کربوهیدرات، ۲ گرم چربی، ۱۵۹ میلی گرم کلسترول و ۴۲۲ میلی گرم سدیم در هر وعده غذایی ۸۵ گرمی دریافت خواهید کرد.
  • اگر با استفاده از کره، میگوی خود را سرخ و یا تنوری کنید، میزان ۱۳۰ کالری، ۲۱ گرم پروتئین، 1 گرم کربوهیدرات، ۴ گرم چربی، ۲ گرم چربی اشباع شده، ۱۶۱ میلی گرم کلسترول و ۴۲۷ میلی گرم سدیم در هر وعده غذایی 85 گرمی دریافت خواهید کرد.
  • اگر میگوی خود را به صورت سوخاری شده مصرف کنید، میزان ۲۵۰ کالری، ۱۲ گرم پروتئین، ۱۵ گرم کربوهیدرات، ۱۵ گرم چربی، 2 گرم چربی اشباع شده، ۸۹ میلی گرم کلسترول و ۷۲۶ میلی گرم سدیم را در هر وعده غذایی ۸۵ گرمی دریافت خواهید کرد.
  • میگوی کنسرو شده دارای ۸۵ کالری، ۱۷ گرم پروتئین، 0 گرم کربوهیدرات، یک گرم چربی، 0 گرم چربی اشباع شده، ۲۱۵ میلی گرم کلسترول و ۷۴۱ میلی گرم سدیم در هر ۸۵ گرم است.
  • میگوی خشک شده دارای ۲۱۶ کالری، ۴۴ گرم پروتئین، 0 گرم کربوهیدرات، ۳ گرم چربی، 0 گرم چربی اشباع شده، ۵۴۴ میلی گرم کلسترول و ۱۸۷۷ میلی گرم سدیم در هر ۸۵ گرم است.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (176 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!