هدیه یلدایی ویژه مامور پلیس مهربان به زن سالخورده/ افسری که شب یلدا شیرین ترین ماموریتش را رقم زد

  سه شنبه، 05 دی 1402 ID  کد خبر 368543
هدیه یلدایی ویژه مامور پلیس مهربان به زن سالخورده/ افسری که شب یلدا شیرین ترین ماموریتش را رقم زد
ساعد نیوز: افسر کلانتری افسریه در شب یلدا شیرین ترین و عجیب ترین ماموریتش را رقم زد؛ او به زن سالخورده که داروی انسولینش را تمام کرده بود کمک کرد تا یکی از عجیب ترین ماموریت هایش را رقم بزند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری، عجیب‌ترین ماموریت ستوان‌سوم مجتبی واموسی، افسر کلانتری 156 افسریه تهران در شب یلدای امسال رقم خورد. زمانی که به دنبال تماس پیرزنی با پلیس 110 راهی خانه او در حوالی افسریه شده و با وضعیت دردناک وی مواجه شد. پیرزن 80 ساله داروی انسولین خود را تمام کرده و بی‌حال در حیاط افتاده بود. ستوان سوم واموسی تصمیم گرفت داروی این پیرزن را تهیه کند و به دستش برساند و به این ترتیب بود که عجیب‌ترین و شاید شیرین‌ترین ماموریتش رقم خورد. او حالا در گفت‌وگو با همشهری از جزئیات این ماموریت می‌گوید.

خودتان را معرفی کنید؟

من مجتبی واموسی هستم و 35 سال سن دارم. تا فوق دیپلم درس خوانده‌ام، متاهلم و یک فرزند دارم.

چند سال است که در نیروی انتظامی استخدام شده‌اید؟

حدود 15 سالی می‌شود. من موتورسوار فوریت‌های پلیسی 110 هستم و در کلانتری‌های شرق و جنوب شرق تهران کار می‌کنم.

از جزییات ماموریت عجیبتان بگویید؟ آن شب چه اتفاقی افتاد؟

حدود ساعت 17:30 پنجشنبه سی ام آذر ماه بود که اپراتور 110 به من زنگ زد و گفت برای بررسی صحنه‌ای به فلان آدرس بروید. هوا تاریک شده بود که به آدرس مورد نظر رسیدم. یک خانه ویلایی بود که در حیاطش باز بود. وارد شدم و روی پله های یک زن سالخورده را دیدم. حدود 80 سال سن داشت. روی پله های ورودی خانه اش بی‌حال افتاده بود، کنارش یک عصا دیده می شد. با دیدن زن سالخورده به یاد مادربزرگم افتادم و گفتم مادر چه اتفاقی برایت افتاده است، من در خدمتت هستم؟ زن سالخورده گفت که شوهرش فوت شده و تنها پسرش در زندان است. او می گفت تنها عروسش در شهرستان است. می‌گفت انسولینش تمام شده بود از من خواست تا کمکش کنم. بر اساس گفته خودش چند روزی بود که داروی انسولینش را نزده بود. می گفت حالش خوب نیست و ممکن است فلج یا نابینا شود. حتی خطر مرگ در انتظارش بود. می‌گفت چشمانش به درستی نمی‌بیند و از من خواست به داروخانه بروم و دارویش را تهیه کنم. به او گفتم نوکرت هستم مادر و هرکاری از دستم بربیاید برایت انجام می دهد. گفتم نسخه ات را بده تا بروم داروخانه. او گفت نسخه ندارد و باید با کارت ملی اش، داروهایش را تهیه کنم. کارت ملی را گرفتم و رفتم به داروخانه و داروهایش را تهیه کردم.

هزینه داروهایش را خودش پرداخت کرد؟

اگر ریا نباشد، ‌هزینه اش را خودم پرداخت کردم و پولی از او نگرفتم اما یک اتفاق عجیب‌تر دیگر هم افتاد که شب یلدای امسال مرا شیرین تر کرد.

چه اتفاقی افتاد؟

داخل داروخانه بودم و می خواستم داروهایش را بگیرم که اپراتور 110 به من زنگ زد. گفت دوباره همان آدرس را داد. یعنی خانه همان پیرزن. دارو را گرفتم و فورا برگشتم به خانه زن سالخورده. گفتم مادر چرا دوباره با 110 تماس گرفته‌ای؟ می دانید بنده خدا چه گفت؟ گفت تصورش این بوده که 110 شماره موبایل من است! یعنی اگر با این شماره تماس بگیرد من جواب می دهم! این مادربزرگ‌ها فرشته‌های خدا هستند و با هر سادگی‌شان اشک به چشمانم می نشیند.

حالا چرا دوباره با 110 تماس گرفته بود؟

فکر می کرد خودم جواب می دهم و می خواست به من بگوید که به داروخانه‌ای که خودش می شناسد بروم تا با قیمت کمتری داروهایش را بخرم. گفتم فدای یک تارمویت مادر. پول چه ارزشی در برابر سلامتی شما فرشته های خدا دارد. داروها را دادم و با اجازه رییس کلانتری شماره موبایلم را برای او نوشتم تا هروقت کاری داشت با من تماس بگیرد. نمی دانید آن شب چقدر این زن خوشحال شد.

خاطره دیگری هم از این ماموریت‌های جالب دارید؟

ماموریت که زیاد رفته ام اما این عجیب ترین و در عین حال شیرین ترین ماموریتم تا به این لحظه است. مثلا کار من این است که در درگیری‌ها حاضر می شوم. اکثر مواقع سعی می کنم طرفین را به صلح و آرامش دعوت کنم. یکبار رفتم به خیابانی که فردی ماشینش را وسط خیابان گذاشته بود. راننده دیگر از این موضوع عصبانی بود و به دنبال او می‌گشت. همان لحظه پیرمردی رسید و به شدت ترسیده بود که مبادا راننده خشمگین بلایی برسرش بیاورد. آن روز از فاجعه جلوگیری کردم، چون راننده معترض به شدت عصبانی بود و می خواست جان پیرمرد را بگیرد. در دعواهای خیابانی هم همینطور، بارها با مداخله من، ‌ دعوا ختم به خیر و از جنایت جلوگیری شد. کار ما هم به دل و جرات بستگی دارد هم به غیرت. من همه را به چشم اعضای خانواده خودم می‌بینم.

ماموریت های خطرناک رفته‌اید؟

بله. از دستگیری سارق بگیرید تا قاتل که تا دلتان بخواهد در کارنامه کاری ام وجود دارد. مثلا یکی از ماموریت هایم این بود که فردی را دستگیر کردم. او قرار بود به صورت مسلحانه به بانک دستبرد بزند و سرکرده باند بود و خوشبختانه نقشه‌اش ناکام ماند. من روزانه به صورت میانگین راهی 10 تا 15 ماموریت می شوم.


2 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (496 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (210 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (151 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (41 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (21 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان