حقایق تاریخی عجیب و جالبی که در کتاب‌های تاریخ نخوانده‌اید+عکس

  جمعه، 01 تیر 1403
حقایق تاریخی عجیب و جالبی که در کتاب‌های تاریخ نخوانده‌اید+عکس
ساعدنیوز: افسانه‌های یونانی پر از داستان‌هایی درباره سیکلاپ‌ها که غول‌های بزرگی با یک چشم بودند، هستند. اما آیا در واقعیت آن‌ها وجود داشته اند؟ تاریخ شناسان معتقداند که هنگامی که در گذشته یونانیان استخوان‌های ماموت‌ها را پیدا کردند، آن‌ها نتوانستند واقیت را درباره این همه استخوان‌های بزرگ بفهمند و نتیجه گیری‌های خود را به دست آوردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، امروزه بشریت پا را از خود نیز فراتر گذاشته است و پیشرفت‌های بشر در تمامی زمینه‌ها هر روزه باعث شگفتی ما می‌شوند.

اما چه بر سر ما گذشته است تا به این نقطه از تاریخ برسیم؟ این مطلب پاسخ به این سوال است.

1- افسانه سیکلاپ (غول‌های یک چشم)

افسانه‌های یونانی پر از داستان‌هایی درباره سیکلاپ‌ها که غول‌های بزرگی با یک چشم بودند، هستند. اما آیا در واقعیت آن‌ها وجود داشته اند؟ تاریخ شناسان معتقداند که هنگامی که در گذشته یونانیان استخوان‌های ماموت‌ها را پیدا کردند، آن‌ها نتوانستند واقیت را درباره این همه استخوان‌های بزرگ بفهمند و نتیجه گیری‌های خود را به دست آوردند.

2- دکمه‌های آستین: درمانی برای آب ریزش بینی!

هر یک از ما حداقل یک بار هم که شده درباره دکمه‌های موجود در آستین لباسها، فکر کرده ایم. البته امروز این دکمه‌ها بیشتر جنبه تزئینی دارند، اما در واقعیت آن‌ها اختراع ناپلئون بناپارت بوده اند. ناپلئون دستور دوختن چندین دکمه بر روی آستین‌های لباس‌های سربازان خود را داد تا عادت بد پاک کردن آب بینی با آستین هایشان را ترک کنند!

3- مورچه‌های سرباز برای بخیه زخم استفاده می‌شدند.

در تاریخ، هندیان به عنوان مردمانی مستقل و قوی شناخته می‌شوند. آن‌ها چنان قوی و جان سخت بودند که زخم هایشان را به کمک مورچه‌ها بخیه می‌کردند. این مورچه‌ها با کمک آرواره‌های خود، لبه‌های زخم را به هم متصل می‌کردند و از باز شدن آن جلوگیری می‌کردند.

4- آرایشگران دندانپزشک

در زمان جنگ‌های ناپلئونی، بسیاری از سربازان دندان‌های خود را از دست می‌دادند. آرایشگران در آن زمان با استفاده از دندان‌های سربازان کشته شده در جنگ، دندان‌های مصنوعی می‌ساختند. این دندان‌ها را "دندان‌های واترلو" می‌نامیدند و، چون در آن زمان هنوز دندانپزشکان وجود نداشتند، همه کار‌ها توسط آرایشگران انجام می‌شد.

5- از سردرد زنج می‌برید؟ تنها یک راه وجود دارد!

در زمان‌های که مردم کاملا مطابق به عقاید و اعتقاداتشان زندگی می‌کردند و دارو و درمان آنچنان فراگیر نبود، آن‌ها بیماری‌ها را به شیوه خود درمان می‌کردند. محبوب‌ترین دستورالعمل برای یک سردرد، انداختن یک طناب مثل طناب‌هایی که برای اعدام استفاده می‌شوند، در اطراف گردن فرد بیمار بود!

6- ماهی گزنده به جای داروی بیهوشی

"پرتو ماهی گزنده" یک توانایی غیر عادی دارد. آن‌ها می‌توانند قربانیان خود را به حالتی از بیهوشی و هیپنوتیزم فرو برند. یونانیان باستان از آن‌ها به عنوان درمانی برای کاهش درد در حین عمل جراحی و یا زایمان استفاده می‌کردند.

7- "ویتک"؛ خرس سرباز

در سال 1943 و در حین جنگ، سربازان لهستانی گروهان آندرس که مسئول تامین مهمات ارتش بودند، یک بچه خرس کوچک را در ایران یافتند. آن‌ها نام این خرس را ویتک گذاشتند که در زبان لهستانی به معنی "جنگجوی خندان" است. در حین جنگ "مونت کاسینو" ایتالیا، این سرباز عجیب به همراه دیگر سربازان به حمل مهمات می‌پرداخت. به افتخار این خرس، یک مجسمه از او در ادینبورگ ساخته شده است. این خرس همچنین نماد سازمان حمل و نقل لهستان است.

8- از عروس دریایی به عنوان ژل مو استفاده می‌شد.

در قرون وسطی در ژاپن مو‌های بلندی که روبه بالا و عقب شانه می‌شدند، رواج داشت. در آن زمان ژل مو هنوز اختراع نشده بود، و ژاپنی‌های خلاق، به عقیده خود یک روش عالی را برای نگه داشتن مو‌ها در این حالت پیدا کرده بودند. آب‌هایی که پیرامون این کشور را فرا گرفته بودند، تمام نیاز‌های آن‌ها را برطرف می‌کرد؛ بنابراین برای این کار آن‌ها عروس دریایی را انتخاب کردند! آن‌ها عروس دریایی را می‌گرفتند و آن را به مو‌های خود می‌مالیدند و مو‌های خود را به راحتی حالت می‌دادند!

9- وکیل ممنوع!

در کشور آندورا، وکیل ممنوع است. مطابق با قانون، وکیل‌ها باعث می‌شوند که سیاهی‌ها به سفیدی تبدیل شوند. در نتیجه کسی در دادگاه نمی‌تواند وکیل داشته باشد!

10- رکوردار بیشترین دمای بدن

بالاترین دمای بدن که تا کنون ثبت شده است، در سال 1980 اتفاق افتاد. ویلی جونز از اهالی آتلانتا با دمای 46.5 درجه سانتیگراد وارد بیمارستان شد! خوشبختانه چند هفته بعد او بهبودی خود را به دست آورد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (118 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (67 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (59 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (39 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی بهاره رهنما با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (30 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (26 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (25 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (24 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (22 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (20 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (19 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (19 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (19 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (18 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (18 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز