همه چیز در رابطه با ترجمه رسمی عربی

  یکشنبه، 23 مرداد 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
همه چیز در رابطه با ترجمه رسمی عربی
آیا قصد ترجمه رسمی مدارک خود به زبان عربی را دارید؟ اگر برای یک تفریح خانوادگی ، سفر کاری ، خرید ، زیارت و یا تحصیل قصد سفر به یک کشور عربی را دارید باید بگوییم که شما حتما حتما باید تعدادی از مدارک خود را به یک مترجم رسمی بسپارید تا روند ترجمه را برای شما آغاز کند. شما بدون ترجمه رسمی مدارکتان حتی یک قدم هم نمی‌توانید در این کشورها بردارید.

ترجمه رسمی عربی

اگر اسناد و مدارک رسمی ما توسط یک مترجم رسمی زبان عربی که تاییدیه های لازم را از قوه قضائیه دارد ، برروی سربرگ مخصوص ترجمه و ممهور به مهر و امضای مترجم رسمی شوند ترجمه رسمی شده و قابل استناد برای کشور عربی مقصد و ادارات و ارگان های آنجا خواهد بود. این ترجمه میتواند در صورت درخواست از طرف مشتری تاییدات دادگستری ، وزارت امور خارجه ، سفارت و ... را دریافت کرده و رسمیت دوچندان یابد.

اگر اسناد و مدارک ما توسط مترجمین معمولی و غیررسمی (مترجمینی که تاییدیه های لازم اداره امور مترجمین قوه قضائیه را ندارند) ترجمه شود هیچگونه ارزش قانونی نداشته و در اکثر موارد از سوی کشور مقصد رد می شود چرا که صحت اطلاعات آن از سوی کشور مبدا مورد تایید قرار نگرفته است.

مترجم رسمی عربی

مترجم رسمی عربی، مترجمی است که به طور کامل به زبان و مسائل حقوقی کشور مبدا و مقصد اشراف داشته و میتواند مدارک رسمی را به نحوی ترجمه عربی نماید که مورد تایید کشور مقصد قرارگیرد. این مترجم در آزمون استخدامی مترجمین رسمی قوه قضائیه شرکت نموده است و موفق به استخدام و دریافت تاییدیه های لازم از اداره امور مترجمین قوه قضائیه و وزارت اطلاعات شده است.

مترجم

کاربردهای ترجمه رسمی عربی

ترجمه رسمی عربی مانند ترجمه دیگر زبان ها برای ارائه به سفارت خانه و یا دریافت ویزا مورد درخواست افراد قرار می گیرد اما تفاوتی که وجود دارد این است که ترجمه رسمی عربی ،برای قراردادهای کاری و تجاری میان طرفین ایرانی و خارجی ، در صدر دلایل صدور ترجمه رسمی عربی قرار دارد.

مدارکی که قابلیت ترجمه به زبان عربی را دارند

ترجمه رسمی عربی برای انواع اسناد و مدارک رسمی که توسط نهادهای رسمی دولتی، آموزشی، اقتصادی و … به ثبت رسیده باشند قابل اخذ است. از جمله این موارد عبارت است از:

  1. مدارک در گروه احوال شخصیه مثل شناسنامه ، کارت ملی ، سند ازدواج ، دفترچه بیمه و ...

  2. مدارک در گروه اسناد مانند گواهی پایان تحصیلات ، انواع قرارداد ، اسناد وسائط نقلیه و ...

  3. مدارک در گروه مدارک تحصیلی مانند گواهی اشتغال به تحصیل ، مدرک دیپلم دبیرستان یا مدرک پیش دانشگاهی و ...

  4. مدارک در گروه اسناد شرکت ها و مدارک مانند روزنامه رسمی تاسیس ،جواز کسب و ...

  5. مدارک در گروه گواهی های کار، بانکی و پروانه مانند گواهی اشتغال به کار ، قبوض آب و برق و تلفن و مالیات و ...
اسناد

هزینه ترجمه رسمی به زبان عربی

هزینه ترجمه رسمی به هر زبان و برای هر مدرکی مطابق با نرخ نامه ای است که هرساله توسط اداره کل اسناد و امور مترجمان رسمی قوه قضاییه اعلام می شود و تمامی دارالترجمه های رسمی موظف به ارائه خدمات باهمین تعرفه ها می باشند. البته برخی از موسسات و دارالترجمه ها برای ارائه خدمات و هزینه های جاری دریافت مهرها مبلغ اضافی نیز دریافت می کنند که باتوجه به دردسرهای مسیر سخت ترجمه رسمی ارزشش را دارد . البته دارالترجمه موظف است در فاکتور نهایی که به مشتری ارائه می دهد شرح هزینه تمامی مراحل را به اطلاع مشتری برساند.

نکته : هزینه ترجمه رسمی به زبان انگلیسی هزینه کمتری نسبت به سایر زبان ها دارد.

نقشه عربستان

مدت زمان انجام مراحل ترجمه رسمی عربی

مدت زمان انجام ترجمه رسمی توسط مترجم، بسته به نوع مدرک و تعداد آن از 1 تا 3 روز کاری متفاوت است. اگر مدارک شما نیاز به مهر دادگستری ، وزارت امور خارجه و کنسول گری هم داشته باشد برای انجام هرکدام از اینها هم باید 1 تا 2 روز را در نظر بگیرید البته اگر خوش شانس بوده و به روند تعویض مهر این ارگان ها برنخورید

تاییدیه سفارت کشورهای عربی

ضرورت دریافت تاییدیه سفارت برای ترجمه رسمی بسته به نوع مدرک و سفارت کشور مورد نظر متفاوت است. پس از اینکه از لزوم دریافت مهر سفارت برای مدارک خود اطمینان حاصل نمودید، با ارائه درخواست به دارالترجمه رسمی می توانید همه کارهای مربوط به دریافت تاییدیه سفارت کشورهای عربی را به آنها بسپارید. از مهم ترین مواردی که برای تایید مدارک توسط سفارت هر کدام از کشورهای عربی مانند عمان، قطر، عراق، کویت، امارات و … لازم به ذکر است این است که پیش از اقدام برای تاییدیه سفارت، حتما باید تایید وزارت امور خارجه ایران و وزارت دادگستری را داشته باشید.

همچنین مدارکی که به سفارت ارائه میشوند باید بصورت جداگانه دارای پلمپ باشند.

پرچم کشورهای عربی

آدرس سفارت برخی از کشورهای عربی

  • سفارت عراق
  1. آدرس : میدان ولی عصر- جنب ‏وزارت بازرگانی- ‏پلاک ۱۱۶۴۰
  2. شماره فکس : ۸۸۹۳۸۸۷۷
  3. تلفن تماس : ۸۸۹۳۸۸۶۶

  • سفارت قطر
  1. آدرس : خیابان آفریقا، بلوار گل آذین، پلاک۴
  2. شماره فکس : ۲۲۰۵۸۴۷۸
  3. تلفن تماس : ۲۲۰۵۱۲۵۵

تایید هر قطعه مدرک در مقطع لیسانس توسط سفارت قطر ۴۰۰٫۰۰۰ تومان می باشد. سفارت قطر برای تایید مدارکتان نیاز به مهر تایید هر دو وزارت خانه دادگستری و امور خارجه دارد.


  • سفارت عمان
  1. آدرس : خیابان آفریقا، کوچه تندیس، پلاک ۱۲
  2. شماره فکس : ۲۲۰۴۴۶۷۲
  3. تلفن تماس : ۲۲۰۵۶۸۳۲

  • سفارت امارات متحده عربی
  1. آدرس : شهرک قدس، خیابان ایران زمین، تقاطع مهستان، شماره ۲
  2. شماره فکس : ۴۲۷۹۲۰۰۰
  3. تلفن تماس : ۴۲۷۹۲۰۰۰

ترجمه رسمی مدارک خود را به افراد کاربلد بسپارید !

گرمای تابستان، سرمای زمستان ،خستگی از مشغله های روزانه و بعد مصافت به یک طرف ؛ پروسه سخت ، طاقت فرسا و وقت گیر ترجمه رسمی و دریافت تاییدات مختلف آن نیز یک طرف! اگر به همه اینها بی تجربگی را نیز اضافه کنیم پروسه دریافت تاییدات ترجمه رسمی برای افراد معمولی بسیار سخت خواهد بود. توصیه ما به شمای که قصد سفر به هرکشوری از جمله کشورهای عربی رادارید این است که پروسه ترجمه رسمی مدارکتان به دارالترجمه ها و موسساتی بسپارید که این کارهارا با دریافت هزینه های معقول برای شما انجام می دهند.

جمع بندی

برای اینکه بتوانید با خیال راحت مدارک خود را به کشور مقصد ارائه داده و پس از آن دچار مشکل نشوید مدارک خود را به دارالترجمه ای ارائه دهید که از کیفیت کار آنها مطمئن باشید. هرگونه اشتباه در ارائه ترجمه مدارک می تواند مشکلاتی را در روند سفر برای شما داشته باشد. همچنین تا حد امکان سعی کنید برای ترجمه مدارک خود هرچه سریعتر اقدام نمایید و ترجمه آنها را به روزهای انتهایی که استرس و عجله بسیاری دارید نیندازید چرا که گاها روند ترجمه ممکن است به طول بیانجامد و شما را از برنامه های خود عقب بیندازد.

شما مخاطبین عزیز ساعد نیوز میتوانید تجربه های خود، از روند ترجمه رسمی مدارکتان را با دیگر مخاطبین ساعد نیوز در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (560 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (145 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (45 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان