جوش شیرین برای جرم گیری دندان چه کاربردی دارد؟

  یکشنبه، 05 بهمن 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
جوش شیرین برای جرم گیری دندان چه کاربردی دارد؟
یکی از رایج ترین روش های خانگی جرم گیری دندان، استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین می تواند جرم ها و باکتری ها را در دهان شما از بین ببرد. شما می توانید اندکی جوش شیرین را بر روی مسواک خود بریزید و دندان های خود را از وجود جرم ها تمیز کنید

آسان ترین راه از بین بردن جرم دندان، مسواک زدن دو بار در روز است. بهتر است از مسواک نرم استفاده کنید و هر سه تا چهار ماه آن را تعویض کنید. علاوه بر این استفاده از مسواک برقی به نسبت مسواک های دیگر به میزان بیشتری جرم دندان ها را از بین می برد. قبل از مسواک زدن نخ دندان بکشید تا مواد غذایی که بین دندان ها گیر افتاده به سادگی در حین مسواک زدن از مابین دندان ها خارج شوند. فقط دقت کنید حجم خمیر دندان مورد استفاده برای بزرگسال در حد یک نخود و برای کودکان در حد یک دانه برنج باید باشد. سایز مسواک نیز باید متناسب با دهان شما باشد تا بتوانید انتهای دهان و پشت دندان ها را نیز مسواک بزنید. متاسفانه جرم های دندان پس از حذف با مسواک به سرعت دوباره روی دندان ها تشکیل می شوند.

از بین بردن جرم دندان و رفع پلاک دندان را می توانید در خانه و با استفاده از روش های سنتی انجام دهید. رفع جرم و پلاک دندان در خانه با استفاده از مواد طبیعی، شما را از پرداخت هزینه های دندان پزشکی خلاص می کند. در ادامه چند روش خانگی برای از بین بردن جرم دندان را بخوانید.

جرم دندان در حقیقت جرم تجمع محکم و سخت شده پلاک های میکروبی است که به دندانها چسبیده اند و با مسواک زدن نیز تمیز نمی شوند. پلاک میکروبی نه تنها باعث پوسیدگی دندان می شود، بلکه فعالیت میکروب های موجود در آن باعث آسیب به لثه و ایجاد التهاب در ناحیه لثه (ژنژیویت) نیز خواهد شد. اگر شخصی خوب مسواک نزند، پلاکهای میکروبی کاملاً حذف نمی شوند و به تدریج بر ضخامت آنها افزوده می شود، پلاکهای میکروبی ضخیم شده، تحت تأثیر کلسیم بزاقی می توانند به مواد معدنی موجود در دندان اتصال شیمیایی پیدا کنند. این فرایند منجر به تشکیل جرم می شود

جوش شیرین از دیگر روش های خانگی جرم گیری دندان

یکی از رایج ترین روش های خانگی جرم گیری دندان، استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین می تواند جرم ها و باکتری ها را در دهان شما از بین ببرد. شما می توانید اندکی جوش شیرین را بر روی مسواک خود بریزید و دندان های خود را از وجود جرم ها تمیز کنید. همچنین می توانید یک قاشق نمک را با دو قاشق جوش شیرین مخلوط نموده و از آن برای شستن و از بین بردن جرم ها استفاده کنید. البته فراموش نکنید استفاده زیاد از حد از این ترکیب می تواند به بافت های داخل دهان شما و لثه ها آسیب وارد نموده و التهاب ایجاد نماید که از عوارض جرم گیری دندان با این روش محسوب می شود. در صورتی که جرم های دندان ها با چند بار استفاده از این روش از بین نرفت، این فرایند را بیش از حد تکرار نکنید و به دندانپزشک خود مراجعه نمایید. در بسیاری از منابع استفاده از جوش شیرین در کنار نمک دریا، توت فرنگی، لیمو و ... برای شست و شوی دندان ها با هدف جرم گیری توصیه شده است. اغلب کسانی که از جوش شیرین برای جرم گیری استفاده می نمایند، بیان کرده اند که این روش علاوه بر جرم گیری در سفید کردن دندان ها نیز اثر بی نظیری دارد و هیچ یک از روش های جرم گیری دندان خانگی به اندازه استفاده از جوش شیرین دندان ها را سفید نمی کنند.

جای تعجب نیست که اولین روش برای جرم گیری دندان و پیشگیری از تشکیل پلاک و جرم دندان مسواک زدن صحیح باشد. مسواک زدن زمان و روش صحیحی دارد که می توانید آن را از دندان پزشک یا اینترنت پیدا کنید. در روش صحیح مسواک زدن همه قسمت های دندان، مخصوصاً قسمت هایی که احتمال تشکیل پلاک و جرم دندان وجود دارد، تمیز می شود؛ اما زمان مسواک زدن صحیح، ۳۰ دقیقه بعد از غذا است. زمانی که پلاک های دندانی تشکیل شده اند و می توانید همگی آن ها را با برس کردن از بین ببرید. مدت زمان عادی مسواک زدن ۳ دقیقه است که باید همراه با فشار و البته خمیردندانی مناسب باشد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است (717 نظر) تذکر جدی علی دایی به آقای کمدین: دفعه آخرت باشد که ادای من را درآوردی! (311 نظر) (فیلم) صحبت های شنیده نشده از شهربانو منصوریان در مورد زندگی گذشته اش / افتخار می‌کنم یه روز نون نداشتم بخورم، برای یه لقمه نون جنگیدم / تو مزرعه کار می‌کردم، خدمتکاری می‌کردم ... (183 نظر) هانیه‌سادات رئیسی: این 100 روزی که از شهادت پدرم گذشت برای ما 100 سال بود+ویدیو/ آه از ته دل دختر رئیس‌جمهور شهید با یاد کردن از پدرش (171 نظر) داریوش ارجمند: من تحت تأثیر دو «علی» هستم؛ علی خامنه‌ای و علی شریعتی (106 نظر) شعرخوانی زیبا و تحسین برانگیز رهبر معظم انقلاب: سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی️ عشق محمّد بس است و آل محمّد+ویدیو (95 نظر) آتشبازی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان در استیج انتخابی مستر المپیا در هند +فیلم/ غول بابلسری مثل یک شیر داره لرز به تن رقبا می اندازه (93 نظر) رضا عطاران: بچه خیلی دوست دارم اما قبل از ازدواج با همسرم توافق کردیم بچه دار نشویم! (89 نظر) از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس (89 نظر) نگاهی به خانه زهره حمیدی با ظروف مِسی و حس و حال زندگی +عکس/ روحش شاد و مسیرش فرق در نور (79 نظر) خلاقیت زیبای یک جوان غیرایرانی برای نقاشی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی دیوار حیاط/ من عاشق آن رهبر نورانی خویشم+عکس (77 نظر) ژیلا صادقی : هر وقت دلم برای امام رضا(ع) تنگ میشه خود آقا میفهمه و هیچوقت سلام منو بی جواب نگذاشته (67 نظر) مروری بر تصاویر محسن رضائی در دوران جنگ / از حضور در پشت مسلسل تا برنامه ریزی جنگ در سنگر با هاشمی رفسنجانی و پذیرایی با نخود و کشمش (66 نظر) ژیلا صادقی : شهروند آمریکا هستم و شاید به آمریکا برگردم (56 نظر) پریناز ایزدیار : خیلی دوست دارم ازدواج کنم و بچه دار بشم ، هر وقت ازدواج کنم برنامه ریزی میکنم به زندگی شخصیم برسم (55 نظر)
تیتر امروز   
کشف قدیمی ترین گنجینه طلای جهان در گورستان باستانی/ یک گور پر از طلای خالص+عکس
فال ابجد روزانه سه شنبه 13 شهریور 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 13 شهریور 1403+فیلم
فال روزانه امروز سه شنبه 13 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 13 شهریور 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 13شهریور ماه 1403
فال انبیاء روزانه سه شنبه 13 شهریور 1403
(عکس) بی اطلاعی رضا رشیدپور از منتشر کننده عکس بچگی‌هاش / خبری از رشیدپور که وایرال شد
مهران غفوریان از شغل اصلی پدر مرحومش پرده برداشت/ خسرو غفوریان عضو ساواک بود!+عکس
نیوشا ضیغمی: نمی خواهم بگویم لحظه لحظه زندگی ام پر از عشق و خوبی بوده/ هیچ وقت از مادرشدن نمی ترسم
کشیده شدن پای خواهر پژمان جمشیدی به ماجرای تهدید مادر علی انصاریان جنجالی شد +عکس/ پست معنادار مامک جمشیدی چه معنایی دارد؟
(عکس) رونمایی از عروس ترکیه‌ای خاندان احمدی‌نژاد + تصاویری از لباس عروسی ساده او
(عکس) بوسه پدرانه سید محمد خاتمی بر گونه دخترش نرگس / نرگس خاتمی عروس کیست؟
(ویدئو) حقایق جالب و دیدنی از طلای شناور نایاب در سطح دریا/ با دیدن این شیء در دریا سریعا آنرا بردارید!
(ویدیو) یادی کنیم از گفتگوی جنجالی مرحوم آزاده نامداری با یک مرد 3 زنه 😱/ شنیدین چی گفت؟ تنها سرگرمیش همینه!
منتخب روز   
(عکس) رونمایی از عروس ترکیه‌ای خاندان احمدی‌نژاد + تصاویری از لباس عروسی ساده او از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس شهاب حسینی: وقتی پدرم فوت کرد دیوانه شدم، دست روی دلم نگذارید که اشکم در میاد رهبر معظم انقلاب: فروهر قبل از انقلاب دوست ما بود، اول انقلاب همکار ما بود و بعد دشمن ما شد، دشمنی بی‌ضرر و بی‌خطر+ویدیو رهبر معظم انقلاب در مواجه با هنرمندی که موی بلند داشت: چقدر این مدل مو به شما میاد+ ویدیو/تحت تاثیر قرار گرفتن با جمله رهبر فرزانه فرود اضطراری در قزوین؛ از کار افتادن موتور هلی کوپتر هاشمی رفسنجانی که پسرش محسن هم همراه او بود هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود مهران رجبی، کمدین معروف: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد قرائت فاتحه رهبر انقلاب و مسئولان کشور بر مزار پدرانشان؛ از مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید رئیسی تا حسن روحانی و خاتمی+عکس رو شدن مشکل الیکا عبدالرزاقی با وسایل همسرش امین زندگانی در برنامه دورهمی / مدیری میگه امین رو با همین میخ کج بپذیر😂 تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب نسبت به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو/ حایل کردن دستشان برای برخورد نکردن محافظشان با بانوی کرمانشاهی چقدر رهبر معظم انقلاب را می‌شناسیم؟+ویدیو/ دیدن و شنیدن این صحبت‌ها را از دست ندهید