دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای ورزش / ورزش درمانی /

کاهش استرس و افزایش سلامت ذهن با ورزش بادی بالانس 

شنبه، 10 آبان 1399
بادی بالانس نوعی کلاس ورزشی بر پایه ی یوگاست که در آن تمریناتی از پیلاتس و تای چی نیز وجود دارد. در این کلاس ها بیشترِ حرکات، کششی و قدرتی هستند. هدف تمرینات این ورزش تقویت عضلات مرکزی، افزایش انعطاف پذیری و تمرکز است.

این ورزش ورزش ترکیبی از ورزش های تای چی،تمرینات پیلاتس، یوگا است درواقع شامل ورزش هایی که با تمرکز فکر همراه است می شود.این ورزش موجب قوی بودن، تسلط برخود، آرامش و تمرکز می شود و با تمرین کردن در این ورزش احساس قدرت بیشتر و بهتری دارد.این نوع کلاس ورزشی همراه با موسیقی بسیار لذت بخش است.

5 اصل مهم در این ورزش باید به کار گرفته شود؟

  1. ابتدای جلسه با استفاده از حرکات تای چی به گرم کردن و آرام کردن بدن پرداخته می شود.
  2. انجام تمرینات یوگا برای انعطاف پذیر بودن بدن
  3. انجام تمرینات پیلاتس برای تقویت عضلات میان تنه
  4. در انتهای کلاس بیان کردن جملات مثبت و تصویر سازی ذهنی زیبا توسط مربی همراه با موسیقی بسیار آرامش بخش به دلیل از بین بردن تمام نگرانی ها و استرس ها
  5. در آخر کلاس را با خوشحالی و آرامش لذت بخشی ترک می کنید.

این ورزش برپایه یوگا است و در این کلاس بیشتر حرکات، کششی و قدرتی انجام می گیرد. مدت زمان این کلاس بین 30 تا 55 دقیقه است. حتی این کلاس با مدیتیشن همراه است که باعث آرام کردن بدن و بهبود حال روانی می شود.

وسایل موردنیاز برای شرکت در کلاس ورزش بادی بالانس

  • لباس راحتی که مانع از انجام حرکات نشود؛
  • کفش ورزشی مناسبی که سُر نباشد؛
  • یک بطری آب یا نوشیدنی برای تأمین آب ازدست رفته ی بدن؛
  • یک حوله ی کوچک.

بادی بالانس ورزش دیگری است که توسط کمپانی لس میلز ( Les Mills ) طراحی شده است و اساس آن یوگاست. بادی بالانس ، ورزشی ترکیبی است از تای چی، یوگا و تمرینات روش کنترولوژی(پیلاتس) . ورزشی است استقامتی و مقاومتی که روی کوچکترین و بزرگترین عضلات بدن انسان تاثیر می گذارد. با انجام دادن این ورزش، احساس شما تغییر می کند، بدنتان منعطف می شود و از نظر فیزیکی و ذهنی هشیارتر می شود. همچنین موجب می شود که آرامش و تمرکز به دست آورید. روش تمرین کردن در کلاسهای بادی بالانس به همراه موسیقی استاندارد و کریوگرافی (طرح برنامه) می باشد. تمام رده های سنی می توانند ازین ورزش بهره ببرند. با ورزش تای چی و موسیقی آرام شروع می شود تا آرامش را به درون شما فرا بخواند و سپس بدن را به آهستگی وارد مرحله بعدی کند. سپس از تمرینات یوگا استفاده می کنند تا بدن تحت کشش قرار بگیرد. بعد از این مرحله نیز با استفاده از تمرینات کنترولوژی ناحیه شکم را تقویت می کنند و در انتها با ریلکسیشن و مدیتیشین، ورزش پایان می یابد.

هدف از انجام این ورزش ایجاد انعطاف پذیری و قدرت است تا بازده بدنی افزایش یابد. این تمرینات در کنار شادی آور بودن چالش برانگیز نیز هستند.

فواید ورزش بادی بالانس

  1. افزایش قدرت عضلات
  2. کاهش چربی بدن
  3. افزایش تمرکز دهنی و آرامش بدن
  4. افزایش متابولیسم بدن
  5. کمک به تحرک مفاصل
  6. افزایش انعطاف پذیری ماهیچه ها
  7. کاهش استرس و افزایش سلامت ذهن
  8. کنترل خشم
  9. خوش فرم سازی بدن
  10. تقویت سیستم تعادل بدن

نرخ سوخت و ساز و کالری مصرفی

توانایی بدن در سوزاندن کالری و مصرف انرژی، نرخ سوخت وساز نامیده می شود. نرخ سوخت وسازتان با شرکت منظم در تمرینات، افزایش می یابد. البته رژیم غذایی، وزن و سلامت فیزیکی تان نیز بر کالری مصرفی تان در زمان انجام تمرینات و استراحت تأثیر می گذارد. میزان کالری مصرفی در کلاس های بادی بالانس باتوجه به سن، وزن و سطح آمادگی جسمانی متغیر است. به طور میانگین زنان در هر کلاس بادی بالانس ۲۶۵ کالری و مردان ۳۰۴ کالری انرژی مصرف می کنند.

بادی بالانس و لاغری؟

بسیاری از افراد با هدف کاهش وزن و لاغری در کلاس بادی بالانس ثبت نام می کنند، اما هدف اصلیِ این ورزش، در درجه اول انعطاف پذیری، قدرت و کاهش استرس است. البته به چربی سوزی و کاهش وزن هم کمک می کند، اما هدف اصلی این ورزش به حساب نمی آید. همان طورکه اشاره شد، یک جلسه ۵۵ دقیقه ای بادی بالانس، تقریبا ۳۹۰ کالری می سوزاند. سه جلسه تمرینی در هفته، حدودا ۱۵۰ کالری می سوزاند. در حالی که پیاده روی با سرعت متوسط در همین زمان تقریبا ۳۳۰ کالری می سوزاند. پس بادی بالانس تأثیر چشمگیری در لاغرشدن نخواهد داشت. سایر برنامه های ورزشی از جمله تمرینات بدنسازی و کاردیو منجربه کاهش وزن بیشتری نسبت به بادی بالانس می شوند. به جای فکرکردن به سوزاندن کالری، بهتر است به این فکر کنید که با شرکت در این کلاس ها بدنِ منعطف تر، قوی تر و ذهن کم استرسی تری خواهید داشت.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
سابمیت مقاله چیست؟
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل اکسپت مقاله
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!