کاهش سریع وزن با ورزش صبحگاهی

  شنبه، 03 آبان 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
کاهش سریع وزن با ورزش صبحگاهی
اگر یکبار ورزش صبحگاهی را امتحان کنید، دیگر نمی‌توانید از آن دست بکشید. زیرا شروع روز با ورزش، باعث می‌شود که احساس خوبی داشته باشید و کمک می‌کند که برای موفقیت در بقیه‌ی روزتان برنامه‌ریزی داشته باشید.

بیشتر ما تجربه اضافه وزن را داریم. گاهی هر چقدر تلاش می کنیم به هیچ نتیجه ای نمی رسیم و عقربه وزنه قصد تکان خوردن ندارد. فرقی نمی کند که هدف ما از لاغر شدن چیست؛ در هر حال تلاش برای لاغری همراه با احساسات متناقض زیادی است. به طوری که گاهی فکر می کنیم هرگز وزن مان به عدد دلخواه و مطلوب نخواهد رسید. اما واقعیت این است که برای از دست دادن چند کیلو وزن، اصلا لازم نیست که تمام برنامه ها و سبک زندگی مان را تغییر بدهیم. کافی است در برنامه صبحگاهی مان تغییراتی کوچک اما تأثیرگذار وارد کنیم. در این صورت اضافه وزن نخواهیم داشت. در ادامه با ما باشید.

تصویر

فوائد ورزش صبحگاهی

۱- مقدار کالری مصرفی کم خواهد بود
۲- با ورزش کردن به هنگام صبح بقیه روز را نیز فعالتر خواهید بود.
۳- به هنگام ورزش کردن در صبح چربی سوزی بیشتری در بدن رخ می دهد بخصوص زمانی که به صورت ناشتا باشد.
۴- ورزش کردن به هنگام صبح باعث کاهش فشار خون در افرادی می شود که دارای فشار خون هستند.
۵- اگر به هنگام صبح ورزش کنیم باعث می شود که در آخر شب خواب بسیار راحتی داشته باشیم.
۶- در هنگام صبح میزان سطح تستوسترون شما بالا می باشد و بهترین زمان برای ورزش های قدرتی می باشد.

برای شروع ورزش صبحگاهی می توانید از نکات زیر استفاده نمایید:

_ مشاوره با پزشک برای گام اول: اگر شما دارای اضافه وزن هستید و ریسک فاکتورهای بیماری قلبی را دارید ( مثل فشار خون بالا، کلسترول بالا و یا سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری قلبی) پس بهتر است قبل از شروع برنامه ورزشی با پزشک معالج خود مشورت کنید.

_ با قدری پیاده روی شروع نمایید : برای خود اهداف کوتاه مدت در نظر بگیرید (مثلا ۱۰ دقیقه یا ۱۵ دقیقه و..) . به تدریج میزان فعالیت بدنی روزانه تان را افزایش دهید. اگر با گذشت زمان بتوانید فعالیت بدنی روزانه تان را به ۴۵ دقیقه تا یک ساعت افزایش دهید یعنی موفق شده اید. هیچ کس نمی تواند یکباره فعالیت بدنی ای به میزان ۱ ساعت یا ۵/۱ ساعت در روز را شروع نماید و شما می بایست به آرامی با تغییر عادات رفتاری روزانه تان شروع کنید و به تدریج فعالیت تان را افزایش دهید.

_ در نظر گرفتن یک باشگاه ورزشی: برخی افراد برای علاقه مند ماندن به ورزش به تنوع بیشتری نیاز دارند و باشگاه های ورزشی متنوعی وجود دارند. باشگاه ها محرک خوبی برای ورزش هستند و چنانچه شما برای فعالیت در آنها پول می پردازید بیشتر امکان آ« وجود دارد که سعی کنید از آن بهره لازم را ببرید.

_ استفاده از نوارها و یا سی دی های آموزش ورزش و فعالیت بدنی: اگر یک شروع آهسته را ترجیح می دهید نوارها و سی دی هایی برای آموزش ورزش ، تمرین با وزنه و نرمش های هوازی وجود دارند. البته بررسی کنید که چه کسی این سی دی ها را تولید کرده و آیا مربی حرفه ای هست و یا خیر زیرا برخی از آنها پایه و اساس علمی و درستی ندارند. گزینه های بهتر آنها یی هستند که مرد تایید یک مرکز علمی قرار گرفته باشد.

_آخر هفته ها را فراموش نکنید: اگر شما فعالیت را به عنوان بخشی از فعالیت بدنی هر روزه تان در نطر می گیرید در آخر هفته ها نیز به آن پایبند باشید. ورزش و فعالیت بدنی روزانه را به عنوان یک قرار ملاقات مهم قلمداد کنید و اجازه ندهید که هیچ چیز در آن خللی ایجاد کند. این زمانی است که شما آن را برای حفظ سلامتی خود رزرو کرده اید و هیچ چیز دیگر نمی تواند در آن دخالت ایجاد کند.

توصیه های مهم در ورزش صبحگاهی

خوردن صبحانه یکی دو ساعت قبل از ورزش، به شما کمک می کند تا انرژی کافی برای اجرای یک جلسه ی تمرینی خوب، برایتان فراهم شود. ممکن است هنگامی که تازه از خواب بیدار شده اید، غلظت قند خونتان پایین باشد، چرا که انرژی بدست آمده از شام دیشب، در طول شب مصرف شده است. ورزش کردن با معده ی خالی شاید باعث شود احساس کنید سست و ضعیف هستید. یک تغذیه ی خوب پیش از ورزش، می تواند شامل موز، کورن فلکس یا نان غلات کامل، شیر کم چرب، یا حتی اگر وقت زیادی ندارید یا دوست ندارید بلافاصله بعد از بیدار شدن صبحانه بخورید، یک نوشیدنی ورزشی باشد. اشخاصی که صبح ها ورزش می کنند، این فرصت را خواهند داشت تا قبل از اینکه مسئولیت های روزشان شروع شود و به ناچار مجبور شوند تا ورزش را از برنامه ی روزشان خط بزنند، به تمرینشان برسند. بهرحال هر زمانی در روز که برای ورزش انتخاب می کنید، تلاش نمایید تا تمرینتان حداقل ۳۰ دقیقه طول بکشد. تمرینات هوازی با شدتی ملایم مانند پیاده روی تند، بالا رفتن از پله ها، دویدن یا شنا کردن، می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن، یا کاهش خطر ابتلا به دیابت، حملات قلبی، سکته مغزی، و انواع سرطان کمک کرده و شما را در جهت کاهش وزن و جا آوردن حوصله تان کمک کند.

حرکات ورزشی صبحگاهی : اسکوات با دمبل با حرکت جلو بازو

تصویر
دمبل ها را در دست بگیرید. ابتدا دست ها را صاف نگه دارید سپس آهسته بنشینید، به طوری که کمر زیاد گود نشود و زانوها از راستای پنجه پا جلوتر نیاید. در حین بلند شدن حرکت جلوبازو را انجام دهید. یعنی کف دستان شما به طرف بدن تان جمع شود و تقریبا تا زاویه 90درجه بالا بیاید. در این حرکت فشار روی عضلات پایین تنه، فیله کمر و جلو بازو بیشتر است.

حرکات ورزشی صبحگاهی : اسکوات پا باز با توپ

تصویر
توپ را با دستان خود مقابل بدن نگه دارید. پاها را کمی بیشتر ازعرض شانه باز کنید، طوری که وقتی می نشینید زانوها در امتداد پنجه پا باشد و از آن جلو تر نرود. با کمری صاف بنشینید و در حین بالا آمدن توپ را نیز تا بالای سر خود بالا بیاورید. در این حرکت فشار روی قسمت پایین تنه، فیله کمر و همچنین عضلات پشت سرشانه است.

حرکات ورزشی صبحگاهی : پهلو ایستاده با چوب

تصویر
با بدنی صاف چوب را بالای سر خود نگه دارید و با نزدیک کردن دست راست و پای راست به یکدیگر حرکت را انجام دهید. پس از اتمام یک طرف، سمت مخالف را انجام دهید. در این حرکت فشار روی پایین تنه، پهلو ها و عضلات پشت سر است.


حرکات ورزشی صبحگاهی : شنا سوئدی

تصویر
با استفاده از کف دست های خود به صورت سینه خیز روی زمین قرار گرفته و کف دست ها را به اندازه عرض شانه باز کنید و پنجه ها را روی زمین بگذارید؛ اگر مبتدی هستید زانو ها را روی زمین بگذارید. سپس با بدنی کاملا صاف بااستفاده از دست های خود با آرنجی که به سمت بیرون قرار دارد پایین بیایید، طوری که بالا تنه شما نزدیک به زمین باشد. این حرکت را می توانید با تعداد پایین شروع کنید و هر چند روز یک بار به تعداد آن بیفزایید. در این حرکت فشار اصلی روی عضلات سرشانه، سینه و پشت بازوست.

حرکات ورزشی صبحگاهی : پلانک

تصویر
آرنج دست های تان را مانند تصویر روی زمین بگذارید. می توانید با کف دست ها هم این کار را انجام دهید. بدن تان باید کاملا در یک راستا قرار بگیرد؛ کمر گود نشود و پشت گردن گرد نباشد. سعی کنید شکم تان را صاف نگه دارید. در ابتدا مدت زمان کوتاه تری را در این حالت بمانید و سپس زمان را به تدریج افزایش دهید.

حرکات ورزشی صبحگاهی : کرانچ شکم

تصویر
روی تشک بخوابید. می توانید این حرکت را با پای خم شروع کنید و پس از مدتی آن را با پاهای صاف انجام دهید. کف پاهای تان را روی زمین بگذارید؛ سپس بالا تنه و پاها را به سمت هم جمع کنید تا عضلات شکم منقبض شود. در این حرکت فشار روی عضلات شکم است.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (436 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (233 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (175 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (158 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (155 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (103 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از تولد 1 سالگی دختر سردار آزمون تا شوخی حسن ریوندی با قطعی برق حواشی داغ امروز جمعه 6 مهر 1403
کتاب خوب بخوانیم ؛ معرفی کتاب صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز
خرید قاتل خونسرد کرمانشاهی با کارت‌های بانکی مقتولانش !
فال قهوه با نشان روز جمعه 6 مهر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 6 مهر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه جمعه 6 مهر 1403
فال روزانه امروز جمعه 6 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 6 مهر 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 5 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 5مهر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 6 مهر 1403
دانلود آهنگ جدید «اگه دوسم داشتی» علی یاسینی+فیلم/ تو درو دیوار هرچیو پرت نمیکردم تو اگه دوسم داشتی
پزشکیان: دیگر با چه زبانی بگوییم با کسی سر جنگ نداریم؟
(ویدیو) شیردوشیدن تاریخی حامد آهنگی/ فقط اونجا که میگه شیر تازه گاو را از ما بخواهید
نامه امام جمعه اردبیل به سید حسن نصرالله: جوانان اردبیل، تبریز، ارومیه و زنجان آماده اعزام به لبنان هستند
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW