کاهش وزن سریع با حرکات یوگا

  شنبه، 19 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
کاهش وزن سریع با حرکات یوگا
یوگا نه تنها دارای تمرینات فوق العاده هوازی است، بلکه برای ذهن و سلامت روان شما بسیار مناسب است. درواقع بر خلاف تصور بسیاری یوگا برای کاهش وزن بسیار مناسب است و باعث نظم و ترتیب در زندگی و نحوه تمرین و سبک زندگی سالم می شود.

آیا تا به حال از حرکات مخصوص یوگا کاهش وزن استفاده کرده اید؟ اگر می خواهید از یوگا برای کاهش وزن استفاده کنید بسیار انتخاب درستی کرده چون هم آسان است و هم تاثیرگذار و ماندنی خواهد بود. حرکات یوگا علاوه بر این که در آرامش و تقویت ماهیچه ها موثر است در برخی از حرکات خود می تواند موجب به کاهش وزن می شود .کاهش وزن هدف نهایی اکثر افراد است و اصلاً تعجبی نیست که همه راه ها حتی رژیم ها و ورزش های سخت را امتحان کرده باشید.

یوگا چیست؟

یوگا ورزشی جسمی و روانی است که باعث افزایش تمرکز، ایجاد آرامش و انعطاف پذیری بدن می شود. این ورزش در شبه قاره هند و توسط هندوها پدید آمده است البته به طور دقیق مشخص نیست که اولین بار چه شخصی و با چه هدفی یوگا را به وجود آورده است. یوگا یک ورزش ارزشمند است و نه تنها بر جسم تاثیر به سزایی می گذارد بلکه بر افزایش انرژی حیاتی بدن و ضمیر ناخودآگاه انسان نیز بسیار تاثیرگذار است.

برخی از مزایای شگفت انگیز یوگا شامل موارد زیر است:

  • بهبود وضعیت خواب
  • کاهش استرس و افسردگی
  • افزایش سیستم ایمنی بدن
  • عملکرد بهتر دستگاه گوارش
  • افزایش جریان گردش خون
  • بهبود دردهای مزمن مانند کمردرد و سردرد
  • بالا بردن قدرت و استقامت بدن
  • افزایش تعادل و انعطاف پذیری
  • دفع بهتر سموم از بدن

یوگا چطور باعث لاغری می شود؟

لازم است بدانید که یوگا، یک نوع ورزش ذهنی است که باعث می شود متفکرانه تر به زندگی نگاه کنید. با ورزش یوگا، دیگر گرسنگی حقیقی را از گرسنگی کاذب تشخیص خواهید داد! می توانیم به صورت کلی بگوییم که این ورزش باعث می شود تا اعماق بدن خود را ببینید و از خودتان بابت هر نکته کوچک و جزئی سؤال بپرسید. البته تسلط و کنترل بر احساسات شخصی نیز یکی دیگر از فواید ورزش یوگاست. با شرکت در کلاس متوجه خواهید شد که هیچ تمایزی بین مغز، بدن و احساسات وجود ندارد و همه اینها باهم در ارتباط است.

کالری سوزانده شده با انجام یوگا

تعداد کالری که شما با انجام یوگا مصرف می کنید، به وزن و مدت تمرین شما بستگی دارد. اگر ۶۰ کیلو وزن داشته باشید، حدود ۱۲۰ کالری و اگر ۸۵ کیلو داشته باشید، ۱۷۸ کالری در ۳۰ دقیقه انجام یوگا خواهید سوزاند. اگر مدت تمرینتان را به یک ساعت افزایش دهید، مقدار کالری سوزانده شده، تقریبا دو برابر می شود. بنابراین اگر کالری مصرفی تان ثابت باشد و یک ساعت یوگا به روال روزانه تان اضافه کنید، باید آرام آرام شروع به از دست دادن وزن کنید.

حرکات یوگا شامل:

حرکت هلال ماه:

این حرکت باعث قوی شدن پاها، کمر و باسن می شود. ابتدا روی پای خود بایستید، انگشتان پا را به سمت جلو نگه دارید و دستان خود را در کنار بدن خود نگه دارید. نفس بکشید و دستان خود را بالای سر ببرید. حالا دستان خود را به هم قفل کنید. پای راست خود را کمی عقب ببرید و پای چپ را به سمت جلو بیاورید. کمی به سمت جلو خم شوید. کمی در این موقعیت بمانید و سپس پای خود را عوض کنید. دشوارتر کردن این حرکت: در موقعیت نهایی،نفس عمیق بکشید، سرخود را به سمت عقب ببرید و به نوک انگشتان دست خود خیره شوید.

راحت تر کردن این حرکت: زانوی راست خود را پایین بیاورید تا کف زمین را لمس کند. یک قدم به عقب بروید و دست خود را روی ران چپ بگذارید.

حرکت Willow:

بر روی پاهای خود بایستید. دستان خود را کنار بدن نگه دارید. کف پای چپ خود را بر روی قسمت داخلی ران راست قرار دهید و زانو را خم کنید. برای دو تنفس، کف دست خود را جلوی قفسه سینه نگه دارید. در نفس سوم، بازوی خود را باز کنید، نوک انگشتان خود را به سمت سقف ببرید. نفس خود را به بیرون بدهید و نیم تنه خود را به سمت چپ خم کنید. نفس خود را به بیرون بدهید و به حالت صاف بایستید. این حرکت را سه الی پنج بار تکرار کنید. سپس پای خود را عوض کنید. ساده تر کردن این حرکت: پای چپ خود را بر روی ساق پا قرار دهید یا اینکه انگشتان خود را روی زمین بگذارید تا بتوانید تعادل بدن خود را حفظ کنید.

دشوارتر کردن این حرکت: زمانی که می خواهید تعادل خود را حفظ کنید و خم شوید حتما چشمان خود را ببندید.

حرکت Rocking Boat:

بر روی زمین بنشینید. پاهای خود را روی زمین قرار دهید و دستان خود را بر روی ران بگذارید. نیم تنه خود را صاف کنید و سر را در راستای بدن نگه دارید. حدود 45 درجه به سمت عقب بروید. پاهای خود را بلند کنید تا ساق پای شما موازی زمین شود. در حالیکه نفس خود را به سمت درون می کشید(دم)، بازو و پای خود را باز کنید و سعی کنید پاها را کنار یکدیگر نگه دارید. نفس خود را به بیرون بدهید و دوباره نفس بکشید. نیم تنه را به سمت پایین بیاورید و سعی کنید بدنتان شکل V گسترده و کشیده شده را به خود بگیرد. این حرکت را سه الی پنج بار تکرار کنید. این حرکت را ساده تر کنید: پشت ران خود را با دست بگیرید و پای خود را خم کنید. تنها نیم تنه را پایین بیاورید.

این حرکت را دشوارتر کنید: زمانی که در موقعیت V کشیده هستید، بازوی خود را بالای سر ببرید و بکشید.

حرکتHover:

خوب در این حرکت باید کار خود را با موقعیت شنا آغاز کنید. در این موقعیت قرار بگیرید. بازوی خود را به صورت صاف نگه دارید، دستان خود را زیر شانه ها بگذارید. زمانی که نفس خود را به بیرون می دهید، قفسه سینه را به سمت زمین بیاورید، ارنج خود را خم کنید، بازو را به بدن نزدیک تر نمایید. حالا کمی از زمین فاصله بگیرید. این حرکت را ساده تر کنید: کار را بر روی دستان و زانوی خود آغاز کنید. دستان خود را به سمت جلو حرکت دهید تا بدن در خط مستقیمی از سر به سمت زانو قرار گیرد.

این حرکت را دشوارتر کنید: زمانی که شناور هستید، پای چپ خود را 6 الی 12 اینچ بلند کنید، در همین حالت بمانید و سپس پایین بیاورید. اینکار را به سه الی پنج بار تکرار کنید و پاهای خود را عوض کنید.

حرکت صندلی (Chair):

بر روی پاهای خود بایستید، انگشتان پا را به سمت جلو نگه دارید و دستان خود را در کناره های بدن قرار دهید. نفس بکشید و بازوی خود را به بالای سر ببرید، کف دست های شما باید به سمت یکدیگر باشد. نفس خود را به بیرون بدهید و به گونه ای بنشینید که بدن شما زاویه 45 درجه به خود بگیرد. به سمت جلو نگاه کنید.

این حرکت را ساده تر کنید: پای خود را به عرض باسن باز کنید و حرکت را انجام دهید. دستان خود را روی ران بگذارید و تنها 30 درجه خم شوید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (180 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (69 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (50 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (25 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (13 نظر)
تیتر امروز   
(عکس) خلاقیت خنده دار یک نانوایی برای افزایش فروشش پای سوپراستار مشهور ایرانی را نیز به تبلیغات باز کرد/ عکس تبلیغاتی محمدرضا گلزار برای نان بربری
(ویدئو) اشک های بی امان علی دایی به هنگام شنیدن روضه امام حسین(ع)/ تا بحال این روضه ترکی رو شنیده بودین اصلا؟
(ویدیو) مکالمۀ انگلیسی تاریخی حامد آهنگی و استاد نیکخواه/ مای نیم ایز جک/ فقط اون تیکه آخر آقای نیکخواه 😂
روزی که رهبر معظم انقلاب گوشت قربانی را پس زدند/ ایشان سال‌ها حتی یخچال هم نداشتند+عکس
فهرست کاملی از مهریه های نامتعارف زن و شوهرهای ایرانی/ از 100 لیتر بنزین تا چشم های داماد و بال مگس!
سنگ تمام زیبا کرمعلی برای سریال « در انتهای شب » با یک دلنوشته احساسی از نزار قبانی / اگر سخن میان من و تو پایان یافت...
ورود نمایندگان تهران به تنش بین شورا و شهرداری
صفر تا صد واردات خودروهای کارکرده | هزینه واردات خودروی دست دوم چقدر است؟
ماهانه 200 پرستار مهاجرت می‌کنند! / مسئولان به هوش باشند
تذکر جالب رهبر انقلاب وقتی فرزندشان اجازه دست زدن به خرمای مهمانان را نداشتند!
(تصاویر) کشف نیم‌کیلو طلای ناب، یک «کمربند» خارق‌العاده در شهر چهل‌دروازه
پزشکیان در مجلس حاضر شد و سرجای خودش نشست
تقویم آموزشی دانشگاه پیام‌نور اعلام شد
جزئیات استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای جذب دانش‌آموختگان برتر به عنوان عضو هیئت علمی
پوشش بازیگر زن ایرانی، راز زندگی‌اش را فاش کرد!+ویدئو
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت