خواص دارویی گیاه مالونگو چیست؟

  چهارشنبه، 03 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
خواص دارویی گیاه مالونگو چیست؟
در این متن زیر میخواهیم با خواص مالونگو بیشتر آشنا شویم.

یک توضیح کامل درباره گیاه مالونگا

مالونگو درخت زینتی است که بومی برزیل است. به دلیل گلهای مایل به قرمز آن گاه به آن درخت مرجانی گفته می شود. دانه ها ، پوست و قسمت های هوایی آن قرن هاست که در طب سنتی برزیل مورد استفاده قرار می گیرد. از نظر تاریخی ، مالونگو برای مقاصد مختلفی از جمله تسکین درد ، کمک به خواب ، کاهش فشار خون و درمان شرایطی مانند افسردگی ، اضطراب و صرع انجام شده است. یک درمان طبیعی گفت به ارائه انواع از خواص درمانی مربوط به آرامش مالونگو به شکل مکمل رژیم غذایی موجود است و در سراسر برزیل و پرو محبوب است. این گیاه دارای خواص آرام بخش است و اغلب به عنوان درمانی برای اضطراب استفاده می شود.

به دلیل گلهای مایل به قرمز آن گاه به آن درخت مرجانی گفته می شود. دانه ها ، پوست و قسمت های هوایی آن قرن هاست که در طب سنتی برزیل مورد استفاده قرار گرفته است از لحاظ تاریخی ، مالونگو برای اهداف مختلفی از جمله تسکین درد ، کمک به خواب ، کاهش فشار خون و درمان شرایطی مانند افسردگی ، اضطراب و تشنج های صرع مورد استفاده قرار گرفته است

بیشتر خصوصیات سلامتی مالونگو را می توان به ترکیبات اصلی آن گلبول های قرمز وهیدروکسی تریتین ، که با تسکین درد و کاهش اضطراب و صرع صرع همراه بوده اند ، احساس اضطراب را کاهش دهد مالونگو مدتهاست که در طب سنتی برای درمان اضطراب استفاده می شود . مطالعه كوچك انسانی از 30 نفر كه تحت عمل جراحي دندانی قرار گرفتند ، نشان داد كه مصرف 500 ميلی گرم مالونگ قبل از عمل ، به اضطراب بيش از يك دارونما كمك كرده است. مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که احتمالاً خواص ضد اضطراب مالونگو از توانایی ترکیبات آن در مهار گیرنده های نیکلین استیل کولین ناشی می شود که در تنظیم احساس اضطراب نقش دارند با این حال ، قبل از اینکه به این منظور توصیه شود ، مطالعات بیشتری در مورد مالونگو و اضطراب انجام می شود.

می تواند در برابر صرع محافظت کند صرع یک ​​بیماری عصبی مزمن با تشنج های مکرر است. با وجود در دسترس بودن داروهای ضد صرع ، تقریبا 30 تا 40 درصد از افراد مبتلا به صرع به داروهای صرع معمولی پاسخ نمی دهند. این یکی از دلایلی است که باعث می شود درمان های جایگزین به طور فزاینده ای محبوب شوند آزمایشات روی حیوانات نشان می دهد که مالونگو و ترکیبات آن گلبول های قرمز و هیدروکسی-گلبول های قرمز ممکن است در برابر صرع محافظت کند اگرچه این تحقیق امیدوار کننده است ، اما مطالعات بیشتری در مورد خصوصیات ضد صرع مالونگو قبل از توصیه به این منظور انجام می شود. ممکن است دارای خاصیت تسکین درد باشد مطالعات حیوانی نشان می دهد که مالونگو ممکن است دارای خاصیت تسکین دهنده درد باشد.

یک مطالعه در سال 2003 در موش صحرایی نشان داد که موشهای تحت درمان با عصاره مالونگو کمتر انقباضات معده را تجربه کرده و علائم کمتری از درد در مقایسه با درمان دارونما نشان دادند به همین ترتیب ، یک مطالعه دیگر در موش ها نشان داد که افراد تحت درمان با عصاره مالونگو انقباضات معده کمتری را تجربه کرده و نشانگرهای التهابی را کاهش می دهند. این نشان می دهد که مالونگو همچنین می تواند دارای خواص ضد التهابی باشد اعتقاد بر این است که مالونگو اثرات ضد درد دارد ، به این معنی که می تواند احساس درد سلول های عصبی را کاهش دهد.

دلیل وجود خاصیت احتمالی تسکین درد آن هنوز ناشناخته است ، اما به نظر می رسد مالونگو بدون در نظر گرفتن سیستم مواد افیونی ، که هدف اصلی اکثر داروهای تسکین دهنده درد است ، درد را کاهش می دهد در حالی که این مطالعات امیدوارکننده است ، تحقیقات بیشتری درباره انسان لازم است. مالونگو می تواند مزایای احتمالی دیگری را ارائه دهد:این می تواند التهاب را کاهش دهد. این می تواند به درمان علائم آسم کمک کند. تحقیقات حیوانی نشان داده است که عصاره مالونگو می تواند علائم آسم را کاهش داده و التهاب را کاهش دهد

مالونگو با چندین مزیت بالقوه مانند کاهش درد و کاهش اضطراب ، تشنج صرع ، علائم آسم و التهاب همراه بوده است. با این حال ، بیشتر تحقیقات در حیوانات انجام شده و مطالعات بیشتری در انسان لازم است. به اشکال مختلفی از جمله به عنوان رنگ و پودر موجود در آب گرم حل می شود تا بتوانید چای مالونگو را تهیه کنید. اطلاعات علمی کافی برای تعیین دوز مناسب وجود ندارد و اطلاعات کمی در مورد ایمنی مالونگو در انسان وجود دارد. در یک مطالعه ، افراد پس از مصرف عصاره مالونگو خواب آلودگی را گزارش کردند علاوه بر این ، نگرانی وجود دارد مبنی بر اینکه مالونگو ممکن است فشار خون را کاهش دهد

جمعیت های آسیب پذیر مانند کودکان ، زنان باردار و افراد مسن تر ، باید از مصرف محصولات مالونگو خودداری کنند ، زیرا ایمنی آنها در این گروه ها برقرار نشده است.به طور کلی ،اطلاعات علمی در مورد فواید و ایمنی مالونگو برای توصیه آن برای اهداف بهداشتی کافی نیست. همچنین شایان ذکر است که ، مانند سایر مکمل های گیاهی ، مکمل های مالونگو به طور گسترده تنظیم نشده و از نظر ایمنی آزمایش نشده اند.در بعضی موارد ، آنها ممکن است حاوی آنچه در برچسب ذکر شده یا آلوده به مواد دیگر نیستند. مالونگو را می توان به عنوان یک تنتور و پودر خریداری کرد. با این حال ، تحقیقات در مورد انسان بر روی ایمنی و فواید آن محدود است ، بنابراین تا زمانی که تحقیقات بیشتری در مورد انسان انجام نشود ، نباید برای اهداف بهداشتی توصیه شود.

خواص و فواید مالونگو

در ادامه با ما همراه شوید تا با مهم ترین خواص مالونگو برزیلی، نحوه مصرف و عوارض جانبی آن آشنا شویم.

  • 1. کاهش اضطراب

در طب سنتی برزیل از صدها سال پیش برای درمان اضطراب از مالونگو استفاده می شده است. این خاصیت مالونگو که از نظر علمی نیز اثبات شده از ترکیبات موجود در آن از جمله (+) – اریتراوین و (+) – 11 آلفا هیدروکسی اریتراوین نشات گرفته که ترکیبات ضد اضطرابی قوی محسوب می شوند و تاثیری مشابه داروهای تجویزی مانند دیازپام دارند. این ترکیبات با مهار گیرنده های استیل کولین نیکوتین در بدن به تنظیم اضطراب کمک می کنند. جالب است بدانید مالونگو برای افرادی که از عمل دندانپزشکی ترس داشته و دچار اضطراب شدید می شوند مفید می باشد.

  • 2. ضد صرع

اگرچه داروهای ضد صرع زیادی در بازار موجود است اما بدن حدود 30 تا 40 درصد افراد مبتلا به صرع به داروهای معمولی صرع واکنش نمی دهد، به همین دلیل استفاده از داروهای جایگزین در میان این بیماران بسیار محبوب است. یکی از روش های خانگی برای کاهش تشنج ناشی از صرع مصرف مالونگو است که با مشکلات حافظه و یادگیری کوتاه مدت نیز مقابله می کند. خاصیت ضد صرع مالونگو نیز از ترکیباتی همچون (+) – اریتراوین و (+) – 11 آلفا هیدروکسی اریتراوین موجود در آن نشات گرفته که فعالیت گیرنده هایی که در بیماری صرع نقش دارند را سرکوب می کنند.

  • 3. تسکین درد

مالونگو دارای خاصیت ضد درد و ضد التهابی است و به نظر می رسد اثر مثبتی در کاهش انقباضات و گرفتگی معده دارد. این ماده احساس درد در سلول های عصبی را کاهش می دهد، اگرچه چگونگی این تاثیر هنوز مشخص نشده اما احتمالا این کار را مستقل از سیستم مواد افیونی انجام می دهد که هدف اغلب داروهای مسکّن می باشد.

  • 4. آسم

به نظر می رسد عصاره مالونگو به کاهش علائم آزار دهنده آسم کمک کرده و التهاب در سیستم تنفسی را کاهش می دهد.

  • 5. خواص مالونگو در طب سنتی

برخی موارد استفاده مالونگو در طب سنتی برزیل عبارتند از:

  1. تسکین درد
  2. بهبود کیفیت خواب
  3. کاهش فشار خون بالا
  4. افسردگی
  5. اضطراب
  6. تشنج ناشی از صرع

نحوه مصرف مالونگو

مالونگو به اشکال مختلف از جمله تنتور و پودر عرضه می شود و از پودر آن می توان برای تهیه دمنوش یا چای مالونگو استفاده کرد.

عوارض جانبی مالونگو

درباره دوز مصرف و عوارض جانبی مالونگو اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما به نظر می رسد برخی افراد بعد از مصرف عصاره مالونگو دچار خواب آلودگی می شوند.

از دیگر عوارض احتمالی مالونگو می توان به افت فشار خون اشاره کرد.

از آن جا که بی خطر بودن مالونگو هنوز به اثبات نرسیده گروه های آسیب پذیر از جمله کودکان، زنان باردار و افراد مسن نباید از مالونگو و محصولات آن استفاده کنند.

در صورتی که قصد استفاده از مالونگو یا مکمل های آن را دارید حتما قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید
دیگران می‌خوانند   
تلاش بامزه سردار آزمون برای سوار کردن سفیدبرفی ناز و خوشگلش روی اسب خاص+عکس آوازخوانی بی‌نظیر و حال خوب کن پارسا خائف، پسر خوش صدای اردبیلی/ صداش بهشتی و محشره+ویدیو عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست! (فیلم) دوربین مخفی عجیب مربوط به دو سال قبل با موضوع سقوط بالگرد رئیس جمهور / واکنش متاثر کننده مردم ... (تصاویر) شهرت «سارا و نیکا» سریال پایتخت به روزنامه مشهور سوئدی رسید! (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (عکس) تیپ و چهره «روناک» و «شیرین» سریال نون خ در پشت صحنه تیپ و چهره «کیانوش پسرخوانده شکیب» سریال آوای باران در 42 سالگی +عکس (عکس) رئیسی در آغوش سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی / حاج قاسم شما برای سلامتی رئیس جمهور دعا کنید ... اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش
تیتر امروز   
اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم
کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم