ساعدنیوز
ساعدنیوز

خواص میوه آلو برای لاغری

  یکشنبه، 27 آذر 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
خواص میوه آلو برای لاغری
ساعد نیوز: میوه آلو یکی از میوه هایی است که می تواند بر لاغری تاثیر داشته باشد.

وقتی صحبت از آلو به میان می آید، با بررسی مواد مغذی موجود در آن متوجه می شویم که این میوه، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که هر کدام به نوعی به سلامت بدن کمک می کنند. اگر شما هم مصرف آلو را به عنوان راهی برای لاغری انتخاب کرده اید، باید پیش از هر چیز، درباره مواد مغذی آن بدانید. آلو سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها است و مقدار زیادی فیبر دارد که به این میوه کمک می کند تا فواید بیشتری داشته باشد. آلوهای قرمز، نارنجی، زرد و حتی آلوهایی با رنگ مارونی پیدا خواهید کرد که می توان به صورت تازه یا آلو خشک مصرف کرد. بد نیست بدانید آلو خشک حاوی مقادیر زیادی ویتامین K در مقایسه با آلوی تازه است. اما آلو خشک در مقایسه با آلو تازه، کالری بیشتری دارد. در ضمن آلوی تازه حاوی مقادیر بیشتری ویتامین B و همچنین سایر مواد مغذی است.

میوه آلو

آلو از درختان مثمر به شمار می رود که میوه ای گرد و کروی مانند در رنگ های مختلف زرد، سبز، قرمز و … دارد که در داخل آن هسته سفت و سخت کشیده ای قرار دارد که مصرف خوراکی ندارد چرا که بسیار تلخ است. میوه این گیاه بسیار گوشتی و آبدار است که طعم شیرینی دارد. این میوه خواص بسیاری دارد و سرشار از ویتامین های مختلفی است که در بیشتر مناطق رشد می کند و از رشد آسان و به نسبت سریعی برخوردار است که باردهی بالایی نیز دارد طوریکه میوه این گیاه به صورت خوشه ای ظاهر می شود. درباره منشأ آلو گفته می شود که این گیاه بومی مناطقی از اروپا، ژاپن و … است. به صورت درختچه ای جمع و جور رشد می کند که شاخه های نرمی دارد و دارای برگ های سبز رنگ روشنی با شیارهای ظریف است.

میوه آلو و تاثیر آن بر لاغری

فواید آلو

آلوها اثرات مضر رادیکال های آزاد را خنثی می کنند و بدن را در برابر شیوع بیماری هایی مانند آسم، آرتریت، سکته قلبی و سرطان محافظت می کنند. آنتی اکسیدان هایی که در این میوه یافت می شوند، بدن را از رادیکال های آزادی که روند پیری را سرعت می بخشند، محافظت می کند. این آنتی اکسیدان ها به طور خاص در خنثی سازی رادیکال مخرب اکسیژن (رادیال آنیون سوپر اکسید) مؤثر هستند و برای جلوگیری از آسیب اکسیژن به چربی ها، مانند چربی هایی که بخش قابل توجهی از سلول های مغزی یا نورون را تشکیل می دهند، شناخته شده است. همچنین آنتی اکسیدان ها در این میوه با خنثی سازی رادیکال های مضر سلولی، حافظه را بهبود می بخشند.

ارزش غذایی آلو

در هر 66 گرم از آلو:

  • انرژی: 31 کالری
  • پروتئین: 46/0 گرم
  • کربوهیدرات: 54/7 گرم
  • فیبر: 92/0 گرم
  • ویتامین C: 27/6 میلی گرم
  • ویتامین B6: 02/0 میلی گرم

خواص آلو برای لاغری

  1. آلو دارای کالری پایین: حاوی ۳۰ کالری در هر میوه است. حتما می دانید برای اینکه یک نفر وزن کم کند، باید کالری کمتری نسبت به کالری که می سوزاند، دریافت کند. یکی از راه های دریافت کالری کمتر، مصرف غذاهای سیرکننده کم کالری است که آلوها جزو این دسته مواد غذایی هستند و این امر، به دلیل فیبر بالای آنها است. لازم است بدانید که اگرچه آلو با کم کالری بودن باعث کاهش وزن می شود، اما رژیم غذایی شما نباید تنها از آلو تشکیل شده باشد و باید سعی کنید تمام اجزای یک رژیم غذایی متعادل را به وعده های غذایی خود اضافه کنید. چون تا زمانی که این کار را انجام ندهید، با سوء تغذیه مواجه خواهید شد.
  2. حاوی مقدار بالای فیبر: گفته می شود که یک آلو تقریبا ۱ گرم فیبر دارد. این مقدار فیبر در هر آلو، کم نیست و به خواص آلو برای لاغری کمک می کند. فیبر همچنین اثر سیر کننده دارد و باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس گرسنگی نکنید و در وعده غذایی بعدی کمتر غذا بخورید. در نتیجه موجب کاهش وزن می شود. علاوه بر این، فیبر به هضم غذا کمک می کند، از عارضه یبوست جلوگیری می کند و قند خون را کاهش می دهد. فیبر محلول موجود در آلو با کاهش سرعت هضم به تنظیم قند خون کمک می کند. بنابراین باعث می شود غذا برای مدت طولانی تری در معده بماند و جذب گلوکز (از غذایی که در حال هضم است)، کند شود. در نتیجه از آنجایی که گلوکز با سرعت کمتری وارد جریان خون می شود، سطح قند خون به سرعت بالا نمی رود. این امر نشان می دهد که آلو می تواند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای کمک به کنترل دیابت نوع ۲ استفاده شود. همین فیبرهای محلول، سرعت هضم و خروج غذا از معده را کاهش می دهند و باعث می شوند فرد احساس سیری کند، این بدان معناست که غذای کمتری جذب می شود و باعث کاهش وزن می شود.

نظر علم درباره لاغری با آلو

  • مطالعه ای در مورد اینکه «آیا هلو، آلو و شلیل دارای ترکیبات زیست فعالی هستند که می تواند به طور بالقوه با دیابت مرتبط با چاقی و بیماری های قلبی-عروقی مبارزه کند یا خیر؟» انجام شد. این مطالعه نشان داد که برخی از اجزای این خانواده از میوه ها را می توان برای مبارزه با سندرم متابولیک استفاده کرد. سندرم متابولیک عوامل خطری است که خطر چاق شدن را افزایش می دهد و می تواند منجر به بروز بیماری های جدی شود. ترکیبات فنلی موجود در آلو، هلو و شلیل ممکن است خواص ضد چاقی، ضد التهابی و ضد دیابت داشته باشند. این ترکیبات همچنین ممکن است بتوانند اکسیداسیون کلسترول بد مضر (LDL) را کاهش دهند، که به افزایش خطر ابتلا به بیماری های مختلف قلبی معروف است. این مطالعه نشان می دهد که خوردن آلو و سایر میوه های مرتبط ممکن است به مبارزه با چاقی و سایر بیماری های مزمن کمک کند.
  • دانشگاه لیورپول مطالعه دیگری در این زمینه انجام داد. هدف اصلی این مطالعه اثبات این بود که «آیا خوردن آلو خشک به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی برای کنترل وزن، کاهش وزن را بهبود می بخشد؟» برای انجام این مطالعه، ۱۰۰ نفر دارای اضافه وزن به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه از مردم قرار بود هر روز آلو بخورند در حالی که به گروه دیگر در طول این مطالعه کاهش وزن توصیه شده است که میان وعده های سالم مصرف کنند. پس از ۸ هفته، که مدت زمان مطالعه بود، این مطالعه نشان داد گروهی که آلو می خوردند، کاهش وزن بیشتری را تجربه کردند. این گروه از افراد توانستند به طور متوسط ۲ کیلوگرم وزن کم کنند. برای اضافه کردن آلو به رژیم غذایی، این افراد همچنین حدود ۲.۵ سانتی متر کاهش اندازه دور کمر خود را تجربه کردند. افراد گروه دوم میانگین کاهش وزن ۱.۵ کیلوگرمی و کاهش ۱.۷ سانتی متری دور کمر را تجربه کردند. مشاهدات قابل توجه دیگری که انجام شد این بود که گروهی که آلو مصرف کرده بودند، در طی چهار هفته وزن بیشتری از دست دادند و پس از هفته هشتم، احساس سیری بیشتری داشتند. این موضوع نشان می دهد زمانی که آلو به برنامه کاهش وزن اضافه شود، می تواند باعث لاغری شود. افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، می توانند به عنوان راهی برای لاغری، آلو خشک را در لیست خرید خود قرار دهند. با این حال، مهم است که مطمئن شوید به مصرف آن حساسیت ندارید یا قبل از شروع رژیم با متخصص تغذیه مشورت کنید.

خواص آلو خشک و آلو بخارا برای لاغری

در یک مطالعه توسط دانشگاه روان شناسی بهداشت و جامعه، در مورد افرادی که اضافه وزن دارند و از این میوه استفاده کرده اند نشان داد که در یک دوره کوتاه مدت با مصرف این آلو 2 کیلو وزن کم کرده اند. پس نتیجه گیری کرده اند که آلو خشک منبع خوبی برای انرژی است اما برای هضم آن زمان زیادی طول می کشد، پس بنابرابن فرد برای طولانی مدت احساس پر بودن می کند. این نیز یک منبع آلی از فیبر محلول است که به از دست دادن وزن و یا جلوگیری از افزایش وزن کمک می کند. آلو خشک یا بخارا، برای افرادی که از یبوست و سوء هاضمه، یا هضم ضعیف رنج می برند، یک ملین طبیعی است. آلو خشک زمان جابه جایی مواد در روده بزرگ را کاهش می دهد و همچنین رشد باکتری های مفید در روده بزرگ را که به هضم کمک می کند افزایش می دهند.

سخن آخر

آلو محصولی خوش طعم و بی نظیر که دارای انواع ویتامین ها بوده و می تواند در کاهش وزن شما نقش پررنگی داشته باشد. همواره توصیه کردیم که مصرف بیش از اندازه این محصول نیز می تواند برعکس عمل کرده و اثراتی منفی را از خود در بدن شما به خصوص دستگاه گوارشی به جا بگذارد. پس همواره با توجه به رژیم های غذایی و مواد خوراکی که در طول روز مصرف می کنید، مصرف مقدار مشخصی از آلو را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (456 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (269 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (236 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (196 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (190 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (88 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (53 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (48 نظر) خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 (42 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (40 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (40 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (34 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (32 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (29 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (28 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به حیاط باصفا و سرسبز خانه مجتبی میرزاجانپور والیبالیست نامی کشورمان/ حیاط نگو باگو بهشت بگو +عکس فال شمع روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز شنبه 8 اردیبهشت 1403 + فیلم تغییر چهره هوش پران هیوبوی سریال افسانه جومونگ بعد از 18 سال+عکس نگاهی به ماشین آنتیک و هوش پران شهاب حسینی/ سوپراستار ایران عاشق این کادیلاک خفن است+ویدیو خلاقیت یک ساله چند زندانی به ظاهر باهوش برای فرار از زندان حماسه ساز شد/ خسته نباشین واقعا+ویدیو رونمایی از شوهر باکلاس و خوشتیپ فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس رونمایی از تیپ و استایل شیک و امروزی مجید یاسر؛ بهنام سریال نون خ/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست+عکس جشن تولد ساده و خلوت ماشاالله وروایی، عمو کاووس 74 ساله سریال نون خ در گوشه شیک خونه‌اش+عکس رونمایی از عجیب الخلقه‌ترین سگ های دنیا/ از موهای کراتینه شده تا پوست ماکارونی شکل+عکس رونمایی از شغل دوم و باکلاس ابوالفضل پورعرب، حشمت سریال شهرزاد+عکس تصاویری از چیدمان دکورهای خاص خانه بهرام رادان و مینا مختاری و آینه چشم نواز روی دیوار/ چای در کنار این دسته گل زیبا قطعا لذت بخشه! ایده تاثیرگذار یک راننده تاکسی برای بهتر کردن حال مسافرها/ چقدر خوش بحال مسافرهاشه! ماجرا عاشق شدن سوسن پرور روی پشت بام خانه/ رفته تیرچراغ برق رو بترکونه عاشق شده🤣 4 عارضه مخرب مصرف خودسرانه ویتامین دی / اگر تو هم خودسر ویتامین D مصرف میکنی این مطلب برای توست! این قلعه ایرانی در قزوین زمانی تحت نظر میمون اداره می‌شد+عکس ویدئو وحشتناکی از غارت گنجینه ارزشمند جیرفت در جنوب کرمان/ گنجینه ای که بدست قاچاقچیان از وطن ما خارج شد برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (ویدئو) روش‌های نوین محسن تنابنده، نقی سریال "پایتخت" برای انتخاب بازیگر / تو دستشویی رحمان و رحیم رو انتخاب کرد 😂 (عکس) صندلی خاص بهاره افشاری، بیتای سریال "فاصله ها"، که برادرش واسش طراحی کرده/ بیشتر تخت پادشاهی مدرنه عکس خانواده 3 نفره حدیث میرامینی در کنار همسر و پسر بانمکش/ چه ژستی هم گرفتن😎 (عکس) خواهر ناز رحمان و رحیم سریال پایتخت / موهاش مثل داداشاش فرفریه! عکس تازه منتشر شده از نعیمه نظام دوست در کنار سه خواهر و مادرش/ هرسه خواهر کپی همند، فقط نعیمه شبیه هیچکدوم نیستا 7 عکس مشهور از لحظه دلخراش اعدام در طول تاریخ با شیوه های متفاوت/ میدانید علت اعدام این افراد چه بود؟ (ویدئو) لحظه اشکبار خداحافظی شهاب حسینی و هانده ارچل در سینمایی "مست عشق"/ سکانس فیلم (ویدئو) ایده غافلگیرکننده عروس و داماد جوان، جشن عروسی را به عزا تبدیل کرد😔/ اگه دلشو نداری، نبین! (عکس قدیمی) تغییر جنسیت اولین پسر ایرانی رسانه ای شد آخرین وضعیت 6 مرزبان ایرانی که توسط طالبان بازداشت شدند خلاقیت تحسین برانگیز یک خانم معلم دلسوز برای دانش آموز بیمارش/ دست مریزاد واقعا+عکس تست هوش / این خانواده چند فرزند دارد؟ تصاویر جالب و شکارشده از کنکور سال 1403/ از نوشته خلاقانه روی تخته تا مدل موی متفاوت شرکت کننده پسر به سبک پایتخت (ویدئو) ترکیب هندسه با بازی مافیا، واقعاً چه می‌کنه جواد خیابانی!/ بهرنگ علوی تمام تلاششو می‌کنه که از خنده منفجر نشه😂 (تصویر) دانستنی‌های عجیب اما واقعی (29) (ویدئو) تعجب بازپرس از نتیجۀ تست هوش متهم/ جواب تست هوش تو 53 شده یعنی از اورانگوتان که 61 بوده کمتر زدی!! (ویدئو) کشف اسکلتِ انسان‌های عظیم‌الجثه/ یکی بود یکی نبود!؟ قبل از انسان فقط دایناسور نبود... یک خبر خوش برای کنکوری هایی که در سیل گیر کردند
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز شنبه 8 اردیبهشت 1403 + فیلم این قلعه ایرانی در قزوین زمانی تحت نظر میمون اداره می‌شد+عکس 4 عارضه مخرب مصرف خودسرانه ویتامین دی / اگر تو هم خودسر ویتامین D مصرف میکنی این مطلب برای توست! برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس آخرین وضعیت 6 مرزبان ایرانی که توسط طالبان بازداشت شدند یک خبر خوش برای کنکوری هایی که در سیل گیر کردند اولین تصاویر از دانشجویان پزشکی دارالفنون در دوران قاجار/ تدریس عملی در خانه بیماران انجام می‌شد! آوازخوانی زیبا و دلنشین منوچهر هادی برای دخترش/ حواشی داغ امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم