خواص شگفت انگیز کره بادام زمینی برای بدنسازی

  شنبه، 29 آذر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
خواص شگفت انگیز کره بادام زمینی برای بدنسازی
کره بادام زمینی یک ماده بسیار ارزشمند در بدن سازی به شمار می رود.به دلایل بسیار متعدد می توان کره بادام زمینی را معجزه ای در تغذیه تمرینات بدنسازی و ورزشی نامید،چراکه این ماده را می‌توان در هر دوره و هدفی استفاده کرد.

یکی از بهترین گزینه های انرژی زا، کره بادام زمینی بدنسازی است و سوالات متداولی در این رابطه وجود دارد. تا حدی خواص بالایی از این ماده غذایی وجود دارد که یک سوم کشت جهانی بادام زمینی را به استخراج کره آن اختصاص می دهند. اما بهتر است تاثیر خواص این ماده غذایی را به طور خاص برای بدنسازی بررسی کنیم. با ادامه متن همراه باشید.

تصویر

مواد مغذی موجود در کره بادام زمینی

کره بادام زمینی حاوی تعداد زیادی از ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت عضله است. همچنین پروتئینی برابر با انواع گوشت ها را ارائه می دهد. همراه با این پروتئین، بدن شما مقادیری از مس، منیزیم، فسفر و پتاسیم را جذب می کند. این مواد معدنی برای سلامت قلب مفید و ضروری هستند.

1. کالری

کره بادام زمینی کالری بسیار زیادی دارد و بسته به برند و نام تجاری آن می تواند بیش از ۶۰۰ کالری در هر ۱۰۰ گرم داشته باشد. حتی یک قاشق غذاخوری از آن بیش از ۲۵۰ کالری برای شما به ارمغان می آورد.

2. چربی

بدنسازان باید به ازای هر 1 کیلوگرم وزن خود، روزانه حدود نیم گرم چربی، مصرف کنند که حدود یک سوم آن باید از چربی های غیر اشباع تشکیل شود. کره بادام زمینی حاوی حدود ۳۵ گرم چربی غیر اشباع به ازای هر ۱۰۰ گرم است.

3. پروتئین

مصرف پروتئین برای بدنسازان بسیار مهم است، زیرا به ساخت و ترمیم رشته های عضلانی آنها کمک می کند و نقش مهمی در انتقال مواد مغذی در بدن دارد. کره بادام زمینی حاوی حدود ۲۵ گرم پروتئین در هر ۱۰۰ گرم است که فقط کمی کمتر از محتوای پروتئینی مرغ یا گوشت گاو می باشد، با این حال چون کره بادام زمینی کالری زیادی دارد، شما نباید از آن به عنوان منبع اصلی پروتئین استفاده کنید.

خواص کره بادام زمینی برای بدنسازی و عضله سازی

1. کره ی بادام زمینی چربی را از بین می برد

زمانی که سیستم متابولیسم بدن بهتر عمل می کند، بدن می تواند به طور خودکار می تواند چربی بیش تری را برای تولید انرژی بسوزاند. بنابراین، مصرف روزانه ی مقداری از این کره، به از بین رفتن چربی در ناحیه ی عضلات کمک می کند، و باعث بهبود توده ی عضلانی و ساختار عضلات می شود. زمانی که بدن چربی ندارد، با ورزش کردن وارد روند عضله سازی می شود و به این ترتیب عضله می تواند به درستی شکل بگیرد.

2. عضلات را قوی می کند

یکی دیگر از مزایای استفاده از کره بادام زمینی برای بدنسازی این است که به عضلات قدرت می دهد. در واقع این ماده ی خوراکی می تواند عضله را بزرگ تر و قدرتمندتر کند. بنابراین، می تواند عضلاتی فراهم کند که قادر به انجام کار سخت هستند. این ماده ی خوراکی را در کنار خوراکی های دیگر مصرف کنید تا عضلاتی قوی و محکم و در عین حال زیبا بسازید!

3. از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند

اعتقاد بر این است که پروتئین کره ی بادام زمینی می تواند برای جلوگیری از گرفتگی عضلانی عالی باشد. این مشکل معمولا برای کسانی که ورزش می کنند رخ می دهد. بنابراین، با مصرف کره ی بادام زمینی می توانید از بروز گرفتگی عضلات در اثر انجام تمرینات سخت جلوگیری کنید.

4. سرشار از مواد مغذی است

کره ی بادام زمینی مواد مغذی فراوانی دارد. این ماده ی خوراکی نه تنها حاوی مقدار زیادی پروتئین است، بلکه چندین ویتامین و مواد معدنی دیگر هم دارد. بنابراین، از یک سو پروتئین موجود در آن به ساخت عضله کمک می کند و از سویی دیگر مواد مغذی لازم برای رشد عضله فراهم می شود.

5. کره ی بادام زمینی منبع پروتئین است

تقریبا همه می دانند که کره ی بادام زمینی یکی از منابع عالی پروتئین است. میزان پروتئین موجود در این ماده ی خوراکی به حدی بالا است که می تواند نیاز روزانه ی بدن را تامین کند. بنابراین با خوردن کره ی بادام زمینی، پروتئین کافی را به بدن تان می رسانید و در نتیجه به روند عضله سازی کمک می کنید.

6. توده ی عضلانی را افزایش می دهد

سطح بالای پروتئین که توسط بدن جذب می شود می تواند به رشد عضلات منجر شود. این روند می تواند به طور خودکار توده ی عضلانی را برای افزایش اندازه عضلات افزایش دهد. علاوه بر این، کره ی بادام زمینی می تواند به سفتی عضلات نیز کمک کند و آن ها را روی فرم نگه دارد. بنابراین، شایع است که ورزشکاران برای حفظ توده ی عضلانی خود این ماده ی خوراکی را هر روز مصرف می کنند.

7. متابولیسم را بهبود می دهد

مصرف کره ی بادام زمینی به طور روزانه سبب می شود که متابولیسم بدن بهبود بیابد. این ماده ی خوراکی می تواند به افزایش میزان سوخت و ساز بدن کمک کند، روندی که در نهایت منجر به سوختن چربی بیش تر و تبدیل آن به انرژی می شود. این اثر کره ی بادام زمینی به ایجاد ساختار عضلانی بهتر و بزرگ تر کمک خواهد کرد. البته راه های دیگری هم برای افزایش متابولیسم بدن وجود دارد.

8. به بدن شکل می دهد

کره ی بادام زمینی همچنین گزینه ی مناسبی در منوی غذاها برای شکل دادن به بدن است. تا زمانی که توده عضلانی افزایش می یابد، چربی نیز به طور خودکار از بین می رود. بنابراین، زمانی که عضلات در تمام قسمت های بدن شکل گرفته اند، بدن نیز شکل زیباتری خواهد داشت.

۹. با خوردن کره ی بادام زمینی به سرعت احساس سیری خواهید کرد

سطح پروتئین بالای این ماده ی خوراکی سبب می شود که خیلی زود احساس سیری کنید. بنابراین، از گرسنه شدن به طور مکرر جلوگیری می کند و مانع زیاده روی در خوردن غذاها و هله هوله می شود. به این ترتیب چربی کم تری در بدن تشکیل شده و روند عضله سازی تسریع می شود. در صورتی که مدام احساس گرسنگی می کنید و به دنبال روش های درمانی برای این مشکل هستید، مقاله ی درمان گرسنگی برای تان مفید خواهد بود!

۱۰. درد را به سرعت تسکین می دهد

اعتقاد بر این است که هنگام بروز درد یا التهاب در عضلات، کره ی بادام زمینی می تواند کمک کننده باشد. بنابراین، مصرف این ماده ی خوراکی راه خوبی برای تسکین درد عضلانی است و سبب می شود که درد یا التهاب به سرعت از بین برود.

نکته مهم

بسیاری از افراد به بادام زمینی حساسیت دارند. معمولا آلرژی افراد به بادام زمینی، در دوران کودکی ظاهر می شود. اولین نشانه های آلرژی به بادام زمینی به صورت آبریزش بینی یا خارش پوست در قسمت هایی از بدن می باشد. نشانه های بعدی شامل: تهوع، استفراغ، اسهال، ناراحتی شکمی، سوزش زبان، سختی تنفس، گلودرد یا درد در دیگر نواحی بدن، افت ناگهانی فشار خون، سرگیجه و در نهایت بیهوشی و مرگ است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (210 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (107 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (44 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (41 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (39 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (29 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (17 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خاطرات ناصرالدین‌شاه در فرنگ؛ «پادشاه آلمان جنّی است»!
ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه
فال ابجد روزانه دوشنبه 1 مرداد 1403
فال روزانه امروز دوشنبه 1 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 1 مرداد 1403
یک فوتبالیست کچل دوست داشتنی مشعل المپیک پاریس را حمل می کند!
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 1 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز دوشنبه 1 مرداد 1403 + فیلم
با این 8 تا روش خونه رو بدون نیاز به کولر خنک نگه دار
پانته‌آ بهرام، نقش اول سریال دلدادگان ممنوع الفعالیت شد+عکس
کوه زنوزی موش زائید/ قول مهدی ترابی به هواداران پرسپولیس: نگران نباشید برمی گردم!
نگاهی به موجودی حساب ثروتمندترین زن گدای مشهدی ! / هوش از سرتان می پراند !
شام امشب با من: سفره‌های رنگارنگ؛ 24 غذای ساده و ارزان برای شام
واگذاری سرپرستی فرزندان افغانی به ایرانیان واقعیت دارد؟
نقطه مشترک همسر دوم علی دایی با همسر حضرت علی(ع) در انتخاب مهریه/ مهریه ضامن خوشبختی نیست
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت