خواص جو برای سلامتی بدن چیست؟

  چهارشنبه، 28 دی 1401   زمان مطالعه 17 دقیقه
خواص جو برای سلامتی بدن چیست؟
جو یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین غلات در زندگی روزمره است که به طرق مختلف و در بسیاری از نان‌ها و غذاهای سنتی یافت می‌شود و اغلب مردم با اینکه هر روز این غله‌ی مهم را مصرف می کنند از خواص نان جو برای سلامتی بدن و ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن آگاه نیستند.

اگر از بیماری هایی همچون آسم،آرتروز،ورم مفاصل، ‏ناتوانی جنسی، مشکلات پوستی، کم خونی، چاقی، یبوست، دیابت، پرفشاری خون، مشکلات کلیوی ‏یا بیماری های قلبی رنج می برید، شاید زمان آن فرا رسیده باشد تا در مورد خواص جو ‏برای سلامتی اطلاعات بیشتری کسب کنید.مطالعات اخیر نشان می دهد که مصرف ‏جوی سبوس دار می تواند سطح قند خون را تا حد زیادی تنظیم کند. مزایای جو برای سلامتی ‏عمدتا مربوط به هشت آمینواسید ضروری است که در آن وجود دارد. این موضوع بدین معناست که ‏جو می تواند یک پروتئین کامل در رژیم غذایی افراد باشد. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که در ‏سال های اخیر رژیم غذایی ما حاوی مواد مغذی مهم نبوده است.یکی از مهم ترین مواردی که ‏اغلب نادیده گرفته می شود فیبر است. جو یک منبع عالی برای فیبرهای محلول و نامحلول است و ‏همین امر شما را مطمئن می سازد که جو سرشار از مزایای زیاد برای سلامتی بدن است.

 جو

ارزش غذایی جو

جو معمولا در دو شکل یافت می شود. در جو پوست کنده فقط پوست غیرخوراکی جدا شده و جوانه و گیاهک باقی می ماند؛ ولی در شکل دیگر علاوه بر پوست، سبوس نیز از جو جدا می شود.

یک فنجان جو (حدود ۱۸۴ گرم) پوست کنده محتوی مواد مغذی زیر است:

  • ۶۵۱ کالری انرژی؛
  • ۲۲/۹۶ گرم پروتئین؛
  • ۴/۲۳ گرم چربی؛
  • بدون کلسترول؛
  • ۱۳۵ گرم کربوهیدرات؛
  • ۳۱/۸ گرم فیبر؛
  • ۶۱ میلی گرم کلسیم؛
  • ۶/۶۲ میلی گرم آهن؛
  • ۱/۱۸۹ میلی گرم تیامین (ویتامین B۱)؛
  • ۰/۵۲۴ میلی گرم ریبوفلاوین (ویتامین B۲)؛
  • ۸/۴۷۱ میلی گرم نیاسین (ویتامین B۳)؛
  • ۰/۵۸۵ میلی گرم ویتامین B۶؛
  • ۳۵ میکروگرم فولات (ویتامین B۹)؛
  • ۲۴۵ میلی گرم منیزیم؛
  • ۴۸۶ میلی گرم فسفر؛
  • ۵/۱ میلی گرم زینک.

نیاز افراد به مواد مغذی مختلف به سن و جنسیت افراد بستگی دارد.«بتاگلوکان» نوعی از فیبر است که در جو یافت می شود. براساس مطالعات این نوع از فیبر خطر چاقی و عوارض ناشی از آن مانند سکته مغزی، دیابت و بیماری قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

 جو‎

انواع جو

چمن جو نهال گیاه جو است. این چمن معمولا تقریبا ‏‏۲۰۰ روز بعد از کشت برداشت می شود. افراد، جو را در این شکل مصرف می کنند زیرا برگ های ‏جوان آن غنی از ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه است.اگرچه دانه های جو ‏فیبر بیشتری در خود دارد اما چمن آن کلروفیل بیشتری دارد و می تواند سم زدای بهتری ‏باشد .

جوی پوست کنده

معمولا این جو را بعد از خارج کردن پوست غیر قابل ‏مصرف و پوسته بیرونی آن می خورند. زمانی که پوسته بیرونی برداشته شد، با عنوان جوی پوست ‏کنده شناخته می شود. جوی پوست کنده منبع غنی از مواد مغذی است.زمانی که برای مصرف ‏روزانه و منظم در نظر گرفته می شود باید به صورت طولانی مدت خیس گردد. با اینحال صرف زمان ‏برای مصرف این جو بسیار ارزشمند است .

جوی نیم کوب

این جو را می توان در خواربارفروشی ها پیدا کرد. استفاده ‏از آن در وعده غذایی صبحانه توصیه می شود. دستورهای غذایی زیادی در مورد جوی نیم کوب در ‏سرتاسر جهان وجود دارد. این جو در اصل جوی پوست کنده است که پردازش شده است و سبوس ‏آن برداشته شده است .

پودر سبز جو

این ماده همچنین به خاطر مزایای پزشکی آن بسیار ‏مشهور است. این ماده در واقع پودری است که از چمن جو به دست می اید و گاهی اوقات با مواد ‏معدنی و ویتامین های دیگر ترکیب می شود.امروزه بیشتر شرکت ها پودر جویی را به فروش ‏می رساند که از چمن جوی خالص به دست می اید. علاوه بر این، شما می توانید آن را به عنوان آب ‏جو مصرف کنید .

آرد جو

آرد جو اغلب به عنوان یک جایگزین برای آرد گندم در ‏نظر گرفته می شود. آردی که از جوی کامل به دست می اید بسیار غنی تر از آردی است که از جوی ‏نیم کوب حاصل می شود. این ارد معمولا از سابیدن جوی کامل به دست می اید و حاوی گلوتن ‏است .

آب جو

زمانی که کلیه های شما نیاز به استراحت دارد این ماده ‏بسیار مفید خواهد بود. افرادی که از بیماری های کلیوی و مثانه رنج می برند، مصرف آن می تواند ‏مفید باشد .جو به عنوان یک محصول تجاری در سرتاسر جهان وجود ‏دارد. شما باید اشکال مختلف آن را بشناسید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. هر کدام از ‏این اشکال دارای کاربردهای متفاوتی هستند. جو را می تواند به صورت فله ای یا بسته بندی ‏خریداری کرد.اگر جو را به صورت بسته بندی خریداری می کنید مطمئن شوید که به درستی از آن ‏استفاده می کنید. وجود رطوبت بسیار اندک نیز می تواند آن را خراب کند. جو را در یک ظرف تمیز و ‏عاری از رطوبت نگه دارید.در طول تابستان بهتر است جو را در یخچال نگه دارید .

خواص جو

جو نوعی از غلات است که می توانید از آن در تهیه ی نان، نوشیدنی، سوپ و غذاهای مختلف استفاده کنید. جو فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی زیادی به بدن می دهد. همچنین فواید متعددی برای سلامتی دارد. اگر در رژیم غذاییتان غلات غنی شده ی زیادی مصرف کنید، ممکن است خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری قلبی، بعضی از انواع سرطان ها و بیماری های مزمن دیگر در شما کاهش پیدا کند.حالا که با ارزش غذایی جو آشنا شدید، وقت آن است که اطلاعاتی را درباره ی خواص جو در اختیارتان قرار دهیم. خواص جو به شرح زیر است:

۱. فشار خون و سطح کلسترول را کاهش می دهد

مصرف منظم جو می تواند به تثبیت فشار خون و پایین آوردن سطح بالای کلسترول خون کمک کند. جو سرشار از فیبر محلول بوده که برای کاهش سطح کلسترول بد (LDL) مفید است. یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ به این نتیجه رسید افزایش مصرف غلات غنی شده که مقدار زیادی فیبر محلول یا فیبر نامحلول دارند، به کاهش فشار خون و حفظ وزن در محدوده ی سالم کمک می کند.مطالعه ی انجام شده ی دیگر در سال ۲۰۰۹ روی زنان و مردان مبتلا به کلسترول بالا، اثر مصرف جو بر کاهش سطح لیپید سرم و کلسترول را بررسی کرد. این مطالعه ۴ تا ۱۲ هفته طول کشید. نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف جو به طرز چشمگیری سطح کلی کلسترول، کلسترول بد و تری گلیسیرید را کاهش داد، اما اثری روی سطح کلسترول خوب یا HDL نداشت.

۲. به کاهش وزن کمک می کند

اگر می خواهید وزنتان را کم کنید، از گنجاندن جو در رژیم غذایی خود غفلت نکنید. این نوع غلات سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است . همچنین مقدار زیادی فیبر و پروتئین دارد و چربی و قند آن کم است. این خواص جو آن را به یک گزینه ی ایدئال برای کاهش وزن تبدیل می کنند. مهم ترین خاصیت جو، وجود فیبر محلول در آن است که وارد روده می شود و از جذب چربی ها و کلسترول در خون جلوگیری می کند.اگر به طور منظم جو مصرف کنید، احتمال ابتلا به چاقی به طرز قابل توجهی در شما کاهش پیدا می کند. به تازگی بسیاری از افراد به عنوان روشی برای کالری سوزی آب زیر جو را می نوشند. آب جو را می توانید به آسانی با خیساندن جو در آب تهیه کنید. هر روز می توانید دو تا سه لیوان از این نوشیدنی بنوشید و از این طریق افزایش سرعت سوخت وساز بدن و سوزاندن کالری بیشتر را تجربه کنید. زمانی که آب زیر جو با لیموترش و عسل ترکیب شود، تبدیل به یک جایگزین عالی برای نوشیدنی های حاوی کالری یا قند زیاد می شود.

۳ . احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

جو سرشار از فیبر است و می تواند از طریق بهبود سلامت روده و تقویت سیستم ایمنی بدن، از شما در برابر انواع مختلف سرطان ها محافظت کند. این غلات سرشار از ویتامین های ب و کلروفیل است که بدن را سم زدایی می کنند و سلول های سرطانی و رادیکال های آزاد در بدن را از بین می برند. یک تحقیق دانشگاهی به این نتیجه رسید که خوردن غلات غنی شده مثل جو می تواند احتمال ابتلا به سرطان روده و سرطان رکتال را کاهش دهد.

فیبر جو به حرکت غذا در مجرای روده کمک می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ به این نتیجه رسید که جو مرگ ومیر ناشی از سرطان را کاهش داد. این مطالعه نشان داد که فعالیت ضدسرطانی در جو بیشتر از دانه های دیگر است. یک مطالعه ی دیگر در سال ۲۰۱۴ به بررسی اثرات جو روی سلول های سرطانی سینه پرداخت. این مطالعه ثابت کرد که جو در متوقف کردن تقسیم سلول های سرطانی اثرگذار است.

۴. علائم آرتریت را کاهش می دهد

مقاله ی منتشر شده در دانشگاه میشیگان به این نتیجه رسید که مصرف مواد غذایی حاوی فیبر زیاد التهاب را کاهش می دهد. بعضی از غلات غنی شده مثل جو حاوی فیبر محلول هستند که به بدن در جذب بهتر مواد مغذی و کاهش درد مرتبط با تورم و التهاب مفاصل یا همان آرتریت کمک می کند.

۵. به حفظ سلامت دندان ها و استخوان ها کمک می کند

جو حاوی چندین ویتامین و ماده ی معدنی ضروری است که از جمله ی آن ها می توانیم فسفر، منگنز، کلسیم و مس را نام ببریم. تمام این مواد مغذی برای حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها ضروری هستند . آب جو به طرز استثنائی کلسیم زیادی دارد؛ به طوریکه میزان کلسیم آن ۱۱ برابر بیشتر از شیر است. این موضوع به حفظ سلامت و استحکام استخوان ها و دندان ها کمک می کند.محققان عنوان می کنند که نوشیدن آب جو در جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان مفید است. این نوشیدنی همچنین می تواند علائم مرتبط با پوکی استخوان را درمان و از گسترش آن جلوگیری کند.تحقیقات زیادی برای بررسی این ادعا انجام نشده است؛ با این حال پزشکان و متخصصان تغذیه در سراسر جهان روی این موضوع که غلات غنی شده از جمله جو به حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها کمک می کنند، توافق نظر دارند.

۶. با دیابت مبارزه می کند

یکی دیگر از خواص جو، مبارزه با دیابت و کاهش عوارض ناشی از آن است. مطالعه ی حیوانی انجام شده در سال ۲۰۱۴ به مدت ۱۱ روز به بررسی اثرات مصرف جو روی موش های صحرایی مبتلا به دیابت پرداخت. این موش ها تحت درمان با عصاره ی جو بودند. نتایج این مطالعه نشان داد که غلات غنی شده ی سرشار از فیبر مثل جو جذب گلوکز در جریان خون را به تأخیر میاندازند.

یک مطالعه ی دیگر نان سفید و جو را با هم بررسی کرد تا بررسی کند کدامیک قدرت سیرکنندگی بیشتری دارند. نتایج این مطالعه نشان داد که جو بیشتر از نان سفید باعث سیر شدن می شود. یک مطالعه ی کوچک مقیاس روی زنان آفریقایی-آمریکایی در ایالت متحده ی آمریکا به این نتیجه رسید که بین خوردن مواد غذایی غنی از منیزیم و کلسیم و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ ارتباط وجود دارد.

این مطالعه نشان داد که مصرف روزانه ی مواد غذایی غنی از منیزیم، به ویژه غلات غنی شده با کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است. جو یکی از غلات غنی شده بوده که سرشار از منیزیم و کلسیم است.

۷. از سنگ صفرا جلوگیری می کند

خواص جو در جلوگیری از شکل گیری سنگ صفرا در زنان شناخته شده است. از آنجایی که جو سرشار از فیبر است، حساسیت به انسولین را افزایش می دهد و سطح تری گلیسیرید را در بدن پایین می آورد. خانم هایی که رژیم غذایی سرشار از فیبر را دنبال می کنند، در مقایسه با زنانی که فیبر مصرف نمی کنند، کمتر در معرض ابتلا به سنگ صفرا قرار می گیرند.جو همچنین به خواصی که در پیشگیری از سنگ کلیه و تقویت سلامت کلیه از طریق پاکسازی و سم زدایی کلیه ها دارد شناخته می شود، اما تحقیقات زیادی برای تأیید این ادعا وجود ندارد.

۸. سلامت قلبی و عروقی را تقویت می کند

همان طور که در بالا اشاره کردیم، جو فشار خون و سطح کلسترول را کاهش می دهد. تحقیقات ادعا می کنند که مصرف غلات غنی شده مواد مغذی مختلفی را به بدن می دهد و از این طریق به حفظ سلامت قلب و پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی کمک می کند. توصیه می شود به جای غلات تصفیه شده، غلات سبوس دار مصرف کنید.

۹. احتمال ابتلا به آسم را در کودکان کاهش می دهد

جو نه تنها برای بزرگسالان، بلکه برای نوزادان و کودکان هم فوایدی دارد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ روی بیش از ۳ هزار نوزاد تازه متولد شده در فنلاند به بررسی ارتباط بین گنجاندن غلات غنی شده در رژیم غذایی نوزادان و بیماری های آلرژیک پرداخت . این مطالعه به این نتیجه رسید که نوزدان پنج تا پنج و نیم ماهه که جو مصرف کردند، کاهش احتمال ابتلا به آسم در خردسالی را تجربه کردند.

۱۰. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

جو بتاگلوکان دارد که نوعی فیبر بوده و غنی از آنتی اکسیدان است. همچنین مقدار زیادی ویتامین سی دارد که یک ماده ی مغذی است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مصرف منظم جو همچنین به فرآیند بهبود زخم سرعت می بخشد و به بدن برای مقاومت در برابر آنفولانزا و سرماخوردگی کمک می کند. جو زمانی که همراه با داروهای آنتی بیوتیک مصرف شود، عملکرد و اثربخشی آن ها را بالا می برد.

۱۱. فرآیند هضم و یبوست را بهبود می بخشد

گفته می شود که جو بیشتر از تمام غلات دیگر فیبر دارد. یک فنجان جو حاوی ۱۳ گرم فیبر است. فیبر نامحلول جو به عنوان یک پروبیوتیک عمل می کند و برای باکتری های خوب روده مفید است. جو به حرکات روده و هضم کمک کرده و از ابتلا به یبوست جلوگیری می کند.

محققان به شدت توصیه می کنند جو را در رژیم غذایی اتان بگنجانید یا آب جو را بنوشید تا هضم بهتری در طول روز داشته باشید. فیبر موجود در جو به حرکت غذا در روده کمک می کند و از این طریق در جلوگیری از یبوست اثرگذار است.

۱۲. برای خانم های باردار مفید است

گفتیم که جو حاوی مواد مغذی حیاتی، فیبر و آنتی اکسیدان است. نوشیدن روزانه ی آب جو برای داشتن هضم بهتر معجزه می کند و حالت تهوع صبحگاهی را تسکین می دهد. این نوع غلات سطح قند خون را تنظیم می کند؛ بنابراین از ابتلا به دیابت بارداری جلوگیری می کند.

طبیعیت ادرارآور جو در جلوگیری از احتباس آب در بدن طی دوران بارداری اثرگذار است. خوردن جو قبل از فارغ شدن می تواند روی سلامت مادر و جنین اثرات مثبتی داشته باشد . جای دادن غلات سبوس دار مثل جو در رژیم غذایی دوران بارداری باعث می شود مواد مغذی مختلف و فیبر دریافت کنید.

۱۳. به درمان کم خونی (آنمی) کمک می کند

کم خونی یا همان آنمی یک عارضه ی رایج است که افراد زیادی در سراسر جهان دچار آن هستند. این عارضه می تواند در اثر کمبود آهن یا ویتامین های ب (به طور ویژه ویتامین ب ۱۲) رخ دهد. خبر خوب این است که کم خونی را می توان با مواد مغذی مختلف درمان کرد. جو همان چیزی است که برای درمان کم خونی به آن نیاز دارید.

جو منبع خوبی از آهن و ویتامین ب ۱۲ است. آهن جو به تولید گلبول های قرمز و افزایش حجم خون کمک می کند. ویتامین ب ۱۲ هم در مبارزه با بیماری ها و جلوگیری از خستگی مفید است. هر روز صبح با شکم خالی یک لیوان آب جو مصرف کنید تا از خواص آن بهره مند شوید.

۱۴ . از شما در برابر آرتریواسکلروز محافظت می کند

آرتریواسکلروز عارضه ای است که در آن دیواره ی سرخرگ ها به دلیل تجمع پلاک ها (مواد غذایی چرب و کلسترول) باریک می شود. این عارضه یکی از علل اصلی حمله ی قلبی است. جو می تواند به بدن ویتامین ب کمپلکس بدهد که سطح کلسترول و لیپید را کاهش می دهد. یک مطالعه در سال ۲۰۰۲ در تایوان اثرات جو روی موش های مبتلا به آرتریواسکلروز را بررسی کرد. نتایج این مطالعه نشان داد که آنتی اکسیدان های جو در درمان و جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی از جمله آرتریواسکلروز بسیار مفید هستند.

۱۵. از عفونت های دستگاه ادراری جلوگیری می کند

جو به حفظ سلامت دستگاه ادراری کمک کرده و از این طریق از عفونت های دستگاه ادراری جلوگیری می کند. آب جو می تواند به عنوان یک ادرارآور قوی عمل کرده و به تولید ادرار کمک کند. یک مطالعه ی در سال ۲۰۱۲، ۱۵۱ شرکت کننده را بررسی کرد که یک یا چند مورد از علائم عفونت دستگاه ادراری را داشتند. نتایج این مطالعه نشان داد افرادی که آب جو را به عنوان درمان خانگی نوشیدند، بهبود علائم عفونت را تجربه کردند.

۱۶ . خواص بهبوددهنده دارد

زینک (روی) موجود در جو به بهبود پوست و ترمیم زخم ها کمک می کند. پودر جو را به صورت خوراکی بخورید یا آن را با مقداری آب مخلوط کنید تا یک خمیر شکل بگیرید . سپس برای چند ماه به طور مرتب از خمیر ایجاد شده روی پوست استفاده کنید. این کار در کاهش چشمگیر ضایعات پوستی یا زخم ها اثرگذار است .

۱۷. خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد

بهبود خاصیت ارتجاعی پوست از خواص جو به شمار می رود. جو حاوی مقدار زیادی سلنیوم است که به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک کرده و از آسیب دیدن پوست توسط رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. سلنیوم همچنین برای عملکرد صحیح پانکراس، قلب و سیستم ایمنی بدن اهمیت دارد که اثرات سالم یا سالم نبودنشان روی صورت منعکس می شود.

۱۸. پوست را روشن می کند

جو خواص ضدالتهابی دارد. مالیدن آب جو روی صورت جوش را کاهش می دهد و با عفونت های پوستی مبارزه می کند. جو می تواند به عنوان یک لایه بردار ملایم عمل کرده و ترشح چربی را کنترل کند و از این طریق در روشن کردن رنگ پوست اثربخش باشد . با آرد جو و آب لیموترش یک خمیر درست کنید و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که خشک شود، روی پوست بماند. سپس آن را با آب خنک بشویید.

۱۹. پوست را هیدراته می کند

مطالعه ی انجام شده در کشور کره به مدت هشت هفته اثرات آبرسان جو را به عنوان مکمل غذایی روی شرکت کنندگان بررسی کرد . نتایج این مطالعه نشان داد که جو به طرز چشمگیری پوست شرکت کنندگان را هیدراته کرد .

۲۰. منافذ مسدود شده را درمان می کند

نوشیدن منظم آب جو به کاهش بروز جوش روی صورت کمک می کند. همچنین می توانید از آب جو به صورت موضعی روی صورتتان استفاده کنید. جو حاوی آزلائیک اسید است که یک ترکیب ضدالتهابی محسوب می شود و با آکنه مبارزه کرده و منافذ مسدود شده را درمان می کند.

نحوه آماده سازی و بهره گیری از خواص جو

جو یک غله ی پرکاربرد بوده که طعمی شبیه به مغزها و بافتی شبیه به پاستا دارد. می توان جو را به روش های مختلفی آماده کرد و انواع مختلف آن در فروشگاه ها یافت می شود. جو پوست کنده بافت سفت تری داشته و به خاطر داشتن لایه ی خارجی سبوس باید مدت بیشتری در آب خیسانده شود.برای آماده سازی و بهره گیری از خواص جو پوست کنده باید آن را در طول شب یا حداقل برای چند ساعت در آب بگذارید تا زمان پخت کمتر شده و بافت و طعم بهتری حاصل شود. باید جو را در دو برابر حجم اش آب خیساند و قبل از پختن آب آن را تخلیه کرد. برای پختن جو باید یک فنجان از غله را با ۳ فنجان آب مخلوط کرد و بر روی حرارت به جوش بیاورید. سپس حرارت شعله را پایین بیاورید و بگذارید جو به مدت ۴۵ دقیقه در آبِ نیم جوش بپزد. مراحل آماده سازی و پختن برای جو بدون سبوس نیز مشابه جو پوست کنده است، با این تفاوت که نیازی به خیساندن نیست.

جو


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (9 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (3 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان+عکس (1 نظر) واکنش غم انگیز نفیسه روشن به خبر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش در ورزقان+عکس (1 نظر) (عکس) یک عکس خاص از زلزله کرمانشاه / سادگی باورناپذیر کفش‌های قوی‌ترین مرد خاورمیانه (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس (1 نظر) واکنش متفاوت پوران درخشنده به شهادت رئیس جمهور و همراهان/ حادثه هولناک بود و همه را در شوک فرو برد+عکس (1 نظر) بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آخرین دیدار مردمی سید ابراهیم رئیسی در نمازخانه این شهرستان بود+ویدیو فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 روایت جالب محمدجواد ظریف از تماس تلفنی شهید ابراهیم رئیسی با ایشان بعد از اتمام دوره وزیری‌شان+ویدیو آخرین فاتحه خوانی سید ابراهیم رئیسی بر مزار سردار سلیمانی+عکس ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟ تعریف و تمجید حسین امیرعبداللهیان از محمد جواد ظریف+ویدیو/ ایشون به ما یاد داد که میشه بدون میز هم یک سیاستمدار موفق شد! خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس آل هاشم و حضورش در ورزشگاه برای تماشای فوتبال/ سید همیشه خندان در کنار جوانان +فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم قالیباف: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم تکرار عبارت کلیشه‌ای «کار خودشان است» از زبان رسانه‌های معاند + فیلم شهید رئیسی: اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود، اشکالی ندارد + فیلم نورپردازی سه بعدی در میدان آزادی از چهره شهدای خدمت+ ویدئو نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم
ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...