خواص زنجبیل برای کاهش وزن

  پنجشنبه، 02 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
خواص زنجبیل برای کاهش وزن
زنجبیل فواید زیادی برای سلامتی دارد که یکی از این فواید، از بین بردن چربی های شکم و لاغری است ،در این مطلب با نحوه درست مصرف زنجبیل برای لاغری آشنا شوید.

زنجبیل نوعی گل است که بیشتر به خاطر خواص ریشه آن و استفاده در پخت و پز، کاشت می شود. زنجبیل برای کاهش التهاب، اشتها و بهبود سیستم گوارشی مفید است. همین مزایای زنجبیل باعث شده بعضی از مردم فکر کنند که برای لاغری هم تاثیر دارد. بعضی از متخصصین معتقدند که مصرف زنجبیل در کنار رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی به لاغری و رسیدن به وزن مناسب کمک می کند. آیا لاغری با زنجبیل امکان پذیر است؟ در این مقاله فواید و محدودیت های لاغری با زنجبیل را بررسی خواهیم کرد. مانند همه داروهای گیاهی دیگر، تحقیقات بیشتری برای اثبات فواید زنجبیل و آب آن نیاز است. شایعات بسیاری درباره لاغری با زنجبیل و مزایای آن برای بدن وجود دارد اما شواهد علمی زیادی برای اثبات این گفته ها در دسترس نیست.

روش های لاغری سریع با زنجبیل

1- بهبود بخشی متابولیسم و چربی سوزی با زنجبیل

زنجبیل دارای خواص چربی سوزیست، که در افزایش سرعت متابولیسم موثر است، بنابراین چربی بیشتری را می سوزاند. علاوه برچربی سوزی، به شما کمک می کند که برای مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید، که به نوبه خود باعث کاهش مصرف مواد غذایی و مصرف کالری می شود. زنجبیل به عنوان یک مهار کننده طبیعی اشتها کار می کند، که بهترین روش برای از دست دادن وزن است.

2- کاهش دهنده ی درد عضلانی پس از ورزش

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است ،بنابراین درد و التهاب عضلانی پس از ورزش را کاهش می دهد.

3-لاغری با زنجبیل با تقویت هضم:

استفاده از زنجبیل برای از بین بردن مشکلات گوارشی مانند ناراحتی معده، سوء هاضمه، التهاب و ریفلاکس اسید معده سابقه ی طولانی دارد. زنجبیل باعث افزایش تولید بزاق، صفرا و گوشت معده می شود که به هضم کمک می کنند ، نوشیدن چای زنجبیل بین وعده های غذایی ،باعث تولید اسید معده و اطمینان از جذب مناسب غذا می شود.

4- لاغری با زنجبیل با کنترل دیابت:

نوشیدن چای زنجبیل می تواند به کنترل دیابت نوع دوم کمک کند. گینگرول ها، جز اصلی فعال زنجبیل،که معروفند به بهبود دهنده ی دیابت، باعث افزایش حساسیت به انسولین، ترخیص گلوکز و جلوگیری از اختلالات مرتبط با دیابت میشوند.

با جویدن یک ریشه تازه زنجبیل قبل از هر وعده غذایی . اینکار باعث احساس راحتی بیشترمی شود ، محرک هضم غذاست و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.شما همچنین می توانید یک تکه کوچک ریشه زنجبیل را پس از تمیز کردن کوبانده و با کمی عسل و آب لیمو مخلوط کنید و یا از تنها مخلوط آن ها در اسموتی استفاده کنید ،این ترکیبات به هضم کمک کرده و تمایل به خوردن را کاهش میدهد.

نحوه ی مصرف زنجبیل برای کاهش وزن

اگر می خواهید از اثرات شگفت انگیز زنجبیل برای کاهش وزن بهره مند شوید، می توانید زنجبیل را به روش های زیر مصرف کنید.

  • پیش از غذا خوردن یک تکه ی نازک زنجبیل بجوید. این کار به تنظیم سوخت وساز، تحریک هضم غذا، کاهش سطح کورتیزول و افزایش انرژی کمک می کند.
  • تکه ی کوچکی زنجبیل را رنده و با کمی آب لیمو ترش و نمک ترکیب کنید. قبل از وعده های غذایی کمی از این ترکیب را مصرف کنید. این کار باعث کنترل اشتهای شما می شود و به هضم غذا کمک می کند. علاوه بر آن از خواص لیمو ترش هم بهره مند می شوید.
  • زنجبیل یکی از ادویه های مناسب برای لاغری است. هر زمانی که خواستید مصرف زنجبیل تان را افزایش بدهید، می توانید از آن به عنوان یک طعم دهنده در غذاهایتان استفاده کنید. پختن زنجبیل به مدت کوتاه و در حدود ۶ دقیقه می تواند فواید آن را برای سلامتی افزایش بدهد. خوشبختانه زنجبیل طعم دلپذیری دارد و نیازی نیست طعم آن را در غذایتان پنهان کنید.
  • زنجبیل تازه را برش بدهید و در انواع غذاها، سوپ ها و سُس ها بریزید. این کار طعم تند و خوبی به غذایتان می دهد و در کنار آن به حفظ سلامتی تان هم کمک می کند. بهترین زمان برای افزودن زنجبیل به غذا، مراحل انتهایی پخت است. اگر زنجبیل خیلی زود به غذا اضافه شود، در اثر فرایند پخت مقداری از جینجرول خود را از دست می دهد. پختن زنجبیل به مدت چند دقیقه باعث می شود آنتی اکسیدان های موجود در زنجبیل آزاد شوند.
  • یک راه خوب دیگر برای افزایش مصرف زنجبیل در زندگی روزمره ، درست کردن چای لیموترش و زنجبیل است. نوشیدن دو یا سه وعده از این چای در روز می تواند زنجبیل دریافتی تان را افزایش بدهد. درضمن درست کردن این نوشیدنی آسان است و طعم خوبی نیز دارد. لیموترش نیز می تواند به کاهش وزن کمک کند. برای تهیه ی چای لیموترش و زنجبیل می توانید ۵ سانتی متر ریشه ی زنجبیل را با یک لیتر آب، ۳۰ میلی لیتر لیمو ترش و ۵ میلی لیتر عسل مخلوط کنید. برای درست کردن این نوشیدنی، زنجبیل را با آب جوش به مدت ۵ دقیقه مخلوط کنید و درپوشی روی آن قرار بدهید. پس از خنک شدن ترکیب حاصل، عسل و لیمو را اضافه کنید و از خواص عسل و لیمو نیز بهره ببرید. همچنین می توانید به جای آب جوش از چای سبز برای تهیه ی این نوشیدنی استفاده کنید.

سرکه سیب و زنجبیل برای لاغری

سرکه سیب به خودی خود برای کاهش وزن مفید است. استفاده از سرکه سیب همراه با زنجبیل می تواند خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد قند خونی را بالاتر ببرد. لازم به ذکر است که سرکه سیب پروبیوتیک دارد و به سلامت روده هنگام کاهش وزن کمک زیادی می کند. راحت ترین راه برای اضافه کردن این ترکیب مقوی به برنامه غذایی این است که سرکه سیب و زنجبیل را با یکدیگر داخل مخلوط کن بریزید و بعد ترکیب را بنوشید. همچنین می توانید چای زنجبیل را دم کرده و بعد از اینکه چای سرد شد به آن سرکه سیب اضافه کنید. آب داغ خاصیت باکتریایی سرکه سیب را از بین می برد.

چای سبز و زنجبیل

برای لاغری چای سبز به افزایش دهنده متابولیسم بدن معروف است. می توانید زنجبیل را به چای سبز اضافه کنید تا تاثیرگذاری هر دو ماده بیشتر شود. چای سبز و زنجبیل را با هم دم کنید و یک یا دو بار در روز بنوشید. به یاد داشته باشید که چای سبز کافئین دارد.

با مصرف زنجبیل چقدر وزن کم می کنیم؟

مصرف زنجبیل نمی تواند به سرعت وزن تان را کاهش بدهد. تأثیرات مصرف زنجبیل آهسته و تدریجی است. عجول نباشید و کمی صبر کنید تا از اثرات زنجبیل بهره مند شوید. گاهی اوقات از دست دادن حتی پانصد گرم در ماه نیز می تواند دستاورد بزرگی باشد.

باید به یاد داشته باشید که روند کاهش وزن تان علاوه بر زنجبیل به موارد دیگری مانند ورزش، تغذیه، استرس و عوامل وراثتی نیز وابسته است. برای بهره مندی بهتر از فواید زنجبیل باید سایر روش های کاهش وزن را نیز به کار ببندید تا زودتر به نتیجه ی دلخواه تان برسید.

چگونه روند کاهش وزن را سرعت ببخشیم؟

در قدم اول مصرف چربی های ناسالم، غذاهای فرآوری شده، فست فودها، شکر و قند را متوقف کنید. همچنین با مصرف مواد غذایی زیر می توانید با سرعت بیشتری وزن تان را کاهش بدهید. برخی مواد غذایی می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند. روغن نارگیل، زیره، سرکه سیب، لیمو ترش و آب آن، چای سبز، عسل و دارچین و برخی از ادویه ها در روند کاهش وزن مؤثرند.

کارهای زیر نیز می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند.

  • تحرک داشته باشید. با ۴ یا ۵ وعده تمرین ورزشی ملایم در هفته می توانید سوخت و ساز بدن تان را افزایش بدهید. اگر برای انجام تمرینات ورزشی زمان کافی در اختیار ندارید، ۲۰ تا ۴۰ دقیقه پیاده روی در روز نیز می تواند تأثیرات چشمگیری در سلامتی و تناسب اندام تان داشته باشد.
  • تمرینات تناوبی (اینتروال) انجام بدهید. در این شیوه ی تمرینات ورزشی، تمرینات پُرفشار و کم فشار به تناوب انجام می شوند. براساس تحقیقات این شیوه از تمرینات ورزشی سرعت سوزاندن چربی ها را می تواند تا ۳۶ درصد افزایش بدهد.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم
دیگران می‌خوانند   
آخرین دیدار مردمی سید ابراهیم رئیسی در نمازخانه این شهرستان بود+ویدیو فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 روایت جالب محمدجواد ظریف از تماس تلفنی شهید ابراهیم رئیسی با ایشان بعد از اتمام دوره وزیری‌شان+ویدیو آخرین فاتحه خوانی سید ابراهیم رئیسی بر مزار سردار سلیمانی+عکس ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟ تعریف و تمجید حسین امیرعبداللهیان از محمد جواد ظریف+ویدیو/ ایشون به ما یاد داد که میشه بدون میز هم یک سیاستمدار موفق شد! خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس آل هاشم و حضورش در ورزشگاه برای تماشای فوتبال/ سید همیشه خندان در کنار جوانان +فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم قالیباف: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم تکرار عبارت کلیشه‌ای «کار خودشان است» از زبان رسانه‌های معاند + فیلم شهید رئیسی: اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود، اشکالی ندارد + فیلم نورپردازی سه بعدی در میدان آزادی از چهره شهدای خدمت+ ویدئو نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم
ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...