خواص زنجبیل برای کاهش وزن

  پنجشنبه، 02 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
خواص زنجبیل برای کاهش وزن
زنجبیل فواید زیادی برای سلامتی دارد که یکی از این فواید، از بین بردن چربی های شکم و لاغری است ،در این مطلب با نحوه درست مصرف زنجبیل برای لاغری آشنا شوید.

زنجبیل نوعی گل است که بیشتر به خاطر خواص ریشه آن و استفاده در پخت و پز، کاشت می شود. زنجبیل برای کاهش التهاب، اشتها و بهبود سیستم گوارشی مفید است. همین مزایای زنجبیل باعث شده بعضی از مردم فکر کنند که برای لاغری هم تاثیر دارد. بعضی از متخصصین معتقدند که مصرف زنجبیل در کنار رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی به لاغری و رسیدن به وزن مناسب کمک می کند. آیا لاغری با زنجبیل امکان پذیر است؟ در این مقاله فواید و محدودیت های لاغری با زنجبیل را بررسی خواهیم کرد. مانند همه داروهای گیاهی دیگر، تحقیقات بیشتری برای اثبات فواید زنجبیل و آب آن نیاز است. شایعات بسیاری درباره لاغری با زنجبیل و مزایای آن برای بدن وجود دارد اما شواهد علمی زیادی برای اثبات این گفته ها در دسترس نیست.

روش های لاغری سریع با زنجبیل

1- بهبود بخشی متابولیسم و چربی سوزی با زنجبیل

زنجبیل دارای خواص چربی سوزیست، که در افزایش سرعت متابولیسم موثر است، بنابراین چربی بیشتری را می سوزاند. علاوه برچربی سوزی، به شما کمک می کند که برای مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید، که به نوبه خود باعث کاهش مصرف مواد غذایی و مصرف کالری می شود. زنجبیل به عنوان یک مهار کننده طبیعی اشتها کار می کند، که بهترین روش برای از دست دادن وزن است.

2- کاهش دهنده ی درد عضلانی پس از ورزش

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است ،بنابراین درد و التهاب عضلانی پس از ورزش را کاهش می دهد.

3-لاغری با زنجبیل با تقویت هضم:

استفاده از زنجبیل برای از بین بردن مشکلات گوارشی مانند ناراحتی معده، سوء هاضمه، التهاب و ریفلاکس اسید معده سابقه ی طولانی دارد. زنجبیل باعث افزایش تولید بزاق، صفرا و گوشت معده می شود که به هضم کمک می کنند ، نوشیدن چای زنجبیل بین وعده های غذایی ،باعث تولید اسید معده و اطمینان از جذب مناسب غذا می شود.

4- لاغری با زنجبیل با کنترل دیابت:

نوشیدن چای زنجبیل می تواند به کنترل دیابت نوع دوم کمک کند. گینگرول ها، جز اصلی فعال زنجبیل،که معروفند به بهبود دهنده ی دیابت، باعث افزایش حساسیت به انسولین، ترخیص گلوکز و جلوگیری از اختلالات مرتبط با دیابت میشوند.

با جویدن یک ریشه تازه زنجبیل قبل از هر وعده غذایی . اینکار باعث احساس راحتی بیشترمی شود ، محرک هضم غذاست و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.شما همچنین می توانید یک تکه کوچک ریشه زنجبیل را پس از تمیز کردن کوبانده و با کمی عسل و آب لیمو مخلوط کنید و یا از تنها مخلوط آن ها در اسموتی استفاده کنید ،این ترکیبات به هضم کمک کرده و تمایل به خوردن را کاهش میدهد.

نحوه ی مصرف زنجبیل برای کاهش وزن

اگر می خواهید از اثرات شگفت انگیز زنجبیل برای کاهش وزن بهره مند شوید، می توانید زنجبیل را به روش های زیر مصرف کنید.

  • پیش از غذا خوردن یک تکه ی نازک زنجبیل بجوید. این کار به تنظیم سوخت وساز، تحریک هضم غذا، کاهش سطح کورتیزول و افزایش انرژی کمک می کند.
  • تکه ی کوچکی زنجبیل را رنده و با کمی آب لیمو ترش و نمک ترکیب کنید. قبل از وعده های غذایی کمی از این ترکیب را مصرف کنید. این کار باعث کنترل اشتهای شما می شود و به هضم غذا کمک می کند. علاوه بر آن از خواص لیمو ترش هم بهره مند می شوید.
  • زنجبیل یکی از ادویه های مناسب برای لاغری است. هر زمانی که خواستید مصرف زنجبیل تان را افزایش بدهید، می توانید از آن به عنوان یک طعم دهنده در غذاهایتان استفاده کنید. پختن زنجبیل به مدت کوتاه و در حدود ۶ دقیقه می تواند فواید آن را برای سلامتی افزایش بدهد. خوشبختانه زنجبیل طعم دلپذیری دارد و نیازی نیست طعم آن را در غذایتان پنهان کنید.
  • زنجبیل تازه را برش بدهید و در انواع غذاها، سوپ ها و سُس ها بریزید. این کار طعم تند و خوبی به غذایتان می دهد و در کنار آن به حفظ سلامتی تان هم کمک می کند. بهترین زمان برای افزودن زنجبیل به غذا، مراحل انتهایی پخت است. اگر زنجبیل خیلی زود به غذا اضافه شود، در اثر فرایند پخت مقداری از جینجرول خود را از دست می دهد. پختن زنجبیل به مدت چند دقیقه باعث می شود آنتی اکسیدان های موجود در زنجبیل آزاد شوند.
  • یک راه خوب دیگر برای افزایش مصرف زنجبیل در زندگی روزمره ، درست کردن چای لیموترش و زنجبیل است. نوشیدن دو یا سه وعده از این چای در روز می تواند زنجبیل دریافتی تان را افزایش بدهد. درضمن درست کردن این نوشیدنی آسان است و طعم خوبی نیز دارد. لیموترش نیز می تواند به کاهش وزن کمک کند. برای تهیه ی چای لیموترش و زنجبیل می توانید ۵ سانتی متر ریشه ی زنجبیل را با یک لیتر آب، ۳۰ میلی لیتر لیمو ترش و ۵ میلی لیتر عسل مخلوط کنید. برای درست کردن این نوشیدنی، زنجبیل را با آب جوش به مدت ۵ دقیقه مخلوط کنید و درپوشی روی آن قرار بدهید. پس از خنک شدن ترکیب حاصل، عسل و لیمو را اضافه کنید و از خواص عسل و لیمو نیز بهره ببرید. همچنین می توانید به جای آب جوش از چای سبز برای تهیه ی این نوشیدنی استفاده کنید.

سرکه سیب و زنجبیل برای لاغری

سرکه سیب به خودی خود برای کاهش وزن مفید است. استفاده از سرکه سیب همراه با زنجبیل می تواند خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد قند خونی را بالاتر ببرد. لازم به ذکر است که سرکه سیب پروبیوتیک دارد و به سلامت روده هنگام کاهش وزن کمک زیادی می کند. راحت ترین راه برای اضافه کردن این ترکیب مقوی به برنامه غذایی این است که سرکه سیب و زنجبیل را با یکدیگر داخل مخلوط کن بریزید و بعد ترکیب را بنوشید. همچنین می توانید چای زنجبیل را دم کرده و بعد از اینکه چای سرد شد به آن سرکه سیب اضافه کنید. آب داغ خاصیت باکتریایی سرکه سیب را از بین می برد.

چای سبز و زنجبیل

برای لاغری چای سبز به افزایش دهنده متابولیسم بدن معروف است. می توانید زنجبیل را به چای سبز اضافه کنید تا تاثیرگذاری هر دو ماده بیشتر شود. چای سبز و زنجبیل را با هم دم کنید و یک یا دو بار در روز بنوشید. به یاد داشته باشید که چای سبز کافئین دارد.

با مصرف زنجبیل چقدر وزن کم می کنیم؟

مصرف زنجبیل نمی تواند به سرعت وزن تان را کاهش بدهد. تأثیرات مصرف زنجبیل آهسته و تدریجی است. عجول نباشید و کمی صبر کنید تا از اثرات زنجبیل بهره مند شوید. گاهی اوقات از دست دادن حتی پانصد گرم در ماه نیز می تواند دستاورد بزرگی باشد.

باید به یاد داشته باشید که روند کاهش وزن تان علاوه بر زنجبیل به موارد دیگری مانند ورزش، تغذیه، استرس و عوامل وراثتی نیز وابسته است. برای بهره مندی بهتر از فواید زنجبیل باید سایر روش های کاهش وزن را نیز به کار ببندید تا زودتر به نتیجه ی دلخواه تان برسید.

چگونه روند کاهش وزن را سرعت ببخشیم؟

در قدم اول مصرف چربی های ناسالم، غذاهای فرآوری شده، فست فودها، شکر و قند را متوقف کنید. همچنین با مصرف مواد غذایی زیر می توانید با سرعت بیشتری وزن تان را کاهش بدهید. برخی مواد غذایی می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند. روغن نارگیل، زیره، سرکه سیب، لیمو ترش و آب آن، چای سبز، عسل و دارچین و برخی از ادویه ها در روند کاهش وزن مؤثرند.

کارهای زیر نیز می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند.

  • تحرک داشته باشید. با ۴ یا ۵ وعده تمرین ورزشی ملایم در هفته می توانید سوخت و ساز بدن تان را افزایش بدهید. اگر برای انجام تمرینات ورزشی زمان کافی در اختیار ندارید، ۲۰ تا ۴۰ دقیقه پیاده روی در روز نیز می تواند تأثیرات چشمگیری در سلامتی و تناسب اندام تان داشته باشد.
  • تمرینات تناوبی (اینتروال) انجام بدهید. در این شیوه ی تمرینات ورزشی، تمرینات پُرفشار و کم فشار به تناوب انجام می شوند. براساس تحقیقات این شیوه از تمرینات ورزشی سرعت سوزاندن چربی ها را می تواند تا ۳۶ درصد افزایش بدهد.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (166 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (38 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (33 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (12 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!