خوراکی های مفید برای رشد سریع مو

  چهارشنبه، 26 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
خوراکی های مفید برای رشد سریع مو
بسیاری از افراد دوست دارند به خصوص با بالا رفتن سن، موهای قوی و سالم داشته باشند. برای رشد مو و تقویت آن اگر چه شما نمی توانید عواملی مانند سن و ژنتیک را تغییر دهید، اما می توانید رژیم غذایی خود را کنترل کنید.این موارد سبب رشد سریع مو می شود.

اغلب مردم موی بلند را نشانه ای از زیبایی می دانند. موی بلند تداعی کننده ی سرزندگی، جوانی و برای برخی نشانه ای از سلامتی است. بیشتر زنان، اگر نه همه ی آنها، بسیار علاقه مند هستند بتوانند موهایی بلند و افشان داشته باشند. رشد سریع مو موضوعی داغ است و ما در ادامه می خواهیم ببینیم رشد سریع مو تا چه حد ممکن است. اگر قصد دارید آهنگ رشد موی خود را تسریع کنید، اما از چگونگی انجام این کار اطمینان ندارید، به این نکته توجه داشته باشید شاید تنها کاری که باید انجام دهید، ایجاد تغییر در رژیم غذایی باشد. بر همین اساس است که مواد غذایی انتخابی شما در بسیاری از موارد می توانند هر آن چه را برای برطرف کردن مشکلات مو نیاز دارید در اختیارتان قرار دهند.

رشد سریع مو با ماهی سالمون

ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 است، که این ماده مغذی به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و رشد مو را تحریک می کند. مطالعات علمی مختلف نشان داده اند که در صورت مصرف این نوع از اسیدهای چرب به مدت یک سال به جریان تلوژن کمک خواهد کرد، که مرحله استراحت فولیکول ها پس از کاتاژن است. پس، مصرف مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 به تقویت رشد مو کمک خواهد کرد. همچنین، ماهی سالمون سرشار از ویتامین B12 و آهن است که به رشد مو کمک می کنند.

رشد سریع مو با مرغ

گوشت مرغ سرشار از پروتئین حیوانی است، که ماده ای اساسی برای تولید کراتین محسوب می شود. کراتین حدود 80 درصد از مو را تشکیل می دهد. اگر به مدت دو تا سه ماه با کمبود این پروتئین مواجه باشید، رشد مو با نرخ طبیعی متوقف شده و ریزش آن آغاز می شود. گوشت های دیگر نیز می توانند به افزایش میزان پروتئین حیوانی دریافتی ما کمک کنند، که از آن جمله می توان به گوشت بوقلمون اشاره کرد.

رشد سریع مو با بادام

بادام سرشار از ویتامین E است، که این ماده مغذی برای فعال کردن رشد و تقویت مو نیاز است. مصرف 20 بادام در روز برای تامین 70 درصد از مقدار مصرف توصیه شده ویتامین E کفایت می کند. همچنین، بادام سرشار از دیگر مواد مغذی ضروری برای رشد و محافظت از مو است، که از آن جمله می توان به بیوتین، اسیدهای چرب و ویتامین های B اشاره کرد.

رشد سریع مو با صدف چروک

صدف های چروک از جمله مواد غذایی خوب برای مو محسوب می شوند. آنها سرشار از ماده معدنی روی هستند که به رشد سریع تر مو و درخشش هرچه بیشتر آن کمک می کند. تنها با مصرف یک صدف چروک می توانید مقدار مصرف توصیه شده روزانه از ماده معدنی روی را تامین کنید. اگر هر روز نمی توانید صدف چروک مصرف کنید، از دیگر گزینه های سرشار از روی می توان به گندم، انجیر، و گوشت گاو اشاره کرد، که رشد مو را بهبود می بخشند.

رشد سریع مو با دانه کدو تنبل

دانه های کدو تنبل سرشار از ویتامین های B هستند، که برای رشد مو و همچنین ظاهر بی نقص آن عنصری اساسی محسوب می شوند. برای پیشگیری از ریزش مو، می توانید روغن دانه کدو تنبل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. به لطف ویژگی های آن، این روغن مکملی خوب برای برطرف کردن مشکلات مو است.

رشد سریع مو با لوبیاها

لوبیا از محتوای بالای آهن سود می برد، که یکی از مواد مغذی اساسی بدن برای تقویت رشد مو است. یک وعده لوبیا تقریبا نیمی از مقدار مصرف توصیه شده روزانه آهن را تامین می کند. همچنین، لوبیا سرشار از روی و کولین است که برای تنظیم گردش خون در پوست سر ضروری هستند.

رشد سریع مو با تخم مرغ

تخم مرغ یکی از مواد غذایی سرشار از پروتئین است و همچنین از محتوای بالای ویتامین B12 سود می برد. اگر به طور منظم تخم مرغ مصرف کنید، رشد مو با آهنگی سریع تر و قدرت بیشتر ادامه خواهد یافت.

مواد غذایی که مصرف آنها توصیه نمی شود

همان گونه که برخی مواد غذایی به رشد قوی تر و سریع تر مو کمک می کنند، برخی مواد غذایی دیگر می توانند سلامت مو را در معرض خطر قرار دهند.

_ مواد غذایی پالایش شده و آنهایی که از محتوایی بالای قند و کربوهیدارت ها برخوردار هستند از آن جمله محسوب می شوند.

_ برخی محصولات غذایی که موجب نفخ، تغییر در سطوح هورمونی و افزایش احتمال عفونت های قارچی می شوند، به طور مستقیم در توانایی رشد مو اختلال ایجاد می کنند.

_ قند و استرس از بزرگترین عوامل موثر در ریزش مو محسوب می شوند. این شرایط شامل آسیب دیدن فولیکول های مو می شود، که از رشد مو جلوگیری می کند.

_ البته، این به معنای آن نیست که تمام قندها را از رژیم غذایی خود به طور کامل حذف کنید، زیرا ویژگی های دیگری را ارائه می کنند، اما باید نسبت به مصرف بیش از اندازه توجه داشته باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (180 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (69 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (50 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (24 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (13 نظر)
تیتر امروز   
(عکس) خلاقیت خنده دار یک نانوایی برای افزایش فروشش پای سوپراستار مشهور ایرانی را نیز به تبلیغات باز کرد/ عکس تبلیغاتی محمدرضا گلزار برای نان بربری
(ویدئو) اشک های بی امان علی دایی به هنگام شنیدن روضه امام حسین(ع)/ تا بحال این روضه ترکی رو شنیده بودین اصلا؟
(ویدیو) مکالمۀ انگلیسی تاریخی حامد آهنگی و استاد نیکخواه/ مای نیم ایز جک/ فقط اون تیکه آخر آقای نیکخواه 😂
روزی که رهبر معظم انقلاب گوشت قربانی را پس زدند/ ایشان سال‌ها حتی یخچال هم نداشتند+عکس
فهرست کاملی از مهریه های نامتعارف زن و شوهرهای ایرانی/ از 100 لیتر بنزین تا چشم های داماد و بال مگس!
سنگ تمام زیبا کرمعلی برای سریال « در انتهای شب » با یک دلنوشته احساسی از نزار قبانی / اگر سخن میان من و تو پایان یافت...
ورود نمایندگان تهران به تنش بین شورا و شهرداری
صفر تا صد واردات خودروهای کارکرده | هزینه واردات خودروی دست دوم چقدر است؟
ماهانه 200 پرستار مهاجرت می‌کنند! / مسئولان به هوش باشند
تذکر جالب رهبر انقلاب وقتی فرزندشان اجازه دست زدن به خرمای مهمانان را نداشتند!
(تصاویر) کشف نیم‌کیلو طلای ناب، یک «کمربند» خارق‌العاده در شهر چهل‌دروازه
پزشکیان در مجلس حاضر شد و سرجای خودش نشست
تقویم آموزشی دانشگاه پیام‌نور اعلام شد
جزئیات استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای جذب دانش‌آموختگان برتر به عنوان عضو هیئت علمی
پوشش بازیگر زن ایرانی، راز زندگی‌اش را فاش کرد!+ویدئو
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت