خواص بابونه برای سلامتی بدن چیست؟

  جمعه، 30 دی 1401   زمان مطالعه 13 دقیقه
خواص بابونه برای سلامتی بدن چیست؟
چای بابونه یک نوشیدنی محبوب با فواید فراوان است. بابونه، این گیاه گلدار از خانواده‌ی کاسنیان، از قرن‌ها پیش به عنوان درمانی طبیعی برای مشکلات مختلف به کار رفته است. بعضی‌ها به خاطر ماهیت بدون کافئین چای بابونه و طعم جالبش، آن را جانشین چای سبز یا چای سیاه می‌کنند.

چای بابونه که از گیاهی به شکل گل آفتاب گردان و به رنگ سفید تهیه می شود معمولاً به عنوان یک گیاه دارویی برای اهداف مختلف آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. گل بابونه که به راحتی توسط گلبرگ های سفیدش و عطر تندی که دارد، قابل تشخیص است شامل خواص دارویی پرشمار مانند ترکیبات ضد التهابی و ضد اضطراب برای درمان استرس و بی خوابی است.

دمنوش بابونه یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین نوشیدنی ها در میان دمنوش ها به حساب می آید، علت آن هم مشخص است زیرا دارای طعم بسیار ملایمی است و تحقیقات گسترده صورت گرفته نشان می دهد این نوشیدنی دارای مزایای سلامتی متنوعی است که از بهبود سیستم ایمنی بدن گرفته تا کاهش خطر ابتلاء به بیماری قلبی را شامل می شود.

دمنوش بابونه بسیار در آرامش اعصاب و بدن نقش دارد و در طب سنتی برای آرامش بخشیدن به بیماران و خواب آسوده تجویز می شود و همچنین این چای خوش عطر و بو برای پوست نیز بسیار مفید است، یک فنجان پر چای بابونه معطر می تواند برای مبارزه با بیماری های جسمانی و روانی زیادی بسیار مفید باشد.

چای بابونه می تواند بیماران مبتلا به اضطراب و بی خوابی را درمان کند، به راحتی با درد و گرفتگی معده مبارزه کند و در عین حال عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بدهد، چای بابونه می تواند یک راه حل ایده آل برای تمام مشکلات پوستی باشد.

خواص دمنوش بابونه

بابونه بیشتر در قالب چای مصرف می شود. برای درست کردن چای بابونه، باید گل های خشک شده ی آن را به آب جوش اضافه کرد. برخی از خواص دمنوش بابونه را معرفی می کنیم.

  1. بهبود کیفیت خواب : بابونه خواص منحصربه فردی دارد، ازجمله می تواند کیفیت خواب را بهبود ببخشد. این گیاه حاوی آپیژنین است، آنتی اکسیدانی که به گیرنده های خاصی در مغز می چسبد و موجب خواب آلودگی می شود، به این ترتیب بی خوابی یا اختلالات مزمن خواب را کاهش می دهد.
  2. بهبود سلامت سیستم گوارش: عملکرد مناسب سیستم گوارش و هضم صحیح غذا برای سلامتی عمومی بدن ضروری است.شواهد اندکی نشان می دهد بابونه با کاهش خطر ابتلا به بیماری های خاص دستگاه گوارش، می تواند موجب هضم بهتر غذا شود. نتایج چندین مطالعه درباره ی خواص چای بابونه حاکی از آن است که عصاره ی بابونه به دلیل خاصیت ضدالتهابی، می تواند در موش ها از اسهال جلوگیری کند. طی بررسی دیگری روی موش صحرایی، مشاهده شد بابونه می تواند در جلوگیری از زخم معده نیز مؤثر باشد؛ زیرا موجب کاهش اسید معده می شود و از رشد باکتری هایی که باعث ایجاد زخم معده می شوند جلوگیری می کند.
  3. پیشگیری از برخی سرطان ها: آنتی اکسیدان های موجود در چای بابونه خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را کاهش می دهد. بابونه حاوی آنتی اکسیدان آپیگنین است.
  4. کنترل قند خون: یکی دیگر از خواص چای بابونه این است که می تواند به کاهش قند خون کمک کند. وقتی سطح قند خون افزایش می یابد، سلول های پانکراس آسیب می بینند، خواص ضدالتهابی بابونه از این آسیب ها جلوگیری می کند. پانکراس، انسولین (هورمونی مسئول حذف قند از خون) تولید می کند، بنابراین سلامت آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
  5. بهبود سلامت قلب: چای بابونه سرشار از فلاون (دسته ای از آنتی اکسیدان ها) است. فلاون ها با کاهش فشار خون و نیز کاهش کلسترول احتمال بیماری های قلبی را کاهش می دهند.
  6. کاهش التهابات: بابونه خاصیت ضداسپاسم و ضدالتهابی بالایی دارد و در درمان اسپاسم و گرفتگی های روده و معده تأثیر چشمگیری دارد. مصرف منظم چای بابونه به بهبود مشکلاتی مانند سندروم روده تحریک پذیر، حالت تهوع، درمان اسپاسم عضلانی و گاستروانتریت (بیماری التهابی معده ای روده ای) کمک می کند.
  7. تقویت سیستم ایمنی: ترکیبات فنُلی موجود در چای بابونه به تقویت سیستم ایمنی و نابودی عفونت ها کمک می کند. همچنین دیگر ترکیبات موجود در چای بابونه نیز با سرماخوردگی، آنفولانزا و مشکلات سینوس مبارزه کرده و به تسکین و بهبود گرفتگی ها کمک می کند.
  8. پیشگیری از پوکی استخوان: عصاره ی بابونه می تواند اُستئوبلاست (یاخته هایی که استخوان می سازند یا استخوان ساز) را به فعالیت تحریک کند. این سلول ها در ساخت استخوان نقش دارند. بنابراین یکی از خواص چای بابونه افزایش تراکم استخوان است. درنتیجه از بروز مشکلاتی مانند پوکی استخوان جلوگیری می کند.
  9. خواص بابونه برای معده: خواص گل بابونه برای معده را دست کم نگیرید. براساس اطلاعات مرکز ملی بیوتکنولوژی چای بابونه می تواند به آرامش دستگاه گوارش و بهبود اختلالات گوارشی مانند نفخ، سوء هاضمه، اسهال، بی اشتهایی عصبی، بیماری سفر، حالت تهوع و استفراغ کمک کند.
  10. سلامت دهان: از دیگر خواص دمنوش بابونه توانایی مبارزه با عفونت های دهان، جلوگیری از پوسیدگی دندان و محافظت از دندان ها و لثه هاست. علاوه بر این خواص ضدالتهابی آن می تواند به تسکین دندان درد کمک کند.
  11. کاهش استرس و اضطراب: یکی از معروف ترین فواید چای بابونه در درمان استرس و اضطراب است. پس از یک روز طولانی کاری، طبع گرم و آرام بخش این نوشیدنی می تواند به افزایش سطح هورمون ملاتونین و سروتونین در بدن کمک کند. این هورمون ها می توانند استرس و اضطراب را از بین ببرند.
  12. درمان سرماخوردگی: آیا سرما خورده اید؟ یکی از مهمترین فواید بابونه کمک به درمان سرماخوردگی است. برای کمک به درمان سرماخوردگی تنها کافی است یک فنجان چای بابونه ی داغ میل کنید و اجازه دهید این چای جادوی خودش را انجام بدهد. همچنین می توانید با استفاده از بخور چای بابونه از گرفتگی بینی و پشت حلق، آبریزش بینی و سوزش گلو بکاهید.
  13. درمان بواسیر: به لطف خواص بابونه در تسکین دهندگی، این گیاه می تواند به درمان بواسیر (هموروئید) کمک کند.
  14. درمان واکنش های آلرژیک: از دیگر فواید بابونه درمان واکنش های آلرژیک است. چای بابونه می تواند واکنش های دستگاه ایمنی نسبت به آلرژی ها را تعدیل کند. بابونه می تواند مانند یک آنتی هیستامین عمل کند و واکنش های آلرژیک بدن را کاهش بدهد.
  15. تسکین دردهای قاعدگی: طبع ضدالتهاب چای بابونه آن را به گزینه ای محبوب و آرام بخش برای زنانی تبدیل کرده که از درد قاعدگی و علائم سندروم پیش از قاعدگی مانند نفخ شکم، گرفتگی عضلات، اضطراب، عرق کردن، ناتوانی در خوابیدن و تغییرات خلقی رنج می برند.
  16. مفید برای مراقبت از پوست: از دیگر خواص دمنوش بابونه می توان به ویژگی های ضدالتهابی آن اشاره کرد. این چای به خاطر خواص ضدالتهابی و سرشاربودن از آنتی اکسیدان ها، چیزی فراتر از یک نوشیدنی گیاهی داغ است. مصرف موضعی چای بابونه به بهبود بیماری ها و حساسیت های پوستی مانند اگزما کمک می کند.
  17. سلامت مو: علاوه بر تمام خواص چای بابونه که تاکنون به آنها اشاره کردیم، بسیاری از مصرف کنندگان مدعی اند که این چای می تواند به بهبود ظاهر و مقاومت مو کمک بکند. براساس مطلبی که در مجله ی بین المللی دارو و علوم زیستی به چاپ رسید ترکیبات ضدالتهاب بابونه می توانند موجب کاهش حساسیت پوست سر بشوند. ترکیبات شیمیایی موجود در بابونه می توانند موجب تقویت موها شوند، در درمان شوره سر مؤثر باشند و به شما مویی زیباتر و نرم تر هدیه کند.
  18. درمان بریدگی ها، زخم ها و بیماری های پوستی: آیا می دانستید در یونان، مصر و روم باستان برای درمان زخم ها و کمک به سلامت افراد از چای بابونه استفاده می شد؟ این امر به آن خاطر است که بابونه از گیاه بابونه ی آلمانی مشتق می شود که خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی دارد. همچنین این گیاه به درمان بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما کمک می کند.
  19. اثرات ضدپیری: چای بابونه منبع فوق العاده ای از آنتی اکسیدان هاست و از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. بابونه روند ترمیم سلول ها و بافت ها را تسریع می کند و می تواند منافذ پوست را تنگ تر کند و از سرعت پیرشدن پوست بکاهد.
  20. کاهش کبودی یا سیاهی دور چشم: بهتر است کیسه های چای بابونه کیسه ای را پس از مصرف دور نریزید. به جای این کار آنها را در یخچال بگذارید. سپس بسته های سردشده را بر روی چشم تان بگذارید (مخصوصا پس از ماساژ چشم) تا اطراف چشم تان به طور چشمگیری روشن و پف زیر چشم ها کم بشود.

بابونه

خواص بابونه

استفاده از بابونه در قالب داروی گیاهی به دوران کهن برمی گردد. فهرست موارد مصرف آن هم کوتاه نبوده است؛ از تسکین تب و سردرد گرفته تا بهبود مشکلات مثانه و گوارش و دردهای قاعدگی. بابونه را درمان هر دردی می دانسته اند!امروزه بابونه بیشتر به شکل خوراکی به عنوان داروی خواب آور گیاهی و برای کاهش اضطراب و مشکلات گوارشی مصرف می شود. برخی مطالعات هم از تأثیر آن در درمان دیابت گفته اند.برخی از خاصیت های شناخته شده بابونه احتمالا محصول بیش از ۱۲۰ ترکیب شیمیایی ای است که در روغن و عصاره استخراج شده از گل بابونه وجود دارند. بسیاری از این ترکیبات شیمیایی از جمله کامازولن (با خاصیت ضدتورمی)، بیسابولول (روغنی با خاصیت ضدتورمی و ضدمیکروبی)، لوتئولین (با ویژگی های آنتی اکسیدانی، ضدتورمی و ضدسرطانی) خاصیت دارویی دارند. به دلیل تأثیر این ترکیبات یا عوامل دیگر، پژوهش ها نشان داده اند که بابونه دارای خواصی است که به تسکین تورم، گرفتگی و باد روده کمک می کنند و در بهبود خواب و محافظت در برابر باکتریایی های عامل زخم های گوارشی مؤثرند.

۱. بهبود زخم

مصرف موضعی بابونه ممکن است سرعت بهبود زخم را افزایش دهد. بنا بر پژوهش ها، ترکیبات موجود در بابونه می تواند ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد و درنتیجه عفونت و تورم را کاهش دهد.در پژوهشی با مقایسه اثر بابونه و نوعی استروئید در درمان زخم حیوانات، مشخص شد با استفاده از بابونه زخم ها سریع تر بهبود می یابند. در پژوهش کوچک دیگری مشخص شد بابونه تأثیر مشابهی در درمان زخم در انسان ها دارد. با این حال هنوز به مطالعات بیشتری نیازی است.

۲. بهبود مشکلات پوستی

بابونه اغلب برای درمان التهاب خفیف پوستی مانند آفتاب سوختگی، جوش و حتی تورم چشم به کار می رود. اما تعیین میزان اثربخشی آن در درمان این مشکلات نیاز به مطالعات بیشتر دارد. بنا بر پژوهش ها، استفاده موضعی بابونه تاحدودی در درمان اگزما هم مؤثر است. هرچند در پژوهش های مختلف بهبود مشکلات پوستی و زخم ها با مصرف بابونه مشاهده شده است، این موارد از نظر علمی اثبات نشده اند چون پژوهش زیادی درباره تأثیر مصرف بابونه در انسان ها انجام نشده است.

۳. تقویت بهداشت دهان و دندان

در پژوهشی مقدماتی که اثربخشی دهانشویه بابونه را بررسی می کرد، مشخص شد پلاک و التهاب لثه در مصرف کنندگان دهانشونه به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. این احتمالا به دلیل ترکیبات ضدباکتری و ضدالتهاب موجود در بابونه است.از آنجه که بابونه بیشتر به شکل خوراکی و در قالب دمنوش مصرف می شود، بیشتر پژوهش ها به مطالعه اثر چای بابونه بر سلامت انسان پرداخته اند.

 بابونه

طرز تهیه دمنوش بابونه

دمنوش لاغری بابونه بسیار پرخاصیت است و خواص درمانی متفاوتی دارد. دمنوش بابونه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و از همین رو این دمنوش برای سرماخوردگب و آنفولوانزا مفید است. دمنوش بابونه یک آرامبخش طبیعی است و می تواند به شما کمک کند تا خوابی آرام و راحت داشته باشید.

  • دمنوش بابونه با عسل و لیمو: بابونه خشک شده را در فنجان ریخته و روی آن آب جوش بریزید و اجازه دهید برای ۳ دقیقه دم بکشد، برای اینکه بهتر و سریع تر دم بکشد در آن را بگذارید. اگر در مقادیر بیش تر نیز می خواهید استفاده کنید، مقدار بیشتری بابونه را همراه با آب جوش در قوری بریزید و بعد با کمک چای صاف کن دمنوش را در فنجان ریخته و میل کنید. برای طعم بهتر می توانید عسل یا آب لیموی تازه نیز به این دمنوش پرخاصیت اضافه کرده و میل کنید.
  • دمنوش بابونه و بهارنارنج: یک قاشق چای خوری بابونه + یک قاشق چای خوری بهارنارنج + یک قاشق چای خوری عرق بهار نارنج را در یک قوری می ریزیم و روی این ترکیب آب جوش می ریزیم. قوری رو بر روی کتری درحال جوش می گذاریم تا خوب دم بکشد. ۵ تا ۷ دقیقه برای دم کشیدن آن کافی است. سپس دمنوش را در فنجان ریخته و میل کنید.
  • دمنوش بابونه و دارچین: یک قاشق مرباخوری بابونه خشک را همراه با دارچین در یک لیوان آب جوش بریزید و برای دم کشیدن این دمنوش از حرارت غیر مستقیم باید استفاده کنید، آن را بر روی بخار کتری و یا سمار قرار دهید. ده دقیقه زمان لازم است، تا دم بکشد، سپس دمنوش را با چای صاف کن صاف کنید و آن را در فنجان ریخته و میل کنید. توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از بابونه و دارچین برای این دمنوش باید نسبت بابونه به دارچین ۷۰ به ۳۰ باشد، یعنی از بابونه به مقدار بیشتر از دارچین استفاده شود. از آن جا که طبع بابونه و دارچین هر دو گرم است، مصرف این دمنوش به افراد گرم مزاج توصیه نمی شود.

بابونه برای چه افرادی مضر است؟

گروه های زیر باید از مصرف بابونه اجتناب کنند، مگر اینکه پزشک توصیه دیگری داشته باشد:

  • افراد با سابقه آلرژی شدید، به ویژه به گرده ها: بابونه ممکن است به گرده گیاهان دیگر آلوده شده باشد، بنابراین می تواند باعث واکنش آلرژیک شود.
  • افرادی که قبلاً واکنش آلرژیک، حتی خفیف، به محصولات بابونه داشته اند: آنها باید از مصرف بابونه اجتناب کنند، زیرا واکنش های آلرژیک می تواند با گذشت زمان بدتر شود.
  • نوزادان و کودکان بسیار خردسال: چای بابونه، مشابه عسل و برخی محصولات طبیعی دیگر، ممکن است به هاگ های بوتولیسم آلوده باشد. بیشتر بزرگسالان سالم می توانند با عفونت مبارزه کنند، اما نوزادان ممکن است نتوانند. بسیاری از پزشکان به نوزادان و کودکان خردسال توصیه می کنند از مصرف عسل خودداری کنند و همچنین باید از مصرف محصولات بابونه اجتناب کنند.

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه در دوران بارداری

تحقیقات نشان میدهد که مصرف متعادل چای بابونه برای زنان باردار و جنین خطرناک نیست. البته بهتر است در ماههاای اول که خطر سقط جنین بیشتر است ، از چای بابونه کمتر مصرف کنند. برای مصرف چای بابونه بهتر است با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت شود.جالب است بدانید که چای های گیاهی ممکن است مواد شیمیایی خاصی را در بدن خانمهای باردار آزاد کنند، اما آسیب ناشی از مصرف آنها به اندازه صدماتی نیست که نوشیدنی های گازدار و یا کافئین دار به بدن خانمهای باردار و جنین وارد می کنند. علم پزشکی هنوز خطرات مصرف چای های گیاهی را به طور کامل رد نکرده است.

تحقیقات اخیر ثابت کرده است که در چای بابونه ،ماده ای به نام کومارین وجود دارد، که تاثیر خفیفی بر رقیق شدن خون انسان، به ویژه زنان باردار می گذارد. بنابراین به عنوان یک خانم باردار باید بدانید که مصرف طولانی مدت اما در مقدار کم چای بابونه روی غلظت خون و میزان خون تاثیر منفی می گذارد. به همین دلیل نمی توان گفت که چای بابونه برای همه زنان باردار بی خطر است. این افراد برای حصول اطمینان باید با پزشک صحبت کنند تا متوجه شوند که آیا نوشیدن چای بابونه در اندازه مناسب هم برای سلامت خود و جنین شان خطری دارد یا خیر؟


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو
دیگران می‌خوانند   
امضای جهانبخش بر روی پای شکسته دختر هلندی!+ عکس قاب اختصاصی نجم الدین شریعتی و جواد نکونام در یک مکان مذهبی خوانندگی زیبا و پراحساس مرد خوش صدای روشندل با یک آهنگ عاشقانه/ همه محو اجراش شدن+ویدیو انتشار عکس پسر جوان مریم کاویانی، عمه شاهرخ استخری در سریال فاصله ها/ خیلی شبیه مامانشه+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 آخرین سلفی نرگس محمدی با برادرزاده ی نازش امیرعلی که بر اثر بیماری فوت شد +عکس/ روحش شاد نگاهی به گران ترین جشن عروسی سال با تجملات چشم نواز+تصاویر نخستین اظهارنظر پارسا پیروزفر و شهاب حسینی درباره بازی در فیلم «مست عشق»/پیروزفر: نقش مولانا شانس بزرگی برایم بود/ حسینی : شمس مرا با خودش برد پسری که شاگرد باباش بود ماشین سنگین میخره و تو جاده پدرش و میبینه+ ویدئو/فقط واکنششو ببین... هیجان و خوشحالی نصف شبی مجید صالحی با شنیدن جواب مثبت زیبا بروفه به خواستگاریش+ ویدئو/ من با واکنش پدرش 2 ساعت خندیدم😂 استایل جذاب نوید محمدزاده و صدرای پوست شیر در عروسی شلوغ حسین سلیمانی/ فریبرز نون خ هم دعوت بود!+عکس 2 کودک جانباخته در حادثه سیل مشهد+عکس/ خدا به خانواده هاشون صبر بده عشق و حال جورجینا همراه با شازده پسر و پرنسس های نازش در دنیای جادویی دیزنی‌لند/ کودک درونشم فعال شد+عکس برگردان هندی دیالوگ ماندگار الناز شاکردوست و نوید محمدزاده از زبان هانیه غلامی! +ویدئو مراسم باشکوه ازدواج دو میمون بامزه با لباس عروس و کت وشلوار در باغ وحش تهران+عکس عکس جالب بدل پارسا پیروزفر درحال کمک به سیل‌زدگان در مشهد سوژه داغ رسانه ها شد روایت رهبر معظم انقلاب از تجربه نزدیک به مرگ +ویدئو/ در مرز عالم برزخ خودم را احساس کردم فال روزانه امروز دوجمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 28 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + فیلم واکنش خنده دار حامد آهنگی به حرف مهران مدیری: چیزی مصرف نمیکنم! والا شواهد چیز دیگه ای رو نشون میده😂+فیلم فاجعه در شهربازی؛ لحظه کشیدن مردم روی شاخه‌های درخت و زمین آسفالت!+ فیلم بهترین کار بعد از ریختن شیر روی فرش پاسخ شوکه کننده یک آدم‌خوار به سوال خبرنگار نگاهی به تسبیح،کلاه و لباس های شخصی باقی مانده از مولانا در موزه شهر قونیه ترکیه+عکس 3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند 8 اشتباه رایج در چیدمان منزل که باید از همین حالا اصلاح کنید گرد و خاک تماشایی مرد ایرانی با آهنگ جیپسی کینگ+ ویدئو/ روسفیدمون کردی مرد با این صدا لحظه دلهره‌آور از حضور یک جوان روی پل‌هوایی برای خودکشی در لاهیجان+ فیلم خاص ترین و شیک ترین مدل های دیزاین بالکن دنج و راحت تمرینات عاشقانه اکرم بانو با همسرش علیرضا بیرانوند در ویلای باصفا و لوکسشون+عکس سنگ کلیه: علل و راه‌های پیشگیری تهران قدیم/ این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود+ عکس فرار از کلافگی گرمای تابستان در هنگام خواب به سبکِ خنده دار و خلاقانه این جوان با پنکه زمینی و شیلنگ آب+ویدیو/ اینجوری که سرِ ماه روماتیسم میگیری و فاتحه😂 بذر ریحان و خواص شگفت انگیز آن برای پوست و مو نوشابه رو ترک کنید به جاش این نوشیدنی ها را بخورید تبریک تولد جالب و احساسی مهران غفوریان به همسر جوان و باکلاسش+عکس گیر افتادن مهدی ماهانی بازیگر مشهور سینما در سیل مشهد + فیلم
تیتر امروز   
نخستین اظهارنظر پارسا پیروزفر و شهاب حسینی درباره بازی در فیلم «مست عشق»/پیروزفر: نقش مولانا شانس بزرگی برایم بود/ حسینی : شمس مرا با خودش برد
فال روزانه امروز دوجمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + فیلم
فال شمع روزانه امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
پاسخ شوکه کننده یک آدم‌خوار به سوال خبرنگار
فال ابجد روزانه جمعه 28 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
چرا ایرانی‌ها «بچه دار» نمی‌شوند؟
به بهانه انتصاب معاون جدید امور مجلس ریاست جمهوری / همه معاونان پارلمانی در یک نگاه
چهره رهبر انقلاب بعد از سه ساعت بازدید از نمایشگاه کتاب+عکس /به تبسم به تکلم به دل آرایی تو...
عادت‌های عجیب رونالدو در زمین فوتبال
4 ترفند طلایی برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر +عکس/خانم ها با دقت بخوانید
جزئیات جدید پرونده مسمومیت پزشکان شیرازی با مشروبات الکلی / ساقی همان صاحب باغ است
ماجرای زن پتوپیچ در خیابان مطهری چه بود؟ +ویدئو /اعتراف به پاشیدن نسکافه به سمت ماموران تا اقدام به فرار...