لاغری سریع با رژیم شیر

  سه شنبه، 25 شهریور 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
لاغری سریع با رژیم شیر
رژیم شیر یکی از جدیدترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن بوده که اخیرا محبوبیت زیادی یافته است.

لاغری یا رسیدن به وزن دلخواه از مهمترین اهداف بسیاری است. اما چگونه می توان با داشتن رژیم لاغری شیر به وزن دلخواه رسید؟ آیا رژیم شیر برای کاهش وزن مناسب است؟

رژیم شیر چیست؟

شیر سرشار از کلسیم است که به کاهش چربی در بدن کمک می کند، با این حال شیر به هیچ وجه ماده ای چربی سوز نیست. مهم ترین قسمت این رژیم آنجاست که مصرف کالری شما را به شدت کم می کند و از این طریق باعث کاهش وزن می شود. البته خوردن شیر باعث می شود خیلی زود احساس سیری کنید.شکل های متخلفی از رژیم شیر در دنیا وجود دارد مثل رژیم شیر و خرما یا رژیم شیر و موز و…، اما مبنای اصلی همهٔ آن ها، رژیم غذایی است که در آن شیر به تنهایی برای یک دوره طولانی مدت (روز یا هفته) مصرف می شود. در برخی از مدل های رژیم های شیر معروف شده، رژیم غذایی شیر شامل نوشیدن فقط 4 پیمانه نیم لیتری شیر در روز می شود، که معادل حدود 1000 کالری است. با توجه به اینکه کالری روزانه بیشتر افراد احتمالاٌ بیشتر از این مقدار هست، این رژیم غذایی کاملاً اشتباه و افراطی است و به بدن آسیب می رساند. هدف نهایی افرادی که رژیم شیر را رعایت می کنند، کاهش وزن و لاغری سریع است اما در بعضی موارد رژیم شیر را جهت تصفیه بدن از سموم و بهبود جنبه های دیگر سلامتی توصیه می کنند.
برای کسانی که نمی خواهند به طور کامل تمام غذاهای دیگر را حذف کنند و رژیم شیر بگیرند، واضح است که افزایش روزانه مصرف شیر می تواند به علت سطوح بالای مواد معدنی، ویتامین های موجود در این نوشیدنی رایج، اثرات قابل توجه و مفیدی داشته باشد.

انواع رژیم شیر

رژیم لاغری شیر و خرما

توصیه شده است که رژیم شیر و خرما را نباید بیش تر از 2 هفته ادامه داد. در این رژیم در طول روز فقط خرما و شیر و 2 عدد میوه مصرف می شود. اما وعده شام با ادعا بر اینکه بدن در هنگام خواب به کالری بیشتری برای تنظیم و متابولیسم نیاز دارد متفاوت است. وعده شام شامل مرغ (آب پز یا کبابی) به همراه یک بشقاب سالاد بدون چربی و یک عدد سیب زمینی کوچک (آب پز یا کبابی) هست. این رژیم غذایی ثابت برای 14 روز تکرار می شود.

رژیم لاغری شیر و موز

در این رژیم توصیه شده است که فقط چند روز (حداکثر 4 یا 5 روز) می توانید از این رژیم پیروی کنید. تنها مواد غذایی مورد استفاده در این رژیم 4 عدد موز به همراه 3 لیوان شیر است که آن ها را می توان به صورت مخلوط یا جداجدا استفاده کرد.

غذاهای ممنوع در رژیم شیر

  • سبزی هایی به مانند کدو حلوایی
  • میوه هایی به مانند انبه، میوه درخت نان صحرایی و میوه سرخالو
  • چربی و روغن در ترکیباتی همانند خامه پرچرب
  • آجیل به مانند دانه های کدو
  • نوشیدنی های گازدار همانند نوشابه و دلستر

فواید رژیم شیر

  • کلسیم: بیشترین ترکیب موجود در شیر کلسیم است. کلسیم دندان ها، استخوان و عضلات شما را تقویت می کند و به عنوان حجم دهنده عضلانی شناخته می شود.
  • پروتئین: پروتئین منبع خوبی برای تأمین انرژی بدن است. وظیفه اصلی پروتئین بدن بازسازی و همچنین ساختن عضلات است. لذا خوردن شیر نمی تواند همه نیازهای بدن را برای پروتئین تأمین کند.
  • پتاسیم: پتاسیم پیش زمینه تولید انرژی در بدن و همچنین استخوان سازی در اندام ها است. اگر می خواهید پرانرژِی و همچنین سرحال باشید و بتوانید اندامی خوش فرم به دست آورید باید پتاسیم کافی بخورید. شیر به تنهایی پتاسیم بدن شما را می تواند تأمین کند.
  • ویتامین ها: شیر دارای ویتامین های فراوانی است. ویتامین د که استقامت استخوان ها را افزایش می دهد، ویتامین A به سیستم ایمنی کمک می کند. علاوه بر موارد ذکر شده، شیر ویتامین B2 و نیاسین نیز دارد.

توجه: هیچ شکی در این نیست که شیر برای بدن مفید است اما زمانی می توانید به تنهایی از شیر تغذیه کنید که دیگر مواد مغذی مورد نیاز بدن را هم به شکلی همراه شیر میل کنید. همچنین اگر می خواهید با رژیم شیر زودتر لاغر شوید، در انتخاب شیر که غذای اصلی شما محسوب می شود، باید دقت کنید.

انتخاب شیر مناسب در رژیم شیر

اگر به دنبال کسب نتایج سریع در رژیم شیر هستید، از شیری استفاده کنید که خامه گیری شده باشد. شیر طبیعی گاو برای برخی از افراد به واسطه داشتن ترکیبات غیرقابل هضم در روده می تواند مشکل ساز شود. شیرهای خامه گیری شده یا شیری که مقدار کمی چربی دارد، عموماً برای مصرف همه مناسب و بدون مشکل است. خوردن شیر هر چه بیشتر در رژیم شیر برای کاهش وزن بیشتر نیز توصیه شده است.

عوارض رژیم شیر

  • در رژیم شیر هیچ محدودیت وزنی و سنی وجود ندارد.
  • در این رژیم به دلیل اینکه مواد غذایی با مقادیر ثابت توصیه می شود و کالری دریافتی همه افراد از این رژیم ثابت است درحالی که کالری موردنیاز روزانه افراد متفاوت است می تواند به بدن آسیب برساند.
  • رژیم شیر محدود ممکن است در افراد با وزن بسیار بالا مقدار انرژی متابولیسم پایه را نیز تأمین نکند و کمتر از میزان موردنیاز روزانه افراد باشد.
  • ممکن است همه افراد نتایج یکسان از رژیم شیر نگرفته و مشکلات روحی برای افراد ایجاد کند.
  • در رژیم شیر به دلیل محدودیت فراوان این رژیم در مصرف مواد غذایی، احتمال کمبود دریافت پروتئین، فیبر، مواد معدنی و ویتامین ها وجود دارد و همچنین این محدودیت ها باعث خستگی زودتر از رژیم و عدم رعایت آن می شود.
  • به دلیل کاهش شدید کالری ممکن است عضلات و پروتئین ها وارد چرخه سوخت وساز بدن شوند و تحلیل عضلانی اتفاق بیفتد.
  • به دلیل وجود لاکتوز در شیر ممکن است در افراد، مشکل گوارشی به ویژه نفخ و اسهال ایجاد شود.
  • بدن برای عملکرد طبیعی خود به چربی ها نیاز دارد. در رژیم شیر به دلیل وجود محدودیت دریافت چربی ها ممکن است عملکرد طبیعی بدن دچار اختلال شود.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (208 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (85 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (44 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (35 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (33 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (29 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
واگذاری سرپرستی فرزندان افغانی به ایرانیان واقعیت دارد؟
نگاهی به مهریه هوش پران همسر دوم علی دایی که آنچنانی هم نبود!
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید
طلایی های کشتی در المپیک پاریس پول یک لندکروز صفر کیلومتر را جایزه خواهند گرفت +سند
کرایه اولین خانه اجاره‌ای رهبر انقلاب بعد از ازدواج در 25 سالگی/ 2 اتاقی که متعلق به یکی از فامیل های نزدیک ایشان بود
چگونه در شب‌های گرم تابستان راحت‌تر بخوابیم؟/ 10 ترفند طلایی و کاربردی برای خواب آرام
تابستان کجایِ شمال بریم؟ / معرفی 12 نقطه که فقط شمال بازها می‌شناسند!
رونمایی سامسونگ از اولین حلقه هوشمند خود؛ «گلکسی رینگ» چیست؟
ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
چگونه یک عینک آفتابی خوب انتخاب کنیم؟
(ویدئو+ عکس)حادثه خطرناک برای رئیس جمهور در شب تاسوعا/هجوم مردم برای سلفی گرفت با مسعود پزشکیان دردسر ساز شد
(ویدیو) یادی بکنیم از تست بازیگری شاهکار امین حیایی در حضور سیروس الوند و خسرو شکیبایی/از اولش بهترین بوده، فقط ببین چجوری ادای خسرو شکیبایی رو هم رو‌در‌ روی خودش درمیاره
بیوگرافی و زندگی خصوصی الناز ملک، سیمای سریال زخم کاری و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
بازیگر زن سریال پدر سالار: 3 همسر و 3 فرزندم را از دست داده‌ام+عکس
تصاویر حیرت انگیز از خانه حریری تبریز/ نخستین موزه مطبوعاتی ایران/ معماری فوق العاده قاجار
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت