لاغری سریع و عالی با رژیم غذایی برزیلی

  یکشنبه، 25 آبان 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
لاغری سریع و عالی با رژیم غذایی برزیلی
رژیم لاغری برزیلی روش های تناسب اندام و لاغری مردم برزیل است که با ماساژ با شن و ماسه، مکمل های غذایی، وعده غذایی، نوع تغذیه و ورزش بیان می شود

همه مردم دنیا برای کاهش وزناز روش هایی استفاده می کنند، مثل کم کردن کالری دریافتی یا خوردن میوه و سبزی یا ورزش منظم اما شیوه اجرای این روش های کلی در میان مردم تفاوت های زیادی دارد. برزیلی ها روش هایی سنتی و جدیدی بکار می برند که باعث کاهش وزن و لاغری می شود و به رازهای لاغری آن ها معروف است که در زیر به برخی اصول رژیم لاغری برزیلی اشاره می کنیم.

تصویر

مردم برزیل در وعده های غذایی خود چه می خورند؟

برای مردم برزیل صبحانه از اهمیت زیادی برخوردار است و مهم ترین وعده ی غذایی ان ها به حساب می اید . و ان ها برای صبحانه بسیار تدارک دید ه و خوراکی و مواد زیادی تهیه می کنند. مردم برزیل همچنین علاقه ی شدید به مصرف صبحانه ی دوم یا ناشتایی هم به جای ناهار هم به جای ناشتایی از ان استفاده می کنند دارند البته اگر صبح خیلی زود بیدار نشده باشند . ان ها معمولا ساعت 6 صبح تا 8 درمنزل صبحانه ی مختصری که به قهوه ی صبح معروف است میل می کنند. ان ها در اخر هفته ها صبحانه را مفصل تهیه می کنند .

غذاها و نوشیدنی هایی که مردم برزیل روزانه مصرف می کنند:

نوشیدنی caipirinha: نوعی نوشدنی ملی در کشور برزیل است که جایگاه ویژه ای در رژیم غذایی مردم این کشور دارد . ان ها با استفاده از ترکیب عصاره ی ساقه ی نیشکر و آب و برخی میوه ها مانند لیمو یا توت فرنگی نوشیدنی مخصوصی را تهیه می کنند که خاص این کشور است و در فصول گرم سال بیشتر از سایر اوقات استفاده می کنند .

دانه های guarana: نوشیدنی دیگری که در کشور برزیل تهیه می شود وطرفداران بسیاری دارد می توان به ا ب انواع میوه هایی که در برزیل رشد می کنند شیره نیشکر باتیداس که با له کردن انواع میوه بدست می اید guarana که از داناه ی گارانا تهیه می شود یکی از نوشیدنی های کافئین دار محسوب می شود که برای لاغری هم بسیار مناسب است .

دسرها: در فرهنگ مردم برزیل دسرها از محبوبیت زیادی برخوردارند . شکلات ها ی توپی و مربای مشهور که goiabada نام دارد این مربا به رنگ قرمز تیره تهیه شده وروی نان محلی و گاهی اوقات هم نان های تست و باگت را مقداری پنیر اغشته کرده و به همراه یک فنجان قهوه میل می کنند .

غذای فجوآدا : در ریوسائو و میناس گرایس یکی از معروف ترین غذاهایی که مصرف می شود و در واقع وعده ی اصلی غذای مردم این ناحیه است فجوآدا است که خوراکی محلی و سنتی است و با حبوبات سیاه و گوشت و برنج طبخ می شود . بهترین غذا برای لاغری و چاق نشدن است .

غذای virado a paulista : این غذا با برنج و کلم پیچ سرخ شده روغن و گوشت خوک تهیه می شود .

غذای arroz com pequi: این غذا که با برنج پخته شده و بادام هندی پخته می شود یکی از غذاهای سالم و مفیدی است که در شمال برزیل مصرف می شود .

غذاهای برزیلی بسیار متنوع هستند شاید برخی از مواد در تهیه ی این غذاها درایران نباشند اما می توانیم از این غذاها الهام گرفته و با توجه به مواد اولیه ی موجود در ایران ان ها را تهیه کنید و سالم زندگی کنیدو همواره درست و سالم غذا بخورید.

نکات مهم در رژیم لاغری برزیلی

هرم غذایی را فراموش کنید.

یکی از نکات مهم در مورد طراحی رژیم لاغری برزیلی این بوده است که تا حد امکان این رژیم ساده باشد. برای همین نیازی به به خاطر سپردن هرم غذایی و دستور العمل های گیج کننده آن ندارید. در این رژیم هیچ اندازه گیری از کالری غذاها وجود ندارد، به جای آن شما روی سنت و غذاهای طبیعی تمرکز می کنید. به طور معمول، منظور از غذای ستنی، همان غذاهای خانگی و تازه است. هیچ راهی وجود ندارد که اسپاگتی های فوری هم سنتی باشند. اگر نگاهی به منزلتان و مواد غذایی موجود در آن بیندازید متوجه خواهید شد که غذاهای واقعی چه چیزهایی هستند. غذاهایی مانند برنج، لوبیا و سبزیجات و از این قبیل ...

از فست فودها اجتناب کنید و در رستوران هایی که غذای تازه سرو می شود، غذا بخورید

در حال حرکت هستید و احساس می کنید که نیاز به غذا خوردن دارید. در این گونه مواقع توصیه شده است که از بمب های کالری که همان غذاهای فست فود هستند پرهیز کنید. در عوض از رستوران هایی که غذاهای سبک و تازه ارائه می دهند استفاده کنید. در رژیم لاغری برزیلی، به شدت با غذاهای فست فود مخالفت شده است.

از خوردن نوشابه های گاز دار و همینطور تنقلات شیرین پرهیز کنید

در دستورالعمل های رژیم لاغری برزیلی، به شدت بر خودداری از مصرف نوشابه های گاز دار، تنقلات شیرین و از این قبیل به عنوان میان وعده ها، تاکید شده است. در واقع این نوع محصولات فرآوری شده، طوری تولید می شوند که شما برای خوردن آنها تمایل بیشتری داشته باشید و این مساله از شیوه های بازاریابی، تبلیغات و فرهنگ سازی های تولید کنندگان این محصولات می باشد.

ورزش را بخشی از زندگی خود کنید

در حالی که بر روی تغذیه مناسب باید تمرکز داشته باشید، ایجاد یک برنامه ورزشی خوب نیز بخشی از راهنمای رژیم لاغری برزیلی می باشد. در همین زمینه وزارت بهداشت و سلامت ایالات متحده آمریکا توصیه می کند که هر شخصی حداقل باید در هفته 150 دقیقه (دو ساعت و نیم) فعالیت هوازی متوسط داشته باشد و همینطور توصیه شده است که 75 دقیقه در هفته نیز فعالیت هوازی شدید داشته باشند. البته نیاز نیست به خودتان فشار زیادی بیاورید. شما می توانید با چیزی شبیه پیاده روی یا مشابه آن آغاز کنید.

هر وقت که بتوانید محصولات محلی را خریداری کنید

در دستورالعمل های رژیم لاغری برزیلی، شما تشویق شده اید که حتی الامکان از محصولات غذایی تازه استفاده کنید. تاکید بر اینست که تا جایی که می توانید از سبزیجات و میوه های فصلی استفاده کنید. غذاهای ارگانیک و متناسب با محیط زیست تهیه کنید. و تا جایی که امکان داشته باشد این مواد غذایی را از تولید کنندگان آنها تهیه کنید.

در فواصل منظم زمانی و آهسته غذا بخورید

یکی دیگر از مواردی که در رژیم لاغری برزیلی بر روی آن تاکید شده است، اینست که حتما در وعده های غذایی منظم، تغذیه داشته باشید. در این راهنما تاکید شده است که حتما غذایی متعادل در وعده های صبحانه، ناهار و شام داشته باشید تا به تمام نیازهای غذایی بدنتان پاسخ مناسب داده شود.

تصویر
رژیم برزیلی شامل ۴-۵ وعده غذایی میباشد که شامل سبزیجات و میوه های بسیار است. با این رژیم به راحتی ۱۰ کیلوگرم در ۲ هفته کاهش وزن داشته باشیم. منظور از یک فنجان یک پیمانه آشپزی است که تقریبا برابر با یک فنجان است .

شنبه:

صبحانه:

یک فنجان آب پرتقال به همراه یک عدد پرتقال به علاوه یک عدد موز

میان وعده:

یک فنجان آب پرتقال همراه با یک تکه نان تست

نهار:

۱۰۰ گرم سبزیجات آب پز به علاوه ۱۰۰ گرم ماهی آب پز یا بخار پز یا کبابی

شام:

مانند نهار

قبل از خواب:

یک فنجان آب پرتقال به همراه یک تکه نان تست

یکشنبه:

صبحانه:

یک فنجان آب سیب همراه با یک عدد تخم مرغ آب پز

میان وعده:

یک تکه نان تست به همراه یک فنجان آب سیب

نهار:

۱۰۰ گرم گوشت پخته شده به همراه ۲ عدد سیب زمینی و ۴ عدد برگ کاهو

شام:

۲۰۰ گرم ماهی آب پز ،کبابی و یا بخار پز شده به همراه کاهو و نخود فرنگی و یک عدد تخم مرغ آب پز

قبل از خواب:

یک تکه نان تست به همراه یک فنجان آب سیب

دوشنبه:

صبحانه:

یک تکه نان تست به همراه یک لیوان شیر خالص

میان وعده:

۱۰۰ گرم پنیر

نهار:

۱۰۰ گرم برنج به همراه ۱۵۰ گرم سالاد کلم تازه و ۱ قاشق غذا خوری آب لیمو و مقداری جعفری تازه

شام:

۱۰۰ گرم گوشت پخته به همراه ۴ عدد برگ کاهو و یک عدد سیب

قبل از خواب:

یک تکه نان تست به همره یک فنجان آب سیب

سه شنبه:

صبحانه:

یک فنجان آب آناناس به همراه ۶۰ گرم میوه آناناس

میان وعده:

یک فنجان آب آناناس به همراه یک تکه نان تست

نهار:

۱۰۰ گرم گوشت آب پز ،کبابی یا بخار پز به همراه یک عدد پرتقال و یک تکه پنیر

شام:

۲ عدد سیب زمینی آب پز به همراه ۱۵۰ گرم سالاد هویج رنده شده و روغن زیتون

قبل از خواب:

یک تکه نان تست به همراه یک فنجان آب آناناس

چهارشنبه:

صبحانه:

یک تکه نان تست به همراه یک فنجان آب سیب

میان وعده:

یک عدد سیب به همراه یک عدد پرتقال

نهار:

۱۵۰ گرم ماهی آب پز شده یا بخار پز شده و یا کبابی به همراه ۲ عدد هویج آب پز

شام:

یک کاسه سوپ سبزیجات به همراه یک تکه کوچک نان

قبل از خواب:

یک تکه از نان تست به همراه یک فنجان آب پرتقال

پنج شنبه:

صبحانه:

یک تکه نان تست به همراه یک فنجان آب سیب

میان وعده:

۱۵۰گرم سالاد چغندر رنده شده به همراه روغن زیتون

نهار:

یک کاسه سوپ سبزیجات به همراه یک تکه از نان

شام:

یک کاسه سوپ سبزیجات به همراه ۴ عدد برگ کاهو و ۱۰۰ گرم میوه

قبل از خواب:

۲ عدد انجیر خشک به همراه یک فنجان آب سیب.

شما برای دیدن نتیجه دلخواه باید این رژیم رافقط به مدت ۲ تا ۴ هفته دنبال کنید و نه بیشتر . برای دیدن نتیجه بهتر میتوانید فعالیت فیزیکی و ورزش را نیز در برنامه خود بگنجانید.

بعد از این رژیم بهتر است میزان سبزیجات و میوه ها و همچنین پروتئین را افزایش دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) تلخ ترین بوسه تاریخ روی تابوت آیت الله رئیسی+فیلم (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر) (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
شاید باور نکنید اما اینجا خانه مادری رئیس‌جمهور شهید است+ویدئو/فقط بیتابی مادرش که می گوید بیا ابراهیم‌‌‌... تصویری از حضور رهبر معظم انقلاب در منزل رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی خداحافظی آخر و احترام نظامی دختر خلبان هلی کوپتر رئیس جمهور شهید و همراهانشان+ویدیو فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403 فال انبیاء روزانه پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403 حال و هوای غمزده خانه آیت الله آل هاشم در تبریز/ بی تو رنگ یأس دارد منزل و مأوای تو+عکس خاطره دوبلور معروف از سفرِ خاص شهید ابراهیم رئیسی و واکنش ایشان با دیدن تیپ متفاوت جوانان در مسجد استوری اینستاگرامی ملیکا زارعی (خاله شادونه) از مراسم تشییع آیت الله رئیسی+عکس نگاهی به خانه ابدی شهید آیت الله رئیسی / نام نیکت همه جا ورد زبان است هنوز تصاویر کمتر دیده شده از دوران دانشجویی استاندار شهید آذربایجان شرقی تصویر عکاس تبریزی از هلی کوپتر رئیس جمهور شهید بر صفحه اول روزنامه گاردین انگلستان فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 3 خرداد 1403 اوخشامای (روضه) ترکی یک مادر عشایر قشلاق حاج ایمان کندی در وصف شهید جمهور+ویدئو فال روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم قول شهید امیرعبداللهیان در جلسه هیات امنای دانشگاه صنعتی شریف+ویدئو تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو پوشش کامل مراسم ادای احترام سران کشورهای مختلف به پیکر شهید رئیسی و همراهانش روایت احساسی همسر شهید امیرعبداللهیان درباره این شهید+ویدئو /جز خوبی چیزی ندیدم تو زندگی... زندگی خلبان گنبدی پرواز «شهدای خدمت» در کلام بستگان+ویدئو فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم احترام نظامی دختر شهید خلبان سید طاهر مصطفوی به تابوت پدرش / گر پدر نیست، تفنگ پدری هست هنوز اولین عکس از جمیله علم الهدی پس از شهادت سید ابراهیم رییسی +عکس حضور بدون تشریفات سید میثم خامنه‌ای در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش دعایی که رهبر انقلاب برای شهید سیدابراهیم رئیسی خواندند+ فیلم ورود هواپیماهای هیات‌های خارجی به فرودگاه مهرآباد+ویدئو (فیلم) آغوش پدرانه رهبر معظم انقلاب برای نوه‌های دختری شهید رئیسی / تسکینی برای قلب داغدیده دخترانش ... آماده‌سازی خانه ابدی شهید آیت‌الله آل‌هاشم در تبریز +فیلم حال منقلب برادر شهید آیت الله ابراهیم رئیسی در مراسم تشییع+فیلم کدام فرزند رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهانش حضور داشت؟+ عکس جدیدترین تصویر از برادران رئیس جمهور شهید+عکس توصیف حاج منصور ارضی از پیکر شهید رئیسی؛ مثل حضرت علی اکبر شده بود گفتم چجوری تو را بشورم! +ویدئو جواب رئوفانه و قابل تامل ابراهیم رئیسی به اظهارات فردی از مخالفان ایشان+ویدیو/ سعه صدر رو دیدین؟ حضور همسر و خانواده داغدار شهید مالک رحمتی در مراسم تشییع +ویدئو/ عجب رسمیه رسم زمونه... جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی عکس‌ جالب و کمتر دیده شده از شهید آیت الله آل‌هاشم؛ در حال خرید نان+عکس تصویری تلخ از لباس پرواز سرهنگ بهروز قدیمی از شهدای کادر پروازی+عکس تصویری خاص از وداع یادگار امام سید حسن خمینی با شهید سید ابراهیم رئیسی +عکس خوش‌آمد گویی پیرمرد ترک‌زبان به رئیس‌جمهور+ویدئو/ برای مردم این منطقه دوستی و محبت آوردی
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403
پوشش کامل مراسم ادای احترام سران کشورهای مختلف به پیکر شهید رئیسی و همراهانش
جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی
فال روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403
رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 3 خرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم
اطلاعیه مهم ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات ناموفق پهپاد ترکیه‌ای
واکنش بازیگر سریال گاندو به شهادت رئیس‌جمهور
اولین اظهارات علم الهدی بعد از شهادت دامادش، سیدابراهیم رئیسی؛ چه کنیم، مشیت خداست/یک هفته پیش او را دیدم
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم
خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای!
تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد