لاغری سریع و آسان با خوردن سیر

  دوشنبه، 31 شهریور 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
لاغری سریع و آسان با خوردن سیر
امروزه روش های مختلفی برای تناسب اندام وجود دارد اما بهترین روش، روش هایی است که با کمک مواد طبیعی باعث لاغری ما میشه مانند لاغری با سیر خام و البته که از اونا استقبال بالایی هم می شود.

افراد برای داشتن تناسب اندام و کاهش وزن راه های مختلفی رو امتحان می کنن، از ورزش گرفته تا رژیم های گوناگون و … . در این بین برخی افراد به دنبال راه حلی آسان و رژیمی مناسب برای آب کردن چربی ها و کاهش وزن میگردن. استفاده از سیر برای کاهش وزن یک روش خوب و کم هزینه است که به شکل های گوناگون مانند جویدن و پخته شده و خوردن خام سیر برای کاهش وزن و … مصرف میشه. در این مقاله قصد داریم تا به مزیت های سیر و خواص زیادش و معرفی چند نوع ترکیب برای لاغری با استفاده از سیر بپردازیم.

معرفی سیر

سیر ماده غذایی مفید و سودمند است که از زمان باستان مصرف شده است.

سیر دارای تاریخچه ای بسیار طولانی در درمان بسیاری از بیماری ها و اختلالات است، اما اخیرا تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که تاثیر زیادی بر کاهش وزن نیز دارد.

ارزش غذایی سیر

هر ۱۰۰ گرم سیر حاوی ترکیبات زیر می باشد:

کالری ۱۴۹

گلوسید ۳۳ گرم

چربی ۰.۵ گرم

پروتئین ۶.۴ گرم

ویتامین ب١، ۰.۲ میلی گرم

ویتامین ب٢، ۰.۱۱ میلی گرم

ویتامین ب٣، ۰.۷ میلی گرم

ویتامین ب٥، ۰.۶ میلی گرم

ویتامین ث. ۳۱.۲ میلی گرم

کلسیم ۱۸۱ میلی گرم

آهن ۱.۷ میلی گرم

منیزیم ۲۵ میلی گرم

فسفر ۱۵۳ میلی گرم

پتاسیم ۴۰۱ میلی گرم

زینک ۱.۱۶ میلی گرم

آیا مصرف سیر به لاغری کمک می کند؟

بله اگر مصرف سیر در چهار چوب یک تغذیه ی سالم باشد به لاغری و خوش اندامی شما کمک زیادی می کند. می پرسید چرا؟ به خاطر این که سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش وزن کمک می کنند و در عین حال خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند. اگر قصد داریم با سیر به استقبال لاغری بروید باید در مصرف آن حد تعادل را رعایت کنید و به اندازه ی معقولی از آن استفاده کنید نه اینکه به زور و با بی میلی آن را وارد معده تان بکنید. به خاطر اینکه مصرف بیش از اندازه ی سیر نیز مشکلاتی به وجود می آورد که در بالا به آن اشاره شد. نتایج پژوهش ها بر روی موش های آزمایشگاهی نشان می دهد موش هایی که آلیسین (همان ترکیب آنتی بیوتیکی طبیعی سیر) مصرف کرده اند نه تنها وزن اضافه نکرده اند، بلکه کاهش وزن پیدا کرده اند، در حالی که بقیه ی موش هایی که این ترکیب را دریافت نکرده اند با افزایش وزن روبرو شده اند. باید بدانید که هر دو گروه موش های شرکت کننده در این پژوهش تغذیه ی یکسانی داشته اند.

چرا مصرف سیر باعث لاغری می شود؟

سیر جلوی اشتها را می گیرد. برای همین افرادی که سیر می خورند از پرخوری در امان می مانند. در واقع این ماده ی غذایی علائم سیری را به مغز ارسال می کند از این رو زمانی که شما پرخوری نخواهید کرد و در نتیجه چاقی و اضافه وزن از شما دور خواهد ماند. توجه داشته باشید که سیر متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را بالا می برد. به نظر می رسد که این ماده ی غذایی با تحریک سیستم عصبی منجر به ترشح هورمون آدرنالین و بالا رفتن متابولیسم بدن خواهد شد. زمانی که سوخت و ساز بدن شما بالا باشد کالری های بیشتری می سوزانید و لاغر تر می شوید. شما می توانید به سالادهایتان سیر اضافه کنید. یا از محصولات غذایی دیگری که حاوی سیر هستند استفاده کنید.

خوردن سیر برای لاغری روی همه افراد تاثیر داره؟

خوردن سیر به منظور کاهش وزن روی اکثر افراد تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت. اما افرادی که ممکنه مشکلات هورمونی داشته و دچار چاقی مفرط باشن ممکنه کمتر تاثیر بذاره. افرادی که در کنار خوردن سیر خام برای لاغری ورزش رو فراموش نمیکنن تاثیرات اون رو به خوبی مشاهده خواهند کرد.

نحوه خوردن سیر خام ناشتا

سیر خام رو به صورت های مختلفی میشه استفاده کرد. سیر خام به صورت بلعیدن هنگام ناشتا بسیار روش خوبی برای چربی سوزی و تقویت دستگاه گوارشی ست. سیر رو به صورت رنده شده با ماست و خیار میشه مصرف کرد که بسیار لذت بخشه. سیر خام رو به صورت نگینی خورد شده در کنار غذاها هم استفاده کنین چون مزه ی خوبی به اون میده. سیر خام رو میشه له کرد و در کنار غذاها از اون استفاده کرد.

معجزه قورت دادت سیر برای لاغری شکم

درسته که خوردن سیر ناشتا برای لاغری مفیده اما این کار به تنهایی کافی نست بلکه باید در کنار اون ورزش و رعایت رژیم غذایی فراموش نشه تا تاثیرات اون به خوبی دیده بشه. پس در کنار استفاده از سیر، به اصول رژیم لاغری با سیر و ورزش هم توجه داشته باشین. همان طور که قبلا گفتیم به دلیل فوایدی که سیر داره و همچنین خواص دارویی اون، از هزاران سال پیش و در طب سنتی در سراسر جهان مورد استفاده بوده و در حال حاضر هم به صورت وسیع از اون برای مواردی مانند کلسترول بالا، حمله ی قلبی و فشار خون و … استفاده میشه و پزشکان خوردن اون رو و در کل لاغری با سیر خام رو بسیار توصیه میکنن. طبق تحقیقات و اظهارات بسیاری از متخصصان و پزشکان سیر برای درمان سرفه های مزمن، برای دندان درد، برای رفع گاز، برای خال و جزام و گاز گرفتگی سگ و جلوگیری از هاری مفیده. در علوم جدید تا حد زیادی به فواید سیر و خاصیت آنتی بیوتیک، ضد سرطان، ضد تصلیب شرایین، ضد فشار خون و … پی بردن و استفاده از سیر رو برای ورم و درد روده، آسم، مار و عقرب گرفتگی، تاول، برونشیت، اسهال، گوش درد، صرع، خستگی، سردرد، سرماخوردگی، عفونت ها، مشکلات کلیه، رماتیسم، سل، سرفه شدید و … مجاز دونستن.

خوردن سیر خام برای لاغری و مزیت های دیگر آن

سیر خام اگه با مواد دیگه ترکیب بشه برای کاهش وزن بسیار مفیدتر خواهد بود. در اینجا میخوایم به چند ترکیب یا بهتر بگیم رژیم لاغری بپردازیم که در کاهش وزن و چربی سوزی اثرات زیادی خواهد داشت. تاثیر سیر به منظور کاهش وزن بسیار زیاد است و به همین دلیل افراد هر روزه از آن استفاده می کنند.

لاغری با سیر تنها در 1 ماه، سیر و عسل

به عقیده ی بسیاری از کارشناسان تغذیه، استفاده از سیر میتونه برای رژیم لاغری بسیار مفید باشه. حالا اگه ترکیب سیر و عسل رو با هم استفاده کنین خواهید دید چه اثر بی نظیری داره. برای درست کردن معجون سیر و عسل کافیه یک حبه سیر رو له کنین و در یک فنجان آب داغ بذارین و سپس یک قاشق عسل طبیعی به اون اضافه کنین. به همین سادگی معجون معجزه گر به دست میاد و می تونین اون رو قبل از خواب میل کنین. این مخلوط باعث میشه شما 10 کیلوگرم وزن رو در عرض یک ماه کم کنین. این معجون همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش میل جنسی، کاهش فشار خون و کلسترول کمک میکنه و با بالا بردن متابولیسم بدن چربی های اضافی رو هم حذف میکنه. این روش عوارض کمی هم به دنبال داره و در طولانی مدت ممکنه باعث ناتوانی بدن بشه، پس در مصرف اون زیاده روی نکنین چون مدت یک ماه برای استفاده از این معجون مناسبه.

رژیم سیر و زنجبیل

لاغری با سیر خام و زنجبیل که دو ماده ی چربی سوز و مفید هستن هم ممکنه و وقتی با هم ترکیب بشن چربی سوزی فوق العاده ای به همراه خواهند داشت. این دو ماده علاوه بر تامین بسیاری از ویتامین ها برای کاهش وزن و آب کردن چربی های شکم و پهلو مناسب هستن برای تهیه ی این ترکیب یا دارو طبیعی لاغری به مواد زیر نیاز دارین:

سیر 25 حبه

زنجبیل به مقدار دلخواه

آب لیمو ترش نصف لیوان

سرکه سیب یک لیوان

عسل یک لیوان

طرز تهیه

مقداری زنجبیل تازه رو پوست گرفته و به صورت ورقه ای خورد کنین و همراه کمی آب در میکسر بریزین و کاملا مخلوط کنین و آب لیمو ترش رو بهش اضافه کنین بعد سیر و سرکه سیب و عسل رو به مواد درون میکسر اضافه کنین و بعد از اینکه خوب با هم مخلوط شدن درون یک ظرف شیشه ای درب دار ریخته و درون یخچال بگذارید. بعد از گذشت 5 روز میتونین از اون استفاده کنین. هربار 2 قاشق از این ترکیب رو در یک لیوان آب ولرم یا آب میوه بریزین و میل کنین. این دارو رو یک ساعت بعد از شام مصرف کنین تا نتیجه ی مطلوب تری داشته باشه.

سیر و لیمو برای لاغری

از بین مواد خوراکی چربی سوز، سیر خام برای لاغری و کاهش وزن یک ماده ی پر خاصیت و کم کالریست که وقتی با لیمو ترش ترکیب بشه اثر بخشی اون دو چندان خواهد بود. طرز تهیه ی این ترکیب به این صورته:

مواد لازم:

یک عدد سیر له شده

یک عدد لیمو ترش تازه

یک قاشق مربا خوری عسل

یک لیوان آب ولرم

سیر و سایر مواد رو با هم در میکسر بریزین و وقتی خوب مخلوط شد از اون به مدت یک ماه استفاده کنین. این ترکیب میتونه به شما کمک کنه تا 10 کیلوگرم وزن کم کنین، البته این ترکیب بعد از یک هفته هم موثر خواهد بود.

خوردن یک حبه سیر ناشتا برای لاغری

از فواید سیر خام برای لاغری و درمان بیماری ها گفتیم و الان بهتره از عیب اون یعنی بوی سیر هم بگیم. برای از بین بردن بوی سیر راه های زیادی وجود داره. بعد از خوردن سیر میتونین با این روش ها بوی اون رو از بین ببرین.

  1. یک قاشق چای خوری خردل رو به مدت دو دقیقه غرغر کنین. نصف قاشق چای خوری خردل رو هم قورت بدین.
  2. چای نعنا یا نعنا و یا جعفری میتونه کمک کنه که بوی سیر از بین بره.
  3. خوردن لیمو، قارچ، هویج یا پوره ی سیب زمینی.
  4. آدامس بجوید. آدامس های طعم دار مانند دارچین راه حل خوبیه.
  5. به مدت 2 دقیقه مسواک بزنین.
  6. مایعاتی مانند چای نعنا و لیموناد بنوشین.
  7. خوردن ماست یا یک لیوان شیر هم به کاهش بوی سیر کمک میکن.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍
دیگران می‌خوانند   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار 6 روش فوق العاده برای پرپشت شدن گل حسن یوسف موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی 10 خواص معجزه آسای زردچوبه برای سلامت و شادابی پوست پست عاشقانه علی سرابی برای همسرش مارال بنی آدم و کامنت معنادار سحر دولتشاهی+عکس آموزش کشیدن مرحله به مرحله خط چشم برای تازه کارها واکنش های جالب کودک یک ساله ای که برای اولین بار دنیا را دید! از ذوقش بغضم ترکید+ ویدئو تصویری زیرخاکی از مهدی قایدی در سال 1386 سکانس خاطره انگیزی که مادر لیلا حاتمی نقش همسر امیر کبیر را ایفا کرد/ روحش شاد+فیلم رونمایی شاهرخ استخری از چهره جدید و سبیل دارش+عکس/ و سبیلی که اصلا به آقای بازیگر نمیاد! رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست ماجرای هانیه غلامی و علیرضا طلیسچی/ دختران جوان با فحش سرازیر شدند! گریه های بهنوش طباطبایی به یاد پدرش آتیلا پسیانی: من بعد رفتنش یتیم شدم+فیلم حمل بار دریایی و هوایی: پرکاربرد ترین روش های حمل و نقل بین المللی خرید میز جلو مبلی چوبی جدید در سایت دکورال تصویر جالب از کودکی مهدی طارمی در زنگ ورزش مدرسه+ عکس چرا لباس فرم می پوشیم؟ جدید ترین و ترسناک ترین تصویر از سیاهی آسمان مشهد در نیمه روز/ سیل هولناک در راه است محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ میدونستید کسی که کاشت ناخن رو مد کرد یه آقا بوده؟ وقتی سالهاست مردی ولی ناخنکارا از ایده تو پول درمیارن+فیلم آهنگ جدید و البته خیابانی بنیامین‌به نام فاتح‌ شدم+ویدئو رونمایی از مهریه های عجیب و هوش پران برخی تازه عروس ها؛ از 1200 نان بربری تا چشم‌هاﻯ داماد!
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
رونمایی از مهریه های عجیب و هوش پران برخی تازه عروس ها؛ از 1200 نان بربری تا چشم‌هاﻯ داماد!
عشق عمیق این پسر 19 ساله به پیرزن 76 ساله میلیاردر به ازدواج ختم شد! +عکس
جورجینا رودریگز با جدایی از رونالدو صاحب این چیزها می‌شود!!
وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد
پست مشکوک منوچهر هادی درباره یکتا ناصر ؟! +عکس
(ویدئو) آهنگ جدید "میخانه " حمید هیراد +لینک دانلود و متن آهنگ/تو مرا پیرم کردی ز جهان سیرم کردی...
این زن در آذربایجان غربی پسر 7 ماهه و دختر 6 ساله اش را به قتل رساند +عکس
تنبیه بدنی ؛ زخم‌های عمیق بزرگسالان دیروز بر روان بزرگسالان امروز
چرا نمایندگان موافقت رهبر انقلاب و مراجع تقلید را با مصوبه تعطیلی شنبه اعلام کردند؟ / دور زدن قانون یا تحت فشار گذاشتن شورای نگهبان؟!
بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز