معایب و مزایا ی بریج دندان

  شنبه، 10 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
معایب و مزایا ی بریج دندان
بازسازی دندان های از دست رفته با استفاده از بریج مزایای زیادی دارد. با مراقبت و نگهداری صحیح، بریج می تواند راحتی، زیبایی و عملکرد طبیعی دندان را دوباره برای بیمار فراهم کند. در عین حال، بیمار در مدت بسیار کوتاهی به آن عادت می کند.

بازسازی دندان های از دست رفته با استفاده از بریج مزایای زیادی دارد. با مراقبت و نگهداری صحیح، بریج می تواند راحتی، زیبایی و عملکرد طبیعی دندان را دوباره برای بیمار فراهم کند. در عین حال، بیمار در مدت بسیار کوتاهی به آن عادت می کند.

مزایای بریج دندان

  • در مقایسه با دندانهای مصنوعی که به صورت یکسره هستند دردسر کمتری داشته . فرد برای تمیزکردن دندانهای مصنوعی که حالت یکسره داشته دچار مشکل می شود و همیشه باید آنها را از جای خود خارج کند و تمیز نماید اما بریج را می توان با استفاده از مسواک و بدون خارج کردن نیز تمیز کرد
  • با استفاده از بریج دندانهای اطراف فضای خالی نیز در صورت وجود شکستکی ، پرشدگی یا داشتن رنگ نامناسب توسط روکش پوشیده می شود . همچنین بریج کمک می کند تا دندانهای اطراف آن حالت خود را حفظ کنند و کج نشوند
  • با مرتب شدن دندانها فرد دارای لبخند زیبایی می شود
  • طول دوره ی درمان کوتاه است و در زمان کمی بریج ساخته می شود
  • درصورت رعایت بهداشت دهان و دندان مشکلی برای آن پیش نمی آید

معایب احتمالی بریج دندان :

نگهداری:

بریج ها مستلزم مراقبت و نگهداری اضافه از جمله تمیز کردن زیر پونتیک می باشند. بیمارانی که از بریج های ثابت استفاده می کنند همچنان باید برای معاینات منظم به دندانپزشک مراجعه کنند تا از یکپارچگی ساختار بریج مطمئن شده و وضعیت دندان های تکیه گاه بررسی شوند.

دوام :

با اینکه بریج های ثابت از دندان های مصنوعی بادوام تر هستند، اما باید به دقت از آن ها نگهداری شود. پرهیز از جویدن مواد غذایی بسیار سخت، چسبنده یا ترد توسط بریج بسیار مهم است. ترمیم یا تعویض بریج ها می تواند با گذشت زمان پرهزینه شود.

تاثیر دندان هایی مجاور بریج:

آماده سازی دندان به معنی تراش دادن آن است که بر ساختار و سلامت کلی دندان تاثیر گذاشته و می تواند موجب درد و ناراحتی شود. این امر همچنین موجب افزایش احتمال بروز مشکلاتی برای آن دندان ها می گردد.

مراقبت از بریج های دندانی

از آنجایی که موفقیت و ماندگاری بریج ها به استحکام شالوده ی ایجاد شده از طریق دندان های پیرامونی بستگی دارد، ضروریست که سلامت و استحکام دندان های باقی مانده حفظ شود. مسواک زدن دو مرتبه در روز و استفاده ی روزانه از نخ دندان در جلوگیری ازپوسیدگی دندان و بروز بیماری های لثه که می توانند به از دست رفتن دندان های منجر شوند، بسیار مؤثر خواهد بود. متخصص بهداشت دهان و دندان و یا دندانپزشک می تواند نحوه ی صحیح مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را به شما آموزش دهد. برنامه ریزی منظم برای تمیز نگه داشتن دندان به تشخیص زودهنگام مشکلات دندانی در مراحل اولیه و درمان بهتر آن ها کمک می کند. بهره گیری از یک رژیم غذایی متعادل برای تغذیه ی مناسب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای چه افرادی انجام ایمپلنت دندان نمی شود و به جای آن بریج دندانی نصب می شود؟

1.کودکان

معمولاً کودکان پیش از رسیدن به سن بلوغ کاندید مناسبی برای انجام ایمپلنت نیستند چون استخوان فک آنها رشد کامل پیدا نکرده است به همین علت معمولاً از بریج دندانی برای کودکان استفاده میشود و پس از اینکه به سن بلوغ رسیدند و استخوان فک کامل رشد کرد ایمپلنت برای آنها کاشته می شود

2. افراد سیگاری

معمولاً استفاده از ایمپلنت دندان برای آنها درصد موفقیت بالایی ندارد چون استخوان فک و لثه آنها سلامت نیست و نمی توانند حزب پایه ایمپلنت حمایت کند همچنین دندان های اطراف ایمپلنت نیز در این افراد دچار پوسیدگی هستند به همین علت در طولانی مدت دهان و دندان فرد را به خطر می اندازند و در نتیجه این پلنت دندانی آنها نیز با مشکل مواجه می شود

۳ افراد دیابتی

این افراد نیز به علت قند خون بالا به طور معمول دچار بیماری های لثه و یا تحلیل استخوان فک هستند این افراد بیشتر به پوکی استخوان دچار می شوند و زخمهای آنها پس از عمل جراحی به کندی بهبود می یابد به همین علت آنها توصیه می شود که به جای کاشت ایمپلنت از روش بریج دندانی استفاده کنند

۴ افرادی که بهداشت دهان و دندان خود را حفظ نمی کنند.

در صورتی که دندانپزشک تشخیص دهد بیمار به خوبی بهداشت دهان و دندان خود را حفظ نکرده و از لثه و دندان های خود مراقبت نمی کنند استفاده از کاشت ایمپلنت را به او توصیه نمی نماید چون در صورتی که از دندان های خود مراقبت نکنید کاشت ایمپلنت به سرعت با مشکل مواجه شده و عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (331 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (246 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (187 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (58 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (50 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (21 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (12 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (11 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) نگاهی به آیفون و در ورودی شیک و اعیانی خانه لوکس و دلباز علی دایی/ سلیقه زیبای مونا بانو در چیدمان خونه حرف نداره+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) بهنوش بختیاری : علی دایی ستونه نباشه تهران کجه، برج میلاد خلال دندونشه...+عکس (8 نظر) رونمایی از مادر جوان و محجبه زهرا گونش، ستاره محبوب والیبال ترکیه/ چقدرم کم سن و سال+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز