مراحل آبرسانی پوست چیست؟

  یکشنبه، 18 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مراحل آبرسانی پوست چیست؟
با پیشرفت تکنولوژی و زندگی پرمشغله ای که برای خود ساخته ایم ممکن است وقت آن را نداشته باشیم تا از پوستمان مراقبت کنیم. تنها کافی است یک ساعت از وقت خود را صرف تمرکز و محافظت از پوست خود کنید ، پس از صرف این زمان متوجه خواهید شد که چقدر پوست شما احتیاج به مراقبت داشته است.

با پیشرفت تکنولوژی و زندگی پرمشغله ای که برای خود ساخته ایم ممکن است وقت آن را نداشته باشیم تا از پوستمان مراقبت کنیم. تنها کافی است یک ساعت از وقت خود را صرف تمرکز و محافظت از پوست خود کنید ، پس از صرف این زمان متوجه خواهید شد که چقدر پوست شما احتیاج به مراقبت داشته است. چهره ای زیبا و بی نقص آرزوی افراد زیادی است که برای رسیدن به آن هرکاری می کنند. با این حال یک پوست هیدراته نشانی از جوانی و شادابی پوست است.

علایم کم آبی پوست چیست؟

علایمی که در ادامه ذکر کرده ایم، از کم آبی پوست حکایت دارند. به کمک این علایم می توانید خشکی پوست را از کم آبی پوست تشخیص دهید:

  1. خارش پوست: اگر دقت کرده باشید، بعد از آفتاب گرفتن یا اسکی کردن احساس خارش شدیدی دارید. آب و هوای خیلی سرد یا خیلی گرم و عواملی مثل باد می توانند باعث کم آبی پوست و متعاقب آن خارش شوند. معمولاً همراه با این خارش پوسته پوسته شدن هم اتفاق می افتد، با وجود این که پوست چربی کافی دارد.
  2. حساس شدن پوست: خشکی و کم آبی پوست از علل زمینه ای ایجاد پوست های حساس هستند. وقتی سد حفاظتی پوست از بین برود، نمی تواند به خوبی از خود در برابر عوامل آسیب زا محافظت کند. به این ترتیب آلاینده ها و میکروب ها به پوست نفوذ کرده و باعث التهاب و افزایش حساسیت پوست می شوند.
  3. پوست خسته و افتاده: اگر پوست شما حالت افتاده یا خسته پیدا کرده است احتمالاً دچار کم آبی شده است. کم آبی باعث مختل شدن برخی فعالیت های پوست مثل تقسیم سلولی می شود. به این ترتیب سلول های مرده در لایه شاخی خارجی پوست تجمع می یابند. این باعث کدر شدن پوست و بسته شدن منافذ پوستی می شود.
  4. چین و چروک های ظریف: به آرامی پوست روی گونه خود را نیشگون بگیرید و بفشارید. اگر خطوط ظریفی پدیدار شد یا بعد از رها کردن پوست به سرعت به حالت اول بازنگشت، احتمالاً پوست تان دچار کم آبی شده است.

چه عواملی پوست صورت را خشک می کند؟

علت کمبود رطوبت در پوست کاهش لیپیدهای پوست است که وظیفه مرطوب نگه داشتن پوست را برعهده دارند. عوامل زیر در کاهش این دسته از اسیدهای چرب (لیپیدها) نقش مهمی دارند.

  • تغییرات آب و هوایی به خصوص در فصول سرد و خشک (پاییز و زمستان) خشکی پوست صورت را به دنبال دارد
  • آب و هوای خشک در مناطق خشک و نیمه خشک در طول سال پوست صورت را خشک می کند
  • بخاری و سایر دستگاه های تولیدکننده گرما به دلیل کاهش رطوبت هوا باعث خشک شدن پوست می شوند.
  • حمام های طولانی مدت با آب داغ پوست صورت شما را خشک می کند
  • کلر موجود در آب استخر خشک شدن پوست به خصوص پوست صورت را به همراه دارد
  • مواد شیمیایی ناملایم موجود در صابون ها و سایر شوینده ها باعث خشک شدن پوست صورت شما می شود
  • انواع بیماری های پوستی مانند اگزما، درماتیت آتوپیک، پسوریازیس از جمله دلایل خشک شدن پوست است
  • استفاده بیش از حد از شوینده ها باعث خشک شدن پوست صورت می شود.

تلاش برای آبرسانی صحیح

اولین قدم برای آبرسانی پوست، نوشیدن آب است. رطوبت پوست شما از طریق آب داخل بدن تامین می شود. سعی کنید ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشید. یادتان هم باشد چای و قهوه برای تامین آب بدن مناسب نیستند. این مواد خاصیت ادرار آوری دارند و حتی می توانند باعث کم آبی بدن هم بشوند.

در دومین قدم باید از توصیه های زیر پیروی کنید:

  • عدم مصرف الکل، قهوه، چای و سایر نوشیدنی های کافئینی
  • دوری از دخانیات (سیگار، قلیان و …)
  • ورزش منظم
  • نوشیدن آب در حین ورزش (هر ۲۰ دقیقه چند قلپ) و جبران آب از دست رفته بعد از ورزش
  • خواب کافی
  • افزایش مصرف غذاهای گیاهی، سبزیجات، میوه ها و حبوبات

آبرسانی با پاکسازی پوست

آبرسانی یکی از مراحل مهم پاکسازی پوست است، برای همین می توانیم این روش را یکی از انواع روش های آبرسانی پاکسازی پوست به حساب بیاوریم.

مرحله اول: برداشت سلول های مرده (اگزفولیشن)

لایه ی سطحی پوست از سلول های مرده یا شاخی شده تشکیل شده است. در پوست کم آب میزان تقسیم سلولی کاهش می یابد. برای همین سلول های مرده ی روی سطح پوست به شکل طبیعی نمی ریزند و روی پوست انباشته می شوند. برای این که شادابی و درخشش پوست را بازیابی کنیم و بتوانیم آبرسانی موثری در مراحل بعد داشته باشیم، البته باید سلول های مرده پوست را لایه برداری کنیم.

مرحله دوم: پاکسازی آلودگی ها و چربی ها

در پوستی که دچار کم آبی شده است، تجمع سلول های مرده و چربی های طبیعی پوست باعث بسته شدن منافذ پوستی می شود. بسته شدن منافذ هم باعث ایجاد جوش و آکنه می شود. پاکسازی منافذ پوست با شست وشوی ساده میسر نمی شود و نیاز به مواد خاصی دارد. حتی بسیاری از اسکراب ها و لایه بردارها هم نمی توانند منافذ را تمیز کنند.

مرحله سوم: آبرسانی، تغذیه و بهبود خونرسانی

در مراحل پایانی پاکسازی پوست به کمک روش های آبرسانی پوست مانند دستگاه گالوانیک و ماسک های مخصوص، رطوبت از دست رفته پوست را جبران می کنیم. در این مرحله با استفاده از سرم ها و لوسیون ها مخصوص و همچنین ماساژ درمانی به تغذیه و خونرسانی بهتر پوست نیز کمک می کنیم. مجموعه ی این روش ها باعث بهبود قوام، بافت و رنگ پوست می شوند.

سایر نکات و احتیاطات لازم درباره آبرسانی پوست در خانه:

  • بلافاصله پس از درمان پوست آرایش نکنید ! حداقل دو ساعت صبر کنید تا پوست نفس بکشد.
  • از مقادیر توصیه شده در لیست بالا بطور دقیق استفاده کنید.
  • روتین مراقبتی از پوست را هفته ای یکبار انجام دهید تا علاوه بر سالم ماندن پوست ، بافت پوستی نیز بهبود یابد.
  • قبل از شروع تمام مواد مورد نیاز را آماده و در دسترس خود قرار دهید.
  • محیطی آرام برای خود مهیا کنید زیرا شرایط استرس زا باعث از بین رفتن اثرات مراقبت پوستی خواهد شد.
  • درصورت بروز هرگونه احساس ناراحتی حین استفاده از مواد اولیه سریعا پوست خود را تمیز کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (316 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (161 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (29 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر) مینی کیک ساده و خوشمزه نفس بازغی برای تولد 16 سالگی اش /تزئین زیبا با شمع و توت فرنگی و بلوبری+ویدئو (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس