مراحل انجام ایمپلنت دندانی

  جمعه، 25 مهر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
مراحل انجام ایمپلنت دندانی
ایمپلنت دندان:اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید و در حال بررسی کاشت دندان هستید ، احتمالاً در مورد روش سؤال دارید. شما می توانید از این راهنمای استفاده کنید تا بتوانید درک کنید. برخی از مردم به دلیل افزایش سن و یا دیگر مشکلاتی که ممکن است برای هرکسی پیش آید، یک یا تعدادی از دندان‌هایشان را از دست داده‌اند.

ایمپلنت دندان:اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید و در حال بررسی کاشت دندان هستید ، احتمالاً در مورد روش سؤال دارید. شما می توانید از این راهنمای استفاده کنید تا بتوانید درک کنید. برخی از مردم به دلیل افزایش سن و یا دیگر مشکلاتی که ممکن است برای هرکسی پیش آید، یک یا تعدادی از دندان هایشان را از دست داده اند. این مشکل نه تنها از لحاظ ظاهری خوشایند نیست، بلکه مشکلات دیگر مانند ناراحتی ناشی از خوب غذا نخوردن و... را نیز به وجود می آورد. به دلیل مشکلات این چنینی و نیز مسائل زیبایی شناختی دندان ها ، افراد به دنبال روشی دائمی برای جایگزینی دندان های از دست رفته ی خود هستند. پیش از به وجود آمدن ایمپلنت دندان، استفاده از پروتز متحرک (در اصطلاح عامیانه دندان مصنوعی) به جای ایمپلنت مرسوم بود.

اما امروزه، کاشت ایمپلنت باعث انقلابی در جایگزینی دندان ها شده است. قبل از اینکه ایمپلنت دندان به وجود بیاید، افراد دارای پروتز دندان قادر به جویدن انواع بسیاری از مواد غذایی نبودند. امروزه این مشکل با استفاده گسترده از ایمپلنت دندان مرتفع شده است. کوتاهترین تعریف ایمپلنت دندان می تواند این باشد که "ایمپلنت یک دندان مصنوعی دائمی برای جایگزینی دندان و یا دندان های از دست رفته است که درست همانند دندان های طبیعی عمل می کند"

مراحل انجام ایمپلنت دندانی :

هزینه انجام ایمپلنت

در این خصوص باید با دندانپزشک خود مشورت کنید. در بسیاری موارد این مبلغ با هزینه روشهای درمانی سنتی تفاوت چندانی نخواهد داشت.

به طور خلاصه ايمپلنت در موارد زير کاربرد دارد :

جايگزين کردن يک و يا تعدادي از دندانها بدون درگير کردن دندانهاي مجاور

مي توان ازايمپلنت به عنوان پايه بريج در انتهاي قوس دنداني استفاده کرد تا ديگر مجبور نباشيد از پروتز متحرک استفاده کنيد

و در مواردي که کل دندانها را نداشته باشيد و امکان استفاده از تعداد زياد ايمپلنت موجود نباشد، مي توان با قرار دادن ? يا ? ايمپلنت از آنها به عنوان پايه دست دندان استفاده کرد تا ديگر دست دندان شما در دهانتان جابه جا نشود و احساس راحتي بيشتري داشته باشيد.

مزاياي استفاده از ايمپلنت نسبت به دست دندان متحرک و يا پروتز ثابت (بريج)

ازهر زاويه اي که شما به اين موضوع بنگريد، ايمپلنت بهترين انتخاب براي جايگزيني دندانهاي از دست رفته شما است.

• زيبايي : ايمپلنت کاملا شبيه دندان خودتان خواهد بود و از آنجائيکه با استخوان فک درگير مي شود، مانع از تحليل استخوان و لثه مي شود که در سايه روشهاي قبلي ( دست دندان و يا بريج) از عوارض اين درمان ها مي باشد. به هر حال کسي متوجه نخواهد شد که شما يک دندان جايگزين داريد.

• حفظ ساختمان دندانهاي مجاور : در اين روش دندانهاي مجاور تراشيده نمي شوند و دچار پوسيدگي هاي بعدي نخواهند شد.

• اعتماد به نفس : به طور يقين با استفاده از ايمپلنت احساس بهتري نسبت به خود، خنده و صحبت کردنتان داريد.

• قابل اعتماد : درصد موفقيت ايمپلنت هاي دنداني بسيار بالا است، و بهترين انتخاب براي جايگزيني دندان از دست رفته شما است. و بر خلاف ادعاهاي خلاف واقع گذشته در اين رابطه، درصد موفقيت ايمپلنت نسبت به ساير روشهاي جايگزيني دندان، بسيار بالاتر است و از آنجا که بدنه ايمپلنت از تايتانيوم خالص ساخته مي شود، واکنشي بصورت رد پيوند وجود نخواهد داشت.

چرا ایمپلنت دندان از اهمیت زیادی برخوردار است؟

به صورت خلاصه باید گفت که کاشت دندان موفق ترین راه برای جایگزینی دندان در اشخاصی است که دندان طبیعی خود را از دست داده اند. تمامی ایمپلنت ها به نوعی مشابه با ریشه دندان عمل کرده و عمل جویدن را تسهیل می بخشند.برخلاف دندان های مصنوعی متحرک، ایمپلنت ها برای تکلم و غذا خوردن مشکلی محسوب نمیشوند. زیرا محکم در فک شخص ثابت شده اند.

شخص ابتدا باید توسط دندانپزشک معاینه شده و ساختارهای دهان، دندان و فک او با دقت ارزیابی شوند. پس از آنکه مشخص شد شخص هیچگونه مشکلی مربوط به ساختارهای دهانی ندارد (مثل عفونت لثه و ..) دندانپزشک با توجه به شرایط شخص، نوع ایمپلنت را برای او انتخاب میکند. نوع پروتز کاشته شده در فک متفاوت خواهد بود و ممکن است ثابت یا متحرک باشد.

چرا باید از کاشت دندان استفاده کرد؟

به نظر میرسد به خاطر دلایل موارد زیر، رو آوردن به کاشت دندان در میان افراد مختلف رو به افزایش است:

  • زیرا این روش، جدیدترین راه حل برای جایگزین کردن دندان طبیعی از دست رفته است.
  • به صورت دائمی در فک شما قرار داده می شود و تا آخر عمر کارایی خود را حفظ می کند.
  • اعتماد به نفس افراد میانسال و مسن را افزایش میدهد
  • به تکلم و گفتار کمک میکند
  • کاشت دندان به نوعی برای دندان های مجاور یک مزیت و تکیه گاه مناسبی تلقی میشود.
  • افزایش توان جویدن
  • زیباتر شدن دندان ها و طرح لبخند
  • بالا بودن میزان موفقیت عمل کاشت ددان (تقریبا 97 درصد)


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (460 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (319 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (213 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (124 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (38 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (8 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر)
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند