ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی چند نوع مواد غذایی چربی سوز گیاهی و حیوانی که معجزه گر هستند!

  شنبه، 06 اسفند 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
معرفی چند نوع مواد غذایی چربی سوز گیاهی و حیوانی که معجزه گر هستند!
آیا می‌دانید بسیاری از موارد غذایی علاوه بر خوش طعم و لذیذ بودن، خاصیت چربی سوزی نیز دارند؟ اکثر موادی که باعث سوختن چربی‌های بدن و کاهش وزن می‌شوند کالری منفی دارند. به همین دلیل باعث سوختن چربی‌ها و لاغری خواهند شد. در این مطلب به معرفی چند نوع مواد غذایی چربی سوز و مفید پرداخته‌ایم. همراه ما باشید.

سالم ترین مواد غذایی چربی سوز طبیعی و موثر

همان‌طور که می‌دانید چاقی از معضلاتی است که جامعه امروز را به شدت درگیر خود کرده. این مشکل بسیار شایع است و افراد زیادی آن را تجربه کرده‌اند. در نگاه اول چاقی و اضافه وزن به عنوان عاملی برای بهم خوردن تناسب اندام به نظر می‌رسد و اعتماد به نفس برخی افراد را پایین می‌آورد. اما دلیل اهمیت چاقی و لزوم استفاده از مواد غذایی چربی سوز به این خاطر است که تجمع چربی در بدن موجب بروز بیماری‌هایی مثل: چربی کبد، فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی و… می‌شود. این اضافه وزن باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری خواهد شد. هرچقدر دیرتر به فکر کاهش وزن بیافتید، بافت‌های چربی سخت‌تر شکسته می‌شوند. چربی معمولا دور شکم، پهلو، باسن و بازوها جمع می‌شود. افزایش وزن، بی‌حوصلگی برای انجام حرکات ورزشی، فشار کاری بالا و کمبود وقت و… باعث می‌شود افراد به رژیم‌های لاغری سریع رو بیاورند و تن به رژیم‌های مضر بدهند. مواد غذایی چربی سوز فراوانی در میان انواع میوه ها، سبزیجات، لبنیات و دیگر مواد طبیعی وجود دارد، که در ادامه به معرفی مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • پروتئین گیاهی به نام سویا: سویا یک پروتئین گیاهی حاوی منابع عالی آهن، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فیبر است؛ که مصرف آن علاوه بر تأمین این مواد مهم در بدن، باعث چربی سوزی نیز خواهد شد.

  • قاصدک: اگرچه عده زیادی از باغبان ها قاصدک را گیاهی هرز می دانند، این گیاه بین آشپزها به عنوان ماده ای مغذی و افزودنی مناسب برای غذا و نوشیدنی می باشد. گیاه هرز نیز باعث کاهش وزن و کاهش نفخ با افزایش ویتامین آ، ث و ای و مواد معدنی مانند آهن و پتاسیم می شود.

  • لبنیات و افزایش سوخت و ساز: همانگونه که می‌دانید، با خوردن لبنیات منبع مورد نیاز کلسیم برای بدن را می‌توان تأمین کرد. همچنین بر اساس تحقیقات به عمل آمده رابطه مستقیمی میان کلسیم و بهبود سوخت و ساز بدن وجود دارد. کلسیم موجود در لبنیات باعث شکستن چربی در بدن و حتی باعث پیشگیری از تشکیل آن خواهد شد. نکته مهم اینکه حتی المقدور به جای لبنیات پرچرب، لبنیات بدون چربی یا کم چرب استفاده کنید.

  • کلم بروکلی و تامین کالری مورد نیاز: کلم بروکلی یک منبع عالی از فیبر و کلسیم است و خوردن مقداری کمی از آن کالری زیادی را در بدن تأمین می‌کند. (کالری کلم بروکلی) با خوردن این گیاه مفید به صورت بخار پز، علاوه بر چربی سوزی، می‌توانید با دیگر بیماری‌های خطرناک مانند سرطان نیز مبارزه نمایید.

  • جو مخصوصا جو دو سر: علت اصلی اینکه جو یکی از مواد چربی سوز مهم برای بدن است، وجود فیبر فراوان در آن است. با خوردن جو دو سر به جای برنج در وعده شام می‌توانید از ایجاد چربی در ناحیه شکم جلوگیری به عمل آورید.

  • دانه‌ چیا یا تخم شربتی: دانه‌های چیا یا تخم شربی یکی از مواد چربی سوز است که منبع فوق العاده‌ای از مواد مغذی لازم مثل امگا 3، کلسیم، پیتاسیم و منگنز است. این دانه‌ها نیز همچون جو دوسر از بهترین مواد غذایی فیبردار هستند. شما می‌توانید آن‌ها را به غذا‌های سالم و مورد علاقه تان مانند ماست یا ترشی اضافه کنید تا با خوردن آن جلوی گرسنگی شما گرفته شود.

  • کدو تنبل سرشار از فیبر: این میوه یکی از منابع ویتامین A و نیز دارای فیبر بالا، کم چرب و حاوی از مواد مغذی است. با خوردن 7 گرم فیبر از این میوه چیزی حدود 80 کالری به بدن وارد خواهد شد.

  • فلفل چیلی چربی سوز قوی: فلفل چیلی یک مواد چربی سوز است که به دلیل حاوی بودن از ماده‌ای به نام کپسایسین، توانایی بدن را در سوخت و ساز بالا می‌برد. این ماده تندی فلفل را ترشح می‌کند. همچنین فلفل چیلی منبع خوبی از ویتامین C است که با خوردن آن حرارت بدن شما را افزایش داده و به شما کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزانید.

پوستر فلفل چیلی

  • انواع سبزیجات چربی سوز: خوردن سبزیجات به دلیل مملو بودن از مواد مغذی و فیبر‌های فراوان باعث احساس سیری در انسان می‌شود. معمولاً توصیه می‌شود که هر فرد روزی دو تا سه فنجان سبزیجات تازه و متنوع مصرف کند. سبزیجات را می‌توان به صورت خام یا پخته در وعده‌های شام و ناهار به عنوان پیش غذا و یا دسر مصرف نمود. از سبزیجات چربی سوز بدون کالری که شما را لاغر می‌کند می‌توان به کرفس، گوجه فرنگی، گل کلم و … اشاره کرد.

  • ماهی‌ و کاهش توده های چربی: ماهی‌ها مانند قزل آلا و سالمون به دلیل داشتن چربی‌های مفید و امگا 3 تأثیر فراوانی در کاهش وزن دارند. اسید‌های چرب امگا 3 موجب کاهش توده‌های چربی خواهند شد. همچنین به دلیل پروتئین زیاد در آن‌ها موجب سیری و کاهش تمایل فرد به خوردن دیگر غذا‌ها می‌شوند.

  • کافئین و قهوه: اگر چه مصرف زیاد مواد کافئین دار و قهوه می‌تواند اثرات مضری را در بدن انسان به جای گذارد، اما مطالعات نشان داده اند که قهوه به ویژه کافئین موجب تسریع سوخت و ساز بدن می‌شود. نکته مهم اینکه در طول روز بین یک تا سه فنجان قهوه بیشتر مصرف نکنید.

پوستر قهوه

  • چای سبز برای افزایش سوخت و ساز: چای سبز از بهترین چربی سوزهای گیاهی است. ترکیبات موجود در چای سبز باعث تسریع سوخت و ساز بدن می‌شود. چای سبز را می‌توانید به صورت دمنوش به همراه مقداری عسل و یا لیموترش برای خوش طعم شدن و افزایش فواید آن مصرف نمایید.

  • شکلات تلخ و تنظیم اشتها: یکی از مواد غذایی چربی سوز شکلات تلخ به دلیل وجود مقدار فراوانی از روی در آن است. روی باعث بالا رفتن گردش هورمون لپتین در بدن شده و در نتیجه به سوختن چربی‌های بدن کمک می‌کند. همچنین شکلات تلخ میزان مصرف انرژی، ذخیره چربی و اشتها را نیز تنظیم خواهد نمود.

  • روغن های زنجیره متوسط: روغن های دارای زنجیره متوسط تری‌ گلیسرید نوعی از چربی می‌ باشد که به طور متفاوتی نسبت به اسیدهای چرب زنجیره بلند موجود در غذاها سوخت و ساز می شود. از جمله این چربی ها می‌ توان به روغن نارگیل اشاره کرد. روغن های زنجیره متوسط به خاطر طول کوتاه تری که دارند سریع تر جذب شده و مستقیم به کبد می روند و در آنجا بلافاصله به عنوان انرژی مورد استفاده قرار گرفته یا به کتون ها تبدیل می شوند که منبع سوخته ثانویه است.

  • آووکادو: برخی از رژیم گیرنده ها از مصرف آووکادو اجتناب می‌کنند زیرا یک آووکادوی متوسط حاوی 21 گرم چربی می‌باشد. اما همانطور که غذا، دشمن شما نیست، چربی نیز نمی‌تواند دشمنتان باشد، حداقل نه هر نوع چربی. با توجه به دستورالعمل‌های غذایی اداره پیشگیری از بیماری و ارتقاء سلامت ایالات متحده، آووکادو تنها میوه ای است که دارای چربی تک غیر اشباع (یک نوع چربی خوب که کلسترول را کاهش می‌دهد) می‌باشند و همچنین آنها دارای حدود 80 درصد فیبر غذایی می‌باشند.

  • لوبیای سیاه: لوبیاها حاوی فیبر هستند و کالری کمی دارند اما برای چربی سوزی، لوبیای سیاه جزء بهترین لوبیاهاست. لوبیاهای تیره رنگ بطور کلی دارای مقادیر بالاتری از ترکیبات فنولیک هستند که می‌توانند در جذب گلوکز تداخل ایجاد کرده و نقش مهمی‌در کنترل وزن ایفا کنند. نصف فنجان لوبیای سیاه دارای 100 کالری و 6 گرم فیبر است و فاقد کلسترول یا چربی می‌باشد. آنها همچنین یک منبع عالی از پروتئین گیاهی هستند.با توجه به مطالعه دانشگاه کلرادو، مواد غذایی سرشار از نشاسته مقاوم (مانند لوبیای سیاه) به بدن کمک می‌کنند که در طول روز تا 24 درصد بیشتر کالری بسوزاند و از آنجا که لوبیاهای سیاه، شاخص قند خونی پایینی دارند، به بدن کمک می‌کنند که بجای جمع آوری و افزایش اندازه اسیدهای چرب، آنها را متابولیزه کند.

  • اسفناج: بسیاری از سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کالری کم و فیبر بالایی دارند که باعث می‌شود سریع تر احساس سیری کنید و کمتر بخورید. یک فنجان اسفناج خام حدود 3٫5 گرم فیبر دارد که بعلت تراکم مواد مغذی و این واقعیت که در هر وعده فقط 8 کالری دارد، قابل توجه است. اخیرا مطالعاتی با استفاده از عصاره اسفناج که یک مایع غلیظ از این سبزی است، انجام شد. یک آزمایش سوئدی در دانشگاه لوند، 38 زن دارای اضافه وزن را بمدت 3 ماه مورد بررسی قرار داد و 95 درصد کاهش در میل به پرخوری و 43 درصد کاهش وزن بیشتر، مشاهده کرد. اسفناج، این توانایی را دارد که هوس های غذایی را کاهش دهد زیرا در بدن به آهستگی و بطور طبیعی تجزیه می‌شود و به معده امکان می‌دهد به مغز سیگنال بفرستد که به اندازه کافی غذا خورده است. برخلاف غذاهای بشدت فراوری شده و محصولات حیوانی، اسفناج، فرایند هضم را برای ارسال و دریافت این نوع سیگنالها بقدر کافی کند می‌سازد و مثل یک چربی‌سوز عمل می کند.

پوستر اسفناج

  • چای سبز: چای سبز، یک اکسیر چربی‌سوز نامیده می‌شود زیرا حاوی پلی فنول هاست که آنزیمهایی را در سلولهای چربی شما فعال می‌کنند. یک پلی فنول به نام اپیگالوکاتچین گالات، بطور قابل توجهی وزن بدن را کاهش داده و با مسیرهای کنترل اشتها تعامل می‌کند.این گیاه با ریشه های عمیق در مراسم باستانی و سنت های معنوی، برای افزایش متابولیسم نیز بقدر کافی قدرتمند است. به دلیل خواص ترموژنیک آن، چای سبز باعث افزایش اکسیداسیون چربی که فرایند در هم شکستن یا تجزیه اسیدهای چرب و آزاد کردن انرژی است، می‌شود.

  • بادام: آجیل ها یک مهارکننده اشتهای معروف هستند اما بادام بطور خاص به عنوان چربی‌سوز در بدن و با به حداکثر رساندن روند گوارش، موثر است. از آنجا که بادام ها، کربوهیدات (که باعث تحریک اشتها می‌شود) پایینی دارند، شما می‌توانید با خوردن حدود 20 تا 25 عدد بادام در روز، هوس های غذایی تان را کاهش دهید.جالب است که تحقیقات نشان می‌دهند افرادی که رژیم های غذایی سرشار از آجیل دارند، چربی بیشتری در مدفوعشان دفع می‌کنند. از آنجا که بادام و گردوی آمریکایی، دانه های چربی را ذخیره می‌کنند، آنها به آسانی بعنوان چربی، جذب بدن نمی‌شوند بلکه براحتی از دستگاه گوارش عبور می‌کنند.

  • سیر: اضافه کردن سیر تازه یا پودر سیر به غذا‌ها کمک می‌کند تا متابولیسم کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها به گونه موثرتری صورت گیرند. مطالعات بر روی حیوانات نیز نشان می‌دهد که سیر از تجمع چربی‌ها در بدن جلوگیری می‌کند.

  • جینسینگ: در بسیاری از مطالعات صورت گرفته بر روی حیوانات، جینسینگ باعث لاغری شده است. زیرا جذب چربی از رژیم‌های پرچرب را کاهش می‌دهد.

  • گشنیز: گشنیز عملکرد‌های متابولیک را سرعت می‌بخشد و در تحقیقات انجام شده بر روی حیوانات باعث کاهش وزن می‌شود.

  • زنجبیل: زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل اشتهای شما را کاهش می‌دهد.

  • میوه ها سالم ترین مواد برای لاغری: میوه‌های زیادی وجود دارد که به دلیل وجود ترکیبات خاص و چربی سوز در آن‌ها موجب کاهش چربی و افزایش سوخت و ساز بدن خواهند شد. در این میان می‌توان به میوه‌هایی مانند سیب، آناناس، موز، لیمو ترش، توت فرنگی، انار، انبه، بلوبری، هویج و … اشاره کرد. همچنین این میوه‌ها به دلیل برخورداری از فیبر فراوان و آنتی اکسیدان علاوه بر ایجاد حس سیری، موجب افزایش سلامت نیز می‌شوند.

  • هل: هل یکی دیگر از ادویه هایی است که دمای بدن و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. می توانید هل را با زنجبیل، دارچین و گل میخک مخلوط کرده و چایی مخصوص بسازید. همچنین می توانید هل را به قهوه و گوشت بیفزایید.

  • خردل به جنگ چربی شکم و پهلو بروید: گیاه خردل در واقع جز خانواده کلم (کلم بروکلی، کلم و کلم بروکسل)قرار دارد. نشان داده می شود که دانه های خردل 25 درصد نرخ متابولیک را افزایش می دهند که به این معنی است که کالری بیشتری را به طور موثربسوزانید در واقع، روزانه 3/5 قاشق چای خوری از دانه های خردل کمک می کند که 45 کالری اضافی دریک ساعت بسوزانید.

  • سرکه به ویژه سرکه سیب: سرکه‌ها به دلیل داشتن اسید خوراکی می‌توانند برای افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن سودمند باشند؛ که در این میان سرکه سیب دارای اثر ضد گلایسمی است که باعث عدم هضم نشاسته‌های خاصی در بدن شده و همچنین باعث توقف قند خون پایدار نیز خواهد شد.

بنابراین با استفاده از خوراکی هاغی فوق در خانه چربی های اضافی خود را میتوانید آب کنید. امیدوارم از محتوای کنترل وزن نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به زیبایی و خوش فرم اندام خود اهمیت میدهند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سلامت خانواده ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (453 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (78 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (61 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (59 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (57 نظر) مراسم عقد ساده و بدون تجملات نوه آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور نوه امام خمینی/ چه منزل باصفا و دلبازی+عکس (53 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (52 نظر) خلاقیت خنده دار شهرداری در نصب بنر برای تبریک تولد یک آقا به خانومش+عکس/ماشالله استعداد🤣 (38 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (38 نظر) تصویر دیده نشده و قدیمی از آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در کنار دریا با کاپشن و کلاه +عکس (34 نظر) خلاقیت خنده دار اُوستا بَنّا در مقاوم سازی پی ساختمان/به این باید دکتری افتخاری بدن! +عکس (33 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (29 نظر) مراسم تولد جگرسوز علی انصاریان در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش ننه علی/ روحش شاد+ عکس (28 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی در ابداع توالت خیلی عمومی در هوای آزاد/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂+عکس (27 نظر) خلاقیت و هوش بالای نصاب در وصل کردن سینک ظرفشویی حماسه ساز شد +عکس/ اُستاد، برای نکات ریز جزوه میدین یا خودمون بنویسیم؟🤣 (23 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رکورد تاریخی بارش باران در سیستان و بلوچستان ناصرالدین‌شاه چگونه دلربایی می‌کرد؟ روایتی جالب از روز دقیق تولد رهبر معظم انقلاب از زبان خودشان در سالگرد 85 سالگی ایشان+عکس شناسنامه هشدار ایران به گروه 7؛ مراقب تصمیمات غیرسازنده باشید درخواست وام از بانک و بردن جسد به عنوان ضامن!+عکس زنی که جنازه دایی اش را برای خالی کردن حساب به بانک برد! یادی کنیم از این موشک بالستیکی که حسین کنعانی زادگان به سمت دروازه صنعت نفت آبادان شلیک کرد/ واقعاً باید این فاصله رو یا با تاکسی رفت یا با مترو داداش +فیلم رونمایی از VAR صوتی در سریال نون خ سعید آقاخانی/ فقط حس و حال هومن حاجی عبداللهی بعد از شنیدن صدای فحش های رکیک علیه داور تو واکمن رو داشته باش ژست سنگین و رنگین مرجانه گلچین در مزون+عکس/ ماشالا هر روز جوونتر از دیروز رونمایی از همسر جوان و باکلاس مصطفی امامی، مجری معروف ایرانی/ چه متن عاشقانه ای هم برای تولد خانومش نوشته+عکس دیدار خواننده مشهور پاپ کشور، آرمین زارعی با امیر قلعه نویی + عکس هدیه ویژه پی اس جی به هواداران بارسا بعد از حذف از جام قهرمانان با تِم مونالیزا علی دایی با این تیکه سنگین پژمان جمشیدی رو با خاک یکسان کرد/ عادل فردوسی پور از خنده غش کرد و مُرد +فیلم پسر امیر قلعه نویی و رابطه‌ای جنجالی با سلبریتی معروف + عکس حواشی داغ امروز پنجشنبه 30 فروردین 1403/ سوگل خلیق در پشت صحنه سریال دفتر یادداشت عروس شد! رونمایی از 3 بادیگارد خوش هیکل ارسلان قاسمی، وحید سریال فاصله ها در یک مراسم خاص+ویدیو تیپ خفن و باکلاس امیرحسین آرمان در کنار دریا با رونمایی از تتوی خاصش+عکس/ ماشالا چیزی از خوش تیپی کم نداره رونمایی از بادیگارد درشت هیکل پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس عصبانی شدن بامزه از دست بچه ها به سبک ستاره سادات قطبی+ویدیو/ و همون جمله معروف مادرای ایرانی😂 خودروی لوکس پسر امیر قلعه نویی شهر تهران را بهم ریخت+ تصویر عجیب فیلمی تکان دهنده از چاقوکشی در مسابقات کشتی نونهالان مازندران 😐 18+ رونمایی از یک گدای جوان میلیونر که وام هم میدهد/ به گدایی اعتیاد دارم و... 5 رفتار غلط در رابطه جنسی با همسر صحبت های قابل تامل سحر دولتشاهی در خصوص علت طلاق و جدایی با حضور رامبد جوان در برنامه زنده شبکه 3 +ویدیو درگیری شدید و تند لفظی پسر امیر قلعه نویی با پولاد کیمیایی در حمایت از پدرش +عکس (فیلم) تیکه فوق العاده خنده دار پژمان جمشیدی به شیر دادن مادرا /پژمان جمشیدی میگه بقیه مادرا عدسی نمیدن (عکس) خلاقیت منحصربفرد این مادر نمونه برای دارو دادن به کودکش حماسه آفرین شد!/امتحان کردنش ضرری نداره!! لو رفتن ممنوعه ترین فساد فرح پهلوی !/ افشاگری مینو صمیمی کارمند دفتر ملکه فساد ایران ! (عکس)درخت میوه زالزالک حیاط باصفای خانه احمدمهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت و مونا فائزپور/ حیاط نگو باغ بگو قیافه دیدنی بهاره رهنما در سن بلوغ! | عکس دوران دبیرستان بهاره رهنما (عکس)لباس ساده وبدون تجملات به سبک دهه شصتی بهنوش بختیاری در روز عروسیش/تغییر قیافه باور نکردنی و جالب (عکس) دختر رامبد جوان کپی خودشه/ تیپ ساده و زیباشون چقدر دلنشینه پاسخ های خنده دار و بی‌اعصاب گونه مریم امیرجلالی به سَرَک کشیدن مردم در زندگی خصوصی‌اش+ویدیو/ خوشم میاد خیلی رُکه (عکس)جانیار پسر زنده یاد عسل بدیعی و فریبرز عرب نیا/چقدر شبیه پدرش شده عرض ارادت تمام و کمال و تبریک عید به رهبر معظم انقلاب به سبک الهام چرخنده+ویدیو عکس آتلیه‌ای جالب حامد آهنگی با همسر و پسرش به سبک خانواده قاجاری/ خلاقیتشون تو ژست گرفتن خیلی باحاله+عکس مادرانه های عاشقانه یکتا ناصر و دخترش سوفیا در کنسرت علیرضا طلیسچی+عکس خلاقیت منحصر به فرد و بانمک همسر شاهرخ استخری برای عکاسی از دخترش در نوزادی/ کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت😍+عکس فوتبال بازی کردن سردار آزمون با نوا، دختر ناز و خوشگلش در خانه‌اش+ویدیو/ چقدر بابا بودن به سردار میاد😍 سلام خاص و ویژه فرمانده عملیات بزرگ علیه اسرائیل به رهبر معظم انقلاب و لبخند رضایت رهبر از کهنه سربازش‎+عکس
تیتر امروز   
پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ رکورد تاریخی بارش باران در سیستان و بلوچستان ناصرالدین‌شاه چگونه دلربایی می‌کرد؟ هشدار ایران به گروه 7؛ مراقب تصمیمات غیرسازنده باشید درخواست وام از بانک و بردن جسد به عنوان ضامن!+عکس حواشی داغ امروز پنجشنبه 30 فروردین 1403/ سوگل خلیق در پشت صحنه سریال دفتر یادداشت عروس شد! رونمایی از یک گدای جوان میلیونر که وام هم میدهد/ به گدایی اعتیاد دارم و... 5 رفتار غلط در رابطه جنسی با همسر درگیری شدید و تند لفظی پسر امیر قلعه نویی با پولاد کیمیایی در حمایت از پدرش +عکس (فیلم) تیکه فوق العاده خنده دار پژمان جمشیدی به شیر دادن مادرا /پژمان جمشیدی میگه بقیه مادرا عدسی نمیدن (عکس) خلاقیت منحصربفرد این مادر نمونه برای دارو دادن به کودکش حماسه آفرین شد!/امتحان کردنش ضرری نداره!! لو رفتن ممنوعه ترین فساد فرح پهلوی !/ افشاگری مینو صمیمی کارمند دفتر ملکه فساد ایران ! (عکس)درخت میوه زالزالک حیاط باصفای خانه احمدمهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت و مونا فائزپور/ حیاط نگو باغ بگو قیافه دیدنی بهاره رهنما در سن بلوغ! | عکس دوران دبیرستان بهاره رهنما (عکس)لباس ساده وبدون تجملات به سبک دهه شصتی بهنوش بختیاری در روز عروسیش/تغییر قیافه باور نکردنی و جالب