معرفی جاذبه های پل خلیج سانفرانسیسکو-اوکلند در آمریکا

  پنجشنبه، 24 فروردین 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
معرفی جاذبه های پل خلیج سانفرانسیسکو-اوکلند در آمریکا
پل گلدن گیت سانفرانسیسکو بعد از مجسمه آزادی آمریکا نماد آمریکای مستقل و آزاد هستند. اوجِ شکوه معماری این پل تا آنجا می‌رسد که با گذشت حدود 100 سال از ساختش، همچنان شاهرگ و نقطه حیاتی آمریکا در حمل و نقل داخلی است.

پل خلیج سانفرانسیسکو-اوکلند (به انگلیسی: San Francisco – Oakland Bay Bridge) که به‌طور محلی با نام پل خلیج (Bay Bridge) شناخته شده است، یک پل معلق دو عرشه‌ای در سانفرانسیسکوی آمریکاست که اوکلند و مرکز سانفرانسیسکو را به هم متصل می‌کند. بی بریج در 12 نوامبر 1936 گشایش یافت، و یکی از بزرگترین دهانه‌های دنیا را دارد. این پل دو دهانه شرقی و غربی دارد و طول کلی آن 7،18 کیلومتر است. عرض این پل با داشتن 5 مسیر حرکت 17،5 متر می‌باشد.این پل روزانه 270 هزار وسیله نقلیه را روی دو عرشه خود جابجا می‌کند. اتومبیل‌ها در عرشه بالایی از شرق به غرب و در عرشه زیرین از غرب به شرق حرکت می‌کنند.

دیدن چراغ های پل خلیج سانفرانسیسکو-اوکلند

رفتن به دیدن چراغ ها یکی از بهترین چیزهایی است که در شبانه روز در سانفرانسیسکو انجام می شود . این ها بعضی از بهترین مکان ها برای دیدن آنها هستند:

  • در کنار Embarcadero بین ساختمان کشتی و پل، به خصوص از پایان Pier 13.

  • انتهای Pier 39 بیشتر دور است، اما همچنین دوست داشتنی است.

  • شما می توانید از نور بالای بالای تلگراف هیل در برج کویت نگاه کنید.

  • از سمت جزیره گنج جزیره، شما می توانید تمام طول و خط افق سان فرانسیسکو را ببینید.

  • آنها را از بالا در بالای رستوران مار و نوار در هتل بین المللی مارک هاپکینز مشاهده کنید.

  • از سرزمین مارین، شما می توانید پل گلدن گیت و پل خلیج را در همان زمان ببینید. به نقطه بالا در Hawk Hill رانندگی کنید.

  • از Twin Peaks، شما می توانید نور خلیج را ببینید و همچنین مشاهده کل شهر را نیز ببینید.

 پل خلیج سانفرانسیسکو-اوکلند

چرا خورشید چراغ آغاز شد؟

قبل از سال 2014، پل خلیج سانفرانسیسکو همواره پشت سر پل گلدن گیت در سراسر خلیج برگزار شد، مانند یک بوم که در انتظار یک نقاش بود نشسته بود.

هنرمند لئو ویلیارال برای 75 سالگرد باریک پل، دورنمای غیرمعمول قدیمی را به بزرگترین مجسمه نور LED تبدیل کرد. Villareal در بین المللی برای مجسمه های سبک خود شناخته شده است، 1.8 مایل از چراغ های درخشان، سفید و انرژی صرفه جویی در کابل های عمودی پل نصب شده است. این یک پروژه برجسته بود که هشت برابر بیشتر از نورپردازی سالگرد 100 ساله برج ایفل بود.

نصب اولیه برای دو سال گذشته طراحی شده است. سپس به عنوان Illuminate Arts می گوید: "... چیزی عجیب و غریب رخ داده است - جهان فک جمعی خود را کاهش داده است. پاسخ به چراغ های خلیج چنان فراگیر و عمیق است که راه فراتر از خود را روشن کرده است." در پایان این دو سال، همه آنها می خواستند که آنها را برگردانند. روشنایی هنر 4 میلیون دلار را برای ساختن یک میز ثابت ثابت کرد و در ماه ژانویه 2016 به خوبی بازگشت.

برای لذت بردن از پل با دوچرخه و یا پیاده روی ، دوچرخه 4.4 مایل و پیاده روی را پیاده کنید. این در Oakland شروع می شود و در سمت جنوب پل اجرا می شود. ویستا نقطه در Yerba Buena Island دارای نیمکت است که می توانید نفس خود را بکشید، تظاهر کنید که این دیدگاه است که آن را دور برداشت و نه بیش از حد. خوشبختانه همه ی این ها به سمت پایین حرکت می کنند.

 پل خلیج سانفرانسیسکو-اوکلند

شما همچنین می توانید ادر یا Lyft را به نقطه وستا و سوار یا دوچرخه سواری آن را یک راه. از 9 Hillcrest Rd، San Francisco، CA به عنوان مقصد استفاده کنید، که آدرس چهارراه دریایی 9 در نزدیکی نقطه ویستا است.

پل گلدن گیت در ورودی خلیج سانفرانسیسکو به عنوان نمادی از خلاقیت و قاطعیت آمریکا شناخته می شود که در دوران رکود بزرگ اقتصادی آمریکا ساخته شد. پلی که از همان ابتدا مخالفان سرسختی داشت امروزه جزو محبوب ترین نمادهای بین المللی است که شکوه واقعی معماری را به نمایش گذاشته و شاهرگ و نقطه حیاتی در حمل و نقل آمریکا به شمار می رود که سالانه حدود 40 میلیون وسیله نقلیه از آن استفاده می کنند.

خلاصه

پل خلیج سان فرانسیسکو (San Francisco Bay Bridge) که مردم بومی آن را با نام‌های پل خلیج سان‌فرانسیسکو-اوکلند، پل خلیج و پل امپراتور نورتون نیز می‌شناسند، مجموعه‌ای از پل‌ها است که در خلیج سان فرانسیسکو، در ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار دارد. با بیش از هفت کیلومتر طول، از این پل به‌عنوان یکی از طولانی‌ترین پل‌های آمریکا و جهان یاد می‌شود. این پل مرکز شهر سان فرانسیسکو را به شهر اوکلند متصل می‌کند و توانایی حمل 260 هزار وسیله نقلیه را در دو عرشه‌ی خود دارد. با افتتاح در سال 1963، این پل دارای یکی از بزرگترین دهانه‌های دنیا است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (468 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (102 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (19 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (8 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (6 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان