مرطوب‌کننده ها به جوان ماندن پوست کمک می‌کنند!

  یکشنبه، 20 مهر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
مرطوب‌کننده ها به جوان ماندن پوست کمک می‌کنند!
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به پوستشان اهمیت می دهند، احتمالاً هر روز کارهای زیادی برای مراقبت از پوست خود انجام می دهید. جالب است بدانید رطوبت رسانی پوست از هر کار دیگری مهم تر است. اما چرا استفاده از کرم مرطوب کننده تا این اندازه مهم است؟

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به پوستشان اهمیت می دهند، احتمالاً هر روز کارهای زیادی برای مراقبت از پوست خود انجام می دهید. جالب است بدانید رطوبت رسانی پوست از هر کار دیگری مهم تر است. اما چرا استفاده از کرم مرطوب کننده تا این اندازه مهم است؟پوست شما ممکن است از طریق تبخیر، بسته به پوست تان و عوامل محیطی مانند دما و مقدار رطوبت هوا، به سرعت رطوبت خود را از دست بدهد و کم آب و آسیب پذیر شود. استفاده درست از کرم مرطوب کننده می تواند پوست را سالم و انعطاف پذیر نگه دارد.

خشکی پوست یک مشکل متداول است که به دلیل عملکرد سدی ضعیف پوست به وجود می آید. در بیماری اگزما نیز شرایط به همین صورت است. با وجود این، حتی آنهایی که پوست عادی یا چرب دارند، اگر در معرض آب و هوای بد و کم رطوبت قرار گیرند، رطوبت پوست شان به سرعت خشک می شود.از آنجا که در طول زمستان دما و رطوبت هوا کاهش پیدا می کنند مشکل خشکی پوست تشدید می شود. سامانه های گرمایش خانگی نیز هوا را خشک می کند و سبب افزایش سرعت خشک شدن پوست می شود.

از سوی دیگر، محرک هایی چون صابون های نامناسب، شوینده ها یا بعضی مواد شیمیایی خاص و همچنین عدم استفاده از کرم مرطوب کننده پوست، نقش مهمی در افزایش خشکی پوست دارند. عوامل مربوط به سبک زندگی مانند استعمال دخانیات، مصرف الکل و کمبود مصرف آب هم می تواند باعث خشکی پوست شود. البته به خاطر داشته باشید که معمولا با افزایش سن تان پوست شما خشک تر می شود.

عواملی که سبب خشکی پوست می شوند؟

  • سامانه های گرمایش خانگی نیز هوا را خشک می کند و سبب افزایش سرعت خشک شدنپوست می شود.
  • محرک هایی چون صابون های نامناسب، شوینده ها یا بعضی مواد شیمیایی خاص و همچنینعدم استفاده از کرم مرطوب کننده پوست، نقش مهمی در افزایش خشکی پوست دارند.
  • از آنجا که در طول زمستان دما و رطوبت هوا کاهش پیدا می کنند مشکل خشکیپوست تشدید می شود.
  • عوامل مربوط به سبک زندگی مانند استعمال دخانیات، مصرف الکل و کمبود مصرف آب هممی تواند باعث خشکی پوست شود.
  • البته به خاطر داشته باشید که معمولا با افزایش سن تان پوست شما خشک تر می شود.

پوست خشک، زبر و پوسته پوسته است و این باعث می شود وقتی پوست شما رطوبت کافی خود رااز دست دهد، دچار پوسته ریزی شود. چنین پوستی اغلب سفت و آسیب دیده است. با این اوصاف،اگر دچار خشکی شدید شوید، ممکن است پوست شما ترک بردارد و این امر باعث بروز عفونت هایپوستی شود. خشکی پوست اغلب باعث خارش می شود که بسیار عذاب آور است. همچنین وقتیقسمتی از بدن تان می خارد شما تحریک می شوید تا آن را بخارانید که این موضوع باعث آسیب بهپوست تان می شود و خارش بیشتر به سرعت منجر به ایجاد یک حلقه آسیب زا به نام سیکلخارش خاراندن می شود.

مزایای استفاده از مرطوب کننده پوست

  • یک مرطوب کننده مناسب می تواند به جلوگیری و درمان خشکی پوست کمک کند.
  • می تواند از پوست حساس محافظت کند، باعث بهبود رنگ و بافت آن شود و نقایص آن را بپوشاند.
  • از آنجا که مرطوب کننده ها، آب را در خارجی ترین لایه پوست نگه می دارند، به عنوان سدی موقتی برای پوست شما نیز عمل می کنند.
  • مرطوب کننده ها همچنین از لایه بیرونی پوست در برابر اثرات مضر خورشید، باد و عوامل محیطی دیگر محافظت می کنند.

چه موقع و چگونه می توان از کرم مرطوب کننده استفاده کرد؟

  • معمول ترین سؤالی که ممکن است زمان استفاده از یک مرطوب کننده به ذهن شما برسد این است که چه زمانی و چگونه از آن استفاده کنید؟
  • پس از حمام کردن بلافاصله بعد از خشک کردن پوست تان، روی آن مرطوب کننده بمالید. از آنجا که هنوز پوست رطوبت دارد، مرطوب کننده کاملا در سطح پوست نفوذ می کند.
  • هر بار که دست های خود را می شویید، مرطوب کننده را روی دستان خود بمالید.
  • بعد از تمیز کردن صورت با پاک کننده مناسب پوست تان، بلافاصله باید مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. اگر به مدت طولانی از مرطوب کننده استفاده نکنید، رطوبت کرم می تواند همراه با رطوبت طبیعی پوست شما تبخیر شود.
  • حتی می توانید از مرطوب کننده به عنوان زیرساز آرایش استفاده کنید. یک مرطوب کننده سبک، آرایش را برای مدت طولانی تری نگه می دارد.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (470 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (362 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (221 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (96 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (91 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (31 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (11 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر)
تیتر امروز   
12 حیوان عجیب و غریب دنیا که تا کنون ندیده‌اید! / احتمال اینکه این حیوانات را در طبیعت ببینید صفر است!
بیوگرافی و زندگی خصوصی نیما نادری، سروش سریال لحظه گرگ و میش و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره
پیام احساسی پرویز پرستویی خطاب به پزشکیان از زبان فاطمه همسرش/ مسعود جان...
تیم 8 نفره تروریستی حمله کننده به آراء مردم توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شدند
(ویدئو) گریه دیدنی رحمت سریال "پایتخت" برای منقرض شدن نسلش / خیلی با استعداده نگران نسلشم هست😂
یادی کنیم از عکس زیبای مرحوم ماه چهره خلیلی، جاریه سریال "مختارنامه"، با لباس عروس ساده ولی شیک، در کنار پارسا پیروزفر، بهنام سریال "در انتهای شب"
(عکس) شهری که متفاوت‌ ترین «پشت‌ بام‌ های» جهان را دارد!
(عکس) داماد مسعود پزشکیان کیست/ تحصیلات و شغل فعلی زهرا پزشکیان و همسرش
(تصاویر) لحظات زیبایی از قرآن گرفتن دختر پزشکیان، زهرا، برای راهی کردن پدر
(تصاویر) نگاهی به استایل های ایرانی پسند و شیک احسان علیخانی، مجری و برنامه ساز "جوکر 2"/ استایل های مامان پسند احسان علیخانی👌
سنگ تمام مژده لواسانیه برای رئیس جمهور ایران با انتشار عکس دیده نشده از مسعود پزشکیان و دختر جوانش/ نیم ست پاپیونی دخترشون چه شیکه
خطرناک ترین و در عین حال زیباترین ترند آرایش در مصر باستان/ ریسک بزرگی که زنان مصر بخاطر زیبایی افسانه ای خود، به جان می خریدند
(ویدئو) آواز تلخ و جانسوز مهدی یغمایی بر مزار برادرش
خنده دارترین سکانس فصل یک " جوکر 2" که هرگز فراموش نمیشه/ مطمئنا تاریخ این مشاعره نیما شعبان نژاد و رادش رو یادش میمونه تا ابد🤣