ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی انواع شلوار جین

  چهارشنبه، 27 بهمن 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
معرفی انواع شلوار جین
جین از دنیم که گونه‌ای پارچه‌ی ضخیم و محکم است تهیه می‌گردد. در اوایل لباس ملوانان را از جنس جین انتخاب می‌کردند اما در ادامه این پارچه عمدتا برای دوخت شلوار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، و در کمد لباس بانوان جای می گیرد.در این مطلب با انواع شلوار های جین آشنا خواهید شد. با ما همراه شوید.

اصول ست کردن شلوار جین

یکی از متنوع ترین اصول در دنیای مدل و لباس، تیپ و استایل است. شلوار جین یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین مدهای مربوط به تمام زمان ها است. با پوشیدن شلوار جین به سبک های جدید، می توانید استایل خود را جذاب و امروزی کنید. فرقی نمی کند چه استایلی از شلوار جین زنانه مورد علاقه شما است، تنها ایجاد کمی تغییر در استایلتان می تواند شما را بسیار شیک و امروزی کند. برای انتخاب بهترین شلوار جین متناسب با فرم و استایلتان، باید با یک سری اصول و قوانین آشنا باشید.

امروزه شلوار جین به یکی از لباس های ضروری کمد هر خانمی تبدیل شده است. اگرچه پوشیدن شلوار جین با یک تی شرت ساده نیز ممکن است عالی به نظر برسد، اما می توان آن را به صورت حرفه ای تر نیز ست نمود. یکی از نکات اصلی در هنگام پوشیدن شلوار جین، حفظ تعادل است. به این معنی که نسبت بین استایل و اندازه های آن باید رعایت شود. هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید که شلوار جین حتما با استایلتان متناسب باشد. در ادامه با انواع شلوار جین برای ساخت استایلتان آشنا خواهید شد.

ست تیشرت و شلوار لی

شلوار جین راسته

به طور کلی این نوع شلوار در دسته استایل شلوارهای کلاسیک قرار می گیرد. شلوار جین راسته اگر به خوبی ست نشود، ممکن است بدون جذابیت و بی روح به نظر برسد. این شلوار را می توانید با تی شرت های نوشته دار، کت های طرح دار و کفشهای منحصربه فرد به راحتی ست کنید. طراحی جین های راسته به شکلی است که با هر نوع فرم بدن متناسب به نظر می رسند؛ مخصوصا اگر دارای قدی کوتاه هستید، پوشیدن شلوار جین راسته باعث کشیده تر به نظر رسیدن پاهای شما می شود. این شلوارها را می توان با هر نوع لباس و کفشی ست کرد.

استایل با شلوار جین راسته

شلوار جین دمپا گشاد

امروزه علاقه مندان به مد و فشن، تمایل بسیاری به استفاده از جین های دمپا گشاد دارند. اگر از آن دسته افرادی هستید که به استایل آزاد و راحت تمایل دارید، این نوع شلوار جین از ضروریات کمدتان محسوب می شود. برای اینکه بتوانید با این شوار یک استایل جذاب داشته باشید، آن را با آیتم هایی مانند کت جیر و یا کفش های لژدار ست کنید. بهترین لباس ها برای همراهی با شلوار جین دمپا گشاد، پیراهن های یقه باز، بافت های یقه اسکی چسبان، کفش های پاشنه بلند و لژدار و کت های کوتاه هستند.

استایل با شلوار دمپا گشاد

شلوار جین مام استایل

شلوارهای مام استایل از انواع شلوار جین هایی است که یک تیپ خاص و زیبا برای استایل های دخترانه است. این نوع شلوار که ابتدا نمادی از شلوار راحتی برای مادران بوده است، امروزه در استایل های مد روز توسط جوانان و تینیجرها مورد استفاده قرار می گیرد. فاق این شلوارها بلند است و کمر خانوم ها را بسیار زیبا نشان می دهد. از طرفی اغلب با تیشرت های کوتاه پوشیده می شود تا قسمت کمری آن به طور کامل دیده شود.پوشیدن این نوع شلوار جین در سال 90 میلادی رواج پیدا کرد و در شکل های مختلفی شامل کمر بلند، پاچه راسته و رنگ آبی مورد استفاده قرار گرفت. ست کردن این جین های قدیمی با لباس های مدرن استایل شما را بسیار جذاب خواهد کرد. این شلوار را می توانید در فصل بهار همراه با یک لباس نخی طرح دار بپوشید و ترکیب خوبی برای طبیعت گردی و مهمانی بسازید. در تابستان پوشیدن شلوار مام استایل همراه با یک نیم تنه و پیراهن های نخی کوتاه می تواند بسیار زیبا باشد. در فصل پاییز و زمستان نیز می توانید از یک پلیور بافتنی تک رنگ و یا کت های اورسایز پشمی و بوت های کوتاه ساق دار همراه با شلوار جین مام استایل خود استفاده کنید.

استایل با شلوار مام فیت

شلوار جین بوی فرند

شلوارهای جین بوی فرند ظاهر راحتی دارند و از سایز معمول افراد کمی بزرگ تر به نظر می رسند. پوشیدن پلیورهای فیت، پیراهن های دکمه دار تک رنگ، شومیزهای گل دار و کت های جین کوتاه برای ست کردن با شلوار جین بوی فرند گزینه مناسبی هستند. از آنجایی که این شلوارها به شکلی راحت و آزاد هستند، بهتر است آن را با لباس های اورسایز استفاده نکنید. برای انتخاب کفش نیز می توانید از بوت های پاشنه بلند طرح پوست حیوانات، بوت های ساق دار و اسنیکرزها استفاده کنید. اگر دارای قدی کوتاهی هستید، این نوع شلوار جین برای شما مناسب نیست و بهتر است پیش از پوشیدن این شلوار ابتدا فرم بدنتان را بشناسید. همچنین استفاده از این نوع شلوار برای یک استایل رسمی به هیچ عنوان مناسب نیست. این نوع شلوار، در واقع نوعی شلوار جین راحتی تمام راسته ای هستند که گویی یک سایز برای شما بزرگتر است. در واقع این نوع شلوارها تلفیقی از شلوار بگی و شلوار راسته لی است.

استایل با شلوار بوی فرند

شلوار جین فاق بلند

جین های فاق بلند برای باریک نشان دادن کمر و بلند و کشیده نشان دادن پاها بسیار عالی هستند. نوع جذب این نوع شلوار، از جذاب ترین گزینه ها برای ساخت استایل محسوب می شود. اگر شلوار جین فاق بلند را با یک چکمه کوتاه پاشنه دار و پالتوی بلند بپوشید، قدتان بسیار بلندتر به نظر خواهد آمد. همچنین در صورتی که بلوزتان را داخل شلوار جین فاق بلند خود قرار دهید، استایلتان به فرم ساعت شنی شبیه شده و باعث ایجاد ظاهری جذاب خواهد شد. این مدل شلوار جین برای بدن های لاغر و معمولی بهتر است. اگر کمرتان چاق است، می توانید این مدل شلوار را با کمربند استفاده کنید. همچنین بهتر است برای لاغرتر به نظر رسیدن بالاتنه، شلوار جین فاق بلند تیره را با لباس تیره بپوشید.

استایل فانتزی

شلوارهای جذب یا Skinny

اسکینی از انواع شلوار جین هایی است که از بالا تا پایین کاملا جذب است، بنابراین تناسب اندام شما از کمر تا مچ پا در آن به خوبی دیده می شود. جنس اغلب آنها کشایلی و کتان یا الاستین است. این نوع شلوار جین در هر دو نوع زنانه و مردانه وجود دارد. شلوار لی جذب مناسب برای تمام ست ها بخصوص استایل خیابانی، مهمانی و دورهمی هاست.

در نوع خاصی از این نوع شلوار، شلوار Skinny crop را داریم که ویژگی های آن مشابه شلوارهای Skinny است با این تفاوت که مچ پای آن ها کمی بالاتر است. پوشیدن چکمه با این نوع شلوارها استایل شما را بسیار زیبا می کند. از طرفی بعلت اینکه مچ پا نمای بهتری در این نوع شلوار دارد، پوشیدن انواع صندل ها با آن برای خانوم ها بسیار زیبا خواهد بود.

استایل با شلوار جذب

شلوار جین سیگاری

این نوع شلوار در انگلیسی Cigarette Jean نامیده می شود. مدل این شلوارها نیز به مدل شلوارهای جذب شباهت کمی دارد، اما نسبت به آن ها کمی آزادتر است. در واقع این مدل شلوار جین در قسمت باسن و تا نزدیکی ران جذب است. اما از ران تا مچ پا کمی آزادتر است. نکته دیگر این شلوارها این است که حدود یک الی دو اینچ بالاتر از مچ پا تمام می شود. این نوع شلوار لی که مخصوص خانوم هاست برای پوشیدن با انواع کفش دخترانه مناسب است.

استایل با شلوار جین سیگاری

شلوارهای جین زاپ دار

این نوع شلوارها در قسمت های مختلف خود دارای پارگی هایی هستند که اغلب رنگ پا در آن قسمت ها نمایان می شود. میتوانید از زیر این نوع شلوار از ساپورت های پوست ماری برای جذابیت بیشتر استایلتان استفاده کنید. این نوع شلوارها که مدل خاصی از شلوارهای لی است در میان تینیجرها از محبوبیت نسبی برخودار است. اما بهتر است بدانید که این نوع مدل شلوار جین مناسب برای تیپ های اسپرت، هنری و کژوال است.

شلوار زاپ دار

شلوار جین ملوانی

این مدل از شلوارا از دهه ی ۷۰ قرن ۲۰ میلادی مد شدند شاید تا بحال در فروشگاه ها، شلواری که جیب های آن بجای پشت در جلو باشد، دیده باشید. این مدل شلوار، شلوار جین ملوانی است. در نوع دیگر این نوع شلوار جین، بجای جیب از دکمه هایی به صورت ردیفی استفاده شده است و مدل پاچه های این شلوار گشاد است و نوع استایل این نوع شلوار خاص، مجلسی و راحتی است.

شلوار جین ملوانی

شلوار جین بگی

جالب است که بدانید، ایده اولیه شلوارهای بگی که به دهه 80 میلادی برمی گردد، برگرفته از کیسه و گونی بود. مدل های اولیه این نوع شلوارها دارای جیب های زیادی بود که اولین بار در کشور انگلیس به بازار مد معرفی شد.اما بتدریج طراحی شلوار بگی به شلوارهای گشاد با کمرهای پایین تغییر یافت. عده ای خاستگاه مدل های جدید این شلوار را در میان سیاه پوستان آمریکایی می دانند. گفته می شود که آنها بیشتر بعلت خسته شدن از تبعیض های نژادی، با پوشیدن این نوع شلوارها بدنبال بزرگتر نشان دادن قدرتشان در میان آمریکایی های سفیدپوست بودند.

اگر بدنبال استایل راحتی، کژوال و خیابانی غیررسمی می گردید، شلوار بگی نمونه ای از انواع شلوارهایی است که معمولا برای داشتن این نوع استایل ها بکار می رود. از طرفی در سال های اخیر طرح های جدیدی از شلوار بگی زنانه به بازار معرفی شده است. که بسیاری از سلبریتی ها و دختران جوان اهل مد نیز از آنها در استایل های رسمی و مجلسی استفاده می کنند.

شلوار بگی

شلوار جین زنانه را با چه کفشی ست کنیم؟

برای ست کردن شلوار جین با کفش، گزینه های بسیار زیادی در اختیار خواهید داشت. به عنوان مثال پوشیدن کفش بدون پاشنه و اسنیکرز با شلوار جین، استایلتان را اسپرت و روزمره و پوشیدن کفش پاشنه بلند با شلوار جین، استایلتان را رسمی خواهد کرد. اگر به دنبال پوشیدن کفش های پاشنه دار در استایل خود هستید، بهتر است از کفش های پاشنه کوتاه و یا چکمه با شلوار جین خود استفاده کنید. همچنین برای شیک تر به نظر رسیدن استایلتان می توانید شلوار جین را با چکمه های کوتاه مخمل و چکمه های بلند بالای زانو استفاده کنید

کفش اسپرت

اکسسوری مناسب استایل جین

برای کامل کردن استایلتان با شلوار جین، استفاده از اکسسوری ها بهترین راه است؛ اما نباید در استفاده از آن ها زیاده روی کنید. استفاده از دستمال سر یا یک کلاه ساده به همراه شلوار جین در فصل زمستان بسیار عالی است. همچنین در فصل تابستان می توانید از یک عینک جذاب در استایل خود استفاده کنید. برای داشتن یک ظاهر ساده و شیک با استایل شلوار جین زنانه خود، می توانید از گوشواره هایی خاص زنجیر های مختلف و یک کیف مد روز به همراه جین خود استفاده کنید.

اکسسوری شلوار

انتخاب شلوار جین زنانه مناسب با ویژگی های اندامی

اگر می خواهید بدانید که چه نوع شلوار جینی استایل شما را بهتر نشان می دهد، ابتدا باید فرم اندامتان را بشناسید تا بتوانید جذاب ترین شلوار متناسب با اندام خود را انتخاب نمایید. به عنوان مثال برای خانم هایی که دارای اندام گلابی شکل و بالاتنه کوچکی هستند، انتخاب شلوارهای فاق بلند گزینه نامناسبی است. این افراد باید شلوار جین کوتاه و آزاد را برای خود انتخاب کنند. خانم هایی که دارای قدی بلند هستند، می توانند از جین های راسته و جذب استفاده کنند تا بهتر به نظر برسند. پوشیدن شلوارهای جین اسکینی و مام استایل برای افرادی که اندامی ساعت شنی دارند، بسیار جذاب است. البته بیشتر مدل های شلوار جین برای این افراد مناسب است. همچنین اگر فرم بدن چهارگوش دارید، از مدلی مثل جین مام استایل با کمر بلند یا متوسط استفاده کنید که به بدن انحنا دهد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

1 دیدگاه
  دیدگاه ها
کوثر
2 سال پیش

👍👍
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (466 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (125 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (111 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (33 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (33 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (14 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (21 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (15 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (18 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) نگاهی به اتاق خواب بارانا دختر علیرضا بیرانوند و اکرم بانو/چه دکوراسیون شیکی داره +فیلم (13 نظر)
دیگران می‌خوانند   
شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید گدایی از ماشین ها بدون زحمت فقط با یک قلاب+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه! پیر محله‌های تهران/ ماجرای جالب یک زن فرمانروا در تهران+ فیلم تزئینات بامزه و شیک اتاق پسر بهرام رادان به دست مادر خوش سلیقه و باکلاسش مینا خانوم + ویدیو/ مثل همیشه عالی و بیست👌 رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس (فیلم) اعلام جنگ علی ضیا به مردم تهران / تهرونیا خودتونو اصلاح کنین! تبریک بامزه سوفیا دختر منوچهر هادی برای تولد معلم عزیزش +ویدئو / گوشگله پیدر چه شعر قشنگی برای خانوم معلم میخونه چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی زیبایی شگفت انگیز و منحصر به فرد خانه ابدی مولانا در ترکیه/ شعر عاشقانه خاص بر سر در مزار شاعر ایرانی+عکس اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری مراحل تالیف و چاپ کتاب محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب تبدیل پایان نامه به مقاله روبوسی عاشقانه و دلنشین مهدی و محمد سلوکی با پدرشان سر میز شام+عکس/ همیشه لبتون خندون هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه دریافت انواع خدمات حقوقی از مریم جلالی رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس رونمایی از ژست و تیپ بامزه پارسا پیروزفر، مولانای فیلم مست عشق در اول دبستان/ چه چهره جذاب و معصومی+عکس طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی هنرنمایی بامزه مادر خوش ذوق در ثبت اولین عکس از نوزادش/ فک کنم میخواد بچه شو بخوره+ عکس خلاقیت خنده دار وانتی پیاز و سیب زمینی فروش در خواستگاری از دختر موردعلاقه اش با حلقه ازدواجِ ساخته شده از پیاز+عکس/ همین اول کار اشکشو درآوردی😂 فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس
تعیین زمان دقیق برای اعلام نتایج آزمون ارشد
تسهیلات ویژۀ بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مدارس سمپاد
سلاخی هولناک دختر 21 ساله به دست پدر خشمگین/ به طور نامحسوس دخترم رو تحت نظر گرفتم و دیدم که افراد ناشناسی به خانه‌اش رفت و آمد دارند
مرد 62 ساله آلمانی که 217 بار واکسن کرونا زده !!!