معرفی فیلم تکخال

  یکشنبه، 17 مرداد 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
معرفی فیلم تکخال
تکخال فیلمی به کارگردانی مجید مافی، نویسندگی کریم امینی و مجید مافی و تهیه‌کنندگی محمدحسین فرح‌بخش محصول سال ۱۳۹۱ است.

خلاصه داستان فیلم تکخال

«رحیم» (امیر جدیدی) خطّاط و نقّاشی مطلّقه است که به علّت عدم پرداخت بدهی اش به «بهرام» (محسن تنابنده) که یک نزول خور است به زندان افتاده است. رحیم به مرخصی دو روزه ای می آید. او پسری دارد که لکنت زبان دارد و با مربی گفتاردرمانی او «فرخنده» (سحر گلدوست) در رابطه است. فرخنده به رحیم می گوید که کیفی حاوی چند سکهٔ طلا پیدا کرده است و با فروش آن ها می تواند بدهی خود را به بهرام بدهد. اما رحیم می فهمد که پول سکه ها کافی نیست و بهرام تمام طلبش را می خواهد، زیرا آن پول برای جهیزیهٔ دخترش بوده است. پس رحیم در سطح شهر اعلامیه پخش می کند تا صاحب کیف را پیدا کند. این کار رحیم توجّه تلویزیون و رسانه های مجازی را جلب می کند و مردم به رحیم لقب قهرمان را می دهند. حالا رحیم سعی می کند به بقیه نشان بدهد که آدم خوبی است تا بتواند از این طریق پول بدهی اش را بدهد.

نکاتی درباره فیلم تکخال

فیلم ایرانی به کارگردانی مجید مافی و به تهیه کنندگی محمدحسین فرحبخش است. این فیلم محصول سال ۱۳۹۹ و در ژانر موزیکال و کمدی ساخته شده است. فیلم تکخال در لیست اکران نوروزی ۱۴۰۰ قرار داشت.

نکات مثبت فیلم

  • عوامل پشت صحنه که در این شرایط اقتصادی سخت پولی به جیبشان رفته و آن را به زخمی زده اند.

نکات منفی فیلم

  • فیلمنامه یک فیلمفارسی تمام عیار است و همه ویژگی های آن را در خود دارد. کافه، بزن بزن و آواز کافه ای!
  • در برخی از سکانس ها، هنگام گفتن دیالوگ موسیقی بی ربطی با صدای بلند پخش می شود!
  • تکلیف فیلم با خودش مشخص نیست. اگر خیانت بد است و قرار است مخاطب این موضوع را متوجه شود، چرا راهکار اصلی بازگشت به زندگی طبیعی توسط طرف مقابل هم خیانت است؟!
  • شخصیتی که سحر قریشی نقش آن را ایفا می کند در هر سکانس یک رویکرد دارد. در ابتدا عاشق مسعود است و در میانه های داستان تنها و در انتهای فیلم ناگهان سروکله پسرخاله که نمی دانیم از کجا آمده پیدا می شود!
  • دراین بین، شخصیت زن قربانی سوم به طور کامل از مرحله پرت است و اگر او را از فیلم حذف کنیم هیچ اتفاقی نمی افتد.
  • این یکی از دیالوگ های فیلم است: «من عاشق اینم که هر بار یه فرصتی پیش بیاد بیام سیخ بزنم و عشق و حال!»
  • «تک خال» در بخش بازیگری یک بحران تمام عیار است. مجموعه بازیگران فیلم در بدترین شرایط ممکن قرار دارند.
  • سازندگان «تک خال» به کپی رایت و مسائل مربوطه هم اعتقاد چندانی نداشته اند. ترانه تیتراژ انتهایی فیلم عیناً ازروی یک موزیک ایرانی خارج از کشور کپی شده و حتی ترانه اش هم تغییر نکرده و نکته عجیب اینکه هیچ نامی از خالق اثر در تیتراژ پایانی نیست!

کارگردان فیلم تکخال

مجید مافی نویسنده و کارگردان ایرانی سینما، در آثاری همچون تکخال، زیر پای مادر و پدر فعالیت کرده است.

بازیگران فیلم تکخال

پوریا پورسرخ، سحر قریشی، شبنم قلی خانی، امیر کربلایی زاده، الهام عقیلی، یوسف تیموری

مجید مافی در فیلم تکخال

ساير عوامل فیلم تکخال

کارگردان: مجید مافی، به تهیه کننده: محمدحسین فرحبخش، نویسنده: کریم امینی، مجید مافی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی محمدخان، مدیر تولید: محمدرضا عزت خانی، موسیقی: محمد احمدی، مدیر صدابرداری: بابک اخوان، صداگذاری: حسین ابوالصدق، تدوین: کاوه ایمانی، تبلیغات و اطلاع رسانی: مدیاژورنال، محصول: پارسافیلم.

مشخصات فیلم تکخال


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (193 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (106 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (85 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (79 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (59 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (37 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (37 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (32 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (26 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (24 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (14 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (11 نظر) مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به همسر رهبری: تو چرا ساکتی، آه و ناله کن، چون تو همه ‌اش احساس راحتی می‌ کنی سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 8 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 8 مرداد 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 8 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 8 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز دوشنبه 8 مرداد 1403 + فیلم
ماجرای جالب دعوت مقام‌معظم رهبری به یک عروسی و واکنش ایشان به این درخواست+ عکس
پای رمال ها به باشگاه پرسپولیس باز شد/ متلک سنگین ناصر محمدخانی به رضا درویش! +عکس
فرار دختر ساده‌لوح با مرد غریبه / تتو آرتیست رویایی سابقه‌دار بود!
روایتی جالب از خرید رفتن ساده همسر رهبر معظم انقلاب با ماشین پیکان تا منع پسر از غذای دولتی
نقش شرم و حیا و وجدان در اکوسیستم جهانی توسعه
رهبر معظم انقلاب به پسرانشان:من راضی نیستم داخل اقتصاد شوید، اگر شما بخواهید قسمت نام فامیلی در شناسنامه‌تان را عوض و لقب خامنه‌ای را بردارید!
آلبالوپلو قالبی، خوشمزه‌ترین آلبالوپلویی که تابه‌حال خورده‌اید!
مردی که بعد از 19 سال پی به مَرد بودن زنش برد
ثروت نجومی هانده ارچل بازیگر محبوب ترکیه ای/خانم بازیگر اهل کار خیر هم هستن + عکس
(عکس) مانتو بلوچی و شلوار طلاکوب سحر دولتشاهی، همسر همایون شجریان، در کنار پژمان جمشیدی/ چقدر اصیل و زیباست
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌