منظور از رژیم لاغری گروهی چیست؟

  شنبه، 19 آذر 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
منظور از رژیم لاغری گروهی چیست؟
وقتی پای درد و دل در مورد رژیم و لاغری در میان باشد، معمولا افراد سعی می کنند به همدیگر انگیزه داده و در این راه همدیگر را تشویق کنند. در این مقاله می خواهیم در مورد رژیم گروهی صحبتی داشته باشیم. همراه ساعد نیوز باشید.

هیچ یک از شما دوست ندارید به وزن ایده آل تان حتی گرمی اضافه شود. طبیعتا هیچ کس به دنبال چاقی مفرط نیست. همین علاقه فطری انسان به زیبایی و تناسب اندام، باعث می شود که برای رسیدن به اندام زیبا و متناسب، دست به روش های مختلفی بزند که امروزه بسیار هم متنوع شده اند، از درمان های انفرادی گرفته تا گروهی. البته در نظر داشته باشید که اگر در مسیر کاهش وزن هستید و می خواهید هرچه زودتر لاغر شوید، مراقب باشید که به هر قیمتی خودتان را لاغر نکنید. گاهی ممکن است به اشتباه و کاملا خودسرانه تصمیم بگیرید که غذای خود را کم کنید یا برخی از مواد غذایی را از سفره تان حذف کنید.

رژیم لاغری

رژیم گروهی چیست؟

در رژیم گروهی افرادی که یک هدف مشترک دارند، عضو گروه می شوند و در محیطی به صورت حضوری یا مجازی همدیگر را ملاقات می کنند. در کنار اعضای گروه یک فرد متخصص و باتجربه به عنوان راهنما و هدایت گر، گروه رو پشتیبانی و هدایت می کند. اعضای گروه مشکلات و مسائل خودشان را با هم در میان می گزارند و هر فردی با توجه به تجربه خودش ترفندهای لاغری و راهکارهای مفید را ارائه میدهد و در عین حال هر کدوم از اعضا اگر موفقیتی رو کسب کند با مطرح کردن در گروه باعث ایجاد انگیزه و اراده بیشتر برای بقیه می شود تا همه با بهترین روش های لاغری برای رسیدن به هدف تلاش کنند.

لاغری گروهی یا فردی

این روزها تب و تاب خوش هیکل شدن به خصوص در میان جوانان بسیار داغ شده است. چند سالی است که درمان چاقی به صورت انفرادی باب است و بسیاری از افراد ترجیح می دهند برنامه لاغری و فردی خوشان را دنبال کنند، اما بد نیست بدانید که در طول سال های گذشته در کنار درمان های انفرادی روش دیگری نیز وجود داشته که با نام “درمان گروهی” یا ” گروه درمانی” معروف شده است. با توجه به بررسی های انجام شده، درمان لاغری گروهی هم می تواند یکی از روش های درمانی مفید برای چاقی باشد. در این روش درمانی، افراد می بایست در جلسات گروهی شرکت کنند. آن ها در این جلسات تعاملی، سعی می کنند تا رفتارهای غلط شان را اصلاح کنند؛ رفتارهایی که معمولا در تمام افراد چاق دیده می شود و به دلیل همین عادت ها ی غلط است که دچار اضافه وزن شده اند!

ریشه مشکلات برای لاغری

خیلی از این افراد برای این که لاغر شوند به جای این که دنبال ریشه ی مشکل باشند، سراغ راه های اشتباهی می روند که بتوانند خیلی سریع و ساده مشکل اضافه وزن شان را حل کنند. راه هایی مثل لاغری با قرص و دارو، لاغری با دمنوش، لاغری با جراحی و … که نه تنها نتیجه ای جز اتلاف هزینه و وقت ندارند، بلکه گاهی سلامتی شان را هم به خطر می اندازند. اما مشکل، جای دیگری است. وقتی ما برای رسیدن به هدفی تلاش می کنیم و وسط راه جا می زنیم، یعنی مشکل مان در بی انگیزگی و ضعف اراده است. ضعف اراده و بی انگیزگی باعث می شود، تصمیم گیری هایمان روی کاغذ باقی بمانند و هیچ وقت عملی نشوند! ما برای این که بتوانیم هدف مان رو دنبال کنیم و رویاهایمان رو عملی کنیم باید انگیزه ی کافی داشته باشیم.

رژیم گروهی

اصلا چرا چاق می شویم؟

معمولا به دلایلی دچار چاقی و اضافه وزن می شویم و می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ژنتیک: یکی از عواملی که می تواند شما را به یک فرد چاق تبدیل کند، ژنتیک است. فرزندان والدین چاق بسیار بیشتر از فرزندان والدین لاغر در معرض چاقی قرار دارند. البته نمی توان گفت که چاقی کاملا از پیش تعیین شده است چرا که ژن ها آنطور که شما فکر می کنید، غیر قابل تغییر نیستند. سیگنال هایی که توسط شخص فرستاده می شوند، می توانند تأثیر زیادی بر تحت تأثیر قرار گرفتن نوع ژن داشته باشند. این بدین معناست که کدام ژن تحت تأثیر قرار گیرد و کدام ژن نه. حتما تاکنون متوجه شدید که جامعه هایی که هنوز صنعتی نشده اند در صورت اجرای رژیم غذایی غربی خیلی سریع چاق می شوند. دلیل آن تغییر نکردن ژن آن هاست درحالیکه محیط و سیگنال هایی که به ژن های خود می فرستند تغییر کرده است.
  • غذاهای آماده: این روزها بسیاری از افراد به دلیل مشغله هایی که دارند به جای مصرف غذاهای سالم به خوردن هله هوله ها و غذاهای فرآوری شده و آماده روی می آورند و نمی دانند که با این کار خود را در دام چاقی و اضافه وزن می اندازند. این مواد غذایی موجود در بازار، فقر ترکیبات مغذی دارند اما طوری درست شده اند که ارزان و بسیار لذیذ باشند، هیچ کسی از خوردن آن ها خسته و سیر نشود و بدتر ازهمه توسط نگهدارنده ها مدت زیادی دوام بیاورند. حتی تعداد زیادی از غذاهای فرآوری شده اصلاً شبیه غذا هم نیستند! این غذاها محصولات مهندسی شده هستند که هزینه زیادی صرف مزه های متنوع و لذیذ آن ها شده تا به طرز بی رحمانه ای صرفا جهت فروش و درآمدزایی بیشتر به زندگی مردم وارد شوند.
  • اعتیاد به غذا: مصرف مواد غذایی فرآوری شده موجب می شود که مراکز دریافتی مختلفی در مغز تحت تأثیر آن ها قرارگیرند. شما از محتویات اصلی این غذاها اطلاع دقیقی ندارید. این غذاها سبب می شوند که بسیاری از افراد حساس، به بیماری های مختلف مبتلا شوند. تازه این تمام ماجرا نیست و افراد کنترل خود را حین خوردن این غذاها از دست می دهند و این یعنی اعتیاد! اعتیاد به یک چیز، باعث کاهش قدرت انتخاب در فرد شده و مواد شیمیایی در مغز شما را وادار به مصرف آن ماده می کنند.
  • انسولین: انسولین یک هورمون بسیار مهم است که وظیفه دارد تا ذخایر انرژی را تنظیم کند. یکی دیگر از مسئولیت های انسولین، دستور به سلول های چربی برای ذخیره چربی است. رژیم غذایی که شامل مواد فرآوری شده و آماده باشد باعث می شود که شخص نسبت به انسولین مقاوم شود. این مساله باعث بالا رفتن سطح انسولین در تمام بدن و ذخیره انتخابی انرژی در سلول های چربی شده به جای اینکه مصرف شوند. بهترین راه برای کاهش سطح انسولین کم کردن مصرف کربوهیدرات است که اتوماتیک وار باعث کاهش ورود کالری به بدن و کاهش وزن بدون زحمت می شود.

چگونه لاغر شویم؟

برای این که بتوانیم با موفقیت رژیم لاغری بگیریم، تنها راه حل این است که نگذاریم انگیزه مان کم شود. یکی از بهترین گزینه ها برای تقویت انگیزه این است که رژیم را هم زمان با دوستانمان شروع کنیم. یعنی رژیم را با کسایی شروع کنیم که پایه باشند! تا هر وقت ناامید شدیم به هم دیگر انگیزه بدهیم و در این راه دلسرد نشویم. نتایج سال ها تحقیقات و تجربیات و هم چنین جدیدترین تحقیقات دانشمندان علم تغذیه نشان می دهند که رژیم گروهی، بهترین و موثرترین راه حل برای افرادی است که در طول رژیم، انگیزه شان کم می شود.

سخن آخر

در جلسات رژیم گروهی افراد متوجه می شوند که تنها نیستند و مشکلی که دارند رو می توانند با کمک هم برطرف کنند و این دلگرمی باعث می شود بفهمند اشخاص دیگری هم هستند که مشکلات کاهش وزن را دارند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (486 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (104 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (24 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان