معرفی و بررسی خودروی سیتروئن DS3

  پنجشنبه، 30 بهمن 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی سیتروئن DS3
مشخصات فنی دی اس 3 به دلیل سایز کوچکش در میان دیگر خودروهای سیتروئن کمی متفاوت است. دو موتور 4 سیلندره با 1.6 لیتر گنجایش قلب این اتومبیل به حساب می‌آید. این خودرو 80 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و به یک جعبه دنده 5 سرعته مجهز است. مصرف سوخت DS3 در هر 100 کیلومتر 4.5 لیتر است و نهایت سرعت آن 190 کیلومتر در ساعت است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، برند دی اس (DS Automobiles)، زیر مجموعه ی لوکس سیتروئن فرانسه است که به عنوان یک خودروساز در سال ۲۰۰۹ مطرح شد. این شرکت، از سال ۲۰۱۴ به عنوان یک شرکت مستقل فعالیت خود را ادامه داد تا به عنوان یک عضو در گروه خودروسازی پژو – سیتروئن موسوم به PSA، شناخته شود. برای علاقه مندان مدل های کلاسیک، نام DS چندان جدید و کم سابقه نیست، چراکه یادآور یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین محصولات سیتروئن به نام دوشو (تلفظ فرانسوی DS) در سال های ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ است. امروزه، ۷ مدل متنوع در سبد DS حضور دارند که با فروش بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه در سال ، آمار خوبی برای یک برند تازه تأسیس محسوب می شوند. برند DS، شبیه به لکسوس؛ در تلاش است تا فراتر از شرکت مادر حرکت کند و با کیفیت بالاتر نسبت به سیتروئن، طیف مشتریان متمول را جذب کند.

خودروی DS 3، ارزان ترین و پرفروش ترین محصول DS از آغاز فعالیت این برند به حساب می آید. نسل اول DS 3، سال ۲۰۰۹ عرضه شد تا نمونه ای ارتقا یافته براساس سیتروئن C3 باشد. درحالیکه خودروی C3، یک هاچبک کوچک و ارزان قیمت در سبد سیتروئن است و همچنان فروش بالایی در سطح جهانی دارد، DS 3 به لطف استفاده از همین پلتفرم، اما با امکانات و ظاهر جذاب تر؛ در کلاس هاچبک های لوکس قرار می گیرد.

طراحی ظاهری سیتروئن DS3

قبل از هر چیز این سوال مطرح می شود که DS در نام خودرو DS3 به چه معنا است. گفتنی است که کلماتی که با این دو حرف لاتین آغاز می شوند کاملا مرتبط با این خودرو تازه نفس هستند؛ DS مخفف عبارت Different spirit که اگر بخواهیم در زبان فارسی آن را تحت لفظی معنی کنیم به معنای (روح متفاوت) معنا می شود. در میان تمام خودروهای فرانسوی، DS3 به حق ماهیت و روحی متفاوت هم دارد.

تصویر
طراحی ظاهری سیتروئن DS3

قبل از این که به بررسی اجزای ظاهری این خودرو بپردازیم بهتر است بدانیم که DS3 از مواد و آلیاژی متفاوت از نسل های پیشین سیتروئن ساخته شده است. اگر از رو به رو به این خودرو نگاه کنید قبل از هر چیز متوجه چراغ های کشیده آن می شوید که با ظرافتی خاص تا قسمتی از کاپوت ماشین کشیده شده است و می توان تنها به این قسمت از طراحی ظاهری سیتروئن DS3 به چشم یک هوشمندی و ظریف کاری خاص از طرف طراحان آن نگاه کرد. چراغ های جلو این اتومبیل هر کدام با چند چراغ، مسیر رو به روی خودرو را روشن می کند. یکی دیگر از ویژگی های ظاهری این خودرو به جلوپنجره آن است؛ قاب جلوپنجره مشبک و مشکی آن یک زیبایی خاصی را به خودرو می دهد. در میان چهره سرحال DS3 وجود چنین جلوپنجره ای که با قابی کرمی رنگ، مقداری نیش قلم وقار را هم به چهره این خودرو اضافه می کند و کمی از بی پروایی فرانسوی طبع این روح متفاوت کم می کند.

البته یک نکته بسیار نهفته و ظریف را در مورد چراغ های جلو این خودرو فراموش کردیم؛ این خودرو هم مانند دیگر خودروهای تولید روز از فناوری دی لایت بهره می برد؛ چراغ های دی لایت این خودرو سرمه دور چراغ های این خودرو شده است و به حالت نواری نازک و البته کارآمد در قاب چراغ ها گنجانده شده اند. برون گرایی در ذات فرانسه نهفته شده است و این برون گرایی در بدنه سیتروئن DS3 به وضوح دیده می شود؛ تکه های این ماشین از درب ها گرفته تا چراغ ها ودستگیره ها با خطوطی حساب شده از یکدیگر جدا شده اند و با کمی برآمدگی، چهره خود را کمی دلرباتر کرده است. دی اس 3 در نمایی از بغل چهره ای رو به جلو را به نمایش می گذارد و جمع و جور بودن آن بیش از هر چیز به چشم می آید. خودرو دی اس 3 یکی از خودروهای دونفره 3 درب در جهان است منتها با این تفاوت که درب های خودروهای سایز کوچک معمولا ظاهری ساده دارند اما این خودرو درب های کشیده ای دارد. ستون های این خودرو نیز حالتی متفاوت دارند و به ظاهر نمایان نیستند و با طراحی هنرمندانه ای زیر پوسته ماشین پنهان شده اند. در منظره ای که از عقب خودرو داریم، چراغ ها به همان زیبایی چراغ های جلو است و هم رنگ بودن سپرها با عقب خودرو یکدستی خاصی را به خودرو بخشیده است. در کل، ظاهر سیتروئن DS3 ظاهری یکدست و منسجم دارد.

ورود به داخل سیتروئن دی اس 3

داخل این اتومبیل هم مانند طراحی ظاهری آن با همان شکوه همراه است و همه چیز تحت سلطه و مرتب و در عین حال شیک در کنار هم قرار گرفته است. سیتروئن DS3 در میان دیگر اتومبیل های فرانسوی از جمله خودروهای لوکس به حساب می آید. تقارن فوق العاده دقیقی را در طراحی داخلی این خودرو مشاهده می کنید؛ هر چه حتی در روکش های صندلی راننده به کار رفته در دیگر صندلی ها هم دیده می شود.

تصویر
طراحی داخلی سیتروئن DS3

خطوط مورب تودوزی ماشین اگر در طرف راست ماشین، راست به چپ به کار رفته باشد، در طرف دیگر خودرو از چپ به راست انجام شده تا این تقارن حفظ شود. فرمان دی اس 3 هم با شکلی متفاوت و قابل قبول تری طراحی شده تا راننده بتواند از لیز خوردن جلوگیری کند. در واقع، فرمان این خودرو شامل دو زاویه مهندسی ساز برای تسلط بهتر است. سقف این خودرو نیز حالتی اشرافی دارد و روکش آن از پارچه ای مرغوب ساخته شده است. به این معنی که سقف این خودرو قابلیت باز و بسته شدن را دارد و شما در زمانی که نیاز به هوای تازه دارید و یا دل تان می خواهد منظره ای بهتر داشته باشید می توانید سقف این اتومبیل را باز کنید.

قدرت فنی در DS3

مشخصات فنی دی اس 3 به دلیل سایز کوچکش در میان دیگر خودروهای سیتروئن کمی متفاوت است. دو موتور 4 سیلندره با 1.6 لیتر گنجایش قلب این اتومبیل به حساب می آید. این خودرو 80 اسب بخار نیرو تولید می کند و به یک جعبه دنده 5 سرعته مجهز است. مصرف سوخت DS3 در هر 100 کیلومتر 4.5 لیتر است و نهایت سرعت آن 190 کیلومتر در ساعت است.

سیتروئن دی اس 3 چه امکاناتی دارد؟

از آن جا که این خودرو همانند برادر خود سیتروئن C3 یک خودرو لوکس به حساب می آید، بنابراین امکاناتی درخور یک ماشین لوکس را هم باید داشته باشد. صفحه نمایشی 7 اینچی لمسی و البته تمام رنگ آن یکی از امکاناتی است که در فضای نقلی این خودرو دور از چشم نمی ماند. گفتنی است که این صفحه لمسی قابلیت اتصال به انواع تلفن های همراه را هم دارد. صندلی های خودرو جدا از نمایش دادن هنر تقارن این ماشین، پوششی چرمی و خاص دارند و قابلت تنظیم الکترونیکی برای سرنشینان روی این صندلی ها تعبیه شده است. هر دو سمت ماشین، یعنی جلو و عقب، سنسورهای پارک دارند و به راحتی می توان از آن ها استفاده کرد.

در صفحه نمایش جلو فرمان علاوه بر نشانگرهای معمول مانند کیلومترشمار و دور موتور، صفحه ای هم برای نشان دادن وضعیت تایرها وجود دارد. 6 بلندگو، امکان اتصال کابل USB و بلوتوث از دیگر امکاناتی است که می توان از آن ها در این خودرو استفاده کرد. برای زمانی که اوضاع در سفر بحرانی می شود هم سیستم اعلام خطر SOS در دی اس 3 تعبیه شده است. 6 کیسه هوا به کار رفته در نقاط مختلف این خودرو نیز ضریب ایمنی خودرو را بالا برده است و از طرفی دیگر اتومبیل به فناوری ABS مجهز است. در واقع می توان گفت که با حضور فناوری ها و امکانات نامبرده در سیتروئن DS3 از بابت ایمنی نمره قابل قبولی دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (191 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان