معرفی و بررسی خودروی رنو کایگر

  دوشنبه، 20 بهمن 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی رنو کایگر
با آنکه کایگر یک اتومبیل اقتصادی محسوب می‌شود، ولی مشتریان می‌توانند آن را با رنگ دوگانه بدنه سفارش دهند. این خودرو در شش رنگ عرضه خواهد شد که عبارتند از سفید یخی، دو طیف خاکستری، قهوه‌ای، آبی و قرمز. رنو تریم‌های رده‌بالای این خودرو را با رینگ‌های 16 اینچی زیبا راهی بازار خواهد کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، شرکت رنو از یک کراس اوور جدید با نام کایگر (Kiger) پرده برداری کرد. این کراس اوور کوچک طولی برابر با 3,991 میلی متر داشته و در دسته کامپکت ها جای می گیرد. خودروساز فرانسوی این خودرو را فعلا برای بازار هند رونمایی کرده، اما کشورهای در حال توسعه نیز به تدریج میزبان آن خواهند بود.

کایگر برای نخستین بار در نوامبر 2020 و در قالب یک مدل مفهومی معرفی شد. این خودرو با آنکه از لحاظ پیکره و اشکال هندسی بدنه شباهت های زیادی به کوئید دارد، ولی از لحاظ ابعاد اندکی از آن بزرگ تر است. در واقع رنو با توسعه کایگر، فضای خالی بین کوئید و داستر را پر کرده است.

با توجه به شرایط نه چندان مساعد جاده های هند، رنو کایگر هم مثل اکثر مدل هایی که مخصوص این کشور تولید می شوند، خودرویی مرتفع بوده و شاسی آن 205 میلی متر از سطح زمین فاصله دارد.

از نظر طراحی بیرونی، کایگر را می توان ترکیبی از چند مدل مختلف رنو دانست. در نمای روبرو این کراس اوور کامپکت یک کوئید لوکس را در ذهن تداعی می کند! در نمای عقب هم چراغ های C شکل آن از کپچر الگوبرداری شده اند.

تصویر
طراحی ظاهری رنو کایگر

کایگر با داشتن ابعادی خارجی برابر با 3991×1750×1600 و فاصله محورهای 2500 میلی متری بر پلتفرم CMF-A+ رنو/نیسان بنا شده است که به عنوان خودرویی از کلاس کراس اوورها، فاصله کف آن با سطح زمین برابر با 210 میلی متر است و دقیقا بین دو کراس اوور کوئید و داستر می ایستد تا سبد محصولات رنو در بازار هند گسترده تر شود. در نتیجه از دیدگاه پلتفرم این خودرو دقیقا با رنو ترایبر و نیسان مگنایت (Magnite) مشترک است. پیشرانه مورد استفاده در این کراس اوور بسیار کوچک اقتصادی دو نمونه سه سیلندر خطی (I3) کاملا جدید به حجم 1.0 لیتر است که یک نمونه آن تنفس طبیعی و دیگری نسخه توربو است. سه گیربکس برای کایگر در نظر گرفته شده است که یکی از آن ها نسخه 5 سرعتی دستی، دیگری 5 سرعت اتوماتیک از نوع AMT با نام شناسایی Easy-R از ساخته های مشترک رنو و داچیا رومانی و نسخه سوم نمونه ضریب متغییر CVT ویژه پیشرانه توربو است تا تحت هیچ شرایطی کاگر از ذات اقتصادی خود جدا نباشد.

تصویر
طراحی ظاهری رنو کایگر

با توجه به توان 100 اسب بخاری و گشتاور 160 نیوتون.متری نسخه توربو پیشرانه I3 (72 اسب بخار و 98 نیوتون.متر برای نسخه تنفس طبیعی)، شاید نتوان از کایگر انتظار زیادی داشت اما باید اعتراف کرد که اعداد و ارقام مجموعه فنی این خودرو در نسخه توربو با توجه به کلاس تولیدی و وزن 1012 کیلوگرمی آن هماهنگی بسیار معقول و قابل احترامی را به نمایش می گذارد. از آن مهم تر، اهمیت رونمایی و عرضه کایگر در بازار هندوستان برای رنو در حقیقت در ارائه سری جدیدی پیشرانه های بنزینی است که برای اولین بار روی این محصول به بازار جهانی عرضه خواهد شد. در نتیجه اهمیت کایگر برای رنو تنها در نوین بودن نام این مدل نهفته نیست.

با وجود تاکید شدید رنو بر اقتصادی بودن محصولات در بازار خودروهای در حال توسعه به منظور کسب سهم بیشتر فروش در کنار رقبای ژاپنی، کایگر در نمای داخلی همچنان المان های جذاب طراحی برند رنو را با خود به همره دارد. اگرچه خبری از آپشن های دهان پرکن یا کیفیت قطعات بسیار بالا نیست اما کیفیت مونتاژ و سبک طراحی آن – مخصوصا با به کارگیری نمایشگر لمسی 8 اینچی برای سیستم مولتی مدیا و نمایشگر 7 اینچی نیمه LCD/LED پشت فرمان به منظور نمایش اطلاعات حیاتی خودرو – به واقع در نمای داخلی کایگر انقلاب کرده است.

فضای استاندارد محفظه بار کایگر در عقب به کمک طراحی جعبه مانند اتاق به صورت استاندارد در حدود درقم قابل احترام 400 لیتر است که در صورت خوابیدن ردیف عقب صندلی ها این مقدار به حدود 880 لیتر افزایش خواهد یافت. اگرچه این محصول نوین در حال حاضر برای بازار هند معرفی شده است اما در آینده نزدیک بدون شک به بازار سایر کشوهای در حال توسعه از جمله آمریکای لاتین و منطقه منا نیز نفوذ خواهد کرد.

تصویر
طراحی ظاهری رنو کایگر

رنو کایگر در ایران

ممکن است سوال پیش آید که حالا معرفی محصولی فرانسوی ویژه بازار هند برای ما چه اهمیتی دارد؟ چه نیازی است تا بیش از یک معرفی ساده با کایگر آشنا شویم؟ پاسخ را با سوالی دیگر مطرح می کنم. آیا به یاد دارید که حدود سه سال پیش (1396) زمزمه هایی مبنی بر ورود رنو کوئید بازار هندوستان به ایران به عنوان جانشین مناسب و ارزان قیمتی برای پراید مطرح شده بود؟ اگرچه این مهم محقق نشد و از همان ابتدا اعلام شد که درصورت ورود کوئید به بازار ایران (که از نظر ایمنی نیز چندان مورد تایید بازار جهانی نبود)، این خودرو گزینه ای به ارزانی و خوش قیمتی پراید نخواهد بود.

در هر صورت؛ زمزمه ورود احتمالی کوئید به بازار خودروهای مونتاژی کشور نشان داد که احتمالا پس از داچیا رومانی، رنو هندوستان می تواند از گزینه های خوب احتمالی برای شراکت غیر مستقیم با شرکت رنو فرانسه و تولید محصولات اقتصادی متفاوت این برند در بازار کشور ایران باشد. اگرچه شرایط اقتصادی و سیاسی حال حاضر ایران به هیچ وجه اجازه هیچ گونه شراکت و همکاری شرکت های اروپایی (و زیرمجموعه وابسته آن ها) با ایران را به آن ها نمی دهد و اروپایی ها نیز حاضر نیستند به قیمت از دست دادن بازار سهم جهانی معتبر خود همانند چینی ها زیر آبی بروند، در نتیجه این موضوع در حال حاضر ممکن نخواهد بود. به هر حال باید در ذهن داشت که درصورت هرگونه توافق احتمالی میان ایران و جامعه جهانی در آینده نزدیک، ممکن است محصولات هندی رنو فرانسه از اولین گزینه های مونتاژی (همانند داچیا ساندرو در دوران پس از برجام) باشند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (325 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (52 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (47 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (36 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (34 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (33 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (25 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (15 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) (ویدئو) یادی بکنیم از شوخ بمب خنده ی علی انصاریان با حامد آهنگی 🤣/ بالاخره یکی ام سربه سر حامد گذاشت (11 نظر) نگاهی به گچبری های مدرن و اروپایی خانه علیرضا بیرانوند در تازه ترین عکس هایی که پسرش منتشر کرده+عکس/ سلیقه اکرم بانو توی انتخاب دکوری و چیدمان حرف نداره😍 (11 نظر) میز شام رنگی و خوشمزه فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش برای عروس و پسرش +عکس/ انصافا خوشمزگی از دست پختش داره میباره... (9 نظر) گریه های تلخ سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه در خانه ابدی پدرش / روحش شاد و یادش گرامی (8 نظر) میزبانی سیدمحمد خاتمی از مسعود پزشکیان و فرزندان و نوه هایش در ضیافتی به صرف افطاری +عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز