مزایای سیب شکری (شوگر اپل) یا کاستارد اپل برای سلامتی

  پنجشنبه، 02 بهمن 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
مزایای سیب شکری (شوگر اپل) یا کاستارد اپل برای سلامتی
شوگر اپل یا سیب کاستارد با نام علمی “Annona squamosa L” یک میوه مناطق گرمسیری و بومی آمریکای جنوبی و غرب هند می باشد.

شوگر اپل یکی از میوه های گرمسیری است و بومی مناطق گرمسیری آمریکا و غرب هند می باشد. این میوه با نام سیب کاستارد نیز شناخته می شود. میوه ها معمولا گرد یا مخروطی شکل هستند و قطر آن ها 5 تا 10 سانتی متر است. وزن هر میوه 100 تا 240 گرم می باشد و میوه ها دارای پوست ضخیمی هستند که در پوست میوه برجستگی هایی وجود دارد. این واریته از شوگر اپل سبز رنگ است. گوشت میوه شیرین و معطر است و به رنگ سفید می باشد. طعم میوه تقریبا شبیه آناناس است.

تصویر

مزایای کاستارد اپل برای سلامتی:

1. فشار خون

مقادیر بالای پتاسیم و منیزیم موجود در چری مویا به بهبود عملکرد عروق خونی کمک کرده و با کاهش فشار خون بالا خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سکته قلبی را از بین می برد.

2. افزایش وزن

کاستارد اپل یک میان وعده ی عالی برای کسانی است که می خواهند افزایش وزن پیدا کنند. این میوه ی پرکالری بوده و قندهای موجود در آن، باعث افزایش میزان متابولیسم بدن می شود بنابراین اشتها را افزایش می دهد و با خوردن غذای بیشتر منجر به افزایش وزن می شود.

3. بهبود سیستم ایمنی

کاستارد اپل یک منبع عالی از آنتی اکسیدان طبیعی به خصوص ویتامین C می باشد. این ویتامین همچنین برای خواص ضد التهابی و ایمنی بدن شناخته شده است. برای مقابله با بیماری های عفونی کافی است فقط یک وعده ی کوچک از این میوه را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید. در واقع این میوه باعث از بین بردن اثر رادیکال های آزاد در بدن می شود و به نوبه ی خود از ایجاد بیماری های مختلف جلوگیری می کند.

4. افزایش سطح انرژی بدن

کاستارد اپل یک منبع عالی از انرژی است که مانع از خستگی و ضعف عضلانی می شود.

5. مراقبت از پوست

مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان های پلی فنولی در سیب شکری وجود دارد که باعث می شود که آن یک راه حل ایده آل برای افرادی باشد که می خواهند خود را از آسیب های رادیکال آزاد محافظت کنند. این می تواند به از بین بردن علائم پیری، مانند چین و چروک و لکه های سن ، و همچنین افزایش کشش پوست برای کاهش علائم پیری کمک کند.

6. مراقبت از مو

با مصرف منظم این میوه های غنی از مواد معدنی، می توانید قدرت موهایتان را افزایش دهید، همچنین از تاثیرات مثبت ویتامین C بهره مند شوید. کلاژن برای هر قسمت از بدن ضروری است و ویتامین C برای تولید آن ضروری است. بنابراین این میوه قطعا می تواند به ریزش مو و شوره سر کمک کند.

7. ضد سرطان طبیعی

پوست کاستارد اپل که دارای خواص تانن است در ساخت مکمل های غذایی استفاده می شود که این مکمل ها در درمان انواع سرطان ها و تومورها کمک می کند. این میوه حاوی ترکیبات استوژنین و آلکالوئیدها است که خطر ابتلا به سرطان و نارسایی کلیه را کاهش می دهد و علیه سلول های سرطانی بدون تاثیر روی سلول های سالم، عمل می کند. آنتی اکسیدان ها مانند آسیمیسین و بولاتاکین نیز خواص ضد سرطان دارند. این آنتی اکسیدان ها اثرات رادیکال های آزاد را کاهش می دهند و از سرطان جلوگیری می کنند. همچنین دارای میزان قابل توجهی فیبر است که از سطح کلون حفاظت می کند و با پاک کردن مواد سمی از روده خطر ابتلا به سرطان کبد و روده را کاهش می دهد. این میوه همچنین از سرطان سینه هم جلوگیری می کند.

8. افزایش بینایی

بتا کاروتن در مقادیر محدودی در سیب شکری یافت می شود، اما با سایر مواد مغذی و آنتی اکسیدان های موجود در این میوه، مصرف منظم می تواند به افزایش سطح بینایی چشم کمک کند. این شامل کاهش خطر ابتلا به دیابت ماکولا و کاهش پیشرفت آب مروارید است.

9. سلامت مغز

کاستارد اپل یک منبع عالی از ویتامین ب کمپلکس است که منجر به کنترل سطح شیمیایی نورون های مغز می شود و باعث کاهش استرس، تنش، تحریک پذیری و افسردگی می شود. همچنین از بیماری پارکینسون هم جلوگیری می کند. 100 گرم کاستارد اپل دارای 6/0 گرم ویتامین ب6 است که حدود 20 درصد از نیاز روزانه را تامین می کند.

10. افزایش مقاومت دندان ها

پوست کاستارد اپل برای سلامت دندان و لثه بسیار مفید است.

11. بهبود آنمی

سطح بالای آهن موجود در کاستارد اپل باعث بهبود کم خونی می شود. این میوه در درمان استفراغ، نقرس و کمبود ویتامین B6 بسیار عالی است.

12. بهبود بینایی

کاستارد اپل حاوی ریبوفلاوین و ویتامین C است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و به بینایی کمک می کنند.

13. کاهش ابتلا به آرتروز

مقدار بالای منیزیم در کاستارد اپل برابر با نیاز بدن برای تعادل آب در بدن است و باعث از بین بردن اسیدها در مفاصل، کاهش علائم روماتیسم و آرتروز می شود. مصرف منظم آن نیز به کاهش ضعف عضلانی کمک می کند. کاستارد اپل دارای مقدار کمی کلسیم است که این مقدار برای سلامت استخوان ها ضروری است.

14. کمک به سلامت قلبی-عروقی

میزان مناسبِ سدیم و پتاسیم در کاستارد اپل نوسانات فشار خون را کنترل و تنظیم می کند. سطج بالای منیزیم در کاستارد اپل باعث جلوگیری از گرفتگی عضلات صاف قلب می شود و مانع سکته ی قلبی می شود. نیاسین و فیبر موجود در کاستارد اپل باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب در بدن می شود و همچنین مانع جذب کلسترول در روده می شود. کاستارد اپل نیز مانع از جذب رادیکال های آزاد و در نتیجه سلامت قلب می شود.

15. جلوگیری از ابتلا به دیابت

فیبر موجود در کاستارد اپل باعث کاهش جذب قند می شود و درنتیجه احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می دهد.

16. تقویت سیستم گوارشی

این میوه ی خوشمزه برای درمان سوء هاضمه بسیار موثر است. روده را از توکسین ها پاک می کند و به این صورت به عملکرد مناسب روده کمک می کند. همچنین مانع از بیماری های مرتبط با معده مانند سوزش سر دل، زخم، گاستریت و اسیدیته می شود. کاستارد اپل نابالغ برای درمان اسهال و اسهال خونی به صورت خشک و خرد شده به کار می رود. یک کاستارد اپل متوسط دارای 6 گرم فیبر است که تقریبا 90 درصد از مقدار توصیه شده را به خود اختصاص می دهد. فیبر باعث افزایش حجم مدفوع شده و سبب رفع یبوست می شود.

17. جلوگیری از زایمان زودرس

کاستارد اپل یک منبع عالی از مس است. این ماده ی معدنی به تولید هموگلوبین توسط بدن کمک می کند. زنان باردار برای تکامل جنین خود نیاز به 1000 میکروگرم مس در هر روز دارند و سطح پایین مس در بدن منجر به نارسایی و تولد زودرس جنین می شود در نتیجه مصرف کاستارد اپل در دوران بارداری بسیار کمک کننده است.

18. کمک به رشد مغزی جنین

مصرف منظم کاستارد اپل برای جنین بسیار مفید است و به توسعه ی مغزی آن کمک می کند.

19. منبع منحصر به فرد آهن

کاستارد اپل یک منبع غنی از آهن است که احتمال زایمان زودرس را کاهش می دهد. این میزان آهن درد زایمان را کاهش می دهد و همچنین میزان شیر را در زنان شیرده افزایش می دهد.

20. استرس و افسردگی

سیب شکری یک منبع عالی از ویتامین B6 است که باعث افزایش تولید سروتونین و دوپامین شده و با بهبود خلق و خون به درمان استرس، اضطراب و افسردگی کمک می کند.

21. کاهش عفونت

کاستارد اپل مقدار بالایی آنتی اکسیدان دارد که مانع بروز عفونت می شود.

22. جلوگیری از ویار زنان باردار

این میوه همچنین باعث کاهش ویار در زنان باردار می شود و تهوع، بی حسی، گرسنگی غذا و نوسانات خلقی را کنترل می کند. برخی معتقدند که کاستارد اپل یک جایگزین مناسب برای شیر است بنابراین برای زنان بارداری که به محصولات لبنی حساسیت دارند یک گزینه ی مناسبی است.

سیب شکری چگونه خورده می شود؟

ساده ترین راه برای خوردن یک سیب شکری این است که به سادگی آن را به نصف تقسیم کنید، که نشان دهنده منطقه مرکزی است که معمولا با دانه پر می شود. این دانه ها را بردارید و سپس گوشت میوه را با قاشق خرد کنید، اگر میخواهید میوه خام بخورید. شما همچنین می توانید انواع دسر را با سیب خرد شده آماده کنید و همچنین آن را در مخلوط میوه ها در ظرف قرار داده و بخورید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (179 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!