نقش نوشیدن آب برای حفظ رطوبت پوست

  پنجشنبه، 16 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
نقش نوشیدن آب برای حفظ رطوبت پوست
 همه ما می‌دانیم نوشیدن آب کافی در طول روز، به حفظ و بهبود عملکرد تمامی ارگان‌های بدن؛ از سیستم گوارشی گرفته تا سیستم قلبی-عروقی کمک می‌کند، اما شاید خیلی از ما به این نکته توجه نداشته باشیم که اگر آب کافی در طول روز مصرف نکنیم یا استفاده مناسبی از آب به‌صورت موضعی نداشته باشیم، سلامت و زیبایی پوست و موی خود را به خطر می‌‌اندازیم.

همه ما می دانیم نوشیدن آب کافی در طول روز، به حفظ و بهبود عملکرد تمامی ارگان های بدن؛ از سیستم گوارشی گرفته تا سیستم قلبی-عروقی کمک می کند، اما شاید خیلی از ما به این نکته توجه نداشته باشیم که اگر آب کافی در طول روز مصرف نکنیم یا استفاده مناسبی از آب به صورت موضعی نداشته باشیم، سلامت و زیبایی پوست و موی خود را به خطر می اندازیم. به همین دلیل هم در «پوست و مو»ی این هفته، به مهم ترین فواید نوشیدن و استفاده موضعی از آب در حفظ زیبایی و سلامت پوست و مو اشاره خواهیم کرد.پوست مانند سایر ارگان های بدن، از چند سلول مختلف ساخته شده است. تمام سلول های پوستی مانند سلول های سایر قسمت های بدن، برای عملکرد بهتر به حجم مناسبی از آب نیاز دارند. از این رو، در ادامه به مهم ترین فواید نوشیدن آب و استفاده از آب برای داشتن پوستی سالم تر اشاره می کنیم.

  1. نوشیدن آب برای حفظ رطوبت پوست و رساندن ریزمغذی های ضروری به سلول های پوستی مهم است. نوشیدن آب باعث افزایش انعطاف پذیری پوست می شود و علائم پیری پوست مانند چین وچروک یا خطوط مشهود روی پوست را کاهش می دهد.
  2. آب جایگزین مناسبی برای درمان های ضدپیری گرانقیمت پوست است. نوشیدن حداقل 8 تا 10 لیوان آب در طول روز با حفظ تعادل رطوبت پوست باعث پیشگیری از ایجاد خطوط عمیق در قسمت های نازک و حساس پوست صورت مانند زیر چشم ها، پیشانی و خط خنده می شود.
  3. اگر همه افراد عادت کنند روزانه حداقل 8 لیوان آب ساده بنوشند، می توانند خطر ابتلا به بعضی اختلال های پوستی مانند اگزما و چین وچروک را هم در خود کاهش دهند.
  4. نوشیدن روزانه حداقل 8 لیوان آب ساده به بهبود عملکرد سیستم گوارشی و دفع سموم از بدن کمک می کند. این کار درنهایت باعث افزایش درخشش و لطافت پوست می شود و احتمال ابتلا به آکنه های پوستی را هم کاهش می دهد.
  5. اگر بتوانید روزانه حدود 2 تا 3 دقیقه، دوش آب خنک بگیرید یا در وان آب خنک بنشینید، تا حد زیادی استرس هایی که می توانند منجر به آسیب های پوستی شوند را کاهش می دهید. فقط حواستان باشد این آرام سازی در آب خنک، بیشتر از 3 دقیقه طول نکشد زیرا می تواند باعث کاهش چربی های طبیعی سطح پوست شود و خشکی پوست را به دنبال داشته باشد.
  6. اگر دچار التهاب پوستی هستید، به جای استفاده از انواع محصولات ضدالتهاب موضعی و گرانقیمت، باز هم استفاده از دوش آب خنک را به شما پیشنهاد می کنیم. دوش آب خنک باعث کاهش التهاب در سطح پوست و کاهش احتمال ابتلا به آکنه های پوستی می شود.
  7. یک پیشنهاد شگفت انگیز برای افرادی که دچار التهاب و تیرگی زیر چشم هستند، این است که از کمپرس آب خنک استفاده کنند. کمپرس آب خنک باعث کاهش دمای پوست و رفع التهاب و پف دور چشم می شود.
  8. اگر پوستتان پوسته پوسته و زبر شده، بخار آب می تواند به کمک شما بیاید. برای بخاردرمانی می توانید حمام را با آب گرم بخار بدهید یا صورتتان را زیر پتو بالای بخار یک ظرف آب گرم بگیرید. بعد از بخاردهی و نرم شدن پوست می توانید به آرامی دست خود را روی پوستتان بکشید و سلول های خشک و مرده را از پوست جدا کنید. بعد از اینکه 15 دقیقه در این شرایط بودید، پوستتان را با آب خنک بشویید و از شادابی و شفافی آن لذت ببرید

قبل از تشنگی آب بنوشید!

زمانی که تشنه می شویم یعنی بدن دچار کم آبی شده است. توصیه می شود که به طور مرتب در طول روز آب بنوشید. وقتی دمای هوا متعادل است، نوشیدن 1/5 لیتر آب در روز مساوی با 8 لیوان کفایت می کند. این میزان آب در طول روز به دنبال ادرار، تعریق و تنفس از دست می رود.وقتی هوا گرم است یا ورزش سنگین و شدید انجام می دهید مسلما میزان نیاز بدن به آب بیشتر خواهد شد. افراد مبتلا به مشکلات احتباسی آب مثل افرادی که دچار ورم، سنگینی پاها و اضافه وزن هستند، نباید همراه با غذا آب بنوشند اما قبل و بعد از آن آزاد هستند.

نوشیدن آب بیشتر، دفع سموم بیشتر

نوشیدن آب باعث ادرار بیشتر و دفع ضایعات از این طریق می شود، اما نباید بیش از حد در نوشیدن آب و مایعات زیاده روی کرد، زیرا این کار باعث خستگی کلیه ها می شود و در ضمن بر زیبایی پوست تاثیرگذار نیست. اگر می خواهید نوشیدن آب باعث شادابی و درخشش بیشتر پوستتان شود باید صبح ها ناشتا آب نصف لیمو را در یک استکان آب ولرم بچکانید و بنوشید. این نوشیدنی باعث درخشش بیشتر پوست در عرض چند روز می شود.

خنک ننوشید!

معمولا زمستان ها، آب یا نوشیدنی گرم و در تابستان نوشیدنی خنک می نوشیم، اما متخصصان می گویند نوشیدن مایعات سرد می تواند روی دستگاه گوارش اثر منفی بگذارد و در هضم غذا اختلال ایجاد کند. متخصصان طب سنتی توصیه می کنند نوشیدنی هایی با دمای معمولی و حتی گرم بنوشید تا هضم غذا بهتر شود. این موضوع به صورت غیرمستقیم بر زیبایی پوست هم تاثیرگذار است.

بهترین نوشیدنی آب است

هیچ نوشیدنی ای بهتر از آب نمی تواند نیاز بدن به رطوبت را برطرف کند و اثر مثبت بر زیبایی پوست داشته باشد. در صورتی که به آب لوله کشی تصفیه شده دسترسی دارید این آب بهترین مایع برای نوشیدن است و در غیر این صورت می توانید از آب معدنی های غنی شده با منیزیم، کلسیم، سدیم، کلر، زینک و فلوئور استفاده کنید. مواد معدنی برای سلامت پوست ضروری هستند و زمانی جذب بدن می شوند که pH آب به pH بدن یعنی (7-8) نزدیک باشد.pH بدن به نوع تغذیه ما هم بستگی دارد. به همین دلیل توصیه می شود در طول روز به دفعات آب بنوشید تا مواد معدنی مورد نیاز بدن در شرایط مساعد جذب شود.

تاثیرنوشیدن آب روی زیبایی پوست

به گفته پژوهشگران انگلیسی نوشیدن مرتب آب البته آب سالم می تواند باعث کاهش چین وچروک های پوستی شود.محققان به مدت 8 هفته با مطالعه و تحقیقات دقیق بر روی زنانی که روزانه یک ونیم لیتر آب می نوشیدند، متوجه شدند زنانی که در این مدت آب نوشیده بودند 19 درصد و آن دسته از زنانی که آب معدنی حاوی املاح طبیعی مصرف کرده بودند24 درصد شاهد کاهش چین و چروک های پوستی روی صورت خود بودند.به گفته پزشکان، مصرف 8 لیوان آب در روز پوست را شفاف و جوان می کند، لکه های پوست را از بین می برد و طراوت و شادابی خواصی به پوست صورت می بخشد.نوشیدن آب باعث کاهش چین و چروک، کاهش خطوط ریز، شیارهای پوست و جوان کردن پوست می شود. همچنین آب باعث بهبود بخشیدن به جریان خون در پوست می شود و امکان تغذیه بهتر پوست را فراهم می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (380 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (54 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (43 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس