نحوه نگارش رزومه تحصیلی

  شنبه، 23 دی 1396 ID  کد خبر 1858
نحوه نگارش رزومه تحصیلی
ساعدنیوز:ساعد نیوز در این مقاله، نحوه نگارش رزومه تحصیلی را بررسی کرده و سعی می کنید که خواننده دیدی کلی در این زمینه پیدا کند.

برای اینکه بتوانید در یک دانشگاه خوب و معتبر تحصیل کنید مخصوصا اگر بخواهید در خارج از ایران  بهتحصیل خود ادامه دهید نیاز دارید که بتوانید نظر داوران و هیئت مسئول پذیرش را جلب کنید که یکی از ارکان مهمی که در این کار نقش دارد رزومه تحصیلی شماست. اینکه بتوانید رزومه خوبی را تهیه کنید ملزم به دانستن نحوه نگارش رزومه تحصیلی هستید. ساعد نیوز در این مقاله می خواهد در مورد نحوه نگارش رزومه تحصیلی با شما صحبت کند.

نحوه نگارش رزومه تحصیلی  به چه صورت است. 

در مقاله پیشین با عنوان بخش های مختلف رزومه تحصیلی در مورد اجزای کلی یک رزومه تحصیلی صحبت کردیم و با بخش های مختلف آن آشنا شدیم که اولین قدم در جهت نوشتن درست و موثر رزومه تحصیلی است. حال نوبت به این می رسد که به بررسی این موضوع بپردازیم که در هر بخش چه چیزهایی و به چه سبکی بنویسیم.

اطلاعات شخصی 

در این بخش اطلاعات هویتی شما از قبیل نام، نام خانوادگی، نام پدر و شماره ملی قرار می گیرد. همچنین شماره تماس و نشانی منزل نیز باید در این بخش ذکر شود. پست الکترونیکی که در این بخش برای خود معرفی می کنید حتما باید برای بحث تحصیلی یا کاری ساخته شده و باید حالت کاملا رسمی داشته باشد.

اطلاعات سوابق تحصیلی 

در این بخش باید اطلاعات مقاطع تحصیلی و دانشگاهی خود را بنویسید. ترتیب نوشتنتان باید از جدیدترین مدرک تحصیلی به عقب تنظیم شود. اطلاعاتی که باید بنویسید باید شامل نام مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی، گرایش، نام دانشگاه محل تحصیل، زمان شروع و زمان فارغ التحصیلی و معدل شما در آن مقطع تحصیلی باشد. می توانید تا مدرک دیپلم پیش بروید و یا می توانید آن را هم قید نکید.

سوابقه شغلی 

در این بخش سوابق شغلی خود را باید بیاورید. توجه داشته باشید که آوردن این بخش تنها در جهت نشان دادن تجربه شما در زمینه رشته مورد درخواستان است و فقط شغل های کاملا مرتبط با حوزه تحصیلی مورد نظر را نام ببرید. بهتر است ترتیب قرار گیری مطالب این بخش نیز از جدیدترین شغل به سمت قدیم ترها نوشته شود. نام و زمینه کاری شغل، زمان شروع و پایان آن و سمت شما در آن شغل از ملزوماتی است که حتما باید آن ها را قید کنید.

سوابق علمی و پژوهشی

این بخش جزو مهمترین قسمت های رزومه تحصیلی است و هر چه غنی تر بودن آن به موفقیت رزومه کمک بیشتری می کند. این قسمت شامل چهار زیر مجموعه است که بهتر است به تفکیک نام برده شوند.

اطلاعات پایان نامه 

در این قسمت اطلاعات پایان نامه هایی را که در مقاطع گوناگون نوشته و ارایه کرده اید بنویسید. ابتدا باید اطلاعات پایان نامه کارشناسی ارشد خود را پر کنید و سپس سایر مقاطع را ذکر کنید. اطلاعاتی را که باید قید کنید شامل نام پایان نامه، نام اساتید راهنما و مشاور، تاریخ ارایه پایان نامه و در نهایت نمره کسب شده آن است.

مقالات علمی و پژوهشی

مقالاتی را که تا به حال نوشته اید و چاپ شده اند در این قسمت بیاورید. اطلاعاتی را که باید در آن قید کنید شامل نام مقاله، نام مجله یا کنفرانسی که در آن ارایه و چاپ شده، نام نویسندگان و تاریخ چاپ آن می باشد. اگر مقاله ISI دارید که پذیرفته شده ولی هنوز چاپ نشده است می توانید آن را بنویسید ولی باید کد پذیرش آن را حتما ذکر کنید.

کتاب های تالیفی یا ترجمه

اگر کتابی نوشته اید و یا ترجمه کرده اید که چاپ شده در این قسمت با آوردن اطلاعاتی از قبیل نام کتاب، نام نشر و تاریخ نشر آن، نام ببرید. توجه داشته باشید اطلاعات این قسمت زمانی ارزشمند خواهند بود که در رابطه با زمینه تحصیلی مورد درخواست باشد.

اختراعات و پروژه های تحقیقاتی

اگر اختراعی دارید که ثبت شده است باید به آن با ذکر نام اختراع، حوزه فعالیتی آن و شماره ثبت اختراع  اشاره کنید. همچنین اگر در پروژه های تحقیقاتی شرکت نموده اید از آن ها در رزومه تحصیلی نام ببرید. اطلاعاتی که باید قید شود شامل نام پروژه تحقیقاتی، زمان انجام و سازمانی که پروژه برای آن کار شده، می باشد.

  افتخارات کسب شده

 اگر در المپیادهای دانش آموزی  و دانش آموزی رتبه دارید و یا جزو رتبه های برتر کنکور مقاطع مختلف بوده اید و با جزو نفرات برتر دوره در یک مقطع تحصیلی قرار داشته اید، می توانید با ذکر جزییات در این بخش از آن ها نام ببرید.

دوره های گذرانده شده 

در این بخش دوره ها و کارگاه هایی که در زمینه رشته مورد تقاضایتان گذرانده اید با ذکر نام دوره، مدت دوره، نام اساتید دوره و محل دوره بنویسید.

مهرات های زبان خارجی و نرم افزاری 

در این بخش میزان مهارت خود را در زبان خارجی بیاورید و اگر مدرکی در این زمینه دارید حتما آن را ذکر کنید. همچنین اگر نرم افزار تخصصی بلد هستید با قید میزان تسلط به آن، در این بخش از آن نام ببرید.

معرف 

بخش پایانی رزومه تحصیلی که در آن، نام اساتید و یا افرادی که معرف شما هستند با اشاره به جایگاه شغلی و درجه علمی آن ها آورده می شود. فقط توجه داشته باشید که حتما باید نامه معرفی این افراد را بعدا به صورت حضوری و در مصاحبه ارایه دهید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (220 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (111 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (91 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (58 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (58 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (56 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (35 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (31 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (29 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (26 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (22 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 7 مرداد 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد 1403
چه کنیم حمام و سرویس بهداشتی همیشه خوشبو باشد؟
کرم کاپوچینو پنیری، یک دسر فوق‌العاده و جذاب
آلیشا لیمن اینفلوئنسر معروف و محبوب سوئیسی در یوونتوس هم تیمی نامزدش شد +تصاویر
پرسپولیس مرگ هوادارش را به فسخ قرارداد بیرانوند نسبت داد! / شکایت عجیب درویش از دورازه‌بان یاغی
دیدار جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با خانواده امیرسرلشکر شهید کریم بیاتی اشکفتکی
آیین تکریم از پیشکسوتان رسانه ملّى برگزار شد
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی جایگاه نخست استان را کسب کرد
انتصاب نماینده انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان مرند رتبه نخست استانی را کسب کرد
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
انتصاب مسئول جدید روابط عمومی انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم