ساعدنیوز
ساعدنیوز

آموزش نوشتن رزومه حرفه ای پشتیبان و امور مشتریان

  پنجشنبه، 27 مرداد 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
آموزش نوشتن رزومه حرفه ای پشتیبان و امور مشتریان
در این مطلب قصد داریم به شما نحوه نوشتن رزومه پشتیبان و امور مشتریان را آموزش دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

مهمترین ویژگی ها و وظایف کارشناس پشتیبانی موفق چیست؟

یک تیم پشتیبانی از مشتریان باید متشکل از کارشناسان پشتیبانی موفق باشد که به خوبی از وظایف کارشناس پشتیبانی مطلع هستند تا بتوانند در جهت حل مشکلات و نیاز های مشتریان بکوشند و رضایت آن ها را افزایش دهند و در نهایت باعث ایجاد حس وفاداری در آن ها شوند. زمانی که شما خدمات پشتیبانی را به صورت عالی و باب میل مشتریان ارائه دهید، می توانید قدمی به سمت متمایز سازی کسب و کار خود با رقبا بردارید. اما برای اینکه این اتفاق رخ دهد، باید یک تیم پشتیبانی تشکیل دهید که در آن کارشناسان امور پشتیبانی مشتری مهارت ها و خلق و خویی داشته باشند که در رفع مشکلات مشتریان موثر باشد.

سوالات استخدامی کارشناس پشتیبانی

۱۰ سوالی که در هنگام مصاحبه کارشناس پشتیبانی مشتری به شما کمک می کند تا ویژگی های کارشناس پشتیبانی موفق را خوب ارزیابی کنید:

  1. در روند مصاحبه با چه شخصی و در چه مورد صحبت کردید؟ (این نشان می دهد که آیا داوطلبان می توانند اسامی و جزئیات را در ذهن نگه دارند!)
  2. سمت حال حاضر و پیشین خود را بیان نمائید و در مورد علایقتان صحبت کنید.
  3. در مورد مشکلات محصولات یا خدماتی که پیش از این در مورد آن ها به مشتریان خدمات ارائه می کردید، بگویید.
  4. چه چیزی در رزومه کاری شما وجود دارد که واقعا در آن تخصص داشته باشید؟ (از او بخواهید یک مشکل واقعا دشوار را بیان کند که با استفاده از تخصص خود آن را حل و فصل کرده باشد.)
  5. زمانی که پاسخ یک سوال را نمی دانید چه جوابی می دهید؟
  6. مشتری به شما می گوید که برای رفع مشکل بیش از حد زمان صرف می کنید، شما چه کاری انجام خواهید داد؟
  7. مشتری به یک مشکل بزرگ شناخته شده در محصول شما اشاره می کند، شما چه پاسخی می دهید؟ (این نشان می دهد که آیا آنها می توانند ابراز همدردی کنند یا توانایی عذرخواهی دارند؟)
  8. یک نمونه بیان کنید که موضع مشتری را از ناراحتی به خشنودی محض تغییر داده باشید.
  9. تعریف شما از ویژگی های کارشناس پشتیبانی مناسب چیست؟ شخصا چه تجاربی در این زمینه داشته اید؟
  10. آیا شما محصول/خدمات ما را تست کرده اید؟ در مورد آنها چه می دانید؟

کلیه موارد بالا را در ذهن نگه دارید. زمانی که به دنبال یک کارشناس امور پشتیبانی موفق هستید که بتواند خدمات مناسبی به مشتری ارائه دهد، باید از خود بپرسید آیا فرد در طول مصاحبه عملکرد خوبی داشت؟ اگر پاسخ مثبت است پس می توانید فرد مورد نظر را به عنوان کارشناس مسئول پشتیبانی استخدام نمایید.

تصویر سازی گرافیکی پشتیبانی امور مشتریان

شرح وظایف کارشناس پشتیبانی

وظایف کارشناس پشتیبانی، مسئولیت های مختلفی را شامل می شود که در نهایت باید منجر به افزایش رضایت مشتری شوند. شرح وظایف کارشناس پشتیبانی به شرح زیر است:

  • مدیریت تماس های ورودی و خروجی مشتریان
  • یافتن و ارائه پاسخ های شخصی سازی شده به مشتریان مختلف
  • ایجاد تعامل با مشتری
  • شناسایی نیاز های مشتری، ارائه راه حل برای این نیاز ها و حل مشکلات مشتریان
  • ارائه پیشنهادات در جهت بیش فروشی و فروش مکمل محصول در صورت امکان
  • ایجاد روابط پایدار با مشتری

استخدام کارشناس پشتیبانی و امور مشتریان موفق

پیدا کردن یک فرد با ویژگی های کارشناس پشتیبانی موفق از جمله مهارت های قوی برقراری ارتباط و آگاه به وظایف کارشناس پشتیبانی از مهارت های فنی به مراتب مهم تر است. یکی از اولین مواردی که کسب و کارها در استخدام کارشناس پشتیبانی و امور مشتریان به دنبال آن هستند این است که آیا آنها به کمک کردن به دیگران علاقه دارند یا خیر؟ صداقت و شفافیت نیز دو معیار بسیار مهم هستند. اگر فرهنگ کاری شما اینچنین است که نمی خواهید هیچ موضوعی را از مشتریان پنهان کنید و قیمت گذاری شفاف و لحن دوستانه داشته باشید؛ قطعا می خواهید تیم پشتیبانی شما هم منعکس کننده این ارزشها باشد، بنابراین به دنبال افرادی هستید که طبیعتا صادق و خوشرو باشند.

پشتیبانی امور مشتریان

قوانین کلی رزومه نویسی

  • رزومه هدفمند: هدف رزومه پشتیبان، نشان دادن تناسب شما با فرصت شغلی مورد نظرتان است. پس در انتخاب اطلاعات شغلی و مهارتی و همین طور نحوه چینش و اولویت بندی آن ها، حتماً باید این مورد را در نظر داشته باشید.
  • ساخت رزومه خلاصه: شما برای استخدام تنها 6 ثانیه فرصت دارید! برای استخدام باید در مصاحبه کاری شرکت کنید، شرط لازم برای رسیدن به مصاحبه کاری، تایید شدن نمونه رزومه تان است و رزومه شما تنها 6 ثانیه مورد بررسی قرار می گیرد. پس با این حساب، باید خیلی کوتاه و مختصر و مفید صحبت کنید و در ضمن زمان رسیدن کارفرما به اطلاعات مهم رزومه را کاهش دهید. به این صورت که هر چه یک بخش مهم تر، جایگاهش در رزومه باید بالاتر باشد.

تذکر: بخش اطلاعات فردی و اطلاعات تماس به طور ثابت، باید بالاترین بخش رزومه باشد و شما اولویت بندی اطلاعات را باید برای سایر قسمت های رزومه انجام دهید.

  • خطاهای فردی: ملاقات اول شما با کارفرما در رزومه تان است. پس ذهنیت او را با اشتباهات سهوی خراب نکنید و حتماً رزومه را چندین بار بازخوانی کنید تا غلط املایی و خطای نگارشی در رزومه کاری تان باقی نماند. هر قدر که نیروی حرفه ای و خبره ای باشید، یک خطای ساده باعث خراب شدن وجهه و حذف رزومه تان خواهد شد.

نحوه نوشتن رزومه کاری پشتیبان

خب اکنون که با خلاصه ای از مهم ترین اصول رزومه نویسی آشنا شدید، می خواهیم نوشتن رزومه را قدم به قدم و با ذکر تمام جزییات آغاز کنیم. فرم رزومه شما دارای چندین بخش اصلی است که در ادامه هر یک را معرفی و نحوه نوشتن هر کدام را به شما آموزش خواهیم داد:

اطلاعات فردی:

این قسمت از رزومه شامل عکس، نام و نام خانوادگی، جنسیت، وضعیت تاهل، وضعیت سربازی (آقایان)، تاریخ تولد و عنوان شغلی یا همان عنوان رزومه است. درباره قرار دادن عکس در رزومه، اگر شرکت در بخش امور مشتریان مراجعه کننده حضوری داشته باشد، قطعاً قراردادن یک عکس رسمی و شیک می تواند برای شما مزیت باشد. اما خیلی مراقب باشید که تصویر بی کیفیت (مانند عکس یکی از کارتهای شناسایی مثل کارت کلی) یا تصویر های غیر رسمی و سلفی که بیشتر برای شبکه اجتماعی استفاده کرده اید، می تواند اثری وارونه داشته باشد و تاثیر گذاری رزومه تان را کم تر کند. درباره تاریخ تولد باید با توجه به وضعیتتان تصمیم بگیرید. اگر سن شما از حد معمول کارجویان بالاتر است بهتر است آن را در رزومه ننویسید. اما در حال عادی حتماً اطلاعات شخصی از جمله سن تان را در رزومه بنویسید، چرا که کارفرما می خواهد این موارد را در رزومه کاری شما ببیند. نکته آخر اینکه حتما در عنوان رزومه، عنوان شغل مورد نظر را بنویسید. به عنوان مثال بنویسید پشتیان فروش، امور پشتیبانی و به هیچ وجه از عناوینی مثل رزومه، رزومه کاری، کاری، سی وی، CV، درخواست استخدام،استخدام و غیره استفاده نکنید که این کار در رزومه ممنوع است!

اطلاعات تماس:

مطمئن شوید که شرکت استخدام کننده، خیلی سریع و بدون دردسر بتواند شما را پیدا کند. حتماً در رزومه شماره همراه، شماره تلفن ثابت، آدرس ایمیل و حتی آدرس شبکه های اجتماعی خود را قرار دهید تا آن ها به صورت آنلاین نیز به شما دسترسی داشته باشند. در ضمن حتماً موقعیت جغرافیایی (استان و شهر) یا آدرس کامل محل سکونت خود را در رزومه بنویسید. برای کارفرما مسافت محل زندگی شما تا شرکت مهم است و می خواهد که در رزومه شما این مسئله شفاف باشد.

ایمیل: حتما از یک ایمیل حرفه ای استفاده کنید و از آدرس ایمیل های نامشخص پرهیز کنید. یک ایمیل حرفه ای باید به شما مرتبط باشد. یعنی با استفاده از نام و نام خانوادگی کامل یا مخفف آن و ترکیب اعداد معنادار مثل سال تولد، یک ایمیل بسازید و در رزومه خود استفاده کنید. در قسمت زیر نمونه ای از ایمیل های حرفه ای و غیر حرفه ای را برای شما آورده ایم.

✘ آدرس ایمیل غیر حرفه ای

  1. callcenter1995@gmail.com
  2. joojoo021@gmail.com
  3. prince_of_dad@gmail.com
  4. queen_of_tehran@gmail.com

✔ آدرس ایمیل حرفه ای

  1. Z.safavi@gmail.com
  2. Zohreh.S.1995@gmail.com
  3. Z.S@gmail.com
  4. Zohreh.Safavi@gmail.com

سوابق تحصیلی:

در بخش سوابق تحصیلی آخرین مدارک تحصیلی خود را بنویسید. اگر مدرک دانشگاهی دارید یا دانشجو هستید، دیگر از مدرک دیپلم خود حرفی نزنید. در ضمن اگر چندین مدرک دانشکاهی دارید باید به ترتیب از بالاترین مدرک شروع به نوشتن کنید. به عنوان مثال اگر کارشناسی ارشد دارید، حتماً ابتدا مقطع فوق و پس از آن مدرک لیسانس را در رزومه کاری خود بنویسید.

سوابق شغلی:

در بخش سوابق شغلی تنها شغل های مرتبط را بنویسید. در ضمن حداکثر 5 ردیف شغلی را می توانید در این قسمت ذکرکنید و اصل خلاصه نویسی رزومه را باید رعایت نمایید. نکته مهم تر اینکه در بین سوابق شغلی خود باید ترتیب وارونه زمانی را رعایت نمایید. به این معنی که جدید ترین آن ها باید بالاتر نوشته شود و به همین ترتیب تا انتها نوشتن پیشینه کاری ادامه پیدا کند

مهارت ها و گواهینامه ها:

در بخش مهارت ها حتماً مهارت های نرم، سخت و مهارت های زبان خود را بنویسید. اگر گواهینامه ای هم دارید هم آن را در قسمت گواهینامه ها بنویسید و هم آن تخصص را در بخش مهارت ها بنویسید؛ هیچ ایرادی ندارد که مهارت های شما دوبار در رزومه تکرار شود.

  1. مهارت نرم: شامل مهارت های رفتاری و ویژگی های شخصیتی است.
  2. مهارت سخت: منظور از مهارت سخت مهارت های فنی و تخصصی مثل ورد، فتوشاپ و مهارت هایی از این دست است.
  3. مهارت زبان: حتماً هر زبانی غیر از زبان فارسی را در رزومه تان بنویسید. لزومی ندارد فقط به زبان انگلیسی، فرانسه اشاره کنید. اگر به زبان آذری، عربی، ارمنی، گرجی، کردی آشنایی دارید حتماً آن ها را در رزومه خود قید نمایید. در ادامه نمونه ای از مهارت های سخت و نرم شغل پشتیبانی را برای شما آورده ایم:
  • مهارت های سخت
  1. مهارت های هفت گانه ICDL
  2. اینترنت
  3. سامانه های پشتیبانی و ثبت تیکت
  4. مدیریت زمان
  5. سرعت انجام امور محوله
  6. گزارش نویسی
  • مهارت های نرم
  1. فن بیان
  2. پیگیر بودن
  3. تعامل و ارتباط
  4. توانایی قانع کردن مشتریان
  5. آرام و صبور
  6. انعطاف پذیری در شرایط کاری مختلف

اگر در مشاغل قبلی خود به عنوان کارمند نمونه انتخاب شده اید، یا ازشرکت های قبلی خود تقدیر نامه یا رضایت نامه ای دریافت کرده اید، می توانید آن ها را در قسمت افتخارات قید نمایید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (370 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (304 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (243 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (235 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (184 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (150 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (146 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (142 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (140 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (129 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (125 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (120 نظر) استوری معنادار شاهین صمدپور برای یکتا ناصر و منوچهر هادی (104 نظر) خنده های رهبر معظم انقلاب به اشعار شاعر طنزپرداز با موضوع آقازاده+ویدئو/ ای صورت و سیرت تو مطلوب، به‌به به‌به به این ژن خوب (100 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی سانیا سالاری، ارغوانِ سریال دلدادگان با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (98 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(عکس) منوی غذای مفصل کافه هنر شهاب حسینی، قباد سریال شهرزاد در لواسان/ از کیک شکلاتی گرفته تا آیس آمریکانو... استعداد و هوش بالای خانمهای شرکت کننده در مسابقه حامد آهنگی و عصبانیت بانمک او از نباختنشون+ویدئو رامین رضائیان ستاره تیم ملی درحال نماز خواندن در اتاقش+عکس علی دایی: زندگی مرفه حق من است، اما پنت هاوس ندارم دختر گدایی که یه شبه میلیاردر شد! دختری که در خیابان برای پول و غذا گدایی می کرد+عکس نان محلی پختن حرفه‌ای و جالب آزیتا حاجیان با تنور روستایی/ خانم بازیگر رو با این تیپ محاله بشناسید!+عکس (ویدئو) دکتر فیروز نادری اطلاعات مرموز ناسا را فاش کرد خلاقیت خنده دار و اقتصادی پدر ایرانی با هدف صرفه جویی در استفاده از چای کیسه ای حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس! صحبت های شنیدنی هادی چوپان قهرمان جهان در حضور آرنولد/ من یک جنگجو هستم +فیلم روایت خنده دار گاوی که از روی ملیکا شریفی نیا رد شد و عمرش را داد به مهران مدیری/ بیژ بیژ را بیشتر بشناسید+فیلم میز ناهار رنگارنگ مصطفی زمانی و مهتاب کرامتی در یک رستوران شیک چینی+عکس (عکس) کشف شگفت انگیز حلقه طلایی و زیبای کوروش هخامنشی در روسیه/ انگشتری متعلق به 500 سال قبل از میلاد مسیح عکس های دکوراسیون شیک و لاکچری خانه شیلا خداداد و همسر جراحش/ هفت سین جذابش را هم ببینید (تصاویر) حیوانات خانگی عجیب و غریب ملکه الیزابت دوم / باورتون میشه واقعا؟ (عکس) تلاشهای بی وقفه ی زن بریتانیایی برای جلب رضایت همسرش جواب داد و رکوردش در کتاب گینس ثبت شد فال قهوه با نشان روز جمعه 10 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 10 فروردین 1403 فال حافظ با تفسیر جمعه 10 فروردین 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز جمعه 10 فروردین 1403 فال روزانه امروز جمعه 10 فروردین ماه 1402 (عکس) جواد عزتی و علی مردانه در پشت صحنه فصل 3 سریال زخم کاری در رامسر / فصل 3 زخم کاری در راه است رونمایی از سفره افطار مفصل و رنگین 6 کیلومتری در مشهد +عکس 12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست (عکس) خوابیدن محمدرضا گلزار وسط تمرین ورزش / مثل اینکه فشار زندگی متاهلی با آیسان خانم زیاده🤣 جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر چهرۀ «خون‌آشام ایتالیایی» بعد از 400 سال بازسازی شد+ عکس مخالفت با بازیگر شدن فریبرز به سبک ژاله صامتی، پریِ سریال زیرخاکی+ویدئو/ اون تیکه معنی کردن چپر چلاغ برا کاوه خیلی خوب بود رونمایی از برادر جوان و قدبلند داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه ها/ جفتشون چقدرم مهربون و خوش استایلن+عکس امروز آخرین مهلت ثبت‌نام دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند/ پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران (ویدئو) مظنون فراری از دست پلیس به خودروی در حال حرکت آویزان شد حرکات با مزه گربه وقتی خودش رو توی آینه میبینه/ چه دیوونه بازی هایی درمیاره+ فیلم واکنش معین به انتشار خبر حضور پنهانی‌اش در ایران/ معین چند بار به ایران آمده؟ هم میز شدن امیر قلعه نویی و علی دایی در ضیافت افطاری در آجودانیه+عکس/ چهره بشاش و شاد هر دو سرمربی سابق و فعلی تیم ملی مبتلا شدن ستاره سادات قطبی به بیماری ناشناخته و دست و پنجه نرم کردن با مرگ+ویدئو عروسی مجلل دختر شاه اینجا برگزار شد!+عکس سلفی عجیب و غریب بهرام رادان با سفره هفت سین ساده در دفتر کارش در دوران مجردی+ عکس/ برا همیناست که میگن ازدوج کنی سر و سامون میگیری غوغای خوانندگی و نوازندگی شهاب حسینی با آهنگ ناصر عبداللهی +ویدئو/عجب صدای قشنگی داره! تصاویری از دوقلوهای ریزه میزه و بانمک یاسمین مقبلی در کنار مادر فضانوردشان
تیتر امروز   
12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر علی دایی: زندگی مرفه حق من است، اما پنت هاوس ندارم چهرۀ «خون‌آشام ایتالیایی» بعد از 400 سال بازسازی شد+ عکس دختر گدایی که یه شبه میلیاردر شد! دختری که در خیابان برای پول و غذا گدایی می کرد+عکس امروز آخرین مهلت ثبت‌نام دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند/ پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران فال قهوه با نشان روز جمعه 10 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 10 فروردین 1403 فال حافظ با تفسیر جمعه 10 فروردین 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز جمعه 10 فروردین 1403 واکنش معین به انتشار خبر حضور پنهانی‌اش در ایران/ معین چند بار به ایران آمده؟ فال روزانه امروز جمعه 10 فروردین ماه 1402 عروسی مجلل دختر شاه اینجا برگزار شد!+عکس