نکات بسیار مهم در استفاده از اسکراب

  پنجشنبه، 24 مهر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
نکات بسیار مهم در استفاده از اسکراب
 از روال مراقبت و زیبایی پوست؛ یعنی پاکسازی، تقویت، مرطوب سازی، شستشو و اسکراب زیاد شنیده ایم. اما هنوز افراد زیادی در شک و تردید هستند که آیا اسکراب بدن و مخصوصا صورت به چه شکلی است. هنگام استفاده از اسکراب، سؤالاتی از این قبیل که آیا اسکراب به پوست ظریف ما آسیب نمی رساند؟ منجر به جوش نمی شود و نرمی پوست را از بین نمی برد

از روال مراقبت و زیبایی پوست؛ یعنی پاکسازی، تقویت، مرطوب سازی، شستشو و اسکراب زیاد شنیده ایم. اما هنوز افراد زیادی در شک و تردید هستند که آیا اسکراب بدن و مخصوصا صورت به چه شکلی است. هنگام استفاده از اسکراب، سؤالاتی از این قبیل که آیا اسکراب به پوست ظریف ما آسیب نمی رساند؟ منجر به جوش نمی شود و نرمی پوست را از بین نمی برد؛ ذهن افراد را به خود مشغول می سازد. در اینجا به منظور از بین بردن این شک و تردیدها و جواب دادن به سؤالات بسیاری در این زمینه، به توضیح بیشتر در مورد اسکراب ها می پردازیم:اساسا اسکراب به منظور رهایی از سلول های مرده پوست به کار می رود زیرا باعث دفع آنها از پوست ما می شود. اگر هرزگاهی پوست پاکسازی نگردد؛ سلول های مرده پوست، منافذ پوست را مسدود می کنند و در نتیجه باعث مشکلات پوستی مانند جوش و یا آکنه می گردند.سلول های مرده پوست با مسدود کردن گردش خون مناسب، منجر به پیری زودرس پوست می شوند ولی اسکراب، پوست را لایه برداری می کند و سلول های مرده را از روی آن بر می دارد.متخصصان پوست، اسکراب را توصیه می کنند اما تعداد دفعات استفاده از آنها را مربوط به نوع پوست شما می دانند. افرادی با پوست های چرب بیشتر از کسانی که پوستی خشک و پوسته پوسته دارند، می توانند از اسکراب استفاده کنند. افراد جوان نسبت به افراد مسن که دچار پیری پوست شده اند، نیز بیشتر می توانند اسکراب را بر روی پوست خود انجام دهند.دانه های بسیار ریز موجود در اسکراب می توانند پوست شما را پاکسازی کرده و باعث درخشانی و لطافت آن بشوند. اما به هر صورت، اگر از اسکراب بیش از حد استفاده نمایید، حالت زبری و خشنی را در پوست خود احساس خواهید کرد.

اسکراب صورت یعنی چه؟

هر بار که از محصولات آرایشی استفاده می کنید و به محل کار یا بیرون از منزل می روید، انبوهی از آلودگی، گردو غبار و باقی مانده مواد آرایشی در پوست جمع میشه و اگر این الودگی ها و مواد اضافی از روی پوست به درستی پاک نشه، باید منتظر ایجاد چین و چروک، لکه های سنی، خشکی پوست، مسدود شدن منافذ پوستی، کدر و کسل شدن رنگ پوست و مواردی از این دست باشید!اسکراب صورتی یکی از محصولات مراقبت از پوست هست که به طور آماده در داروخانه ها یا فروشگاه های محصولات بهداشتی و آرایشی به فروش میرسه. این محصول حالت خمیری و تقریبا زبری داره و بعد از استفاده حالت سایندگی روی پوست ایجاد میکنه. اگر از اسکراب صورت در فواصل زمانی منظم استفاده کنید، پوست شما بی هیچ عنوان طراوت و شادابی خودش رو از دست نمیده و دچار چین و چروک زود رس یا لکه و جوش هم نخواهید شد! اسکراب کردن پوست باعث تمیز شدن و پاکسازی منافذ پوستی شده و از بروز بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری می کند.متخصصان پوستی توصیه می کنند که حداقل هفته ای یکبار از یک اسکراب ملایم برای پوست خود استفاده کنید تا سلامت پوستی در بهترین حالت ممکن حفظ بشه. اما اگر پوست خشک یا حساس دارید بهتره این کار رو هر 15 روز یکبار انجام بدید.

نکات بسیار مهم در استقاده از اسکراب

  • در صورتی که اسکراب با دقت و درست انجام نپذیرد، نه تنها نمیتواند برای پوست مفید واقع شود بلکه آسیب های جدی هم به پوست وارد خواهد کرد.
  • بهتر است تا برای استفاده از اسکراب ابتدا پوست صورت خود را کاملا مرطوب کرده باشید و به همین جهت است که استفاده از اسکراب در زمان دوش گرفتن را بهترین زمان استفاده میدانند. در واقع بهترین زمان استفاده از اسکراب، درست در زمانی است که یه حمام رفته و ده دقیقه قبل از بیرون امدن از حمام ،آن را استفاده کنید سپس صورت یا بدنتان را با اب و صابون شسته و ابدا اجازه ندهید اسکراب وارد چشمهایتان بشود، پس از خارج شدن از حمام هم، حتما از یک مرطوب کننده استفاده کنید .
  • توجه داشته باشید که نباید با افراط در استفاده از اسکراب ها موجب خشکی و ایجاد خراش روی پوستتان بشوید.
  • با کمک استفاده اسکراب و پاک کردن آلودگی ها از سطح پوست، کرم چین و چروک، کرم صورت یا محلول ضد آکنه شما میتواند بسیرا موثرتر از قبل عمل کند، زیرا اجازه نفوذ به زیر سلول های پوستی برایشان صادر شده و سلول های مرده دیگر نمیتوانند در را رسیدن و جذب مواد مغذی به پوست سد ایجاد کنند.
  • برای تاثیر گذاری بیشتر اسکراب، دقت داشته باشید که باید با پوستتان با ملایمت و به دور از هرگونه خشونتی رفتار کنید.
  • تاثیر لایه برداری با اسکراب در دراز مدت و با صبر حاصل می شود نه با شدت و سرعتی که در اعمال اسکراب ها یکار میگیرید.
  • زمانی که در استفاده از اسکراب ها افراطی عمل میکنید ، پوست حالت جمع شدگی به خود میگیرد و در موارد حادتر پوست بسیار نازک و شکننده میشود که این خود زمینه ای برا رسیدن انواع آسیب های دیگر به پوست شماست.
  • از اسکراب ها فقط یک بار یا در نهایت دوبار در هفته استفاده کنید. (استفاده یکبار در هفته توصیه میشود تا پوست آسیب نبیند و از همه مهمتر اینکه زیاده روی در استفاده هر روزه از اسکراب، منجر به آسیب های پوستی میشود که پوست شما را خشک و خشن کرده و اگر درصورتیکه دارای پوستی حساس باشید قطعا نتایج بدتری حاصل خواهد شد!)
  • همیشه پس از لایه برداری و زدودن سلول های مرده از سطح پوست توسط اسکراب، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید (غیر از شبها که نور آفتاب نیست) چرا که پوست شما نسبت به نور واکنش نشان خواهد داد.
  • در انتخاب اسکراب ها دقت کنید و حتما پس از تحقیق بهترین اسکراب را انتخاب کنید. این موضوع صرفا به معنای خریدن گران ترین نوع اسکراب نیست، بلکه به معنای مناسب ترین نوع اسکراب است که با پوست شما سازگاری دارد و از برند معتبر ی تهیه شده تااز مواد به کار رفته درآن مطئمن باشید.
  • بهتر است اسکراب خود را در محلی در دیدرس مثلا حمام نزدیک دوش یا وان بگذارید تا احتمال فراموشی از استفاده را به حداقل برسانید و ماننده شامپو که استفاده از آن در حمام فراموش نخواهد شد، استفاده از اسکراب به صورت هفته ای یکبار را هم به آداب حمام رفتنتان اضافه کنید.
  • زمانی که می خواهید از اسکراب برای صورتتان بهره ببرید ، موهایتان را توسط یک کش خوب ببندید تا مانع از انجام کارتان نشود . دقت داشته باشید که نواحی پلک و اطراف چشم شما بسیار حساس هستند بنابراین نباید از موادی مانند اسکراب ها که خاصیت زبر و خشن دارند در این نواحی استفاده کنید.
  • اسکراب را ابتدا بر روی پوستی که از قبل مرطوب کرده اید استفاده کنید و سپس با نوک انگشت به محل مورد نظر بمالید.
  • بهتر است در زمان استفاده از اسکراب از اسفنج یا کاردک استفاده نکنید چون آن ها مواد معدنی موجود در اسکراب را به خود جذب می کنند در عملکرد اسکراب ها اختلال ایجاد میکنند.
  • در مواردی که پوستتان بسیار ضخیم و کلفت شده است، اسکراب را همراه لیفه بر روی پوستتان به آرامی ماساژدهید تا نتایج بدست آمده برایتان موثر تر واقع شوند. اگر چه لیفه معمولا چیزی شبیه اسفنج است، ولی بافت آن غالبا ضخیم تر از اسفنج است و هنگامی که خیس است مانند اسفنج نرم نخواهد شد. لیفه را می توانید از داروخانه ها و یا جایی که وسایل حمام می فروشند، بخرید.
  • وقتی اسکراب بدن تان تمام شد، آن را برای مدت طولانی روی پوستتان نگه ندارید، این موضوع باعث میشودن تا پوست شما بسیار خشک و دچار خارش می شود. لذا پس از استفاده حتما سریعا پوست خود را خوب شستشو دهید. مطمئن شوید که تمام مواد اسکراب از پوست شما پاک شده باشد. زمانی که تمامی مواد کاملا شسته شد، شما میتوانید شاهد پوستی نرم و لطیف باشید.
  • پس از انجام عمل اسکراب پوست، حتما مقادیر زیادی از لوسیون را بر روی پوست تان بمالید. میتوانید از کرم های صورت و نرم کننده ها نیز بر روی صورت و گردن تان استفاده کنید. لوسیون را باید مسقیما پس استفاده از اسکراب ها بکار ببرید. به این ترتیب صورت تان مرطوب شده و دچار خشکی نخواهد شد.
  • پس از برطرف کردن موهای بدن، جدا از انجام فرایند اسکراب کردن پرهیز کنید، چرا که بعد از تمیز کردن موهای بدن، پوست به شدت حساس میشود و در معرض خطر سوزش و بروز جو شهای ریز قرار خواهد داشت.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (646 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (199 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان