نقش کندر در لاغری

  چهارشنبه، 07 دی 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
نقش کندر در لاغری
کُندر ماده گیاهی سرشار از خواص پزشکی است که طعم تلخی دارد. در این مقاله خاصیت لاغری کندر را بررسی می کنیم. همراه ساعد نیوز باشید.

صمغ کُندر از زمان های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می شود. در باور عموم مردم، مصرف کُندر موجب افزایش حافظه و تقویت ضریب هوشی افراد می شود. کندر بوی تندی دارد که شبیه بوی چوب است. کندر شیره ی خشک شده درختی به همین نام است که در مناطقی گرم و خشک مانند عمان، یمن و آفریقای شمالی پرورش داده می شود. این صمغ را خشک می کنند و به طرق مختلفی مصرف می کنند. گاهی آن را همانطور می خورند، گاهی به همراه اسپند روی آتش دود می کنند و گاهی از آن روغن گیاهی استخراج می کنند که برای اهداف مختلفی استفاده می شود. خود کندور، روغن کندر و دود کندر هر کدام می تواند مزایای زیادی برای فرد داشته باشد.

خواص کندر برای بدن

کندر صمغ درخت بومی مناطق بسیار گرم زمین است. رنگ آن زرد شفاف است و برای سلامتی بسیار موثر است. علی رغم طعم گس و تلخ آن، دارای عطر خوبی است. کندر صمغی است که از دیرباز شناخته شده و توسط رومیان، ایرانیان، مصریان، یونانیان و یهودیان به عنوان دارویی برای روح و جسم استفاده می شد. از کندر به دو صورت پودر کندر و یا روغن آن استفاده می شود که هر کدام برای بیماری های مختلف قابل استفاده هستند.کندر برای کلیه اعضای بدن مفید و قابل استفاده است. از روغن کندر بیشتر برای ترمیم زخم ها، ایجاد پوست شفاف و نرم و همچنین جلوگیری و از بین بردن لکه ها و چروک و جوانسازی پوست استفاده می شود. البته برای جلوگیری از ریزش مو و شوره سر و خارش کف سر و داشتن موهای پرپشت و خوش حالت نیز می توان از کندر استفاده کرد. کندر در ترمیم ناخن ها و استحکام و شفافیت و سلامت آن ها نیز بسیار موثر است. برای رفع زگیل و خارش محل گزش حشرات نیز می توان از کندر استفاده کرد.

کندر در کاهش استرس بسیار مفید است. استفاده از یک یا دو قطره روغن کندر بر روی شقیقه ها هنگام سردرد موجب کاهش درد، احساس آرامش و حتی بهبود درد دید می شود. در هنگام خستگی چشم بر اثر کار زیاد، می توان از کندر استفاده کرد. کندر در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز بسیار موثر است. از اینرو در جلوگیری از انواع سرطان ها می توان از آن استفاده کرد. کندر در پاک کردن کبد چرب و حفظ کلیه ها نیز بسیار موثر است و برای جلوگیری از سنگ کیسه صفرا می توان کندر مصرف کرد. کندر برای درمان مجاری ادرار، افزایش قوای جنسی آقایان و بهبود عملکرد رحم و همچنین جلوگیری از بیماری های زنان مثل کیست و یا سرطان موثر است. از کندر می توان به عنوان ضد افسردگی استفاده کرد؛ زیرا اثر آرام بخشی آن در افسردگی بسیار موثر است.کندر در پایین آوردن تری گلیسیرید و کلسترول خون نیز مفید است؛ از اینرو در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی استفاده از آن می تواند موثر باشد. کندر در جذب بیشترین میزان کلسیم موثر بوده و برای رفع پوکی استخوان استفاده می شود.

خواص کندر برای بدن

کندر و کاهش وزن

  • تاثیر کندر بر دستگاه گوارش: کندر در بهبود سلامت دستگاه گوارش، پاکسازی بدن از سموم و چربی ها و کنترل حرکات روده نقش اساسی دارد، بنابراین درد معده و استفراغ را کاهش می دهد و احتمال هضم و دفع مواد غذایی را به راحتی افزایش می دهد و همچنین باعث کاهش چربی شکم می شود و با جلوگیری از احتباس مایعات در بدن، باعث کاهش نفخ و ورم می شود.
  • تولید ادرار: کندر همچنین با افزایش تولید ادرار، شل شدن عضلات و بهبود گردش خون، به تسریع آنزیم های گوارشی عمل می کند، همه این عوامل منجر به کارایی سیستم گوارشی، کمبود ذخیره چربی و نفخ می شود.
  • کاهش اضطراب: از طرف دیگر، کندر برای کاهش اضطراب و استرس که موجب تولید هورمون کورتیزول در بدن می شود، بسیار مفید می باشد(فرد برای کاهش احساسات بد خود نیاز به خوردن غذای بیشتر دارد).
  • رفع بی خوابی: کندر به خواب آرام و خلاص شدن از شر بی خوابی در طول شب کمک می کند و به بدن اجازه می دهد عملکرد خود را به خوبی انجام دهد و از هرگونه عدم تعادل هورمونی که باعث احساس گرسنگی بیش از حد در ساعت های شب می شود، جلوگیری می کند، و مانع افزایش وزن و تجمع چربی در بدن می شود.
  • افزایش سوخت و ساز بدن: طبع کندر گرم و خشک می باشد و موادی که طبع گرم و خشک دارند باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می شوند. کندر با تجمع بلغم در بدن مبارزه کرده و خواص کندر برای لاغری و کاهش چربی خون، کاهش قند خون و محافظت از کبد کاملا به اثبات رسیده است.

چگونگی مصرف کندر

بهترین روش مصرف کندر، کوبیدن و یا آسیاب کردن کندر است و هر روز صبح به صورت ناشتا یک قاشق مرباخوری از کندر را در یک استکان اب حل کنید و مصرف کنید. نباید فراموش کنید هر نسخه طب سنتی که ناشتا مصرف شود اثر خیلی قوی تری بر روی بدن شما دارد. می توانید کندر را در دهان بگذارید و مانند آدامس آن را بجوید. کندر کمی تلخ است و اگر آن را نجوید ممکن است به دندان هایتان بچسبد. در مورد میزان مصرف کند گفته شده که نباید بیشتر از یک و نیم گرم در روز مصرف شود. ضمنا دوره درمانی که با کندر شروع کرده اید نباید بیش از 2 هفته طول بکشد. یعنی پس از 2 هفته مصرف کندر باید به بدن خود استراحت دهید.

مضرات کندر

مطالعات نشان داده، علیرغم مفید بودن کندر، زنان باردار باید در مصرف این صمغ گیاهی زیاده روی نکنند تا کودک شان دچار بیش فعالی نشود. در واقع برای بهره گیری از فواید کندر در دوران بارداری، مصرف کندر در حدود یک ماه و حداکثر تا سه ماه، برای تقویت هوش و حافظه فرزند کفایت می کند و مصرف این مدت زمان هم باید بعد از ماه چهارم بارداری اتفاق بیفتد و نه پیش از آن. مصرف کندر به دلیل طبع گرم و خشکی که دارد در گرم مزاج ها با احتیاط و در مقدار متعادل انجام شود. در غیر این صورت باعث بروز سردرد و همچنین برخی بیماری ها از جمله بعضی بیماری های پوستی می شود. زیاده روی در مصرف کندر می تواند باعث سوختن خلط های خون و بلغم شود. از طرف دیگر، باعث ایجاد حالت تهوع، شکم درد و بی اشتهایی گردد. مصرف خارجی این صمغ خاص، ممکن است در بعضی افراد خارش خفیف پوستی ایجاد کند.

سخن آخر

خواص کندر آن قدر زیاد است که از قدیم برای درمان بسیاری از بیماری ها مصرف می شود. کندر برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها استفاده می شود. علاوه بر این که از کندر برای لاغری استفاده می شود، می تواند خواص زیادی داشته باشد. برای مثال به بهبود آسم، سلامت دهان و دندان، تقویت حافظه، کاهش فشار خون، تعادل هورمونی و … کمک کند. این ماده گیاهی در اشکال مختلف مانند: روغن ،خوراکی، قرص، کرم موضعی و کپسول استفاده می‏ شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (408 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (152 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (71 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (61 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (52 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (11 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس