دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

ویتامین E برای چی خوبه 

سه شنبه، 17 بهمن 1402
ویتامین E یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است که برای بدن خواص بسیاری دارد. در این مطلب خواص ویتامین E را بررسی می کنیم. همراه ساعدنیوز باشید.

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که به این معنی است که بدن تنها زمانی می تواند آن را از غذا جذب کند که همراه با چربی خورده شود. مانند سایر ریزمغذی ها و ویتامین ها، بدن ما نمی تواند ویتامین E را به تنهایی تولید کند، بنابراین دریافت این ویتامین از رژیم غذایی ضروری است. ویتامین E به طور طبیعی در انواع غذاهای گیاهی مانند مغزها، دانه‌ها، سبزیجات و روغن‌های گیاهی وجود دارد.

ویتامین E برای چیست؟


ویتامین E از رگ های خونی محافظت می کند و از تشکیل لخته جلوگیری می کند. ویتامین E همچنین یکی از موثرترین مواد مغذی برای تنظیم عملکرد سیستم ایمنی است. این باعث می شود که آن را به مبارزه با عفونت های باکتریایی و ویروسی کمک کند. ویتامین E فواید زیادی برای پوست دارد. از ما در برابر اثرات مضر قرار گرفتن در معرض نور خورشید محافظت می کند، و بنابراین یک عنصر رایج در محصولات ضد آفتاب و محصولات مراقبت از پوست است. اما جدا از پوست ما، ویتامین E برای چه چیز دیگری مفید است؟ محققان در حال حاضر در حال بررسی هستند که آیا دوزهای بالای ویتامین E می تواند به پیشگیری از بیماری های مزمن کمک کند.

  • بیماری قلبی: مطالعات مشاهده ای نشان می دهد که مصرف ویتامین E خطر بیماری قلبی را 15-25٪ کاهش می دهد. چندین کارآزمایی کنترل شده نتوانستند هیچ اثر پیشگیرانه ای پیدا کنند.

  • سرطان: به طور کلی، مطالعات مشاهده‌ای نتوانستند هیچ گونه اثر پیشگیرانه ویتامین E را بر سرطان ثابت کنند. با این حال، برخی از مطالعات نشان می دهد که ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را تحت شرایط خاصی کاهش دهد.

  • بیماری های عصبی: تا به امروز، شواهد کمی وجود دارد که ویتامین E می تواند به محافظت در برابر آلزایمر، پارکینسون یا ALS کمک کند. تحقیقات بیشتری برای درک کامل اثرات و مزایای سلامتی ویتامین E مورد نیاز است. با این حال، مهم است که بدانیم اگر ویتامین E بیش از نیازمان مصرف کنیم، هیچ فایده ای برای بدن ما ندارد.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 29 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...