پلاژ ساحلی سانتورینی در یونان و جاذبه های آن!

  سه شنبه، 26 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
پلاژ ساحلی سانتورینی در یونان و جاذبه های آن!
پلاژ ساحلی سانتورینی یکی از زیباترین و عجیب‌ترین جزایر یونان بوده و جاذبه‌های دیدنی زیادی را در خود جای داده است. این جزیره قدمتی 3500 ساله داشته و شگفتی‌های فراوانی در آن وجود دارد. محال است کسی به کشور یونان سفر کرده باشد و از این جزیره بازدید نکند، حتی بسیاری از گردشگران به قصد بازدید از سانتورینی، راهی یونان می‌شوند.

پلاژ ساحلی جزیره سانتورینی، تفریحات مختلفی از جمله، غواصی، اسب سواری و قایق‌سواری را برای بازدیدکنندگان از جزیره فراهم می‌کند.اگر برای بازدید از لاشه‌های کشتی از بندر سانتورینی بازدید کردید، پیشنهاد می‌کنیم حتما غواصی با تجهیزات را در این ناحیه امتحان کنید. می‌توانید تا عمق 14 متری آب را جستجو کنید و کشتی‌های باستانی یونانی را در کف آب تماشا کنید. البته دید زیر آب در این منطقه چندان خوب نیست و ممکن است نتوانید ماهی‌ها را به خوبی ببینید، اما با این وجود تماشای لاشه‌ی کشتی‌ها هم ارزش زیادی دارد.

پلاژ ساحلی سانتورینی کجاست؟

پلاژ ساحلی بخشی از جزیره سانتورینی است که به صورت اختصاصی برای تفریحات آبی و ساحلی ایجاد شده است. در این منطقه از جزیره سانتورینی، تفریحات زیادی برای گردشگران وجود دارد و یکی از بهترین مناطق برای تفریح و لذت بردن از سواحل سانتورینی است. از همین رو به تمام کسانی که به یونان و سانتورینی سفر می‌کنند پیشنهاد می‌دهیم حتما به این منطقه سری بزنند و از تفریحات و سرگرمی‌های فوق العاده آن لذت ببرند.

در پلاژ ساحلی سانتورینی چه تفریحاتی وجود دارد؟

همانطور که در بخش قبلی هم اشاره کردیم، پلاژ ساحلی سانتورینی جایی برای تجربه شگفتی‌ها و تفریحات هیجان انگیز است. در این منطقه، تفریحات زیادی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به شنا و غواصی، قایق سواری و… اشاره کرد.

در عمق 14 متری آب‌های این منطقه، لاشه‌هایی از کشتی‌های باستانی یونان وجود دارد که گردشگران می‌توانند به کمک تجهیزات غواصی مخصوص، از آن‌ها دیدن کننند. با وجود اینکه منظره زیر آب این پلاژ چندان هم جالب نیست و ماهی‌ها و موجودات دریایی زیادی در آن وجود ندارد، اما وجود این لاشه‌های کشتی باعث شده غواصان برای رفتن به عمق آب کنجکاو و مشتاق شوند.

از دیگر تفریحات موجود در این منطقه می‌توان به سوارکاری اشاره کرد که یکی از محبوبترین تفریحات در میان گردشگران و افراد بومی به شمار می‌رود. گردشگران می‌توانند در اطراف تپه‌های این منطقه یا در طول ساحل به اسب سواری پرداخته و از منظره اطراف خود لذت ببرند.

اگر به دنبال کمی هیجان بیشتر هستید، می‌توانید قایق سواری را هم امتحان کنید. در پلاژ ساحلی سانتورینی تورهای قایق سواری مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید با شرکت در آن‌ها، از گشت و گذار روی امواج آرام آب‌ها لذت ببرید و تجربه‌ای بی‌نظیر برای خود رقم بزنید. این تورها چند ساعتی طول می‌کشند و شما در طی مسیر از آتشفشان و چشمه‌های آب گرم بازدید خواهید کرد.

ساحل سانتورینی

آب و هوای سانتورینی

فصل گردشگری در سانتورینی از اول آوریل (10 فروردین) یا حوالی عید پاک یونانی (16 آوریل) آغاز می شود. از دسامبر تا مارس (آذر تا فروردین) به دلیل داشتن هوای سردتر، بارش باران و وزش باد، سانتورینی از لحاظ گردشگری رونق ندارد. اگر چه هوا به ندرت سرد می شود، اما آب و هوای نامناسب باعث می شود تا گردشگران تجربه مطلوب و خوشایندی را در جزیره ی زیبای سانتورینی نداشته باشند. در نتیجه بسیاری از کسب و کار ها، از جمله هتل ها و مهمان خانه ها، ممکن است بسته و تعطیل شوند. هوای سانتورینی در ماه های شلوغ تابستان، بین ماه مه و سپتامبر (اردیبهشت تا مهر)، معمولا گرم و خشک و همراه با بارش بسیار کم باران می باشد.

زمان ایده آل برای سفر به سانتورینی ، با آب و هوا معتدل، قیمت های پایین تر و شلوغی کمتر، آوریل تا ژوئن (فروردین تا تیر) همچنین سپتامبر تا اکتبر (شهریور تا آبان) است. به طور کلی در ماهای ژانویه،فوریه،مارس،آوریل و مه آب و هوای سانتورینی خوب و معتدل است. ماهای مارس، آوریل، مه، ژوئن، جولای، آگوست، سپتامبر، اکتبر و نوامبر فصل گرم این شهر را می سازند. در ماه های ژانویه ، آوریل ، مه ، ژوئن ،جولای ، آگوست ، سپتامبر ،اکتبر ، نوامبر و دسامبر بارندگی وجود دارد. به طور میانگین گرم ترین ماه جولای و سردترین ژانویه است. دسامبر مرطوب ترین ماه سال در سانتورینی است ، اگر از باران بیزارید ، این ماه سال به سانتورینی نروید. مارس خشک ترین ماه سال در سانتورینی است.

جزیره سانتورینی

چه زمانی به پلاژ ساحلی سانتورینی سفر کنیم؟

جزیره سانتورینی از اواخر ژوئن تا اوایل سپتامبر، پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیا بوده و بسیار شلوغ است. بدیهی است که اکثر این گردشگران از پلاژ ساحلی هم دیدن کرده و این پلاژ در این مدت شلوغ خواهد بود. علت این موضوع، به آب و هوای مطبوع و آفتابی سواحل سانتورینی در این فصل از سال برمیگردد که باعث می‌شود گردشگران زیادی به حضور در پلاژهای ساحلی علاقه‌مند شوند.این موضوع همچنین هزینه‌های سفر به سانتورینی را هم افزایش خواهد داد.

در ماه‌های می، ژوئن و سپتامبر تا اکتبر، هوای سانتورینی کمی سردتر می‌شود و گردشگران کمتری به این جزیره سفر می‌کنند. همچنین هوا برای تفریحات آبی و آفتاب گرفتن در پلاژ ساحلی بسیار سرد بوده و این مناطق خلوت‌تر می‌شوند. در عوض، هزینه‌ها برای سفر به یونان و سانتورینی در این ماه‌ها کمتر است. پس اگر به آفتاب گرفتن در ساحل علاقه‌ای ندارید و برای پیاده روی و سوارکاری به پلاژ ساحلی سانتورینی می‌روید، سفر در این ماه‌ها برایتان مناسب خواهد بود.

در ماه‌های نوامبر و آوریل به دلیل بارش‌های گاه و بیگاه و بادهای شدید، سفر به جزیره سانتورینی و پلاژ ساحلی آن چندان هم توصیه نمی‌شود. چرا که شما به دلیل شرایط آب و هوایی، امکان لذت بردن از تفریحات این جزیره را نخواهید داشت.

جزیره سانتورینی

اسب سواری یکی از محبوب‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در سراسر سانتورینی پیدا کنید. چه با خانواده باشید یا دوستان، چه سفر ماه عسلی باشد یا نه، در هر صورت لذت زیادی از انجام این ورزش جذاب خواهید برد. می‌توانید سوار بر اسب در اطراف تپه‌های جزیره یا در طول ساحل به گشت و گذار بپردازید. این کار برای فعالیت بعد از ظهرتان مناسب است. حتی اگر به اسب هم علاقه‌ای ندارید، الاغ سواری گزینه‌ی جذاب دیگری است که در اختیار شما خواهد بود.

اگر به ماجرجویی علاقه دارید، خواهید دید که با بیرون آمدن از شهرهای کوچک سانتورینی، موارد زیاد و جذابی در انتظار شما خواهد بود. یکی از بهترین تفریحاتی که می‌توانید انجام دهید گشت و گذار روی یک قایق است. در خلیج Ammoudi می‌توانید در تورهایی سوار بر قایق شوید. در طی این تورها از آتشفشان جزیره، چشمه‌های آب گرم و از محله‌ی جزیره‌ای Thirassia بازدید کنید. با وجود اینکه این تورها چند ساعت به طول می‌انجامد، اما اساسا باید به چشم سفری روزانه به آن‌ها نگاه کرد. البته متاسفانه ناهار شامل این تورها نمی‌شود، اما گروه معمولا در کافه کاپیتان جک برای ناهار توقف می‌کند.

خلاصه

«سانتورینی» را می‌توان رمانتیک‌ترین و محبوب‌ترین جزیره در سواحل غربی یونان دانست که معمولاً مقصد سفر زوج‌های جوان برای گذراندن دوران شیرین و عاشقانه‌ی ماه عسل است. منظره‌ی جزیره سانتورینی با داشتن صخره‌های رنگارنگ که یادگار فوران آتشفشان‌ها هستند در کنار دریای اژه، مثل یک تابلوی نقاشی باشکوه است. در این جزیره‌ی هلالی شکل می‌توانید از تماشای آب‌های زلال و آتشفشان‌های فعال در وسط دریا لذت ببرید؛


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (173 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (71 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (39 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (36 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (35 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (34 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (34 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (32 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (30 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (29 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (27 نظر) نگاهی به میز ناهار رنگارنگ و نان محلی دستپخت صبا راد برای همسر و مادرشوهرش/ شیک و باکلاس+عکس (25 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (23 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بریدن سر زن تهرانی با داس توسط شوهرش / اظهارات عجیب قاتل پس از اعتراف به جنایت
بازگشت قاتل آی‌نور به محل جنایت
فال روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 30 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 30 مرداد 1403 + فیلم
فوت و فن خانه‌داری؛ 6 روش کاربردی برای رسوب گیری سر دوش حمام
روستای تاریخی حیرت انگیز در کردستان؛ خانه های سنگی و پلکانی زیبا به سبک ماسوله و جنگلی با درختان گلابی وحشی
وقتی رهبر معظم انقلاب پول میوه و آجیلی که در هواپیمای مخصوص مسئولان به ایشان داده بودند را پرداخت کردند
زنوزی: یک تنه حریف همه شما هستم نیازی به دخالت پزشکیان نیست!
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
آموختن موسیقی، راه حلی برای درمان اختلال یادگیری کودکان
ناهید کیانی احساس قلبی اش درباره کیمیا علیزاده را فاش کرد
منتخب روز   
نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!