روش تهیه‌ی ماسک ماست با چند ماده ی ساده و کم هزینه

  جمعه، 24 بهمن 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه‌ی ماسک ماست با چند ماده ی ساده و کم هزینه
ماست را می‌توان با اضافه کردن باکتری زنده باکتری های زنده به شیر درست کرد. ماست دارای ویتامین ها و مواد معدنی از جمله آن می‌توان به ویتامین B12، کلسیم، فسفر، ریبوفلاوین تشکیل شده است

ماست را می توان با اضافه کردن باکتری زنده باکتری های زنده به شیر درست کرد. ماست دارای ویتامین ها و مواد معدنی از جمله آن می توان به ویتامین B12، کلسیم، فسفر، ریبوفلاوین تشکیل شده است. جوش به برآمدگی پر از چربی که گاهی همراه عفونت است می گویند که در می تواند زیبایی پوست شما را تحت تاثیر قرار دهد، ما به شما ماسک صورت با ماست برای جوش را پیشنهاد می کنیم.مواد مغذی که در ماست وجود دارد برای تاثیر شگفت انگیزی در درخشندگی پوست و جوانی شما دارد. از ماسک صورت با ماست برای جوش نیز می توان استفاده کرد.

لاکتیک اسید: یکی از مواد مغذی اصلی که در ماست وجود دارد لاکتیک اسید است. این ماده به عنوان لایه بردار و مرطوب کننده پوست عمل می کند و می تواند چین و چروک های پوست را کاهش دهد و از ایجاد چین و چروک های جدید نیز می تواند جلوگیری کند.

کلسیم: بخش اعظمی از پوست ما از کلسیم تشکیل شده است و ماست به علت داشتن کلسیم به مقدار فراوان علاوه بر تاثیر بر سلامت بدن می تواند پوست شما را بازسازی کند و موجب آبرسانی آن شود.

روی: باید گفت که ماست به علت داشتن روی یا همان زینک دارای خواص التهابی است و تکثیر سلولی و رشد بافتی را سهولت می بخشد. روی موجب تنظیم چربی در پوست می شود و این چربی ها از غدد سبابه ترشح شده و موجب بهبود آکنه و جوش می شود.

ویتامین B: این ماده دارای ویتامین های B2، B5، B12 می باشد. ویتامین B2 می تواند موجب درخشدگی پوست شما شود. این ویتامین موجب حفظ رطوبت در پوست شما می شود. سلول های پوستی شما را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت و موجب تکثیر و رشد سلولی می شود. همچنین این ویتامین می تواند موجب ساخت سلول های چربی ساز شود.

روش تهیه ی ماسک ماست

برای تهیه ی ماسک ماست روش های مختلفی وجود دارد. می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

۱. برای پوست های خشک

اگر پوست خشک دارید، از روش زیر برای تهیه ی نوعی ماسک مرطوب کننده و آب رسان استفاده کنید. این روش پوست شما را صاف، نرم و انعطاف پذیر می کند.

مواد لازم:

  • ۲ قاشق غذاخوری ماست پرچرب طبیعی؛
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل طبیعی؛
  • ۲ قاشق غذاخوری پوره ی آووکادو؛
  • ۲ قاشق غذاخوری جو پخته شده.

همه ی مواد فوق را باهم مخلوط کنید تا خمیری یک دست ایجاد شود. آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. سپس ماسک را با حوله ی نرم و مرطوب بشویید و تفاوت را ببینید.

۲. پوست تحریک شده

در صورتی که پوست تان به دلیل عفونت، آفتاب سوختگی یا عوامل دیگر قرمز و ملتهب است، از این ماسک ماست برای تسکین پوست خود استفاده کنید:

مواد لازم:

  • ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورای طبیعی (می توانید به جای ژل از آب آلوئه ورا هم استفاده کنید.)
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • چند قطره روغن بابونه

همه ی مواد را باهم مخلوط کنید تا خمیری نرم ایجاد شود. زمانی که خمیر آماده شد، آن را از یک صافی عبور دهید تا یک دست شود. ماسک را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت خود قرار دهید، سپس با آب سرد بشویید.

۳. برای عیب و جوش روی پوست

جوش های چرکی و سرسیاه به دلیل تولید بیش ازاندازه ی چربی پوست ایجاد می شوند و به باکتری های تولیدکننده ی آکنه اجازه ی رشد می دهند. با استفاده از ماسک ماست می توانید مقدار چربی پوست خود را کم کنید و از شر باکتری ها خلاص شوید.

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری ماست؛
  • 1 قاشق غذاخوری عسل؛
  • 1 قاشق چای خوری آب لیموی تازه؛
  • 1 قاشق چای خوری پودر زردچوبه.

تمام مواد را به خوبی باهم مخلوط کنید. ماسک را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت خود قرار دهید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و با دستمال نرم خشک کنید.

۴. برای داشتن صورتی طبیعی و درخشان

هیچ چیز به اندازه ی صورتی درخشان جذاب نیست. برای این منظور از این ماسک استفاده کنید:

مواد لازم:

  • ماست؛
  • عدس نیمه خردشده؛
  • پوست پرتقال رنده شده.

با مخلو کن، عدس و پوست پرتقال را باهم آسیاب کنید. ماست را هم به آنها اضافه کنید، سپس آن را روی پوست خود بمالید. بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید. متوجه خواهید شد که صورت تان درخشان تر، نرم تر و تازه تر به نظر می آید. در صورتی که پوست خشکی دارید، یک قاشق چای خوری عسل به ترکیب اضافه کنید تا رطوبت پوست شما حفظ شود.

5-ماسک ماست برای بستن منافذ باز پوست

لازم نیست کرم ها یا لوازم آرایشی و بهداشتی گران قیمت برای درمان خشکی پوست تان خریداری کنید. شما می توانید مواد طبیعی را مانند ماست برای خلاص شدن از این مشکل در خانه امتحان کنید. ماست برای رنگ پوست نیز بسیار مفید است و منافذ پوست را به خوبی می بندد. این ماده ی خوراکی یک مرطوب کننده ی عالی برای پوست است. به علاوه، ماست خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد که به تسکین خارش و خشکی پوست کمک می کند. علاوه بر این، اسید لاکتیک موجود در آن پوست تان را تسکین می دهد و آن را نرم می کند. ماست همچنین یک ضد قارچ طبیعی است و خواص ضد باکتری دارد که میکروب ها و باکتری های دیگر را از بین می برد.

مواد مورد نیاز

– ماست
– لیمو
– عسل
– ژل آلوورا

طرز تهیه ماسک ماست

روش ۱:

– کمی ماست ساده بردارید و آن را روی صورت تان پخش کنید.
– اجازه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب شستشو دهید.

روش ۲:

– شما می توانید کمی آب پرتقال را با یک قاشق چایخوری ماست ساده و یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید.
– مخلوط را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت تان بمالید و سپس آبکشی کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (590 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان