رژیم لاغری ماست چیست؟

  یکشنبه، 19 دی 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
 رژیم لاغری ماست چیست؟
ماست یک محصول لبنی تخمیر شده است که به عنوان صبحانه یا میان ­وعده در سراسر دنیا شناخته می‌شود. این محصول لبنی برای سلامت استخوان‌ها و گوارش بهتر مفید است. بسیاری از افراد معتقدند ماست به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

آیا می خواهید وزن خود را کاهش دهید؟ اگر به کاهش وزن فکر می کنید اما لب به لبنیات نمی زنید، به نتیجه نخواهید رسید. زیرا لبنیات به دلیل وجود پروتئین می توانند به پایین آوردن وزن شما کمک کنند. یکی از این لبنیات ماست است. مصرف ماست پروبیوتیک می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.این روش کاهش وزن برای افرادی که دچار مشکل چربی خون و کبد چرب هستند، مناسب نمی باشد. پیشنهاد می کنیم برای استفاده از این روش کاهش وزن با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.

ماست چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

ماست به لطف پروتئین، پروبیوتیک و تطبیق پذیری در فرآیند آشپزی، برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه همه محصولات لبنی حاوی پروتئین هستند و مزایای زیادی برای سلامتی بدن دارند اما ماست بیشتر از بقیه موارد می تواند به بدن شما کمک کند. پروبیوتیک هایی که در ماست وجود دارد محیطی را ایجاد می کند که در آن باکتری های خوب قادرند رشد و توسعه یابند.

زمانی که روده شما با وجود آنتی بیوتیک ها و غذاهای نامناسب ضعیف تر می گردد، احتمال التهاب بیشتر خواهد شد. در این شرایط فرد بیشتر از قبل چاق می شود. مطالعه منتشر شده در مجله British Journal of Nutrition نشان می دهد زنانی که اضافه وزن دارند و رژیم غذایی با کالری محدود و به همراه مکمل های حاوی پروبیوتیک را به مدت 12 هفته دنبال می کنند، بیشتر از سایر افراد وزن کم خواهند کرد.

چرا باید مصرف ماست را افزایش دهیم؟

گروهی از محققان دریافته اند که مصرف کنندگان ماست نسبت به سایر افراد حجم عضلات بیشتری دارند و چربی شکمی بیشتری کم می کنند. این یک خبر بسیار خوب است زیرا هر چقدر حجم عضلات بیشتر باشد، کالری سوزانده شده بیشتر می شود و همین امر کاهش وزن را ساده تر و اسان تر خواهد کرد. خوشبختانه روش های زیادی برای استفاده از ماست وجود دارد و می توان از خواص بی نظیر آن برای کاهش وزن استفاده کرد.

ماست و کاهش وزن

چند نظریه نشان می دهد که ماست به دلیل دارا بودن مواد مغذی مختلف به کاهش وزن کمک می کند. این مواد مغذی شامل موارد زیر می­ باشد:پروتئین موجود در ماست ممکن است به کاهش وزن از طریق روش های مختلفی کمک کند که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

  • تنظیم هورمون های گرسنگی: دریافت پروتئین زیاد باعث افزایش سطح چندین هورمون کاهش­ دهنده ­ی اشتها می شود. همچنین میزان هورمون گرسنگی گرلین را نیز کاهش می دهد.
  • افزایش متابولیسم: یک رژیم غذایی با پروتئین بالا، موجب افزایش متابولیسم می شود و به شما کمک می کند تا کالری بیشتری در طول روز بسوزانید.
  • ایجاد احساس سیری کامل: ثابت شده است که افزایش مصرف پروتئین باعث افزایش احساس سیری می شود. بنابراین، یک رژیم غذایی با پروتئین بالا به شما کمک می کند تا در طول روز کالری کمتری مصرف کنید.
  • کمک به حفظ عضلات در هنگام کاهش وزن: در کنار کاهش کالری دریافتی، یک رژیم غذایی با پروتئین بالا به حفظ توده عضلانی و کاهش چربی­ ها کمک می­ کند. این موضوع زمانی تشدید می ­شود که با ورزش مقاومتی ترکیب شود.یک فنجان (۲۴۵ گرم) ماست معمولی شامل ۸ گرم پروتئین و ماست یونانی دارای ۲۲ گرم پروتئین است. توجه کنید که ماست از نظر محتوای پروتئین منحصر به فرد نیست. غذاهایی مانند گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، تخم مرغ، لوبیا و سویا نیز از منابع عالی پروتئین هستند.

برنامه غذایی رژیم هفت روزه ماست

رژیم ماست یکی از رژیم های مناسب برای کاهش وزن اصولی و دائمی به شمار می رود. این رژیم در صورتی که زیر نظر پزشک و اصولی پیگیری شود در میان مدت تاثیر گذار خواهد بود.رژیم غذایی مدت هاست که از «نخوردن» به «اصولی خوردن» تبدیل شده است. متخصصان تغذیه می گویند ماست یکی از مغذی ترین خوراکی ها است.

برنامه غذایی روز اول رژیم هفت روزه ماست

  1. ۵ سیب زمینی پخته شده
  2. ۶ فنجان ماست ساده
  3. این مقدار از مواد غذایی را به ۵ وعده غذایی تقسیم کنید. توجه داشته باشید که وعده شام شما فقط دو فنجان ماست ساده باشد.

برنامه غذایی روز دوم رژیم هفت روزه ماست

  1. ۲۰۰ گرم جوجه پخته شده
  2. ۶ فنجان ماست ساده
  3. توجه کنید جوجه را در وعده ناهار خود مصرف کنید.

برنامه غذایی روز سوم رژیم هفت روزه ماست

  1. ۶ فنجان ماست ساده و یا خامه ترش
  2. ۲۰۰ گرم گوشت گاو
  3. حتما گوشت را در وعده ناهار خود مصرف کنید.

برنامه غذایی روز چهارم رژیم هفت روزه ماست

  1. ۶ فنجان ماست ساده و یا ۳ فنجان خامه ترش
  2. ۲۰۰ گرم ماهی

برنامه غذایی روز پنجم رژیم هفت روزه ماست

  1. ۶ فنجان ماست ساده
  2. میوه و سبزیجات (بجز آناناس و انگور)

امروز شما می توانید هر میوه ی دلخواهی را بخورید فقط توجه داشته باشید که میوه و سبزی را به طور همزمان مصرف نکنید.

برنامه غذایی روز ششم رژیم هفت روزه ماست

۱ لیتر ماست ساده

برنامه غذایی روز هفتم رژیم هفت روزه ماست

۱ لیتر ماست ساده

در طول این هفت روز از خوردن نان، شیرینی و یا هر چیزی که در این برنامه غذایی آورده نشده است، خودداری کنید و فقط طبق این برنامه غذایی پیش بروید. البته شما می توانید بجای گوشت گاو و ماهی از جوجه استفاده کنید. توجه کنید که فقط از گوشت سینه مرغ برای جوجه استفاده نمایید.رژیم هفت روزه ماست دارای پروتئین بالا و کالری کمی است. ماست یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از پروتئین، کلسیم و منیزیم است. تحقیقات نشان داده است که مواد غذایی با کلسیم بالا باعث می شود که شما بهتر چربی شکمی خود را آب و وزن خود را بیشتر کم کنید.ماست و دیگر محصولات لبنی بهترین منبع برای کلسیم هستند. کلسیم یک ماده معدنی عالی برای تقویت استخوان، دندان و ماهیچه ها به شمار می آید. همچنین کلسیم نقش مهمی در عملکرد سلول های عصبی دارد.

چربی سوزی با ماست چگونه ممکن است؟

ماست به لطف پروتئین، پروبیوتیک و تطبیق پذیری در فرآیند آشپزی، به چربی سوزی مداوم و موثر کمک زیادی خواهد کرد. اگرچه همه محصولات لبنی حاوی پروتئین هستند و مزایای زیادی برای سلامتی بدن دارند اما ماست بیشتر از بقیه موارد می تواند به بدن شما کمک کند. پروبیوتیک هایی که در ماست وجود دارد محیطی را ایجاد می کند که در آن باکتری های خوب قادرند رشد کنند. رشد این باکتری های مفید اولین قدم در راه کاهش وزن اصولی خواهد بود.زمانی که روده ی شما با وجود آنتی بیوتیک ها و غذاهای نامناسب ضعیف تر می گردد، احتمال التهاب بیشتر خواهد شد. در این شرایط فرد بیشتر از قبل چاق می شود. مطالعه ی منتشر شده در مجله British Journal of Nutrition نشان می دهد زنانی که اضافه وزن دارند و رژیم غذایی با کالری محدود و به همراه مکمل های حاوی پروبیوتیک را به مدت 12 هفته دنبال می کنند، بیشتر از سایر افراد کاهش وزن اصولی و بی بازگشت را تجربه خواهند کرد.

گروهی از محققان دریافته اند که مصرف کنندگان ماست نسبت به سایر افراد حجم عضلات بیشتری دارند و چربی شکمی بیشتری کم می کنند. این یک خبر بسیار خوب است زیرا هر چقدر حجم عضلات بیشتر باشد، کالری سوزانده شده بیشتر می شود. همین امر کاهش وزن را ساده تر خواهد کرد. خوشبختانه روش های زیادی برای استفاده از ماست وجود دارد و می توان چربی سوزی با ماست را به راحتی ممکن کرد.

بهترین ماست برای چربی سوزی

ماست یونانی تقریبا دو برابر ماست معمولی پروتئین دارد. 230 گرم ماست یونانی حدود 20 گرم پروتئین دارد. در حالیکه ماست معمولی حدود 11 تا 13 گرم پروتئین دارد. محتوای بالای پروتئین ماست یونانی باعث شده که این ماست در میان کسانی که سعی دارند وزنشان را کنترل کنند محبوب شود زیرا به جلوگیری از گرسنگی کمک می کند.

به جای اینکه بر روی سالاد یا غذای خود از خامه ی ترش استفاده کنید؛ ماست یونانی را با گشنیز و ادویه مخلوط کنید و طعم دلخواه خود را به آن بیفزایید. اگر ادویه ای در دسترس ندارید می توانید از ماست یونانی ساده استفاده کنید. اینکار نه تنها یک جایگزین ساده برای کمتر کردن کالری و چربی ورودی به بدن فراهم می کند بلکه باعث می شود پروتئین بیشتری وارد بدن گردد و این یک انتخاب هوشمندانه است.

بهترین روش استفاده برای چربی سوزی با ماست

همان طور که پیش از این در بسیاری از دستورهای غذایی گفتیم، ماست می تواند یک مکمل بسیار خوب برای بسیاری از غذاها باشد. این مکمل البته باید با شرایط مشخصی استفاده شود تا خواص خود را حفظ کند.نکته ی بسیار حائز اهمیت این است که متخصصان تغذیه می گویند ماست را نباید بپزید یا گرم کنید. ماست را باید به صورت طبیعی به عنوان مکمل به غذای خود اضافه کنید. ماست یونانی می تواند جایگزین بسیار خوبی برای انواع سس در غذاها و سالادها باشد. چربی سوزی با ماست می تواند با یک سالاد مغذی آغاز شود. فراموش نکنید که برای کاهش وزن و چربی سوزی نباید سایر مواد مورد نیاز بدن خود را حذف کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (669 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان