رژیم فیبر یا F فاکتور یک برنامه مناسب و موثر برای کاهش وزن

  سه شنبه، 27 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
رژیم فیبر یا F فاکتور یک برنامه مناسب و موثر برای کاهش وزن
رژیم فیبر یا F فکتور یک برنامه مناسب و موثر کاهش وزن و یکی از پرطرفدارترین رژیم‌های لاغری سال‌های اخیر است که روی غذاهایی با فیبر بالا و پروتئین‌های بدون چربی متمرکز است. این رژیم به شما کمک می‌کند تا با مصرف بیشتر فیبر در تمام طول روز احساس سیری داشته باشید و از طرفی با دریافت انواع ویتامین‌ها در کنار داشتن بدنی سالم، لاغر شوید.

درباره رژیم فیبر یا F factor چیزی شنیده اید؟ این رژیم سه وعده غذایی و یک میان وعده دارد. اگر به دنبال تناسب اندام مداوم هستید و از رژیم های رنگارنگ و بی نتیجه خسته شده اید، خوب است که نگاهی به رژیم غذایی فیبر بیندازید. اف ـ فَکتور یا همان رژیم فیبر سرشار از فیبر است و به کاهش وزن شما کمک شایانی می کند. مزیت آن هم به معقول بودنش است؛ یعنی در این رژیم، خبری از غذاهای عجیب وغریب و دستورهای سخت نیست. در ادامه، درباره رژیم فیبر بیشتر می خوانید.

تصویر

چگونه به رژیم غذایی فاکتور دست پیدا کنیم؟

رژیم غذایی F-Factorشما را ملزم به خوردن نوع خاصی از کراکرهای حاوی فیبر بالا و کنترل اشتها می کند. از کراکرها به جای نان استفاده می شود، تا مدت بیشتری احساس سیری کنید. علاوه بر این، قیمت های خوراکی این رژیم غذایی می تواند، متفاوت باشد. حتی گاهی هزینه های زیادی روی دست افراد گذاشته است. شما می توانید، رژیم F-Factor را نیز با قیمت های به مراتب ارزان تر شروع کنید و از کتاب های "زاکربروت" و "رژیم معجزه کربوهیدرات" به عنوان راهنمایی استفاده کنید. همچنین می توانید بسیاری از دستور العمل های موجود در وب سایت F-Factor Diet را دنبال کنید.

نکته: اگرچه رژیم فاکتور فواید زیادی دارد، اما اهمیت ورزش و مواد مغذی بدون فیبر را به عنوان بخشی از کاهش وزن و نگهداری سالم بدن، نادیده می گیرد.

3 مرحله رژیم F-Factor

زاکربروت می گوید، رژیم F-Factor بر اساس اصولی بنا شده است که اساساً مغایر با آنچه مردم درباره فضای کاهش وزن فکر می کنند ، است. روش زندگی باعث خوردن کربوهیدرات مناسب - فیبر - می شود و همچنین به شما امکان می دهد در رستوران ها غذا بخورید و به میزان متوسط ​​الکل بنوشید. روش رژیم F-Factor برای کاهش وزن و نگهداری در سه مرحله تقسیم می شود:

مرحله 1: شروع به کاهش وزن

به مدت دو هفته حداقل 35 گرم فیبر و کمتر از 35 گرم کربوهیدرات خالص در روز خواهید خورد. (می توانید کربوهیدرات خالص را با کم کردن میزان کل کربوهیدرات و تعداد گرم فیبر محاسبه کنید.) در طی این دو هفته باید از خوردن نشاسته ، از جمله نان ، غلات ، ماکارونی ، برنج ، غذاهای میان وعده و غذاهای پخته شده خودداری کنید. سبزیجات نشاسته ای ، از جمله ذرت ، نخود فرنگی و سیب زمینی ؛ شیر و ماست؛ و گوشت های پرچرب. این رژیم همچنین میوه ها را فقط به یک وعده در روز محدود کرده و آب میوه را ممنوع می کند. زاکربروت می گوید، برخلاف سایر رژیم های مد ، رژیم F-Factor یک گروه غذایی را به طور کامل از بین نمی برد - در این مورد، کربوهیدرات ها. زاکربروت می گوید: "دلیل اینکه این غذاها به صورت ساختاری دوباره وارد می شوند این است که مهم است که به تدریج میزان کالری دریافتی حفظ شود تا وزن بیشتری حفظ شود نه اینکه بیشتر از این کاهش یابد و یا وزن کم شود."

مرحله 2: ادامه کاهش وزن

در مرحله 2 ، دوباره شروع به معرفی غذاهایی می کنید که در مرحله 1 حذف شده اند. در این مرحله ، سه وعده کربوهیدرات دیگر به رژیم روزانه خود اضافه کنید. می توانید سبزیجات نشاسته ای نیز انتخاب کنید - فقط مطمئن شوید که هر وعده 15 گرم کربوهیدرات دارد. به خوردن 35 گرم فیبر و کمتر از 75 گرم کربوهیدرات خالص در روز ادامه دهید.

مرحله 3: نگهداری غذا خوردن

مرحله 3 در واقع حفظ این روش غذا خوردن در طولانی مدت برای کاهش وزن و فواید سلامتی است. حداقل 35 گرم کربوهیدرات و کمتر از 125 گرم کربوهیدرات خالص در روز هدف داشته باشید. ریزو می گوید: "من فکر می کنم این روش پایدار است." "شما کالری کم نمی کنید. [تانیا] حتی نکته ای را بیان می کند که می توانید یک نوشیدنی بخورید ، اگر بخواهید می توانید دسر بخورید."

آیا رژیم F-Factor می تواند به شما کمک کند تا با خیال راحت لاغر شوید؟

با یک کلمه بله

اسکات کیتلی ، RD، می گوید: "هنگام تلاش برای کاهش وزن ، قسمتها معمولاً کوچک می شوند." "افزودن غذاهای سرشار از فیبر می تواند احساس فراوانی را به وعده های غذایی اضافه کند و روده را متقاعد کند که بدون داشتن تمام کالری ، سیر شده اید." ریزو می گوید، کلمه "رژیم" در رژیم غذایی F-Factor ممکن است گمراه کننده باشد. از این گذشته، رژیم های غذایی تلاشی کوتاه مدت و اغلب ناموفق برای کاهش وزن هستند. اما رژیم F-Factor باعث تغییر در سبک زندگی می شود و می تواند باعث کاهش وزن و نگهداری طولانی مدت شود. وی می گوید: "نام رژیم غذایی می تواند در طولانی مدت برای افرادی كه لزوماً نمی دانند چیست ، صدمه ببیند." "اما شما می توانید این [سبک غذا خوردن] را انجام دهید بدون اینکه آنرا رژیم F-Factor بنامید." Rizzo برای مشتریان خود، اگر آنها به آن علاقه نشان می دهند، این برنامه را توصیه می كند و خاطرنشان می كند كه این فقط راهی برای رعایت رژیم غذایی سالم و متعادل است. و کیتلی نیز موافق است: "اگر به درستی استفاده شود ، [رژیم F-Factor] یک برنامه عالی است که هیچ گروه عمده غذایی را از بین نمی برد."

چه غذاهایی در رژیم F-Factor توصیه می شوند؟

انواع مواد غذایی را در رژیم F-Factor می توان مصرف کرد. هیچ غذایی به طور رسمی در رژیم غذایی F-Factor حذف نمی شود. با این حال، غذاهای بسیار فرآوری شده و کربوهیدرات با کیفیت پایین، باید برای بهترین نتایج کاهش وزن به حداقل برسند. مانند دانه های تصفیه شده، نان سفید، ماکارونی، کراکر، برنج سفید و بیسکویت. هچنین غذاهای فرآوری شده مثل آب نبات ، چیپس سیب زمینی، فست فودها، سیب زمینی سرخ کرده، روغن های تصفیه شده، روغن کلزا، روغن سویا، روغن ذرت و چربی های هیدروژنه. نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه، آب میوه، چای شیرین، نوشیدنی های ورزشی و نوشیدنی های انرژی زا است. رژیم غذایی F-Factor به شما امکان می دهد در صورت تمایل از خوردن به موقع آن ها لذت ببرید. اگرچه هیچ غذایی در رژیم غذایی F-Factor محدود نیست، اما تحقیقات نشان می دهد، کربوهیدرات ها، روغن ها و قند بسیار پالایش شده و فرآوری شده باید برای سلامتی مطلوب و پشتیبانی از کاهش وزن، محدود شوند.

برنامه غذایی این رژیم

در زیر سه روز از رژیم غذاییF-Factor آورده شده است.

روز اول

صبحانه: پنیر لبنه همراه بادام و تمشک

ناهار: ساندویچ بوقلمون و پنیر بدون چربی روی نان های گندم سبوس دار، همراه با گوجه فرنگی و آووکادو

شام: ماکارونی گندم سبوس دار با استیک، کنگر فرنگی بو داده و نصف پرتقال

میان وعده: موز با کره بادام زمینی

روز دوم

صبحانه: ماست یونانی با انواع توت ها، تخم مرغ آب پز

ناهار: سالاد آرگولا در کنار سبزیجات خرد شده

شام: سینه مرغ سرخ شده با نخود فرنگی، سالاد جانبی و رول گندم

میان وعده: یک لیوان شیر همراه با کراکر دارای فیبر

روز سوم

صبحانه: کراکر با مربای توت فرنگی

ناهار: سالاد سبز همراه با سبزیجات خرد شده و توفو

شام: رشته فرنگی، کدو سبز با تن ماهی، اسفناج، گوجه فرنگی و سیر

میان وعده: سیب زمینی

برنامه غذایی ذکر شده در بالا شامل برخی غذاها است، که می تواند، مناسب برای رژیم غذایی F-Factor باشند. اما می توانید، آن را بر اساس برنامه و شرایط شخصی خود تنظیم کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (224 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (130 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (55 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (51 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (49 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (31 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت