رژیم غذایی همپتون چگونه است؟

  یکشنبه، 21 فروردین 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
رژیم غذایی همپتون چگونه است؟
رژیم همپتون یه رژیم کم کربوهیدرات و کم کالریه که می‌تونه به عنوان نقطۀ تلاقی رژیم آتکینز و رژیم مدیترانه‌ای مطرح باشه. این رژیم برای ایجاد کاهش وزن ملایم در افراد سالم طراحی شده.در این قسمت از سایت ساعد نیوز ویژگی رژیم غذایی همپتون را برای شما به اشتراک می گذاریم.

عملکرد رژیم همپتون

جالب است بدانید که ادعا و شعاراین رژیم لاغری سریع و ایمن با با برنامه های غذایی خوشمزه بود و کتاب آشپزی رسمی این رژیم ه چاپ شده است . رژیم غذایی همپتون را بر اساس استفاده از روغن های غذایی مفیدتر و به ویژه چربی های اشباع نشده تاکید دارد. چربی های اشباع نشده در دمای پایین تر از چربی های اشباع نرم و مایع می شوند و از برخی آثار محافظتی در برابر بیماری های قلبی برخوردار هستند.آن ها به طور طبیعی در غذاهایی مانند آجیل و آووکادو یافت می شوند. رژیم همپتون از روغن آجیل ماکادمیا برای پخت و پز، تهیه سس سالاد و چاشنی نیز استفاده می کند. پسکاتور ادعا دارد که روغن مغز ماکادمیا بیشترین روغن اشباع نشده روی کره زمین را دارد. روغن آجیل ماكادامیا حاوی ۸۴ درصد چربی اشباع نشده است. برنامه های منوی اصلی روزانه رژیم همپتون ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کالری را تأمین می کنند.

همچنین پیروی کردن از این رژیم هیچ نوع بیماری را درمان نمی کند. پس اگر به کبد چرب یا بیماری های دیگری مبتلا هستید که کاهش وزن راه حل درمانی آن است، باید رژیم دیگری را انتخاب کنید. می دانید که چربی غیراشباع به چربی یا اسید چربی گفته می شود که در زنجیرهٔ اسید چرب آن دست کم یک پیوند مضاعف وجود داشته باشد. متداول ترین چربی های غیر تک اشباع، اسید پالمیتولیک و اسید اولئیک هستند.

آن ها به طور طبیعی در غذاهایی مانند آجیل و آووکادو یافت می شوند. اسید اولئیک جز ترکیب اصلی روغن زیتون است. راجع به اسید چرب ترانس هم می دانید که نوعی اسید چرب اشباع نشده ای است که مقادیر کمی به طور طبیعی در گوشت و محصولات لبنی یافت می شوند. با این حال بزرگترین منبع منفرد اسیدهای چرب ترانس در رژیم غذایی مدرن، روغن گیاهی تا حدی هیدروژنه است که در فرآوری فست فودها و بسیاری از غذاهای میان وعده ای استفاده می شود.

مواد غذایی رژیم لاغری

سه گروه غذایی رژیم همپتون

  • گروه آ:لیست افرادی است که باید بیش از چهار و نیم کیلوگرم وزن کم کنند این گروه برنامه غذایی محدود به 23 تا 26 گرم کربوهیدرات در دروز هستند .
  • گروه ب:باید بیشتراز چهار ونیم کیلو را کم کنند . آن ها ممکن است مواد غذایی را از هر دو لیست انتخاب کنند که اجازه می دهد 40 تا 43 گرم کربوهیدارت در روز داشته باشد .
  • گروه سی :که شامل افرادی با وزن ایده ال است خواهان تثبیت وزن هستند غذاهای این لیست به آرامی به برنامه های غذایی اضافه می شوند. غذاهای این گروه تا ۶۵ گرم کربوهیدرات در روز را تأمین می کنند. رژیم همپتون در اصل یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات است که به کاهش متوسط ​​وزن در افراد سالم کمک می کند. در نتیجه اگر اضافه وزن زیادی دارید این رژیم برای شما مناسب نیست.

نظر متخصصان درباره لاغری با رژین Hampton چیست؟

متخصصان معتقدند روغن مغز ماکادمیا توانایی جادویی در ذوب کردن چربی ها ندارد. همچنین مواد لازم برای این رژیم بسیار مجلل اند، برای تهیه مواد این رژیم شما باید هزینه زیادی را خرج کنید. از نظر دیگر متخصصان این که رژیم غذایی همگتون روی مصرف چربی های سلام تاکید می کند. خوب است اما مقدار کربوهیدراتی که این رژیم مصرف آن را مجاز می داند حتی برای کسانی که قصد تثبیت وزن خود را دارند، بسیار کم است. برای زنان ۵۵ تا ۶۵ گرم و برای مردان ۶۵ تا ۸۵ گرم کربوهیدرات در نظر گرفته شده است.

سوالات متداول درباره رژیم همپتون

  1. آیا رژیم غذایی Hampton باعث کاهش وزن می شود؟ جواب این سوال مشخص نیست. هیچ گونه شواهد علمی تایید شده ای وجود ندارد که نشان بدهد این رژیم باعث کاهش وزن می شود.
  2. آیا رژیم غذایی همپتون سالم است؟ باید بگوییم غذاهای این رژیم اکثرا سالم نیستند. از طرف دیگر برنامه غذایی رژیم همپتون یک برنامه کم کربوهیدرات است که بعضی گروه های غذایی مفید مانند میوه ها، سبزیجات و لبنیات را محدود می کند. در هفته اول انتظار می رود ۲ کیلویی داشته باشید. کاهش وزن سریع در هفته اول برای سلامتی خطر دارد. این رژیم غذایی بیش هر رژیم کم کربوهیدرات دیگری به مصرف ماهی و چربی سالم را ترغیب می کند.
  3. آیا تحقیقی برای تایید لاغری با رژیم Hampton انجام شده است؟ رژیم Hampton بیشتر در مجله های مشاهیر، مد و خانه داری به جای مجلات مطالعات بالینی ارائه شده است. هیچ آزمایش بالینی از رژیم همپتون در ژورنال های تحقیقاتی گزارش نشده است.

چربی غیر اشباع چیست؟

چربی غیراشباع به چربی یا اسید چربی گفته می شود که در زنجیرهٔ اسید چرب آن دست کم یک پیوند مضاعف وجود داشته باشد. متداول ترین چربی های غیر تک اشباع، اسید پالمیتولیک و اسید اولئیک هستند. آن ها به طور طبیعی در غذاهایی مانند آجیل و آووکادو یافت می شوند. اسید اولئیک جز ترکیب اصلی روغن زیتون است.

مزایای رژیم غذایی همپتون

  • این برنامه غذایی بر کاهش وزن معقول و آهسته تاکید دارد و در عین حال ترکیب کاملی از مواد غذایی را ارائه می کند.
  • با وجودی که رژیم همپتون یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات است اما به طرفداران خود اجازه می دهد برخی از کربوهیدرات های پیچیده را به صورت محدود در مواد غذایی مصرفی خود بگنجانند.
  • چربی ها در این برنامه غذایی کاملا حذف نمی شود، بلکه به دو گروه مفید و مضر تقسیم می شود که فرد می تواند به میزان مشخص از چربی های مفید استفاده کند.
  • استفاده از پروتئین های مفید به ویژه پروتئین های موجود گوشت سفید در این رژیم غذایی مجاز است که از احساس گرسنگی و ضعف افراد پیشگیری می کند.
  • استفاده از انواع ادویه و چاشنی در این برنامه غذایی مجاز است و به همین دلیل فرد می تواند در طول رژیم تنوع طعم خوبی را تجربه کند.

از آن جا که تنوع این برنامه غذایی زیاد است معمولا افراد مجبور نمی شوند وعده های غذایی جدا از افراد خانواده برای خود تهیه کنند که از هدر رفتن وقت و دردسر چند مدل غذا پختن پیشگیری می کند.

رزیم غذایی

معایب رژیم غذایی همپتون

این رژیم لاغری یک رژیم خیلی کم کالری است؛ بنابراین زنان باردار یا شیرده، افراد زیر ۱۸ سال یا افراد با اختلالات مزمن مانند دیابت، بیماری کلیوی یا بیماری کبدی باید قبل از شروع لاغری با این رژیم با پزشک مشورت کنند. رژیم همپتون به دلیل مصرف ناکافی فیبر، ویتامین سی ، کلسیم، فولات، ویتامین ای مورد انتقاد قرار گرفته است. این رژیم همچنین دارای چربی زیادی است.

در بعضی از برنامه های غذایی آن هفتاد درصد کالری را تأمین چربی می کند که می تواند برای بدن مضر باشد. محتوای نسبتاً بالای چربی برخی از غذاهای رژیم همپتون ممکن است برای افراد رژیم گیرنده نگران کننده باشد. برای بسیاری از افراد این است که بسیاری از دستور العمل های آن به اندازه یک روز قبل از خوردن نیاز به آماده سازی دارند. زمان آماده سازی، پخت و پز و سرو غذاهای این رژیم به شدت وقت گیر است متخصصان معتقدند روغن مغز ماکادمیا توانایی جادویی در ذوب کردن چربی ها ندارد.

همچنین مواد لازم برای این رژیم بسیار مجلل اند، برای تهیه مواد این رژیم شما باید هزینه زیادی را خرج کنید. از نظر دیگر متخصصان این که رژیم غذایی همگتون روی مصرف چربی های سلام تاکید می کند. خوب است اما مقدار کربوهیدراتی که این رژیم مصرف آن را مجاز می داند حتی برای کسانی که قصد تثبیت وزن خود را دارند، بسیار کم است. برای زنان ۵۵ تا ۶۵ گرم و برای مردان ۶۵ تا ۸۵ گرم کربوهیدرات در نظر گرفته شده است.

شاید برایتان سوال باشد که ایا لاغری با این رژیم تضمین شده است باید گفت هیچ گونه شواهد علمی تایید شده ای وجود ندارد که نشان بدهد این رژیم باعث کاهش وزن می شود. توجه داشته باشید که غذاهای این رژیم اکثرا سالم نیستند. از طرف دیگر برنامه غذایی رژیم همپتون یک برنامه کم کربوهیدرات است که بعضی گروه های غذایی مفید مانند میوه ها، سبزیجات و لبنیات را محدود می کند.

همچنین برنامه غذایی رژیم همپتون چربی زیادی دارد که ممکن است خطرساز باشد. توصیه می کنیم پیروی از این رژیم را فراموش و به جای آن رژیمی را انتخاب کنید که تمام مواد مغذی و ضروری بدن را به اندازه کافی داشته باشد. همیشه همه ی رژیم های غذایی که برای لاغری استفاده می شوند نتیجه ی مطلوب را به همراه ندارد بهتر است در انتخاب رژیم های مناسب دقت کرده و با پزشک متخصص مشورت کنید.

مواد غذایی دارای کربوهیدرات

نتیجه گیری

رژیم همپتون محل تلاقی سبک زندگی و رژیم غذایی است، این برنامه غذایی برای سلبریتی های معروف موفقیت زیادی به همراه داشته و به آن ها در رسیدن به اندام ایده آل کمک کرده است.

این رژیم غذایی بر سبک زندگی سالم و تغذیه مناسب در کنار هم تاکید دارد. در این رژیم غذایی به افراد اجازه داده می شود کربوهیدرات های سالم و پروتئین کافی دریافت کنند و یک برنامه آسان و رضایت بخش برای کاهش وزن به طرفداران خود عرضه می کنند.

تمام چیزهایی که انسان برای کاهش وزن ایمن به آن نیاز دارد در این رژیم ارائه شده. یک برنامه غذایی سی روزه به همراه مصرف روغن ماکادمیا که متابولیسم را افزایش داده و برای سالاد و پخت و پز بهترین گزینه است.

سالم و متنوع بودن مهم ترین مزایای این رژیم غذایی است اما معایب خاص خود مثل گران بودن و دریافت پایین برخی ویتامین ها، مواد مغذی و فیبر را هم دارد. مبتکر این رژیم مدعی است این برنامه غذایی زندگی لاغرتر، شادتر و سالم تر را به طرفدارانش هدیه می کند.

مجلات و روزنامه های عامه پسند بیشتر از محققان و متخصصان علم تغذیه به این رژیم غذایی پرداختند به همین دلیل نمی توان پایه علمی مشخصی برای رژیم همپتون ارائه کرد. افرادی که عاشق سبک زندگی سلبریتی ها و افراد معروف هستند به دلیل تعریف برخی افراد از این رژیم طرفدار آن شدند و در حال حاضر هزاران نفر در سراسر جهان از آن پیروی می کنند.خوردن گوشت مرغ و ماهی، در کنار روغن های مفید در این رژیم توصیه می شود و مقدار کمی میوه، سبزیجات، غلات و آجیل هم در آن مورد استفاده قرار می گیرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (643 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (49 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان